ליל שבועותאוסנת

מדי שנה בשנה, בהתקדש ליל חג השבועות, נוהרים המוני בית ישראל (בעיקר שומרי תו"מ, אבל לא רק) בבגדי לבן, אל שיעורי תורה ברחבי בתי הכנסת והבתים.

כל הליל, מתום אכילת סעודת החג, ועד תום תפילת הותיקין (חוץ מפסוקי דזמרא, אז ישנו מנהג להניח את הראש על השולחן ולשקוע בשינה עמוקה. והמהדרין מביאים עימם כרית מהבית.) -לא ישנים, אלא לומדים ולומדים, ושותים ושותים (כוסות קפה).

אך, ראו נא את הפלא- במקום שלמחרת היום יערכו סעודות חג ברוב עם והדרת מלך, עם שמחה והודיה ולימוד- מעדיפים כולם להשאיר את האישה עם הילדים (שתתרוצץ אחריהם ללא הפסקה. וגם תטרח להוציאם לטיול-הרי אינם יכולים כל היום לשהות באותו המקום!), ולנוח להם על זרי הדפנה.

במקום סעודה כיאה וכיאות, מעדיפים הם לאכול אחרי הצהרים-קרקר עם גבינה מלוחה. ותו לא. העיקר לישון...

ולכן, עולה בידי התמיהה- האם לא מומלץ ללמוד פחות בלילה, כדי שלמחרת היום יהיה בידינו הכח לחגוג את החג? ולא נעשה כדרך ה"מחפפים"...

מה גם, שאולי ראוי לשמח את האישה והילדים, ולנצל את החופשה הקצרה שנכפתה עלינו, ולהקדיש את מיטב השעות-למענם?

אולי במקום שיעורים על מגילת רות, שמעשירים את רוחנו, עלינו ללמד את הילדוד'ס על רות-כמו שאנחנו כבר למדנו...

ת'אמת, צודקת!אנונימי (פותח)
תתפלאו או לא, אני מסכים!
אם אפשר רק, בקשונת:אוסנת
יועיל מאוד אם המגיבים יוכלו לפרט.
גם אם אתה מסכים, אתה יכול להמשיך את הכתוב, או להוסיף, וגם לתהות על קנקנם של מילים אחדות...
ככה נוצר דיון קצת יותר מעמיק, מצחיק ומעניין.

אז תודה.
לא בא לי.אנונימי (פותח)
אני רציתי רק להסכים עם מה שהיא כתבה. אין לי מה להרחיב ו/או לפרט ו/או לתהות על קנקנם של מילים אחדות. יש בעיה?
תנוח דעתך,אוסנת
ואל נא תתחמם.
הרי כל מטרתי הינה העלאת הרמה, ויצירת דיונים פוריים.
הסכמה/אי הסכמה ללא פירוט, לא מקדמת את הנושא.
על כן, לדעתי הדלה, יש למנוע זאת.
אך בטרם רים קולך ותזעק, זכור נא כי אני לא שווה אפילו כקליפת השום.
כך שאינך צריך להבהל כלל מדעתי ומאמירותי.

וידע הציבור לדלות מתוך דברי את המסר, ולנהוג על פיהו לרווחת הכלל.
מה בסך הכל עשיתי?אנונימי (פותח)
שכולם מתחממים עלי?
בתור בן ישיבה השאלה עוד מתעצמתאלעד
במקום ללמוד לילה אחד תוך פיהוקים וצריכת קופאין מוגברת, כשיום קודם נחים כדי להשאר ערים בלילה ובחג עצמו ישנים כדי להשלים את שעות השינה- האם באמת לא עדיף ללמוד בערב החג כרגיל, לישון בלילה כרגיל, וללמוד בחג כרגיל? הרי אם המטרה ללמוד כמה שיותר תורה- אז ככה הרווחנו יותר!
התשובה- לא.
לחג השבועות עניין משלו. להשאר ערים לקראת קבלת התורה, לעסוק בתורה כהכנה..לכן גם לא הולכים לישון עם הנץ וקמים לתפילה עירנית ב8. כי כל הלילה אנו מתכווננים לרגעים הגדולים הללו. ויעידו אחינו בני עדות המזרח שעסוקים בתיקון ליל שבועות, ושם הזוהר אומר שהלילה הוא רק הכנה ליום הקדוש, ולכן פשוט מדוע אין לישון בבוקר.
האשה לעומת זאת פטורה מלימוד תורה בצורה אינטנסיבית כזאת- ולכן בהחלט יכולה לשמור על הילדים בשעות הבוקר.
לגבי המצוקה של אוסנת עם הקרקרים- כבר פסקו הפוסקים שבדיעבד אפשר לאכול אבטיח וכן ראיתי נוהגים בכל תפוצות ישראל ואין בכך שום חשש.
הדעה הפמיניסטית, לא עלינואוסנת
(נכתב בתור מרצה פמיניסטית למגילת רות
ושוב לא חושבים עלינו. רק הבנים לומדים כל היום תורה ותורה ותורה, והבנות-צריכות לטפל בילדים, ולטפל, ולטפל, ולטפל.
מה, אנחנו לא צריכות קצת קודש? קצת לימוד?
להפך ולהפך! הגברים, שיושבים כל היום ושוקדים על לימודיהם, ללא חשש, וללא מחשבות מעמיקות כל היום על-"מה נכין לאכול בארוחה הבאה?", הם אלה שצריכים לתת לאישה הזדמנות חד פעמית להשכיל.
ואם האישה רק סובלת מהחג הזה, כדי שלבעלה תהיה התרוממות ועליה רוחנית-אז מה זה שווה?!

עכשיו באמת-
אולי הדבר הכי חשוב הוא "ושמחת בחגך"? או ליתר דיוק- לדאוג שגם כל בני הבית שמחים ומאושרים בחלקם?
בימינו החלוקה היא לא חצי-חצי: נשים-במטבח, גברים-בישיבה.
כיום נשים יותר מעונינות לשמוע ולהחכים, ועל כן על בעליהן להועיל מעט בנטל הבית...
ואם הער עד מאוחר, יתעורר עצבני-אולי זה לא שווה את זה...

לעניין הקרקרים, תמהני כיצד נכשל הרב המכובד בעניין שכולו פשיטא?!
והלוא סעודת החג חייבת מעיקר הדין ב"המוציא"... כל שכן, לדעת המקלים (כמו בסעודה שלישית), שחייבים "מזונות". והרי ברור לכל שאבטיח הינו רק "אדמה"!
נראה שיש לאישה לילך לשיעור תורה.מ.מ.י.ר
קודם כל, בקשר למה שכתבת - "ואם האישה רק סובלת מהחג הזה, כדי שלבעלה תהיה התרוממות ועליה רוחנית-אז מה זה שווה?!"
תמיהה גדולה תמהתי. הרי זכות גדולה היא לאישה שבעלה יהיה כך, וכלשון הכתוב הידוע של אשת חיל - "נודע בשערים בעלה בשבתו עם זקני ארץ" (ושינם בתים שאפשר לראות שהבעל אומר כל האשת חיל בזריזות ובפסוק זה מאריך בסלסול..). ודבר נוסף - האם בזה יוצאת את כנגד רבבות חסידי ברסלב שנוסעים בראש השנה לעיר הקודש אומן תובב"א ומשאירים את נשותיהם לבד? (במחילה על הלשון.. הריני הולך כדעת הרב אליהו שעדיף למי שבא"י ללכת לרבי שמעון בר יוחאי..)

כעת, בוודאי שאין לחשוד על הגברים שנרדמים בתפילת ותיקין. הרי הם יושנים טוב בזמן השיעור של הרב ובזמן אמירת תיקון ליל שבועות, ולכן אינם עייפים..
העניין הוא שיש עניין גדול להישאר ערים כל הלילה. ולכן הגברים נשארים ערים. בוודאי שהגברים צריכים לעזור במטבח!! ולא רק בזמנינו, אלא ידועים הסיפורים על האמוראים שחתכו סלט וכו'. ואני מכיר בעל שמנקה את הבית ומבשל את כל הבישולים ושומר על הילדים (הכל בו זמנית!) בשביל שאשתו תוכל להתעסק כראוי בעסקיה. וזוהי הדרך הראויה.

לכן, יש להטיל על הבת הצעירה לשמור על הילדים. והאמא תלך לשיעור, והאבא ילך (לישון?) לשיעור, והילדים יישנו, והכל יבוא על מקומו בשלום.

בעניין הקרקרים - אם יאכל 240 גרם לא תהיה שום בעיה. ואיננו חושדים שיוכלו אבטיח ח"ו, שכמו שלמדנו במדרש של פרשתנו - הוא קשה לתלמוד, ואיך ילמדו תורה?!?
הנני מוחה בכל תוקף!אוסנת
משתמע מדבריך, שאם האישה לא מוכנה לשמור על הילדים-אז נו, מילא-שהבת הבכורה תתעסק עימם יום וליל.
ומה איתה?
מדוע היא צריכה להבדל משאר חברותיה, המגדילות לעשות "ליל פיג'מות"?

אומנם זכות גדולה לאישה, אבל היא איננה רוצה להדחק לשוליים חג אחר חג.
בשמחת תורה, עליה לרדוף אחרי הילדים יומם וליל, בעוד הם צמאים, רעבים ועייפים. כמובן, שבל נשכח-שאבוי לה אם לא תכין סעודת חג ראויה להתכבד, לכבוד בעלה שרקד כל היום...
ואכן, הבליחה בך נקודת הבנה. אני יוצאת נגד הנוסעים לאומן. ולא רק מפני איסורי התורה שבעניין.
שלא יניחו דעתכם! נשות ברסלב מאוד לא נהנות מהסידור הזה.
ואף זה לא צורה של חג.
חג, כמו שבת- צריך להיות משפחתי. ובעיקר-אבא ואמא. צריך לדאוג לרווחת כלל המשפחה, ולא להנאתו האישית של הבעל השולט...
אצלנו אין שבת אחת, אחת, שאבא לא נמצא בבית. פשוט אין.

אפילו כבודו אמר, שהדרך הראויה ביותר, זה עזרה בבית יחד עם לימוד תורה.

המוטו בענינים אלו-"כל אשר תאמר אליך אשתך-עשה".
סליחה, אבל לא הבנת את עומק הבעיה.אוסנת
הבעיה היא, ותסכימי איתי, שאז עול הבית כולו נופל על האישה.
+אורחים. ("אשתי, מה, לא יהיה אורחים בחג? זה לא צורה.")

הגברים ילכו לישון, וללמוד, ולהשכיל, ולהתעלות. והנשים-להאכיל, ולנקות, ולשטוף, ולרדוף (אחרי הילדים).
להיות מנהלות הפקה, בעלות שירותי קייטרינג, שירותי שמרטפות, פיליפיניות
...וכל זה, בלי להרגיש מנוחה ואווירת חג, כמו שראוי ומגיע להן.

הרי הגברים נוהגים ללמוד כל השנה. והנשים נוהגות לעבוד כמו תיש כל השנה.
למה שלא בליל אחד-יתחלפו?
(אמירה זאת היתה הגזמתית מיסודה. הכוונה-שחלק מהזמן האישה תלמד, וחלק הבעל... בלי לגרוע את חלקם של הילדים מלהיות חלק מהחברה. שזה הכי לא בסדר.)
"כולה לדאוג שאם הם קמים..."אוסנת
העניין הוא, שזה ממש לא קל.
הילדים לא נוהגים ללכת לישון, כשכולם ערים מסביבם, וכשמעניין מחוץ למיטה.
רק אם הם עייפים די והותר.
אך כדי שיתעייפו, צריך שייעיפו אותם יום קודם...
ושוב, זה נופל על בעלת הבית.

אני מסכימה עם רעיון המשמרות, לעניין זה חתרתי כל הזמן.
יש שדרשו על זה דרש מיוחד.מ.מ.י.ר
ע"פ האימרה הנודעת - מדקדק כלה כבחמורה..

אך אין זו הדרך הנכונה, וכמו שהרחבנו לעיל, או לקמן, או להלן, איפה שתבחר(זה תמיד מבלבל מחדש..).

בקשר לשאלה הראשונה - מה יהא על הבת הבכורה??
אין זו קושיא כלל. כי הרי במשך השנה היא יכולה לעשות לילות רבות כימים, מסיבות פיג'מה וככל העולה על רוחה הטהורה. ולילה אחד היא תשמור על הילדים ותקיים מצוות כיבוד אב ואם - המילתא זוטרתא היא?

וע"פ דברינו יתורץ היטב - הבת תשמור על הילדים, ההורים ילכו לשמוע שיעור להרחבת הנפש, והכל היה כעץ שתול על פלגי מים.. ועל מי מנוחות ינהלני.

כמדומה לי ששינו פה מהמקור - לא "כל אשר תאמר לך אשתך עשה", שהרי ביארנו שעלול הדבר להביא למצבים מסובכים (כגון המקרה הנ"ל על השופינג וכו'), אלא "כל אשר יאמר לך בעל הבית עשה חוץ מצא", ובעל הבית הוא כמובן הבעל ולא האישה.

ורק הריני לתקן, שבנסיעה לאומן אין ח"ו איסור תורה, אלא יש היתר של השדי חמד כמו שהרב אליהו אמר, שמותר לצאת לחו"ל על מנת להשתטח על קברי צדיקים. אך, שוב, עדיף לילך לרשב"י, וכמו שכתבת - האישה צריכה קצת חברה בראש השנה.

אני מסכים עם עניין המשמרות באופן כללי. |מסכים|
אך שוב, לענ"ד פשוט צריך להטיל על הבת הבכורה את עניין השמרטפות למשך לילה אחד של שבועות. (לא ח"ו על הבן הבכור.. הוא הולך ללמוד תורה והוא שרוי בעניינים העומדים ברומו של עולם, ואין הוא יכול להתעסק בענייני שמרטפות).

חג שמח!
כבוד הרב מאוד, איך שאומרים, שקוף.אוסנת
מדבריך עלי להסיק שהינך בכור.

שכלך חושב שהבת הבכורה, או כל בת אחרת, אינה עוזרת כל השנה. אך זוהי טעות מיסודה.
ידוע הדבר, שבנות בכורות הן יותר בוגרות ואחראיות (עם ענווה מוגזמת). הכיצד? במה הן שונות משאר ילדי ישראל הרכים?
אלא, שבמשך כל השנה, רוב האחריות המוטלת על הילדים בבית, משחרת לפתחה של הבת הגדולה.
כשאם הבית אינה יכולה לתפקד (בשמחות, כמובן), עול הבית מונח כולו על כתפיה של הבכורה. להרחבה, קרא את רוב הסיפורת החרדית. מוטיב זה מאופיין שם בגדול.
לא נעים לילד להיות שונה מחבריו, ובמקום הנאה-שיהיה לו רק עבודה.
לכן אני דורשת לשלח את הילדים לחופשי!
מה גם, שגם הבת היא בגדר "אישה", שזקוקה לשמוע קצת שיעורי תורה- בלי שיש על כך מבחנים.
אז אולי בעצם עדיף שרק הגברים ילמדו-אוסנתאחרונה
תראו מה הרב שמואל אליהו כתב:
"תיקון ליל שבועות לא שייך לנשים משום שהם לא היו בחטא הזה. הסיבה לתיקון ליל שבועות הוא בגלל שהם היו עייפים והנשים לא חטאו בזה. בכל תהליך הגאולה הנשים לא נפלו כמו הגברים ומאחר ולא קילקלו לא שייך לתקן

הם יכולות ללמוד תורה ואף כדאי שילמדו, אבל התיקון במשמעות לתקן לא שייך להם כי הם לא קילקלו"

1: אז אולי יותר עדיף שגברים ילמדו (ויתנו לנשותיהם ללמוד-אך בהזדמנות אחרת)
2: התאם לרוח הפמיניסטית, הדברים שנאמרו מאוד "נוחים" לי, ולכן הבאתי אותם.

חג שמח!
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך