הרב של האולפנה שלי מעיר לבנות (ולי אישית)על צניעות....
זה נראה לכם בסדר?....
זה נורמאלי?....
תודה
כרב הוא צריך להעיר לכן,כדי שתוכלו ללכת בדרך התורה...
בודאי שהוא לא מביט
ההורים מעדיפים שהוא יעיר מאשר שלא יעיר.
למה הוא מסתכל?
אממממממ בואו נחשוב...
אולי כי יש לו עינים???!!!
הוא לא יכול ללכת כל הזמן עם עיניים בקרקע.
ואם הוא בטעות הסתקל הוא אומר למכנכת או למורה והיא מעירה...
היא אל ביקשה שתשפטו ת'רב אולפנה שלהם!!
ולא כדאי לעשות את זה.. נראלי הוא קצת יותר חכם ממכם!!
פשוט לא לזלזל!!
אם זה הופך ל'תפקיד של הרב' זה לא טוב, לא נעים ולא צנוע.
ב.ש., דניאל, ואמיר - יש הבדל בין לראות בעל כורחך לבין להעיר על זה.
אצלינו היתה תקופה שגם העירו לבנות, העבודה היתה של המורות והמנהלת- זה היה ידוע! והכללים היו ברורים.
היו מקרים חריגים בהם הרב העיר, אבל - זה היה חריג, הרוב עשו המנהלת והמורות האחרות.
יש מספיק דרכים לאולפנה למנוע את התופעה בלי שהרב ילך ויעיר, ובכ"מ - יש לו מספיק תפקידים אחרים..
בקיצור, אודיה-
לא חריג, אבל לדעתי לא בסדר.
לא נעים לכן? - תפתחו על זה דיון בכיתה, תדברו עם המורה, תגיעו למסקנות ותחשבו מה אפשר לעשות.
בהצלחה, ומבינה אותך כ"כ!
אני לא חושבת שזה נעים וצנוע שרב יעשה את התפקיד הזה .....
לדעתי תפנו למורה אוו משהי בהנהלה ותדברו איתה על העניין!!!!
אני לא חושב שזה ראוי שבן יעיר לבת על הצניעות שלה.
אבל כשזה ראש אולפנה, זה כבר הופך להיות חלק מהאחריות שלו ואין מנוס מהטיפול שלו בנושא.
אני יודע שהרבה ראשי אולפנות נותנים למחנכות את האחריות הבלעדית על הצניעות בלבוש.
בכל מקרה, מישהו צריך לעשות את זה. ואם אלה לא המורות, אז זה יהיה הרב.
ולטענות שישמור על העיניים שלו -
זה טיעון מאוד חלש ועקר.
ראשית, הוא אחראי על החינוך בכלל ועל הצניעות באולפנה בפרט.
שנית, ההבדל בין לבוש צנוע ולא-צנוע הוא מאוד בולט, בואו לא ניתמם...
אני מציע לפנות למחנכות שיציגו את דעתכן בפני הרב.
הרב שנו אומר למכנחות להעיר לתלמידות, הרב בשום פנים לא מעיר לתלמידות..
אני ממש מסכימה עם מי שאמר שזה לא צנוע, למרות שזה חינוך, זה יכול להיות חינוך ע"י בת..
אצלי באולפנא גם מעירים הרבה על צניעות לבנות, אבל בד"כ כלל זה נעשה ע"י המורות.
אבל אם הרב שלנו רואה בת שממש במצב נוראי בבחינה של הצניעות אז הוא אורמ למורה שתעיר לה, ואם אין לידו מורה אז הוא מעיר לה בעצמו (זה לא קורה הרבה לרוב הוא אומר למורות שיעירו, אבל קורה לפעמים)
אם הוא לא מעיר האולפנה הייתה נראת לא עלינו
אם בן אחר היה מעיר לי - הוא היה מקבל סטירה פשוטו כמשמעו
כשזה הרב של האול' אין מה לעשות זה ממש מובן לי
ב"ה יש אותו...והוא משתדל שלא, או שהוא הולך למדריכה/מורה שתעיר לאותה אחת
אבל עקרונית אין לי בעיה עם רב אול' שמעיר
אצלנו זה גם די ככה.. כילו יש בנות שידוע שאם המורה תעיר להן זה לא יזיז..
וכשזה הרב זה פי אלף יותר רציני!! אז אפשר לקחת את זה לכיוון הזה..
יש בנות שפשוט אם הרב לא יהיה זה שיעיר להן הן פשוט לא ישימו על זה!!
אבל זה בכ"ז לדעתי לא הכי נחמד לשמוע על חצאית קצה מהרב שלך.. אולי צריך שפעם ראשונה זה המורה ואם לא עוזר אז הרב.!! הקיצצ..

אצלנו הרב אומר למנהלת תיכון להעיר.
באמת זה לא נראלי נכון שרב יעיר לבנות על צניעות.
כאילו, מה הוא אומר?
"תשימי חולצה יותר סגורה" ??
לא יודעת, נראלי מוזר..
בס"ד
תפקידו של הרב הוא לחנך אותך ולעצב את האישיות שלך במיחוד בגיל ההתבגרות וזה מה שעליו לעשות בכדי לחנך אותך למצוות.
ואם תגיגי שזאת כפייה דתית או כל משהו אחר-
אז זהו שלא. אני מתאר לעצמי שאת בחרת במוסד הזה מתוך בחירה אישית ולכן את מחוייבת וקיבלת על עצמך את החוקים של המוסד.
אצלנו הרב אני חושבת שהוא לא מעיר על צניעות - בכללי הוא לא מעיר על צניעות..
וגם כל פעם שהוא מדבר עם בנות בודדות ולא עם כל האולפנה
הוא מעלה תמשקפיים.. בהתחלה זה היה נראה לי הזויי..
אבל אחרי שחושבים את זה זה הדוגמה אישית הכי טובה שיש..
ולפי דעתי זה ממש לא לעיניין שרב/ בן כלשו יעיר על צניעותת..
הבנות פה אומרות שלדעתן זה לא מתאים ולא נעים,
והבנים אומרים שברור שכן.
מה שאומר שזה באמת לא מתאים.
לבנים בחיים לא מעירים על צניעות..
אצלנו בישיבה אסור מכנסיים קצרים מחוץ לשיעורי ספורט...
חוץ מזה, מה אפשר לדרוש מאיתנו יותר מזה?
אני דווקא חושב שהרוב כאן הסכימו שמוטב שמחנכת תעשה את זה,
אבל אם לא - הרב יכול לטפל בעניין.
לא חושב שהבנתי אותך.
אם יש מחלוקת בין הבנים לבנות - הבנות צודקות?
כי זה משו שקשור רק לבנות..
כי בעיקרון בנים לא אמורים להסתכל על בנות..
ועם כל הכבוד להערות צניעות של הבנים-
אני לא יודעת בכמה ישיבות יש מורות בנות שמעירות על צניעות אז...
ותסכים איתי שזה היה נראה לך לא שייך....
כי אם בת לא צנועה והרב הסתכל עליה כשהיא לא צנועה אז הוא ראה את החלקים
שאסור לו לראות ואז זה ממש פאדיחה לה..
. למחשבה..
לדעתי.. לא ראוי שבן יעיר לבת על צניעות.. בשביל מה יש מורות, מחנכות, מדריכות..?
וחו"לרה-- סובלים בשביל התורה?.. טוב שלא הגזמתָ.. אולי אתם הבנים לא שמים לב.. אבל לבנות יש הגבלות צניעות יותר חמורות. (-לפחות זה נראה ככה..) ובנות גם בד"כ לא ילבשו רק טי שרט כמו הרבה בנים.. 
נראלי..
דברים כאלו רואים בעל כורחך,לא צריך להסתכל בעיון בשביל זה.
ואם הרב העיר סימן שמבחינה הלכתית הוא ראה זאת לנכון.
הוא פשוט בא אליך מאחורה ומתחיל לבעוט בך (הכל הרוח טובה) אבל שאר הצוות כן מעיר
זה לא שייך שמורה בן יגיד לבת שהחצאית שלה קצרה או שיש לה מחשוף כי זה אומר שהוא הסתכל. או שיגידו למחנכת להעיר או שימציאו קוד. באמת לא לעניין.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!