האלומיניום היה בתוך הפיצה,אנונימי (פותח)
(כלומר, שהוא היה חלק מהתוספות) או שאכלת פיצה עם עטיפת האלומיניום? כי אם זה האפשרות השנייה, אז ממתי יש עטיפות מאלומיניום לפיצה?

ובקשר לשאלתך השנייה- אין איסור לאכול את הפיצה עם הניילון הנצמד, בתנאי שאין הניילון מהחברה הנמכרת במכולת הקרובה לביתך ובה אתם משתמשים אם לא, עלייך לבדוק אם הניילון נקי מחשש תולעים בהכשר בד"צ מנצ'עסטער יונאיטעד. אם הוא נקי, אסור לאכול.

בעניין הברכה, כבר פסק הרישפון לטבעון שברכת ניילון נצמד היא כברכת המאכל שאליו הוא נצמד. אך יש בעיה: הניילון הנצמד בד"כ אינו נצמד כלל! אם כן, מה יעשו (אזובי הקיר)? שאלה זו כבר נשאלה בקהילות הקודש והובאה לפני כ"ק האדמו"ר מבוסטון-סלטיקס (ע"ע NBA) וענה, שהיות וכבר אכל מהניילון, אין חיוב לברך ברכה ראשונה, וברכה אחרונה- יברך בקבר.
ניילון נצמד מגיע מהאדמה (נפט)משה
ולפיכך ברכתו בורא פרי האדמה.
אינו ראוי למאכל כלב!אוסנת
בלי לפגוע במרת שנוצי על ההשוואה, נילון נצמד אינו ראוי למאכל בהמה.
ועל כן אין לברך עליו, ויותר מכך-אסור לאוכלו.
בנוסף, הנילון הנצמד המדובר, נלפת עם הפת-הפיצה. כך שבוודאי ובוודאי אין לברך עליו ברכה, והמברך-חטא ב"ברכה לבטלה".
להעביר כאן שיעור ביולוגיה?אוסנת
אני סבורה שניתן לוותר על כך.
אך אני מאוד מקווה שהתינוק שלך לא יצא מקיבתך. זה פשוט לא המקום.

ואין להרחיב כאן.
תשובותלילו =]
א. אלומיניום גדל באדמה עד כמה שידוע לי אז בורא פרי האדמה.
ב. הנילון לא משנה כי הוא שקוף. לא רואים אותו ולא שמים לב אליו. לא משנה החברה.
והלו יש תולעים שקופות?!אוסנת
ובכ"ז הן אסורות למאכל אדם!
על הנילון להיות בטל בשישים, ועם זאת- שלא יראו אותו. אם הוא נראה, אין ביטול בשישים.
ותמהני על דברי הרב, שאמר כי הנילון הנצמד אינו נצמד כלל וכלל. והרי זהו לה"ר של ממש! הנילון הנצמד נ"י, נצמד כל עוד רוחו בו, ובזאת הסכנה.
עליך לגשת בשבת לברך הגומל, על שהנילון לא נצמד לדופן בטנך, כדרך המעסטיקיעים ל"ע.
תראי,אוסנת
נהוג לומר על חזיר את הביטוי המלוכלך-"איכס" (בארצות המזרח-"פיכס". והמחמירים- אומרים את שניהם). אך חז"ל לימדונו שחזיר הוא מאוד טעים, אך בכל זאת-הוא אסור!
מתוך כך אנו למדים, שהתורה לא אוסרת עלינו מאכלים עקב היותם מגעילים, או לא בריאים.
ואנו אסורים באכילתם, אף על פי שהם טעימים!

ועל כן, אני מצווה עליך להוריד את הנילון הנצמד האסור מעל פני הפיצה.
לבריאות.
(בתאבון זוהי מילה שלא מתאימה לבני-תורה, כל שכן לבנות-תורה נימוסיות)
בעיה חמורה.אוסנת
הפונה אינה מסיקה דבר מתוך דבר.
אם אסרתי על אכילת נילון נצמד, כל שכן אסרתי על נייר אלומיניום!
הרי הסכנה בנילון נצמד, היא ההצמדות לבטן (בנוסף לבעיות הכשרות). ואילו הסכנה בנייר אלומיניום, היא בשריטה עמוקה בכל מערכת העיכול!
על כן, באתי להזהיר בזאת, ועל מנת שלא תצא תקלה תחת ידי להטעות הרבים, אל נא תאכלו חפצים שאינם נועדים למאכל!
בכל מקרה של התלבטות, אנא פנו לרב המוסמך הקרוב.

לבריאות הנפש לך.
אולם למי שנמצא בפורום זה יש שריטה עמוקה בין כה...ישי ויזנר
ומאי נפקא מינה?
השאלה היא היכן השריטה.אוסנת
חשבתי מראש כי שאלה זאת וודאי שתשאל.
ועל כן הקדמתי, הבהרתי, ואמרתי- השריטה הינה במערכת העיכול, ולא במוח.
אגב, אינני מחזיקה מעצמי כבעלת שריטה כלשהיא.
תרי שריטי לאו משתמעי...ישי ויזנר
או! זאת היתה אמירה ממש חכמה. בלי ציניות.אוסנת
פסק הלכה רשמי:אוסנת
לאחר התיעצות עם גדולי הדור, וכבוד קדושת הרבנים המקומיים, הוחלט רשמית:
אין לאכול נילון נצמד/נייר אלומניום/ כל דבר שאינו ראוי למאכל כלב.
נימוקים, עצות, הבהרות וכדו', ניתן למצוא בשרשור זה.
ואם בכל זאת אינך מבינה, כל שעליך לעשות, הוא לפנות בבקשת עזרה.
אני כאן-בשבילך.

אוסנת,
רבנית-משיבה.

(ישי ויזנר, באחד השרשורים פה כבר פניתי בבקשה לתרגם את המילים הארמיות הנאמרות.
את קובץ המילים הנ"ל הבנתי, ולכן לא טרחתי לבקש תרגום, אך למען טובת הכלל- אבקשך פירושים)
לרבנית רוטקוף(המבינה תביןהרב אמזלג
המשךהרב אמזלג
ראיתי שאלתך וא': אין ראוי דתדעי מילות הארמיות משום גזירת חכמים(בדוי), דלא תבואי אחר כן ללמוד גמרא(אמיתי).

ובקשר לברכה על האלומיניום, נראה לברך: ברוך.... המוציאנו ממסגר נפשנו להודות את שמך, ברוך המתיר כבלי משיח.

החותם לכבוד התורה ונגד הבנות(סתם)

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.


תשובה:מ.מ.י.ר
כמו שכתב כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א, הרב זעליג, יש לברך את הברכה הנ"ל. ואמנם יש לדון בדבריו האם זו ברכה ראשונה או אחרונה, אך לאחר העיון הקצר צריך לומר שמדובר בברכה ראשונה וברכה אחרונה - את צריכה מחיה המתים. שאם את חיה אחרי זה - הרי יש להודות לקב"ה, ואם הסתבך המצב ח"ו - צריך להתפלל לקב"ה שיחיה המתים..

הריני להודיע לך שבכל מקרה יש הפסק. האם לא שתית מאתמול? לא אכלת? לא ישנת?? ובכל אופן, הפסק הוא גם כשעובר זמן מה.. לצערי לא בירכת על האוכל שאכלת. את צריכה לעשות תשובה על זה, ולהגיד "אנא ה' אלוקינו וכו' וכו' אבל עוינו חטאנו אנחנו ואבותינו ואנשי ביתינו. אשמנו וכו'" וכשתגיעי לאות ל' - תוסיפי לא בירכנו על האלומיניום. |חופר|
אני סמוך ובטוח שחטאתך תכופר.
שב"ש!
אבל זה לא שניצל אמיתי.מ.מ.י.ר
זה, תסלחי לי, יותר זבל בצורת שניצל מאשר שניצל. לכן הוכחה א', למרבה הצער אינה נכונה. תרשמי בצד - מינוס חמישים נקודות.
שניצל אמיתי הרבה יותר טוב!! ולא עם הרבה שמן.

ויש לומר שעשית הפסק כיוון שעבר יום שלם, ויום שלם הוי הפסק. ובכל מקרה, הרי כתבת! וכתיבה זה גם הפסק. אהה! ניצחתי! עשית הפסק! |מנצח|

הוכחה ב' מתקבלת.
ציון:חמישים.
את מוזמנת לאסיפת הורים.. אשמח להודיע להם את הציון. |חיוך מרושע|
ושוב אומר זאת, כי נראה שלא הובנתי נכון:אוסנת
אין לאכול מאכלים שאינם ראויים למאכל כלב.
לכן, אין צורך אפילו לברך עליהם.
יותר מכך, אכלת את האלומיניום מלופת עם הפת. כך שהיה עליך לברך ברכת המזון, ובכך לפתור את האלומיניום. אם לא ברכת, אינך יכולה לברך כעת, אף אם לא נעשה הפסק. (עברו 72 דק')
כמו שאינך חושבת בכלל לברך על הזית שהיה על הפיצה, ק"ו שלא על האלומיניום.

עם זאת, ישנן מספר ברכות הראויות להאמר, כפי שפורט לעיל בשרשור זה.
("הגומל", "מחיה מתים", ועוד כהנה וכהנה)
והרי ישנם רבנים שעוסקיםאוסנת
בזבל ממש, או לפחות בכשרותו?! (ע"ע "חעמצועוציעהם", "מעארמלעדעה" ודומיהם. כל כולם אינם אלא סוכר, ההורס את הגוף. ועל כן אין לאוכלם מדין-"ונשמרתם וכו'")
ואת אינך שונה מאותם רבנים.
הנך יכולה להיות מומחית בעניני שניצל-לא-אמיתי-זבלי, בדיוק כמו רב המתמחה בדיני כשרות הבשר (שחלק מהבשר נהיה זבל, ברבות הימים).
אכן.אוסנת
מי בכלל שמך לשרת את העם בתפקיד רב מעלה זה?
ברצוני לדעת את שמו של המסמיך.

אגב, לידע כללי-
בעמוד הראשי של הערוץ, איפה שיש קישורים לשרשורים בפורמים, יש קישור ל-"ברכה על נילון נצמד". איפה? איך לא, פה.
זה ממש יהיה נחמד אם מישהו לא יבין, ויחשוב שזה רציני.
התקבל.אוסנת
מעתה הינך הרבנית לענייני זבל-שניצל.

ברוכה את לה'.
עדיין לא הבנת את פסק ההלכה?אוסנת
דומני שאינך צריכה עדת רבנים שישיבו על שאלותיך, אלא פסיכיאטר אחד.

וכל זאת לא נאמר על מנת לפגוע במרת שנוצי, אלא על מנת להעלות את תשומת ליבה לעניין.
עוד שאלה בנושא:אנונימי (פותח)
האם מותר לאכול פיצה מעטיפת ניילון נצמד אחרי בשר? אני לא בטוח שיש שם גבנ"צ...
אינני מבינה את שאלתך:אוסנת
- האם התכוונת לאכול פיצה עם נילון נצמד? (הענין נידון בהרחבה. עיין לעיל)
-הכיצד ישנה "פיצה" ללא גבינה צהובה? זהו סה"כ טועוסט עם קטעטשואופ בלעז.

אשמח אם תחזור שנית על שאלתך, על מנת לקבל תשובה לעניין.

אוסנת,
משיבה.
זהו בדיוק!אנונימי (פותח)
שעם הנילון הנצמד יורד כל הגבנ"צ, ומה שנשאר זה רק "טועוסט עם קטעטשואופ בלעז" כדבר הרבנית.
תשובה-אוסנתאחרונה
יתכן ונותרו פירורים קטנים, שאינך מבחין בהם.
כמו כן, טעם הגבינה הצהובה נספג בבצק ובקטשופ.

אבל עצתי הפשוטה, היא להשקיע עוד אי אלו שקלים, בכדי לקבל פיצה הראויה להתכבד.
אבל יותר ראוי, הוא לא לגעת בכלל באוכל מהיר מעין זה.
מדין "ונשמרתם וכו'".
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך