יש לכם תקלה? כאן הוא המקום לדווח עליה!, להלן מספר כלים לייעול הדיווח ע"מ שהטיפול בתקלה יהיה יעיל, קצר וקולע.
1.פירוט:
השתדלו לפרט כמה שיותר אודות התקלה בה נתקלתם, מה התוצאה אותה ציפיתם להשיג, מה השגתם בפועל, ואיפה הפער ביניהם.
דיווחים כמו "זה לא עובד לי","זה לא מגיע לי לדף", הם דיווחים לקויים, משום שלא ניתן להבין מהם מה הפער בין ה"רצוי" ל"מצוי".
2.פרטים טכניים
לעיתים כחלק מהטיפול יבקשו המטפלים פרטים טכניים, אם תצרפו אותם מראש לדיווח הראשוני, תהליך הטיפול עשוי להתקצר משמעותית. אם אתם מעט מתקדמים ויודעים מה תחום התקלה (צד לקוח/צד שרת/ספק האינטרנט), ניתן להוסיף את הפרטים הרלוונטיים לתחום התקלה בלבד.
הפרטים שעשויים להיות יעילים:
דפדפן - שם וגרסא.
שם משתמש
פלאש - האם מותקן ומספר גרסא
ג'אוה סקריפט - האם מאופשר
האם עוגיות מאופשרות
ספק האינטרנט
3.סבלנות וסובלנות
המטפלים בתקלות הם לרוב עובדים באתר, אך לא תמיד- פעמים רבות ניתן כאן סיוע ע"י גולשים באתר אשר מעוניינים לעזור.
בין כך ובין כך- הערות כמו "למה זה צריך לקחת כ"כ הרבה זמן??" או "מה יש למערכת האתר נגדי?" לא יועילו לטיפול בתקלה.
זכרו - מדובר באתר חינמי, אף אחד לא חייב לכם כלום, ולעיתים זה שיסייע לכם, יעשה זאת בהתנדבות גמורה.
4.האם זו פעם ראשונה שהתקלה התעוררה?
מומלץ בחום לעבור על שרשור ה"שאלות הנפוצות" ,וכן לחפש בתיבת ה"חיפוש בפורום",
על מנת לבדוק האם באמת נחוץ לייצר דיווח חדש על תקלה, או שהפתרון שלה כבר בנמצא.