האם מותר להכנס לים בשבת?אוסנת

בימים טרופי חום שכאלה, נשאלתי ע"י תלמיד יקר וחשוב- האם מותר לו ללכת לים ולשחות כאוות נפשו-בשבת.

ואם לא ניתן להרטיב את הגוף במים- אז רק להתהלך על חוף הים.

יש לציין שהחוף הוא חוף נפרד.

 

מה ההלכה במקרה זה?

(אם אפשר להגיב לעניין, בהתאם למטרת הפורום...)

תלוי אם יש עירוב...שירושקי
תשובה:אוסנת
אכן, עיינתי היטב בפוסקים, ועלתה שם הנק' הלזו.
אם אין עירוב, אז אפשר הרי להתהלך ללא טלטול.
והים הוא גבול העירוב.
אז אם נכנסים לים- זהו כבר רשות הרבים, ואזי אין לטלטל.
ובכ"ז, אם מעוניין הוא ללמוד תורה על שפת החוף, לקראת הבגרות הממשמשת ובאה, אולי יש מקום להתיר? (יש מקום להרחיב בעניין החרישה האסורה בשבת ובשמיטה)

אך בעיה נוספת שיש ליתן עליה את הדעת, היא סחיטה.
וכן- אם הים רחוק מהבית כך שהוא מחוץ ל'תחום שבת' (2000 אמה, דומני).

אשמח אם אחד מכ"ק הרבנים יתפנה להשיב על שאלות הרות גורל אלו.
מספר בעיות עלו לשולחני:אלעד
טלטול: הים נחשב ככרמלית ובתור שכזה ניתן לטלטל רק מן הצד, בהליכה מאוזנת. (כמו סרטנים. תראו- גם הם מקפידים, ולא רק בשבת)
לגבי סחיטה, אין לנגב במגבת את השיער, אך כיוון שאין להביא מגבת לחוף הים משום מראית עין, השאלה נפלה מאליה.
מריחת קרם שיזוף אסורה בשבת. אמנם כדעת יחיד התיר הרב אבינר למרוח קרם גוף ודומיו, אך רק משום שכיום גם בריאים נוהגים למרחם- מה שאין כן כאן.
והיה אם בטעות תפסתם דג- ע"פ סברת המ"א, ניתן לטלטלו אף שלא לצורך מקומו עד לביתכם, אך הכרעת רוב הפוסקים שאין לעשות כן, והמחמיר תבוא עליו ברכה.
לימוד תורה לקראת בגרות הרי הוא כצלם בהיכל..שכבר אומרת בת הקול שמפוצצת כל יום מהר סיני- אוי להם לביות מעלבונה של תורה.
לשחות גם לא כדאי, גם כי אסור להתנגב (עיין לעיל) וגם כי אסור לטבוע בשבת.
זהו להיום.
ושאף אחד לא יקח את הדברים ברצינות..אלעד
בקשר לחרישה שאסורהאנונימי (פותח)
בשבת ובשמיטה, התכוונת שאסור לחרוש לבגרות?
לא. היא בטח התכוונה שאסור ללכת לחוף היםאלעד
כי זה חורש בחול.
לא, לא. ח"ו.אוסנת
הרי מותר ואף מצווה ללמוד היטב לקראת בגרויות, וביחוד במקצועות הקודש.
יש בכך כיבד הורים חשוב כאין כמותו, וכן קבלה לעתיד (עבודה קשה למען עתיד נפלא).
אני יוצאת בכל תוקף מול המזלזלים בחרישה, שלבסוף תפגע בפרנסתם, היות והם יאלצו להיות מורים ו/או להשלים בגרויות ל"ע.

ולעניננו,
לכבוד הרב אלעדי, תשובתך אינה ברורה לי בקשר ל"לימוד תורה". האם כוונתך שאין ללמוד תורה בים?
כמו כן, אינני מבינה מהי "הליכה מאוזנת". שחיה? או שמא הליכה רגילה?

ואני סבורה, שיש לאסור מלכתחילה את השחיה בים, משום מראית עין.
יביטו אחינו החילונים, וילמדו מכך שמותר ללכת לים על כל המשתמע מכך.
וזוהי מצווה גדולה וחשובה להניעם ממעשה חטאים זה.
אני חושב-עצמי-
שאין בעיה ללהכנס לים..כי הווי כטבילה ומנהג חסידים לטבול שעה אחת קודם
התפילה

ובענין הלמידה איסור חמור הוא לחרוש בשבת וכל שכן בשנת שמיטה
וכל העובר על איסור מפורש של לא יחרוש חולאים רבים יבואו עליו
ל"ע
ועובר גם על "בפני עיור לא תתן מכשול"
כי ה' אמר "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך"

ומי שחורש מכריח את בורואו להענישו בזה
ואין לו מחילה לא בעלמא הדין ולא בעלמא דאתי

**-עצמי-
לענין הכניסה לים...אין גם שום צד של חילול ה'
כי לא מצינו שחילוני יבקר בים נפרד ח"ו ואין אנו חושדים בו לרגע שיכנס לים נפרד

לכן אין חשש שיראה את מהדרי ומקבלי פני שכינה ע"י הטבילה
לא שמעתי על טבילה בים בשבת?!אוסנת
אלא רק במקווה הטהרה המסודר.

החוף הנפרד מצוי הוא בין יתר החופים. כך שיש 'מראית עין' גדולה ורבה, כי נהוג אצל אחינו החילונים לבלות את השבת במרחבי החוף.
ועל כן אני עומדת באיסור שאסרתי. (והוא כדין אופניים בשבת, ששמוע שמעתי שיש לכך היתר אצל ילדים, אך משום מראית עין וכן מפני שאין זה מתאים לשבת, לא נוהגים לרכוב על אופניים)
טוב אז בוא נגיד ככה....בנדא מצוי!!
בעינין הים אז ההיתר לדעתי הקטנה הוא רק אם אתה גר צמוד לים או שאתה נמצא בשבת במלון על החוף(לעניניינו לא משנה אם החוף הוא של הכינרת או של ים התיכון) אזי יהיה מותר לחסידים ללכת לטבול כמנהם.
אבל אם צריך ללכת הרבה כדי להגיע לים אזי נראה שאסור.

רציתי רק להבהיר הבהרה חשובה מאוד:
אם אדם נמצא במלון באילת על החוף כמובן....לעניות דעתי הקטנה מאוד היא שאסור אפילו בחול להכנס לים אפילו בשביל לטבול משום מדוזות ושאר מרעין בישין!

בעניין החרישה אסור בשמיטה ובשבת אבל בשביל כיבוד הורים זה מותר כי כבר נאמר כיבוד הורים דוחה הכל(סתאאאאם בכלל לא נכון)......בכל מקרה יהיה עדיף יותר שלא תחרשו אלא תלמדו בלי לחרוש וככה גם יבוצע מצוות כיבוד הורים וגם לא תתבטל מצוות השמיטה ומצוות השבת!

ועדיף לא ללמד על החוף משום מראית עין!
ידוע לכל בר-דעת,אוסנת
שמדוזות שוהות במימי הים בהמוניהן רק בסביבות חג הפסח, ולכן אין צורך בהמלצה שלא להבנס לחוף הים אפילו בחול.
מלבד זאת, ידוע להמוני בית ישראל המצאותו של "הטורניר למלחמת מדוזות". קרי- זריקת מדוזות (שהן כעין גומי רך, למי שעדיין לא טרח להרגישם במו ידיו) אחד על גבי השני.
אך נגד עניין זה הנני יוצאת בכל תוקף, מהסיבות כדלקמן:
-יותר ממחצית מהאנושות אינה שבעת דעת מין משחקים בזויים כגון דא. (מחצית+ מהעולם הן נשים, שבוודאי אין דעתם שורה הימינו)
-אף על פי שאין בכך צער בעלי חיים, היות והמדוזה מתה, הדבר גורם לאי מנוחה בעולמות העליונים של נשמות המדוזות.
-לעניין-האם הן נשמות שהגיעו לעולם זה בגלגול נשמות? אענה בקצרה, והמשכיל יבין דבר מתוך דבר: אולי זהו תפקידה של המדוזה בעולם? שישחקו בה?
בנדא מצוי-רננוש!
בס"ד
לענ"ד אסור בכלל להיות העיר המשוקעצת [מלשון שיקצע..] אילת המלאה דברים של"ע עדיף לא לראות.
ואוסנת עיני'ין של אי כניסה לים בשבת בחוף נפרד זה כיוון שאין מציל אז כדי שחלילה לא יפתה הים את הלומד לבגרות והוא יקפוץ לים ול"ע הוא יטבע!!!
רננוש!בנדא מצוי!!
לעניות דעתך את צודת בקשר לאילת תחתית שהיא אילת דתיירים או אילת דמלונות!
אבל אילת דעיר אין שום בעיה שם ואיפלו מצווה לבוא ולחזק את הגרעין התורני שמתפתח לו יפה מאד.
בנדא מצוי הרי הים שוכן לו באזור המשוקצע של אילת!!!רננוש!
בס"ד
הלוא כן??
בושה! עוזבים חלקי ארצנו הקד'!אוסנתאחרונה
גם חוף הים באילת עיר הקודש הינו חלק מא"י!
ועל כן יש חובה קדושה להתהלך בו, אך להשמר מאוד מאוד מן הפגעים הרעים.
אין להשמיץ את החוף בהיותו "שיקצע", מכיון שלא כולו כזה, מן הסתם. וכיצד כבוד הרבנית יודעת שהוא "שיצע"-אם לא היתה שם?!

מסכימה מאוד עם ההבדלה שבין "אילת דלמטה" ל"אילת דלמעלה".
כל מי שלא שם לב להבחנה זאת, אינו אלא בור שהסתובב רק ב"אילת דלמטה"...

ואכן יש לחזק ולאמץ את ידי העוסקים במלאכת הקודש והגרעין הקדוש.
משום שבעקבותיהם, אילת דחולין, הופכת להיות אילת דקודשא.

(ואם אינכם רוצים לשבות בבית מלון שבעיר התחתית, מומלץ לשכור בתים/יחידות אצל משפחות הגרעין... וזוהי מצווה חשובה מאוד.)
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך