יום השואה... יש זלזול?אבודה!

שואה! המאורע הכי חשוב שקרה לעמ"י

יום השואה! איזה יום ענק!

זה קשה! קשה לרובנו לחשוב על זה....מפחיד אותי לחשוב על דברים כאלה...

טוב אז אני לא יחשוב ויברח מזה! ויצא מהטקס כי זה קשה לי! דיי קצת לא לעשות מה שנוח לי!!

אנשים זה ניראלכם הגיוני? מיליונים! לא מכירים את המספר!

אני כ"כ מזועזעת!

דקה! לחשוב על זה \לקרוא תהילים ולא לצחוק...לא יכולים???

יום אחד להקדיש ליקרים האלה שאנחנו ממשיכים אותם! אי אפשר? אז בוא נעשה צחוקים ונרקוד!

או שזה רק באול' שלי (אני ממש מקווה שכן) דיברתי עם אחים שלי וגם אצלם! צחוקים?

עד כדי כך?

דיברתי עם חברות שלי והם אמרו שהם לא יכולות להיות עצובות יום שלם כי מה?! ה' אמר להיות בשמחה תמידעצבני

אנשים קדושים! מפלצתיות!

ומה שחשוב לי זה מבחן הבגרות! גועל נפש!

דווקא עכשיו כשיש כ"כ הרבה מכחישי שואה! ואנחנו הדור האחרון!

איפה המחנכים טעו?

יום אחד בודד תקדישו! מה ביקשו?

מה אתם אומרים? אני מגזימה?

נ.ב: אחי אומר שזה מידי התרסה? אבל אני צריכה את זה...

נ.ב 2: עוד אחת שואלת אותי למה אני בוכה אני מעיפה לה!

גם לי זה הציק.פלספנית

בעזהי"ת


מעבר ליום שלם אפילו.


תמיד אמרתי שממש באלי לנסוע פעם בזמן הצפירה באיזה כביש ראשי, רק בשביל לראות איך כולם עוצרים בצד ונעמדים דום. 



היום בזמן הצפירה, נסעתי באוטובוס ציבורי ריק יחסית. התחילה הצפירה, נעמדתי במסדרון האוטובוס- שמעו אצלינו את הצפירה לא כ"כ חזק, אז התלבטתי אם זה זה או לא, מה גם שזה בעשר וחשבתי שזה אמור להיות באחתשרה- הנהג [הדתי!!] צועק לי מקדימה, 'חמודה, את רוצה לעמוד? אז אין בעיה, אני עוצר את האוטובוס..' החזרתי לו בשוק- 'זה הצפירה? אז כן', האוטובוס עצר.

יאמרו לשבחו של דוס אחד צעיר שישב לפני שנעמד גם הוא; שאר יושבי האוטובוס- כעשרה אנשים, כולם דוסים?, חיכו שנסיים ושהאוטובוס ימשיך.


זה היה עצוב.

הייתי פעם במצב כזה!!!דואגת!

נסעתי פעם בבגין בירושלים (!!!) הייתה צפירה, ופשוט, הכביש נעצר, כולם יצאו מהרכבים ועמדו דום... זה היה ממש מרגש!

אשכרה- כביש בגין עמד ולא בגלל פקק.

וואו מזעזע!אבודה!

ולא! לא אמרתי שצריך לבכות! זה לא יעשה משהו....אבל לפחות להביא כבוד מינימלי!

אני לא יודעת אם אתם זוכרים...ששנה שעברה מישהי אמרה די נמאס לי מהיום הזה כבר כולה יום השואה!

תמר, לא יודעת מה איתך אבל אצלנו בכיתה שאת במקרהשוקו =)

נמצאת בה

אני חושבת שנתנו כבוד, אני לא חושבת שמישהי זילזלה ביום הזה בכלל בכלל בכלל! 

ואני חושבת שכל אחת עברה את ההתפרקות שלה ולא מול כולם....

והיו בנות שקלחו את זה יותר קשה ובנות שיותר לא יודעת....הבליגו או לא עשו את זה מול כולם

אבל זלזול וחוסר כבוד לא היה

אבודה.....!!...לב אדום.

זה אולי החורבן הכי גדול שקרה לעם שלנו, ואם לא הכי גדול, אז בשורה אחת עם חורבן בתי מקדשות..

אין ספק שצריך לשמור על רצינות ביום הזה, אבל הרצינות שלנו צריכה להיות אמיתית וכנה.

אני ממש לא אומר שזה לא היה אצלך, אני מאמין שאת יודעת ומכירה במשמעות של היום הזה, אבל לא כולם הגיעו לרמה הזאת, עדיין...

 

לפעמים אנחנו מנסים בכוח להרגיש רע, להתאבל, ואנחנו באמת מרגישים רע... רע עם עצמינו כאילו מנענו משהו מעצמינו בכוח..

 

לפעמים זה מגיע לצד השני, בגרויות, יציאה מטקס, גם פה אנחנו מרגישים רע..

 

אני חושב שהצד האמיתי הוא מודעות, לדעת, להכיר את מה שהיה שם, לשמוע ולהפנים. לא לתת ליום הזה לעבור רק בתור יום בלוח, או יום עם מנגינות עצובות קצת ברדיו..

נגיע למצב הזה, ויהיה לנו הרבה יותר קל להרגיש ולהזדהות...

 

ממש מעריך את הכאב שלך, את ההרגשה,

אבל נסי להבין את החברות, אולי קצת קשה להם להיות במצב הזה כל היום, ואולי...אולי הם באמת לא מכירות, לא מכירות מספיק, אולי הן צריכות עוד פעם להזכר, לזכור..

 

יום טוב, עד כמה שאפשר..

 

 

 

לא נעים להרוס, אבל.התבלבלתן יום השואה בכלל לא היוםאלחנן

הוא כבר היה ביום עשרה בטבת. כהחלטת הרבנות הראשית. אז באמת טוב עשו הבנות שלא בכו והצטערו כי באמת אין שום סיבה להצטער היום.

כי לא חל היום שום יום חוץ מיום חמישי,ולדעתי אין שום עניין עצוב

ביום חמישי,ובכללי יום חמישי זה אחלה יום.

יש מצב שההיסטוריה משתנית מידי פעם....לב אדום.

ורק בעשרה בטבת אפשר לציין רצח עם..

 

בניסן אסור להתאבל, אתה בא לשחק סטנגה ולאכול קבוקים...?

 

סתם אחי... אבל חבל שאתה לא מרגיש משהו עצוב ביום הזה, אתה לא רוצה..? תהייה מופנם,

 

אבל אל תשפוך פה אדישות....זה יום השואה, הממלכתי, אולי אתה לא מכיר בו, אבל לא יקרה כלום אם קצת

 

נזכור..

אלחנן..חייבס"ית

עשרה בטבת זה יום הקדיש הכללי והיום זה יום השואה!! לא התבלבלנו!! ואם כן?? גם הצפירה התבלבלה והייתה היום במקום בעשרה בטבת???? לאא!! פשוט לאא!! וגם אם זה לא תאריך שבו בדיוק קרה משו.. זה יום שהרבנות בחרה כיום השואה-יום שבו נזכר ונבין אולי קצת מה היה שם בזוועות האלה !! לא כי היום יום חמישי וזה מגניב לקרוא לזה יום השואה!! ויש הרבה עניינים עצובים ביום הזה גם אם זה לא היה בתאריך הזה!! זה היה קצת יותר מיום.. א"א למצוא תאריך מדויק זה היה כל השנה אז כל יום זה היה! סורי שחפרתי.. תתמודדו..

הרבנות הראשית קבעה את יום עשרה בטבת כיום השואהאלחנן

זה שהמדינה ציפצפה עליהם זה לא אומר שאנחנו חייבים לשתף איתם פעולה.

בזה שאנו מתייחסים ליום הזה אנחנו פשוט עוזרים למדינה לכפכף אותנו.

אבל בבקשה, תחשוב רגע!!שולמית=]

תבין, עשרה בטבת זה יום עצוב, מזעזע ונורא.. זה היום העצוב,

אבל קודם כל, המדינה עשתה משו על השואה, זכרה והזכירה, אז בואו נעריך את זה ולא נוסיף עוד מריבות בתוך העם האם להתעצב ביום השואה או לא, אז נתעצב פעמיים, נראלי זה גם לא מספיק, ואני דווקא חושבת שזה מרבה שלום שאנחנו מסכימים עם המדינה ובאמת פשוט מאוד עושים את זה... הבנת..

זה לא עושה רע לאף אחד שנתעצב עוד יום אחד.. שנזכר עוד יום אחד.. זה הכל..

את אולי לא מגזימה...ענבל

בס"ד

 

אבל יש לי חדשות לספר לך:

בשביל להזדהות עם האבל לא צריך להיות עצובים כל היום ולא צריך לבכות כל היום.

את מזכירה לי את השרשורים שהיו פה אחרי פוגל ואחרי האוטובוס בירושלים ולמען האמת אחרי כמעט כל פיגוע...

מותר להתאבל גם בלי להחצין את זה...

אני מאוד עצובה על מה שקרה בשואה ואם תראי אותי עכשיו אני עם חיוך ענק מרוח על הפרצוף..

(לא הייתי היום בטקס אז גם לא בכיתי בכלל אבל בעקרון )

לכל אחד הדרך שלו להביע את כאבו.

ואין דרך יותר טובה מהשנייה.

 

את מתאבלת ככה... את חושבת על זה ומרגישה ככה.

ואחרים אחרת.

זה מותר, זה לגיטימי ולדעתי אפילו רצוי.

המון פעמים אני שומעת בנות שאומרות לי "וואו אנחנו מרגישות אשמות שכולם בוכים ואנחנו לא"

למה להרגיש אשם?!

הן מרגישות המון כאב בלב!!

וסמכי עלי שכל אחת מרגישה כאב על 6 מיליון שהלכו לאבדון!

לא כולן מחצינות את זה ולא כולן מביעות את זה כמוך!!

וזה נוגע לכל אבל בחיים.

 

אם זה לא קשור אז מצטערת... פשוט הייתי חייבת לפרוק כי באמת כבר נמאס שכולם מסתכלים עליך כאילו "מה? לא אכפת לך מהעם שלך?"

אז אכפת לי!!

ואתם כל כך לא מבינים כמה!!

אבל אני לא מראה את זה ככה.

אני מראה את זה בדרכים אחרות.

ואני לא מתביישת בזה.

מי שחושב שלא אכפת לי מהעם שלי שיבושם לו.

 

שוב סליחה אם חרגתי ממה שאמרת

 

למי יעזור בדיוק שנעמוד?דוסית גאה!

אני אומרת תהילים לעילוי נשמתם וזה הכי טוב לעשות.

 

למי את מגיבה?ענבל

בס"ד

 

אני דווקא חושבת שלעמוד זה כן חשוב.

שתי דקות להתיחד עם זכרם בלי לעשות שום דבר אחר.

נראה לי גם משמעותי לאו דווקא בשבילם אלא יותר בשבילנו.

 

ובחיאת אם לא הגבת לי אז תלמדו לשרשר נכון.... בבקשה.

למה לעמוד..חייבס"ית

קטע שהיה לנו בטקס היום..

'תעמוד,זה לא יותר משתי דקות. תוריד את הראש ותחשוב,כמו כולם.

תעצור רגע,תרכז את כל החושים. תנסה לחדור להכרה שלך, תנסה לתפוס.

זה לא אחד, לא. לא אותו אדם מהפיגוע של שבוע שעבר. גם לא שניים. זה לא עשרה. עשרה בני אדם זה לא.

אפילו לא עשרים. זה לא חמישים,לא שתי כיתות תלמידים. אפילו לא שבעים ושלושה.הרבה יותר.

זה לא מאה...מאה...מספר נורא. מאה הרוגים. זה לא. זה לא אלף. תאר לעצמך מה זה אלך הרוגים.

זה יותר.

תנסה להבין. תנסה לקלוט,זה לא מליון,לא,זה יותר. יותר מששה מליונים!

אתה מסוגל לקלוט? כל תל אביב,ירושלים,חיפה,באר שבע,כולם- אין שם חצי מזה. שישה מליון.

אלה האחים שלך,מהעם שלך,חלק ממך.

אל תיתן לזה לחלוף ככה. אל תסתפק רק בטקס וכמה גינונים של צער. שישה מליון. תנסה להרגיש משהו,

תנסה לתפוס. תעמוד רגע,תוריד את הראש,תחשוב בשקט. תנסה לחשוב מה זה אומר לך? איך אתה

ממשיך עם זה הלאה? לאן אתה לוקח את זה? איך תהיה אחר בגלל זה...

שישה מליון. מישהו יכול לקלוט את המספר הזה??

תחיונקההה|מעריץ

 

וכמובן.. הצפירה התחילה באמצע.. פשלה קבועה..

הרב צבי יהודה זצ"ל כתב שזה חשובשואף לאור

זה חלק מתשובה שענה הרב שלמה אבינר שליט"א (הבא זה ציטוט של דברי הרב צבי יהודה זצ"ל בתוך תשובת הרב):


"העמידה בזמן הצפירה לחללי צה"ל,יש בה מצוות קדושה של זיכרון כבוד הקדושים,ומבואר בקדושת דברי רבותינו  בעלי התוספות(ע"ז יא א תוס ד"ה "ואי") בפרוש,שלא כל מה שמסודר בין הגויים יש בו משום בחוקותיהם לא תלכו,אלא אם כן יש בו משום הבלי עבודה זרה של עכו"ם,ועל אחת כמה וכמה כאשר ניכרת הפרישה מזה ברבים"(תחומין ג 388)

והרב אבינר באותה תשובה מוסיף לאחר מכן לגבי ביטול תורה (כאן אלו דבריו בתוך התשובה ולא ציטוט של דברי הרב צבי יהודה זצ"ל):באשר למי שחושש מביטול תורה,אדרבה יהרהר בזמן עמידתו בצפירה בדברי תורה על מסירות נפש של הנופלים.



זה יעזור לכבוד. לגאווה הלאומית, לאחדות. מספיק?פלספנית
זה לא יעזור לאף אחד שנעמוד!!חייבס"ית

זה צריך לעזור לך!! נותנים לך יום אחד בשנה כדי לחשוב קצת על האחים שלך שחיו בזוועות האלה!!

יום אחד לא יותר!! ובתוך היום הזה שתי דקות ,שתי דקות לא יותר!! בשביל לחשוב באמת ולעמוד לכבודם

לכבד את האחים שלך שלא הספיקו לחיות נורמאלי!! לחשוב עליהם שתי דקות בשנה!! תאמיני לי-לא מסובך!!

בשביל זה מבקשים שתעמדי!! לא יותר!!

ברור שתהילים זה טוב יותר מלעמוד.. אבל תחשבי שניה מזה שבכל הארץ עומדים בדקות האלה דום וחושבים על אותם קדושים!! תחשבי מזה זה לא את לבד זה כולם כולם ביחד!! זה העוצמה של הדקות האלה!!

 

אני לא רוצה להישמע רע, אבל...לך דומיה תהילה

איך פתאום, דווקא בצפירה, אנשים נזכרים לנצל את הזמן?

תחשבי איך רוב האנשים מתנהגים ב-ט' באב, וזה יתן לךSimplePlan

תשובה למה הן מתנהגות ככה, אני חושבת.

דוסית גאה, אם לעמוד זה לא חשוב למה את עומדת ב18?שוקו =)

למה ישח לקים בתפילה שאת עומדת בהם?

למה כשמוציאים את התורה את עומדת?

למה יש הלכה שאומרת כשאחד מההורים נכנס לבית צריך לעמוד? 

כי זה מסמל כבוד!!!!!

אז אולי זה לא עוזר כ"כ לנפטרים ולכן גם אומרים פרק תהילים/משניות

אבל זה מכבד, תתמודדי 

ממש צודקת!! אני לא חושבת שאת מגזימה!!חייבס"ית
אצלנו לא צחקו..נו"ש

דוקא אצלנו היום היה ממש שקט בטקס (חוץ מקולות של בנות שבוכות...)

אצל כולם זה היה ככה בטקס עצמו תעשו טובהשוקו =)
אני רוצה להגיב לך,ד"ר אריק

בס"ד

מהצד השני.

 

עלי את כועסת, ואת המעשים שלי את לא סובלת.

 

כי אני לא בסדר מבחינתך, ואולי בצדק.

אני לא מסוגלת להיות בטקסי יום השואה. לא מסוגלת ברמה שלא לא מסוגלת להתמודד, מה תעשי לי? לא מסוגלת להתמודד.

אתמול לא הלכתי לטקס הישובי, היום לא הלכתי לאולפנה, ואני לא מתכוונת ללכת לסרט של הנוער היום- למה? לי יש את השיקולים שלי, ואני לא חייבת לאף אחד הסברים, אבל אני רוצה לענות לך בכל זאת.

 

אני קרויה על ניצול שואה, כל המשפחה שלי -קשורה במידה כזאת או אחרת לשואה- סבא שלי ברח מהנאצים, סבא רבה שלי נלחם בהם מהצבא האדום, הצבא הרוסי וראה לא פחות זוועות, אני חיה ונושמת את השואה, מהבית, אני לא יודעת מה איתך, אבל לי יש טראומות מסיפור אישי של המשפחה שלי שהשאירה את הבת בת השנתיים בתחנת הרכבת - כי הייתה חולה, והרוסיים שברחו יחד איתם ברכבת לא רצו להדבק, לא הייתה להם ממש ברירה אחרת... ועד היום, 70 שנה אחרי, לאף אחד אין מושג מה עולה בגורלה, איפה היא, האם היא נותרה בחיים או מתה, והיום גם אין את מי לשאול.

 

אני מבינה את הכעס שלך עלי, אבל את לא יכולה לשפוט אותי, או מישהו אחר שלא מוסל להתמודד עם יום השואה.

חברות שלי טסות השנה לפולין בעז"ה, הן רצו שאני אבוא איתן, אבל לי היה ברור שאני לא טסה לפולין, למרות מה שקרה למשפחה שלי שם, למה? כי אני אחזור משם "בלי כיפה". ואני לא צריכה הטפות מוסר ולא החזרות בתשובה, תודה.

 

בפעם הראשונה שהייתי בהלוויה, זה היה לפני שנתיים, חברה שלי, בת 15 וחצי, נפטרה. זה היה המחזה הכי נוראי שראיתי בחיים שלי. מבטיחה לך. בפעם האחרונה שהלכתי לאזכרה שלה, זה היה ב11 חודש, וגם אז, אני ברחתי באמצע. לקחתי את הרגליים שלי וברחתי, בטרמפים, מישוב נידח, אבל לא הייתי מסוגלת יותר, ואני מענישה את עצמי על זה עד היום.

 

בכיתות ז' וט' אני זאת שהרכיבה את הטקסט של יום השואה- חודשים שלמים אחרי זה אני הייתי בדיכאון, במצב מזעזע, אמא שלי הייתה צריכה להכריח אותי להפסיק לחשוב על זה, ולקח לי הרבה מאוד זמן.

 

באותה הלוויה, שאני לא אשכח לעולם, היועצת של האולפנה אמרה שאסור לנו לשפוט אף אחת, כל אחת מתמודדת עם האובדן הזה בדרך שלה, אין מישהי שכואב לה יותר ואחרת שפחות- זה שהיא לא בוכה לא אומר שהיא לא עצובה- ואז גילתי שיש בנות שבאמת העיניים שלהן יבשות מדי.

 

ואני רוצה להגיד לך את אותו דבר. כל אחד מתמודד עם האובדן הנוראי הזה בדרך שלו. ולי יש אות, שאני בחיים לא אוכל לשכוח מאיפה באתי ומה המשפחה שלי עברה, בכל פעם שקוראים לי.

יש אנשים שצוחקים. זה אולי לא מנומס, ואולי לא מכבד, אבל זאת התמודדות שלהם, את יכול לשפוט אותם?

יש אנשים שאדישים, וגם אותם את לא יכולה לשפוט.

ויש אנשים שלא מסוגלים להתמודד, ואת צריכה לחיות עם זה.

 

אני מכירה מישהי שהאזכרה של סבתא שלה, זה מפגש משפחתי משמח במיוחד שכל המשפחה המורחבת מחכה לו מאוד- למה? כי הם פוגשים את כולם וזה מפגש משמח מאוד, ואני בטוחה שהסבתא מסתכלת עליהם מלמעלה ושמחה  מכך מאוד, שיש לה זכות, יום הזיכרון שלה גורם לאחדות המשפחה ולעוד חיוך.

 

אני מאמינה שאסור לשפוט אנשים, אבל את מוזמנת לשפוט אותי ואת המעשים שלי, את אולי מתמודדת, אבל אני לא.

אני רוצה להגיד משו ממש חשוב (לא ארוך בכלל-)*טליוש*

לא אומרים יום השואה אומרים יום הזיכרון לשואה.

 

וחס וחלילה אם זה יהיה יום השואה!!!!

סליחה על ההקפצה.. לא ראיתי את זה...אבודה!
  • טליוש את צודקת! יום הזיכרון לשואה ולגבורה! מחילה!
  • מישהו יכול להסביר לי למה כ"כ קשה לעמוד 2 דקות בהרכנת ראש? כי לא הבנתי...עצבני
  • ד"ר אריק...

אני באמת מבינה אותך ולא שופטת אותך....

את כנירא לא חייה בעולם שאני חייה בו!

האנשים שצחקו, שהיו אדישים לא עשו את זה ממקום שהם לא יכלו להתמודד!

הם עשו את זה ממקום של אי אכפתיות ואני יודעת את זה! כי רואים ומבינים!



יום השואה-תגובההכי בעולםאחרונה

מקווה שתביני ותקראי עד הסוף....

זה לא בשביל להתריס חס ושלום....

 

אני אישית ביום השואה עצובה ואומרת תהילים-לא בגלל זהמדינה קבעה -אלא בגלל שלא משנה מתי תגידו תהילים-זה יעזור....

כי יש בעיה מאוד גדולה בתאריך שקבעו ליום השואה

סוף חודש ניסן חודש שאסור להספיד להיות עצובים וכו'.....

 

מקווה שתביני

מוזמנת באישי

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך