להשתיק, להסתיר ולהעיף-שיטת מערכת החינוךdan_land

 

אז איך בנויה מערכת חינוך?

ניקח לדוגמא כיתה.
עושים ממוצע של הרמה של כל התלמידים ומלמדים קצת מתחת לממוצע.
ילדים חכמים הרבה יותר מהממוצע שולחים לבית ספר למחוננים.
ילדים חכמים הרבה פחות מהממוצע שולחים לחינוך מיוחד.
זהו.

אז בעצם מערכת החינוך בנויה ל40% מהתלמידים.
 מ0% עד 10%-הכי טיפשים.  מ90% 100% הכי חכמים. ומ35% עד 55%-ממוצע(וקצת פחות).

מערכת החינוך כיום במדינת ישראל לא בנויה להכיל את כל שאר התלמידים-60%!

ההמשך ב'למעש'

http://www.lms.org.il/Page.aspx/Blog/213

 

 

חבר'ה אתם חלק ממערכת החינוך, לא?!dan_land

אין לכם מה לומר בנושא?

לא בא לנו לנסות לחתור תחת המשטר הציוני, זה למה...דאץ
אממ..הרהור
עבר עריכה על ידי הרהור עמוק בתאריך י"א אייר תשע"ב 22:01

(אתה כתבת?..)

 

שמע, אני לא מצודדת במערכת החינוך, גם אני חושבת שהיא כישלון. יש לי הרבה מה להגיד על זה..

 

אבל..

זה לא כתוב טוב.

קודם כל, הנתונים במאמר כזה צריכים להיות יותר מדוייקים. 

שנית, כשאתה משתמש במושגים של "הכי חכמים" "הכי טיפשים" אנשים ירטעו מייד.

אם אתה רוצה שיקשיבו לך, קודם כל כדאי להתחיל להשתמש במושגים יותר גבוהים כמו למשל- אינטילגנציה.

 

אתה מדבר על מערכת החינוך בכלליותה, אבל מביא דוגמאות שקשורות רק לנוער גבהות. זה לא מקצועי.

^^נקודה חשובה.

 

בכלל, הפתרונות שהוצעו לא עונים  כמעט בכלל על הטענות.. אתה אומר שאין מענה ל60% אבל מנסה לשפר את זה ע"י דברים שיש להם מודעות?

 

והמפשט האחרון: "אולי הממוצע בבגרויות יֵרֶד, אבל האלימות והפשיעה יֵרדו, דרך ארץ תעלה והצעירים במדינה יהיו אנשים יותר טובים.."

 

ברגע אחד אתה משנה את כל מה שניסית להעביר.. בהתחלה יש הרגשה שהנקודה שלך היא על זה שאין מענה לאנשים שצריכים. הווה אומר שהדגש שלך על האנשים עצמם, על חוסר המענה אליהם, ואחר כך אתה משנה את זה שצריך להיות אכפת על מה שקורה להם בגלל זה, שזה טוב לאינטרסים של המדינה?

ככה לא מסכמים מאמר... בדרך כלל.

 

בכל אופן, כל הכבוד על האומץ, אבל כדאי להשתפשף קצת, לקרא יותר ולחשוב באמת איך אתה משפר את המערכת, תחשוב רחוק!

 

בברכת חזק ואמץ.

 

 

 

 

א. הנתונים במאמר מדויקים.dan_land
עבר עריכה על ידי dan_land בתאריך י"ב אייר תשע"ב 10:10

תוכיחי שלא.

ב. אני אדם פשוט שמדבר במושגים פשוטים לאנשים פשוטים. אני לא באוניברסיטה.

ג. יש לי מיליון דוגמאות מכל הנושאים. המאמר נכתב ב'למעש' שזה אתר של חבר'ה שמכירים את הנושא מהצד של הפעילות למען ארץ ישראל. אם רוצים אני אוסיף עוד דוגמאות.

ד. הטענה העיקרית שלי במאמר היא שמערכת החינוך דואגת לעצמה ולא לתלמידים.
יוצא מזה שכל המדינה סובלת חוץ ממערכת החינוך.  הפיתרון ישפר כל תלמיד בפני עצמו וגם את המדינה בכלליותה(ואולי ידפוק קצת את מערכת החינוך).

הנקודה שלי היא שאין מענה לאנשים שצריכים.
הטוב והיפה בפיתרון שכולם, גם ה-40% שהפיתרון לא מכוון אליהם, יהנו ממנו.
הפיתרון טוב גם לאלה שגם עכשיו טוב להם.
הרי גם להם מגיע חינוך...

המאמר לא כתוב לעניין...הסטלן הקטן

הוא נראה כמו מאמר שנכתב לבגרות או משהו כזה...ובלי קשר-הוא מאוד מכליל ומקצין וכשכותבים על כזה נושא א"א לעשות ככה..

 

ואני אומר את זה דווקא בתור אחד שלא סיים תיכון וגם בשנתיים שכן הייתי בישיבה תיכונית.הייתי הולך ובא.ויש לי המון ביקורת על מערכת החינוך.

אהמ.הרהור

א. תוכיחי שלא? 

כלום לא מדוייק כאן לכל הרוחות! זה כלכך לא מדוייק שזה מדהים! 

"10% הכי טיפשים?" 

אי אפשר לדבר בצורה של "הכי טיפשים", זה כבר לא מדוייק בעליל. על מה אתה מדבר? על פיגור כשלי או על סתם סטיה נורמאלית מהממוצע? אין דבר כזה "הכי", הכי טיפש הוא אדם אחד ואולי במקרה יש שניים שלושה שבאמת הגיעו לרמה מאוד קשה של פיגור שכלי עמוק (באותו איזור שעליו מדברים. אם מדינה או יבשת או מה שזה לא יהיה)- הם אולי יהיו "הכי טיפשים". והם בטוח יגיעו למוסד שמתאים להם. או שלא, אבל בטוח לא יהיו במוסד חינוכי רגיל.

 

ב. אוניברסיטה?! זה מושגים שכל בן אדם בן 12 שמרשה לעצמו לכתוב בבלוג ורוצה שיקישבו לו צריך להשתמש.

"הכי טיפש" זה לא מושג שמשתמשים בו! נקודה. בשום מצב כזה, אוניברסיטה או לא אוניברסיטה.

אינטילגנציה זה מושג בסיסי! 

 

ג. אם זה נכתב למעש, אז למה אתה מפרסם את זה כאן? אתה רוצה חשיפה, תלמד לכתוב מעבר למעגל המצומצם שלך ויותר בכלליות.

 

ד. זאת הטענה העיקרית? חבל שאי אפשר לראות את זה כשאתה זורק זרועות לכל כיוון ולא מתמקד בכלום.

 

 

"הנקודה שלי היא שאין מענה לאנשים שצריכים.

הטוב והיפה בפיתרון שכולם, גם ה-40% שהפיתרון לא מכוון אליהם, יהנו ממנו.
הפיתרון טוב גם לאלה שגם עכשיו טוב להם.
הרי גם להם מגיע חינוך..."

 

בסדר, למה אתה חושב שרשימת הפתרונות שלך תעזור? אתה חושב שמישהו עם פיגור שכלי יצליח בגלל שהמורה שלו לא ישקר לו? שמחונן לא יסבול בגלל שידברו איתו דוגרי? 

זה מתאים גם לסטיה יותר נורמאלית.

 

 

אני לא יודעת למה אני משקיעה בלנסות להסביר לך למה זה כתוב גרוע כל כך, הייתי בטוחה שאתה מקסימום בן 15, שיש לך עוד סיכוי לקלוט משהו, אבל משיטוט קטן בבלוג גיליתי שאתה קצת יותר מבוגר.

אמ. באמת אין סיבה להתאמץ, זה לא ילך. אם עד עכשיו זה ככה, זאת לא אני שאצליח לשנות את זה, רק אתה.

אני רצינית, תשוטט קצת באינטרנט, תראה עולם מעבר למעש..

 

 

 

ממש הפריע לך המאמר, מה?dan_land

אולי את זאת ששצריכה להשתנו?

אם היית קוראת נכון היית רואה מילה במשפט הראשון-לדוגמא.
הכי טיפשים והכי חכמים זאת דוגמא.
באותו האופן הייתי יכול לכתוב-הכי אינטילגנטים והכי לא.
או רצים הכי מהר והכי איטיים.

תנסי לראות בהכללה ולא להתמקד.
את כנראה ממש מבינה בלכתוב מאמרים.אולי תנסי גם.

נ.ב.
אני לא פרופסור ולא דוקטור. 
אני בנאדם פשוט שעבר הרבה ברוך השם, ונהנה לכתוב מה אני חושב.
אני מקווה שגם אחרים נהנים לקרוא...

אולי.הרהור

כן, שמתי לב שזאת רק דוגמא, אבל כשהיא פותחת את המאמר, זה אומר שאתה הולך לבנות עליה את ההמשך, (אם אתה לא מציין אחרת..) אז כדאי שהיא תהיה קצת יותר מדוייקת וקצת יותר מפותחת מבחינת חשיבה עליה. טוב, ואחר כך כתיבה עליה, כמובן.

 

לא, אני לא "ממש מבינה" בכתיבת מאמרים, אני רק קראתי בחיי. מספיק כדי לראות מה כתוב באופן סביל ומה טעון שיפור באופן שכזה.

 

אולי אנסה, אני עצמי לא מרגישה טובה מספיק בנתיים.

 

שבת שלום!

בעע. אתה ומוריס אותו ראש.דאץ

שאלוהים ישמור עליכם.

היי!חגי לנדסברג

אל תתחיל עם המשפחה שלי!

הרהור עמוק - העם איתךהאלי גאלי

זה לא מאמר , משום כיוון שהוא. אפילו בבגרות לא היו נותנים לך ציון על זה.

(למאמר יש מבנה מוסדר, כללים מוסכמים וכו', זה אולי פריקה - לא מאמר.)

לגבי זה של-60 אחוז אין מענה . אני לא רואה שהם כולם מסתובבים ברחובות\בגבעות , כנראה שכן יש מענה...

האחוז ל הנוער שנפלט מהמסגרות הוא פחות מחצי , הרבה פחות... והרבה מהם לא נפלטו בגלל שהם לא היו -הכי טפשים\ הכי חכמים\ פחות מהממוצע...

לפי הכרותי עם מערכת החינוך דווקא יש מענה להמון סוגים של תלמידים(מחוננים , אדיוטים , וגם סתם כאלה קצת יותר חכמים מהממוצע אבל לא גאונים...)ברור שיש מה לשפר אבל הדרך לעשות את זה היא לא בכתיבת נתונים לא מדויקים ולא מבוססים בכלל(ולא, משהו לא נהיה נכון בגלל שלא הוכיחו שהוא לא נכון.) רוצה שינוי? קום ותעשה משהו.

תקים בית ספר , תשלח מכתב ובקשות למערכת החינוך , לך תהיה שר החינוך ... מה שבאלך..

לכתוב שטויות בכל הפורומים , ועוד לקרוא לזה מאמר טיעון נורמלי  זה אדיוטי לחלוטין.

לך תלמד קצת ותעשה משהו חוץ מלהאשים את העולם שהוא לא מספיק בסדר לדעתך.

בהצלחה...

לוידע... נראלי זה תמיד ככה, לא?אדם אחד

כאילו בכל המערכות חינוך בעולם... אני חושב שכן יש גיוון של בתי ספר...

יש, אבל אין בכלל מספיק מודעות לחריגות,הרהור

במיוחד לא בציבור הדתי/ באיזורים הפחו מפותחים של הארץ.

^^^^^רציתי להבהיר משהו-החיים יפים...

הוא לא כתב ת'מאמר כדי שתגיבו על הצורת כתיבה אלא על התוכן.

 

רק בגלל שלפי דעתכם המאמר אינו כתוב לעיניין זה לא מחייב שגם מה שאתם כותבים לא יהיה לעיניין.....

 

 

. למחשבה

 

וואו אנשים לא נסחפתם קצת עם התגובות?ענבלאחרונה

בס"ד

 

א. נסו קצת קצת  להתנהג בכבוד... מה גם שהוא לא בגילכם... הוא קצת (הרבה לדעתי..) יותר גדול.

 

ב. תענו  לעניין.

אל תעירו לו על כמה שלא  היו מקבלים את  המאמר  הזה בבחינת הבגרות כי לא נראה לי שזה מה שמעניין אותו כרגע.

תתיחסו לעניין.

 

לא קראתי  את המאמר עדיין כשאקרא אוסיף אם יהיה לי מה.

בנתיים זכרו "דברי חכמים בנחת  נשמעים" ויש פה כמה שנראה כאילו ממש התעצבנו עליו...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך