סיפור ממש יפה על יום העצמאות!דאץ

בנדוד שלי שלח לי במייל, וממש נהנתי...


"כשהגיע תורו של יום העצמאות"

"מהר, אין זמן."

הם יצאו בזריזות ממרכבת האש שלהם, לא היה להם זמן אפילו להחנות אותה בצורה מסודרת. ממילא העולם נברא רק לא מזמן, וטרם המציאו את דו"חות החנייה. היתה להם סיבה טובה להזדרז: לוח הזמנים להיום די צפוף, יש הרבה עבודה, והם נאלצו לצאת לדרך רק אחרי שכולם סיימו לומר שירה לפני כיסא הכבוד, כך שהשעה כבר התחילה להיות מאוחרת. ארבעת המלאכים נכנסו לאולם הגדול והחלו להתארגן, אך עוד לפני שסיימו נכנסה הראשונה בתור. הדורה וזקופה, עוטה שמלת-כלה יפהפייה.

"סלחי לי", אמר המלאך מיכאל, "תוכלי לחכות כמה דקות בחוץ? עוד לא גמרנו לסדר כאן..."

"מצטערת, אני שבת המלכה", אמרה השבת, "אני חייבת להגיע כשכולם בשיא הלחץ."

"נו, טוב", אמר מיכאל והתיישב על כיסאו. היום רק התחיל, והמחסנים היו עדיין מלאים. הם אמורים להספיק לשורה ארוכה של חגים ומועדים. מיכאל ידע שצריך לדאוג שאף חג לא ייצא בידיים ריקות, אבל כמות האספקה שעמדה לרשותו היתה מספיק גדולה גם בשביל עשרים חגים מדרבנן, כך שלא היתה שום סיבה לחשוש.

"תנו לה ביד רחבה, מגיע לה", הורה מיכאל למלאכים שאיתו, חברי הוועדה השמימית לסמלים וטקסים, שלא היססו לצ'פר את המלכה בעין יפה: חוקיאל העניק לשבת את מיטב המצוות שעמדו לרשותו, מקידוש כפול עד הדלקת נרות, בתוספת שלל איסורי מלאכה מגוונים. מנהגיאל נתן את המנהגים היפים ביותר שמצא: שלום עליכם, ברכת הבנים, זמירות שבת, שיר הכבוד, זריקת סוכריות אחרי ההפטרה ומה לא. טבחיאל הוסיף לחבילה קוגל, צ'ולנט, גפילטע, ג'חנון, ברבורים, שלו ודגים. ואם כל זה לא הספיק, מיכאל גם הבטיח שידבר עם ראש אגף כוח אדם, שישלח שני מלאכים לכל יהודי מדי שבת בשבתו.

יצאה השבת, ונכנס הבא בתור. זקנו מגודל, קולו נאה והוא לבוש קיטל לבן ארוך.

"טפלו בו כראוי, זה אחד החגים הרציניים ביותר" פקד מיכאל. חוקיאל הוציא מהמחסן שופר, מנהגיאל סידר ערימה ענקית של תפילות ייחודיות והוסיף גם "תשליך", טבחיאל דיגם את ראש השנה בתפוח בדבש, רימונים ותמרים. הוא רצה לתת לו גם דגים, אבל השבת לקחה הרבה כאלה והוא חשש שהמלאי ייגמר. ראש-השנה הסכים להתפשר על ראש של דג.

המועד הבא נראה די דומה לקודמו. אולי קצת יותר צנום, ויחף, ובעל פנים מאירות. "זה אחד הימים החשובים בשנה, תדאגו לו כמו שצריך!" ציווה מיכאל, אבל שאר המלאכים הביטו בכמות שנשארה במחסן, והחלו לחשוש שתוך שנים-שלושה חגים הוא יתרוקן כליל. חוקיאל החליט בכל זאת לספק ליום כיפור מספר איסורים מרשימים וטוטאליים, אבל מנהגיאל היה זהיר יותר, וביקש בנימוס מיום כיפור להתחלק עם ראש השנה לפחות בחלק מהתפילות שקיבל. "סליחה, אדוני, אני פשוט חושש שניתקע בסוף בלי שום תפילה" אמר. יום כיפור סלח. טבחיאל, למרבה הצער, בדיוק יצא להפסקת קפה.

החגים המשיכו להיכנס לאולם אחד אחד. סוכות היה מבסוט מארבעת המינים, משמחת בית השואבה ומחבטת הערבות האטרקטיבית. שמחת תורה שמח בהקפות, בעליות לתורה ובפרט בקידוש של החתנים ובשקיות לילדים. גם חנוכה נדלק על הנרות, ט"ו בשבט ביקש רק פירות ונטיעות, בלי שום תפילה מיוחדת (מטעמי ידידותיות לסביבה) ופורים היה כל כך שיכור משמחה על חלקו, עד ששכח לקחת איתו את ה"הלל" שלו. אולם לאט לאט המלאי החל לאזול, והמלאכים הבינו שיש צורך במדיניות חיסכון. פסח זכה בליל סדר שלם אבל לא קיבל חלות, לל"ג בעומר הוקצו רק תפוחי אדמה (וגם הם שרופים) ושבועות נאלץ להסתפק בסעודה חלבית. למרות זאת, נדמה היה כי בסך הכל - כל החגים יצאו שמחים.

חברי הוועדה החלו לקפל את הציוד. יש עוד הרבה משימות לבצע: לרפא חולים, להציל אנשים ממוות, להגיד "גדל" לכמה עשבים. החוק החדש, שלפיו מלאך אינו יכול לעשות שתי שליחויות במקביל, רק הגביר את העומס. המלאכים התארגנו במהירות וכבר עמדו לצאת, אך לפתע התפרץ לתוך האולם בחור צעיר, לבוש כחול-לבן, כולו נוטף זיעה.

"מי אתה? מה אתה מחפש כאן?"

"קוראים לי יום העצמאות", אמר הבחור, מתנשם ומתנשף, "אמרו לי שכל החגים צריכים להגיע לכאן, כדי לקבל מצוות ומנהגים."

"למה הגעת כל כך מאוחר?" רטן טבחיאל.

"אני מצטער, הלוואי שיכולתי להגיע קודם, זה לא היה תלוי בי", התנצל יום העצמאות. "ותאמינו לי שיש עוד אנשים שטוענים שעדיין לא הגיע הזמן שלי, ובאתי מוקדם מדי..."

המלאכים פתחו מחדש את המחסן. היתה להם יכולת לגלות בנס דברים קטנים שמתחבאים טוב, אבל חנוכה כבר לקח אותה בשביל סיפור פך השמן שלו. אין מה לעשות, נשארו רק שאריות. מנהגיאל הרים מהרצפה תקיעת שופר שנשארה מראש השנה, לקח קצת "ה' הוא האלוקים" מיום כיפור, ליקט כמה דגלים משמחת תורה, נעזר בהפטרה משומשת מהיום האחרון של פסח בחו"ל וגזר מזמורי תהילים ובתים נבחרים מ"לכה דודי" של שבת. חוקיאל היה יכול לספק רק אישור להתגלח באמצע ימי הספירה, ולטבחיאל לא היה מה להציע מלבד בשר צלוי שנשאר מל"ג בעומר. מיכאל ניסה לחשוב על פיתרון מקורי, משהו שלא ניתן עדיין לאף חג, אבל הדבר היצירתי ביותר שהצליח לחשוב עליו הוא להתאים את "שיר המעלות" למנגינה של "התקווה".

"מצטערים", אמר בעצב לחג הצעיר, "ככה זה כשבאים אחרי אלפיים שנות גלות, אבל צריך לשמוח על מה שיש. אגב, תתרגל למשפט הזה, ייתכן שתצטרך להשתמש בו הרבה."

יום העצמאות יצא מהאולם עם פרצוף של יום הזיכרון. כשהגיע זמנו לצאת אל העם, עם בגד הכלאיים של כל החגים שהודבק לו, הוא גילה להפתעתו שכולם שמחים לקראתו. הרחובות צוהלים, הכבישים חוגגים וגם בתי הכנסת מלאים התרגשות לקראת בואו. רק זקן אחד הביט בו, ב"הלל" המוכר שלו, ב"מי שעשה ניסים" שהעתיק וב"לשנה הבאה" שסחב, ואמר: זה בכלל לא חג חדש. אנחנו הרי מכירים אותו, אליו התפללנו בכל החגים האחרים.

תן קרדיט לחיים אקשטיין..קטנציק
אינלי מושג מי כתב את זה..דאץ
חמוד!בין השורותאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך