מדי שנה בשנה, בהתקדש ליל חג השבועות, נוהרים המוני בית ישראל (בעיקר שומרי תו"מ, אבל לא רק) בבגדי לבן, אל שיעורי תורה ברחבי בתי הכנסת והבתים.
כל הליל, מתום אכילת סעודת החג, ועד תום תפילת הותיקין (חוץ מפסוקי דזמרא, אז ישנו מנהג להניח את הראש על השולחן ולשקוע בשינה עמוקה. והמהדרין מביאים עימם כרית מהבית.) -לא ישנים, אלא לומדים ולומדים, ושותים ושותים (כוסות קפה).
אך, ראו נא את הפלא- במקום שלמחרת היום יערכו סעודות חג ברוב עם והדרת מלך, עם שמחה והודיה ולימוד- מעדיפים כולם להשאיר את האישה עם הילדים (שתתרוצץ אחריהם ללא הפסקה. וגם תטרח להוציאם לטיול-הרי אינם יכולים כל היום לשהות באותו המקום!), ולנוח להם על זרי הדפנה.
במקום סעודה כיאה וכיאות, מעדיפים הם לאכול אחרי הצהרים-קרקר עם גבינה מלוחה. ותו לא. העיקר לישון...
ולכן, עולה בידי התמיהה- האם לא מומלץ ללמוד פחות בלילה, כדי שלמחרת היום יהיה בידינו הכח לחגוג את החג? ולא נעשה כדרך ה"מחפפים"...
מה גם, שאולי ראוי לשמח את האישה והילדים, ולנצל את החופשה הקצרה שנכפתה עלינו, ולהקדיש את מיטב השעות-למענם?
אולי במקום שיעורים על מגילת רות, שמעשירים את רוחנו, עלינו ללמד את הילדוד'ס על רות-כמו שאנחנו כבר למדנו...

