מרשים גם לי לפרוק משהו?ענבל

בס"ד

 

טוב אז כמה דברים סליחה אם זה ייצא מבולבל:

 

א. הרבה פעמים אנשים באים ואומרים לי: "וואו ענבל איך את מצליחה לעמוד ככה בניסיונות ולהסתכל ככה על העולם?? את אדם מדהים!"

אפשר לגלות לכם סוד?

אני לא.

אני לא אדם מדהים (וזה לא נאמר מרגשי נחיתות) ואני בדיוק כמוכם נופלת.

אני לא מסתכלת ככה על כל העולם... רק משתדלת בדיוק כמו שכל אחד יכול (וצריך) לעשות.

 

ב. אני לא יודעת אם זה נכון או לא, שאני עומדת בניסיונות ב"גבורה" וקמה מהם יפה... אני כן יודעת שאם זה נכון אז זה בגלל דבר אחד:

בגלל הניסיונות שעברתי.

כל אחד מאיתנו עובר בחייו דברים שאני לא רוצה בכלל להעלות על דעתי.

לכל אחד הצרות שלו והכאב שלו.

כשאני מסתכלת על עצמי היום ורואה מה יצא ממני (פוי ילדה רעה סתם סתם ) הדבר היחיד שנותר לי לומר הוא:

תודה.

אתם שואלים על מה?

על הניסיונות שה' נתן לי.

בין אם נכשלתי בהם ובין אם קמתי מהם ועברתי אותם.

הניסיונות האלה הפכו אותי למה שאני כיום.

לאדם שרובכם מכירים...

הם חישלו אותי, הם נתנו לי כלים לחיים, כלים להתמודדות, כלים לשמחה, כלים לעמידה יציבה.

 

לא באתי לכאן רק כדי לדבר על עצמי (זה היה החלק הראשון של הפריקה ) אלא גם כדי להראות לכם:

הניסיונות האלה שאנחנו עוברים (ושלא תחשבו שלי נגמרו הניסיונות... אני כותבת את זה מתוך משבר עמוק (ואמיתי) אבל גם מתוך ראייה... שהחיים שלנו הם ניסיונות ובלעדיהם הם לא היו חיים) לא נועדו להרע לנו.

הם נועדו להיטיב עימנו.

ללמד אותנו משהו, לפקוח את עיננו.

(או שיצא מהם משהו טוב אבל.... )

אני יודעת שהמשפט "גם אם לא הכל טוב, הכל לטובה"\ "כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד" יצא לכם מכל החורים פעמיים (אם לא יותר) ולפעמים אנחנו מצפים שה"הכל לטובה" הזה יהיה משהו מוחשי.

משהו שאנחנו רואים בבירור ואפילו יכולים לחזותו מראש.

אבל לא.

גם בניסיונות הכל לטובה, ולאו דווקא טובה מוחשים וגשמית.

אלא לפעמים זאת טובה ערכית, נפשית ומוסרית ששווה יותר מכל הטובות הגשמיות.

לפעמים זה כלי כזה ולפעמים זה כלי אחר.

המון פעמים אנחנו מתלוננים על הניסיונות האלה כי אנחנו לא רואים את הכלים שהם נתנו לנו או לא מצליחים להבין שהם יתנו לנו כלים.

ואז, רק לאחר כמה שנים, במבט לאחור אתם רואים איזה שינוי עצום הם עשו בכם ואז נזכרים להודות.

 

אחרי כל זה (חפרתי אני יודעת.... אתם לא חייבים לקרוא... התרגלתי שלא קוראים את דבריי ), יש עוד דבר אחד שאני רוצה לעשות כדי לא להגיע למצב שתארתי לעיל ^^^:

אני רוצה לומר תודה.

תודה לקב"ה על כל מה שהוא העביר אותי, כל הדרכים הקשות שהוא הוביל אותי ובלעדיהם מי יודע איפה הייתי.

כל העזרה שהוא הושיט לי שגם כיום הרבה פעמים אני לא רואה אותה אבל אני יודעת שהיא נמצאת, אני יודעת שהוא פה איתי למרות שיש לי משברים באמונה הזאת.

גם  בשעת משבר אני יודעת שהוא מסתכל.

רק שאני לא פנויה לחשוב על זה.

אז תודה לו, תודה שהוא עשה אותי ביתו, יהודיה, דתיה, מאמינה. וגאה בזה.

 

נראה לי חפרתי מספיק...

מקווה שלא יצא כל כך מבולבל.

יש עוד אדם אחד, יקר לי מאוד, שאני צריכה להודות לו... ברשותכם לא אפרסם את שמו אבל כן אומר לו: בלעדיך חיי לא היו חיים.

ובלעדיך מי יודע לאיזה בור הייתי מגיעה...

אז תודה גם לך!!!

את כותבת ממש יפה!ב.ש.

כמו תמיד - מהלב.

 

אנו לומדים (לפחות אני) הרבה דברים ממה שאת כותבת. יישר כח!

חיזקת!!סבתא רוחלה

אשרייך, בהצלחה ותמשיכי לזכור שאת בת של מלך שעשויה מרגליות.

בשורות טובות והמון אמונה ושמחה.

אין לי מה להוסיף לדברים הנכונים האלה! יישר כוח!מרדכי
אז גם אני:לך דומיה תהילה

תודה. חיוך


הזכרת לי הרבה דברים שקרו לי.

הצדק עמך. דוס

[באתי לומר דברים קצת שונים...]אוסנת

ראשית כל, אין בדברי שום כוונה אישית אליך, 

ואני מקווה שתראי בשורות הבאות רק הזמנה לבירור.


רציתי לכתוב לכם בדיוק מה ההשלכות של ההסתכלות הזו על החיים,

אבל יש בי פחד אמיתי לומר את זה בפורום וירטואלי.

תהומות הכאב שאפשר להגיע אליהם - - -

אני לא יכולה לקחת אחריות על מי שיקרא, יתחבר, ויפול.


ולא יקום.


כי אין שום סיבה שבעולם לקום.


אם מכל נפילה צומחים, והחיים המשמעותיים הם חיים של התגברות על נפילות.


אני יודעת שגם אתם לא חושבים ככה, לכן אתם עדיין פה (ולא בבית חולים לחולי נפש),

וכדי שגם לא נגיע לשם,

אני מאחלת לכולנו מעומק עומק ליבי -

שנזכה לחיות חיים של עליה,

רק בטוב, רק בשמחה,

לא מתוך משברים, סבל, נסיונות, נפילות,

אלא מתוך התגברות מתמדת של כוחות החיים.


וכשיבוא נסיון? אז נאמר, שבדיעבד גם זה טוב לנו.

אבל בבקשה ה', בבקשה!!! שזה יהיה הנסיון האחרון שלנו.



מאז שהבנתי את זה,

אני משתדלת לחפש את האנשים שטוב להם בחיים - והם ממשיכים להעפיל מעלה מעלה,

כי לצערי הרב, ה"מודלים לחיקוי" שמציבים אצלנו, הדתיים, הם אנשים שסבלו בחיים.


ואני לא רוצה לסבול.

לא בשביל זה באתי לעולם.

אני רוצה חיים.



["הענג והשמחה הם דברים מוכרחים להיות מתלוים אל כל עסק רוחני" - ממליצה מאוד על מאמר "הענג והשמחה" של הרב קוק. לא ללמוד לבד]


אני יודעת מה תהומות הכאב שאפשר להגיע אליהםענבל

בס"ד

 

וגם הגעתי אליהם פעם אחת.

למען האמת כבר פעמיים.

דווקא ההסתכלות הזאת עוזרת לי.

ואני דווקא חולקת עלייך.

חיים ללא ניסיונות מה הטעם בהם?
חיים ללא התמודדויות מה הטעם בהם?

אם אין לך שום התמודדות ושום כלום אז למה את פה?

לכל אחד יש התמודדויות ולא יודעת מה איתך אבל אני דווקא לא מוצאת עניין לבקש שזה יהיה ניסיוני האחרון.

אני כן מוצאת עניין לבקש שיתנו לי כוחות לעמוד במכשולים.

אבל המכשולים האלה מבהירים לי את דרכי ומעודדים אותי.

 

האנשים שלקחת אותם כמודל הם אנשים שאני בחיים לא אחשוב עליהם כמודל לחיקוי...

לא כי הם רעים, אלא כי הם פשוט לא מתאימים.

החיים שלי מלאים התמודדויות ולכן לא אתחבר לאדם שטוען (ואני מדגישה: טוען) שאין לו התמודדויות.

כי אין אדם כזה.

לכל אדם היו התמודדויות ולרובם גם יש התמודדויות.

יותר קל  להתחבר למישהו שיש לו את אותם דברים כמו לך.

לא הכוונה שיהיו אותן התמודדויות אלא שיהיו התמודדויות.

 

"ואני לא רוצה לסבול.

לא בשביל זה באתי לעולם.

אני רוצה חיים."

 

במילים האלו טמונה נקודת ההבדל ביננו.

את רואה זאת כסבל, אני לא.

הניסיונות האלה הם לא סבל, הם דבר שנועד כדי לקדם אותי.

אם את רואה משהו שנועד כדי לקדם אותך כסבל אז משום מה נראה לי שגם עלייך לעשות בירור למרות שאת גדולה..

אני לא חושבת שחיים ללא ניסיונות הם יותר חיים מאשר חיים עם ניסיונות.

ויותר מזה- אני לא מאמינה שיש חיים ללא ניסיונות.

יש כאלה שעומדים בניסיונות מאוד בקלות.

אבל אם תשאלי אותם הם יגידו לך שלכל אחד יש ניסיון.

 

אם יש ניסיון זה לא אומר שחייבים להיות בדכאון...

יכול להיות ניסיון קשה ויכול להיות ניסיון קשה פחות.

העלייה הזאת יכולה להיות מתוך שמחה.

אני ספציפית רשמתי את הקטע הזה מתוך משבר וכאב (אגב, חשבתי עליו דווקא מתוך שמחה וכתבתי אותו מתוך משהו אחר ככה ש...) אבל זה לא אומר שכל העליות הן מתוך זה.

שמעת על רבי זושא מאניפולי?

הוא אדם שהיה כמו שאת מתארת.

את חושבת שלא היו לו ניסיונות?

היו ועוד איך היו אבל הוא גבר עליהם בזכות שמחתו ואמונתו.

לכל אדם יש ניסיונות.

גם לגדולים.

 

נ.ב. עוד סיבה שאני לא אוהבת אנשים שאת מתארת כמודל לחיקוי: הם הרבה פעמים נראים לנו מושלמים והם סתם מיאשים יותר מאשר עוזרים.

אם מישהו יבוא ויגיד לי שהוא נפל ועדיין נופל אבל מתגבר ויספר לי הוא יעזור לי בהרבה יותר.

הוא יהווה בשבילי מודל לחיקוי מדהים.

מודל שנופל, אבל קם.

בדיוק כמוני.

בדיוק כמוך.

בדיוק כמו כל אדם בעמ"י.

 

לאיודע.... די מסכים עם אוסנת....אברי
מסכימה עם ענבל בכל מילה!יעל נ
בשביל מה אנחנו כאן עם הכל מושלם ואין קשיים???
אין בנאדם כזה שאין לו קשיים!
יש אנשים שמציגים כאילו הכל מושלם, אבל גם להם יש קשיים.
המודלים שלי לחיקוי הם אנשים שמתמודדים יום יום עם אינסוף קשיים ולמרות זאת הם לא שוקעים לייאוש, הם יודעים להפיק מהקשיים את התועלת! שהם צומחים מהקשיים!
אני יודעת שלא הייתי מגיעה למי שאני היום אם לא היו לי קשיים!
התקדמתי רק בזכותם!
אז נכון, הקשיים הם לא דבר טוב, וזה קשה!
אבל אני מודה לה' על זה כי רק בזכותם אני מי שאני היום.
ואני יודעת שיהיו לי עוד קשיים, וגם עכשיו אני מתמודדת עם קשיים...
אבל אני יודעת שאני אצמח מהם.
לא אמרתי שאין קשיים.אוסנת

תבדילו בין "קושי" ל"סבל".


לפתח ולשכלל כל הזמן את כוחות החיים שלי,

להתקדם יום יום מהטוב - אל הטוב יותר,

זה קשה מאוד.

אבל אין בזה את תחושת הסבל והכאב שאנו חווים תוך כדי הנפילה.


"הענג והשמחה הם דברים מוכרחים להיות מתלוים אל כל עסק רוחני".

יקרים, עבודת ה', חיים משמעותיים,

זה לא שכול, מחלות, כאב, יסורי נפש (שמתוכם צומחים וכולי - הכל נכון!)

עבודת ה' 

זה לחיות*.

בשביל זה הגענו לפה.


הסבל, הכאב, היסורים,

הגיעו אלינו אחרי החטא של אדם וחווה.

כולנו חווים אותם, ולכולנו יש התמודדויות לא פשוטות.

אך זאת לא המציאות האידיאלית, המושלמת, שאליה אנחנו שואפים.

ולא אלה החיים שאנחנו רוצים.

אז בואו נפסיק לקדש את הסבל, ולראות רק בסובלים מודל לחיקוי.

בואו נתחיל לשנות את העולם לקראת מה שהוא צריך להיות.


בואו ננסה להבנות בלי לכאוב לפני כן.

בואו נדבר על עבודת ה' בשמחה, אבל באמת!



עצוב לי מאוד! לראות שוב ושוב, איך אנשים רוצים להתקדם בעבודת ה',

ולהיות אפילו מורי דרך לאחרים,

ובשביל זה הם מדגישים עד כמה כאב להם, כמה סבל עבר עליהם בחיים, עד כמה הם התגברו.

ואם אני גם רוצה להיות כמוהם?

משמע - אני צריכה לסבול! 

ובכל מקרה, אני חייבת לשקוע בסבל שכבר יש לי. 

וככל שאני אשקע יותר - אני גם אהיה גדולה יותר. לא?


אז ב"ה, שה' זיכה אותי, להכיר אנשים מדהימים, שגם אם הם סבלו (וברור שהם סבלו) -

אני לא יודעת את זה.

רק שמחה וטוב קורן מהם, רק עבודת ה' חיה ואוהבת. טבעית. שלימה.

זה העיקר.

שאזכה (אבל באמת תגידו אמן).





* מה זה אומר - "לחיות"? זאת כבר שאלה גדולה ועצומה אחרת.

שלא נטעה לחשוב שהכוונה "לעשות חיים"...





לא התכונתי לסבל.ענבל
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך כ"ג ניסן תשע"ב 14:31

בס"ד

 

התכונתי לקושי.

ניסיון זה לאו דווקא נפילה.

זה מכשול.

מכשול=קושי שיכול להיות גם שווה נפילה אבל לא בהכרח.

 

את החלטת שדיברתי על נפילה ואני מעולם לא אמרתי זאת.

משום מה נראה לי שאני לא היחידה שצריכה לבדוק אם אני מכניסה מילים לפה של אחרים...

 

א. נפילה זה לא דבר אידיאלי...

אבל אם היא קרתה וקמנו ממנה אז צריך להודות עליה לענ"ד..

 

ב. כשאמרתי מכשולים וניסיונות לאו דווקא התכונתי לנפילות.

את זה את אמרת.

 

התכונתי לקשיים ואם תתיחסי לזה ככה תביני שאנחנו  לא חולקות על כלום.

 

כשאמרתי אנשים שעברו בחיים שלהם התכונתי לאנשים שהתמודדו וקמו והם לא מתבישים להודות שהם עברו התמודדויות ולפעמים נכשו והם מספרים הכל.

אני אעדיף אותם על פני אנשים שמציגים לי את חייהם כאילו הכל אצליהם על מי מנוחות.

 

אז מתנצלת...אוסנת

חשבתי שאת מדברת על הכאב שחווית, על משברים, על תהומות...

ולכן אמרתי את מה שאמרתי.

סבבה ענבל
וכשבית המקדש יבנה, מה תעשי?אוסנת

לא יהיה לך משעמם קצת?


/Forum/Forum.aspx/t423416#5035371 


"ואל תביאנו לא לידי נסיון ולא לידי בזיון"שלומי20104

אני לא רוצה להגיד באופן גורף כי כמובן שמצד שני יש את המשפט הידוע של המהר"ל "לפני הויה העדר"

כלומר לפני כל קומת חיים חדשה גם פרטית וגם לאומית יש שבר!!

אין מה לעשות, ככה העולם עובד לצערנו או לשמחתנו, אלה שצריכים להיזהר לא להפוך את השבר לאידאל.

אנחנו מבקשים כל יום "לא נסיון" כי "אין אפטרופוס" "אל תאמין בעצמך" מי אמר שתצליח לטפס.

ברור כמובן שמגיעים כבר לשבר צריך לסחוט ממנו כל טיפת טוב שיש בו ולקחת ממנו כמה שיותר דברים להמשך.

אבל לבקש מהקב"ה מראש?! לדעתי זו קצת חוצפה..

במילים אחרות אנחנו אומרים לו: אין מה שישבור אותי, אתה לא יכול עלי.. אני יותר טוב ממך בנסיונות..

אני לפחות עוד לא בטוח בעצמי ולמרות שאני יודע שזה יבנה אותי אני מבקש כל בוקר מהקב"ה שיפטור אותי מזה.


"ואל תביאנו לא לידי נסיון ולא לידי בזיון.. ותתננו לחן ולחסד ולרחמים בעינך"

להגיד את זה שוב?ענבל

בס"ד

 

אם לא יהיו לך מכשולים לא יהיו לך חיים.

אם לא יהיו לך התמודדויות לא יהיו לך חיים.

 

גם לשבת וללמוד כל היום זו התמודדות.

וגם עליה אתה מודה.

 

עכשיו יותר ברור?

 

|מותשת|

לא כ"כ ברור.טובי =][=

"אם לא היו מכשולים, לא היו חיים" ?!

מה הקשר, לא יכול להיות אדם שטוב לו? שפשוט מתקדם. שלא צריך שתהיה לו התמודדות נוראית,

ששפר מזלו, ולא היה צריך להגיע למצב של גבורה הרואית בכדי שיתקדם?

 

הרי כולנו מייחלים שיהיה טוב. שיהיה שקט. ואם וכאשר נגיע אל המנוחה והנחלה לא יהיה לנו לאן לעלות לעלות יותר? את גורמת קצת להרגשת אי נוחות.. נותנת לגיטמציה להדרדרות, לנפילה כי עוד נעלה מימנה.

אפשר לקחת את הדוגמא שלך כמו למידה נניח, לא רק כהתמודדות, אלא - כדרך להמשיך לעלות אל הטוב. להתקרב לה' יתברך ..

 

לא צריך להיות עלוב, מסכן, אחד שרע לו בחיים כדי להתקדם.

הלוואי שנצליח להתקדם לא רק כשיש מכשול, וקושי להגדרתך. נתקדם כי זאת האמת! בלי קשים ..

לא נרדם בתקופות היותר טובות בחיים שלנו, ונצתרך שיבוא שבר כדי שנמשיך לעלות.

אפשר להתקדם גם ככה וגם ככה.ענבל

בס"ד

 

לא אמרתי להירדם.

הראיתי צד אחד של המטבע שרובנו נופלים בו.

הראיתי למה צריך להודות על המכשולים.

 

ואגב טובי, אחזור על דבריי, ניסיון לא חייב להיות משהו מאוד גדול, גם למוד תורה זאת התמודדות... תשאלי את הבנים שיושבים בישיבות כל היום...

יש התמודדויות כאלה ויש כאלה.

 

 

 

טובי.. וגם אסנת ---אחת מהשומרון

בס"ד

מקווה שהבנתי נכון, אבל אני חושבת שענבל לא מדברת אך ורק על "נפילות". גם, אבל לא רק.

כל החיים שלנו בעולם הזה הם ניסיון אחד גדול. ואם אנחנו לא מרגישים קושי או  כאב, אולי אנחנו לא מקשיבים מספיק טוב לנשמה שלנו..


ולמה החיים הם בהכרח התמודדות?

כי הקב"ה ברא נשמה, שהיא צלם אלוקים. היא משהו רוחני, עליון נשגב. והוא הוריד אותה לעולם הזה, עולם החומר ושיכן אותה בגוף גשמי עם יצר הרע..

אז במילים אחרות אפשר לומר שנולדנו לתוך קונפליקט. התנגשות וסיכסוך תמידי בין הגוף שמושך למטה והנשמה שרוצה למעלה.

ומה שאנחנו כל חיינו מנסים לעשות זה לקדש את החומר, לעזור לנשמה לעלות ביחד עם הגשמיות של הגוף, ביחד עם העולם הזה.


מזה נוצרת התמודדות יומיומית בכל רגע ורגע. התמודדות עם היצרים שלנו, עם התאוות. התמודדות עם כוחות ומידות שלא כ"כ מתוקנות עדיין ואנחנו עובדים עליהם.

כל החיים שלנו דורשים גבורה תמידית.

וזה לכשעצמו ניסיון אחד גדול, שבתוכו יש גם נפילות כי זה סדר העולם (ונפילה זה יכול להיות גם שהתעצלתי ווביזבזתי את הזמן..)

ואכן, כמו שענבל אמרה, הקשיים האלה רק מקדמים אותנו ומעלים אותנו, ב"ה.

אז רבש"ע - תודה..


וגם לך, ענבל. שהארת את עינינו..

מזל שיש פה מישהי שהבינה ענבל

בס"ד

 

אכן התכונתי למה שאחת מהשומרון אמרה...

רק שכחת פרט קטן:

שמתיאשים כי נופלים.

ועל זה דיברתי.

שלא צריך להתיאש אלא לקום ולהודות כי מכל דבר כזה צומחים.

 

מקווה שעכשיו יותר הובנתי.

את פשוט מלכהאנונימי (פותח)

מלכה זה מה שיש לי להגיד אני מעריכה אותך על מה שכתבת.

איזה נסיונות אדם כבר עובר? מה את עברת?

כל הכבוד!!ט!הר

בהצלחה בהמשך.

שתצליחי לעמוד בכל הנסיונות

ענבל את כותבת ממש יפהידיד

ותודה את צודקת  במאה אחוז!

וואי...רוזמרין

ענבל, מדהים!


|גאה בעצמו שקרא הכל|

בואנה, את מלכה!!אנונימי (פותח)

מלכה מלכה מלכה!!

אין לי מילים!! פשוט מלכה!!

אמרת מילים פשוט נכונות ואני אשמח לדבר איתך בפרטי

תודה לכולם!! ענבל
מדהים!!!! מדהים!!!!מדהים!!!!פםןו

ענבל, לפי איך שהתרשמתי- את פשוט בנאדם מדהים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מסכימה איתך בכל מילה!!!!!

וואאוו!!ענבל!!איזה יופי!!ובכלל לא יצא לך מבולבל!!!-pnina-
פשוט מהמם,בדיוק נושא שאני מדברת הרבהאנונימי (פותח)

בתקופה האחרונה,אני חייבת לציין שאני גם עברתי דברים לא פשוטים,אבל זה חישל אותי מאוד ברוך ה'

תחיזוקים לעמידה ביצרברזני

עיקר העינין בעמידה ביצר הוא

1.היהודי מטבעו הוא קדוש

2.לכן צריך לטהר את המחשבה ואז תיתרחק ממך הטומאהמימך

טיהור המחשבה הכי טוב הוא תפילה. רגע מה מה שאני עושה זה לירצון ה ?!

פחות מיתקרבים ל"דוסיות" עם כל מה שמשתע מהדבר

3.שאתה קדוש מיתרחקים ממך שכתוב "וירא כל הגוים ממך כי שם ה ניקרא עליך"

בהצלחה זה גם לבנים וגם לבנות 

פריקה מליבי הפצוע.................ברזניאחרונה

"כי אין איש אשר בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" אין איש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! גם לא משה רבינו רק יוסף שכתוב בגמרא  שאף אחד בעולם עמד בעריות כמו יוסף לכן בעז"ה אני יקרא לבני בכורי ישראל יוסף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך