שאלהSpEcIaLl

כתוב בהלכה שבנות צריכות לשים גרביים?!

אם כן-אז למה רוב הבנות בציבור הדת"ל לא שמות,ולעומתן החרדיות כן שמות!?

ואם לא-אז למה החרדיות כן שמות?!

 

אה..ותענו תשובות אמיתיות כי זה באמת מעניין אותי..

המלצתי-תפוזה 1
בס"ד

התשובות שתקבלי כאן לא יהיו חד משמעיות, אישית לא הייתי מקבלת על עצמי הלכה כי בפורום אמרו שככה וככה צריך..
רוצה לבדוק לעומק? יש ספרי הלכה ורבנים. (גם באנטרנט את יכולה לשאול אותם) לענ"ד זה יצא הרבה יותר רציני.
אני לא יעשה את זה כי בפורום אמרוSpEcIaLl
אני פשוט רוצה לדעת אם זה כתוב בהלכה או לא,אני מתארת לעצמי שאנשים פה יודעים אם זה כתוב או לא..
בדקתי עכשיו בכיפהSpEcIaLl
היתה שאלה כזאת
ומה הרב כתב?!-שכן זה כתוב,אבל אנחנו לא חייבים ללכת לפי כ-ל פסקי ההלכה,נשמע לכם הגיוני?!?!
בטוח הייתה אי הבנה בדרך..תפוזה 1
אין הלכה כזאת. צר לי.אלעד
בודאי שזה הגיוני  אנונימי (פותח)
כתוב במסכת אבות "עשה לך רב" כל אחד צריך ללכת עפ"י הפסקים של הרב שלו למשל יש רבנים שפוסקים שצריך לחכות אחרי בשר 6 שעות אבל היקיםנוהגים לשמור 3 שעות וההולנדים שעה אז את/ה רואה שלא תמיד הולכים עפ"י פסקים של רב מסוים וחוצמזה יש מנהגים שהשתרשו כ"כ עד שהפכו אותם להלכה למרות שהם לא אולי השאלה הנ"ל היא אחת מהם
מה שאני יודעת...תותים
הענין בגרבים הוא לא הלכה.
יש מחלוקת האם בת צריכה ללכת עם חצאית ארוכה או שמספיק קצרה ולפי מי שאומר שצריך ללכת עם חצאית ארוכה מומלץ ללכת עם גרבים כי כשהולכים/יושבים/עולים לאוטובוס/וכו' החצאית קצת מתרוממת והרגל מתגלה...
וחוץ מזה יש שאומרים לכסות את כף הרגל משום רוח ההלכה...
אני לא שמעתי אף רב שאומר שגרבים הם הלכה אך ודאי ללבוש גרבים זה רוח ההלכה...

בקשר לענין החרדיות והדתיות לאומיות זה באמת שאלה... גם אותי מענין מה חושבים על זה אבל אני אחכה לראות לאיפה מתפתחים הענינים פה...
לדעת רוב הפוסקים - צריך. לדעת המשנ"ב - לא צריך.מ.מ.י.ר
ובעיקר לדעת החזון אי"ש - חייב גרביים, וידוע שרוב החרדים פוסקים ע"פ החזון אי"ש, ולכן זהו המנהג הרווח בציבור החרדי.
אבל לדעת המשנה ברורה (הוא החפץ חיים זצ"ל) מותר גם ללא גרביים.

מה שברור הוא שצריך ללבוש שמלה שתגיע אל מעבר לברך, גם לדעת המשנה ברורה.

כדאי לקרוא פה -
http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=1830
לפי המשנה ברורהSpEcIaLl
אישה צריכה לכסות עד הברך(כולל),ולדעת רוב הפוסקים כל הרגל צכה להיות מכוסה..
יוצא שהחרדיות מחמירות,אם כך דרך הדת"ל תמוהה שרובן לא שמות גרביים..
זה ממש בעיה..

יש רבנים ויש רבניםS.C2
מי ששמה לםי מה ששמעתי זה לכסות את הקרסול וחלק רואים את הברך ומטה כ"ערווה" וחלק חולקים.
בואו נתחיל משורש המחלוקת-עצמי-
אסור שיראה טפח מהשוק(או ירך אני לא כ"כ זוכר) של האשה...
המחלוקות היא מחלוקות במציאות...מה נקרא שוק\ירך??

לדעת אלו שסוברים שזה החלק התחתון מהברך אז צריך ללכת עם חצאית ארוכה עד לרצפה או עד טפח ממנה..

ולדעת אלו שסוברים שזה מהברך ולמעלה אז צריך לכסות משם

ולדעת כולם שאם זה יגרום לבן להרהר אפילו מהציפורן הקטנה..אז גם אותה צריך לכסות...והמחמיר\ה תבוא עליו\ה ברכה
אז לדעת המשנ"ב שוק זה מהירך עד לברךSpEcIaLl
לדעת רוב הפוסקים שוק זה מהברך ולמטה..
והיום מקובל ששוק זה מהברך ולמטה!?אם כן..אז נראה לי שצריך ללכת לפי רוב הפוסקים
זה לא רק העיניין של רוב הפוסקים..-עצמי-
אלא על פי איזה פוסק אתם נוהגים ללכת??
נכון. גם וגם. יפה כתבת "עצמי"אלעד
|מסמיק|-עצמי-
חח תודה
בוודאי שיש מקום גדול לסמוך על המשנה ברורה.מ.מ.י.ר
הרבה מעם ישראל לומדים משנה ברורה, ובעיקר האשכנזים, ואם פוסקים כמשנה ברורה בהלכות שבת - מדוע לא גם בזה?
מי שרוצה להחמיר - שתחמיר, מצוין, ומי שלא רוצה להחמיר - גם מצוין.
חס וחלילה מלומר שהדרך הדתית לאומית היא תמוהה. בנות ישראל כשרות הן, ונוהגות ע"פ תורת משה. ולמען הסר ספק - הן אינן עושות 'בדיעבד'! זהו לכתחילה לגמרי. יש מקום להחמיר, אבל יש שלבים בקבלת חומרות (כמו שמובא בספר מסילת ישרים), וקודם כל צריך לקיים את כל המצוות בשלמות לפי הדין, וזהו העיקר וזה הלכתחילה של עם ישראל, ולאחר מכן מי שרוצה להחמיר תבוא עליו ברכת ה'.

מישהו יודע מה פוסק בילקוט יוסף?


אבל המשנה ברורה כותב שזה קולה...תותים
ברור שאפשר לסמוך על זה אבל לפי מה שלימדו אותי המשנה ברורה מסתמך על קולא של ה"פרי מגדים" (-אל תשאלו אותי מי זה...) אז זה לא ענין של אפשר להחמיר אלא -למקל יש על מי לסמוך... והרב צבי יהודה זצ"ל אמר שהוא מאד מצטער על זה שהמשנה ברורה התיר זאת...
לא רוצה להביע דעה אישית אבל זה מה שאני למדתי.
אפרופו הפרי מגדים-עצמי-

למי שלא יודע מי הוא ומי הוא היה

לחצו כאן

לפי הבית יוסף נשים חייבות גרביים..SpEcIaLl
והרב צבי אמר שהוא משטער על מה שפסקה המשנה ברורה בעניין הזה..
נראה לי שמי ששמה גרביים לא מחמירה,אבל מי שלא שמה מקלה..

וכן זה תמוהה כי מדוע רוב בנות הציבור הדת"ל מחליטות להקל במקום שלא ממש צריך?!
לפי מה שהסקתי..הן חייבות..נראה ליSpEcIaLl
זה קשה רצח..אבל אם זאת ההלכה....
למה זה בפרויקט השטו"ת?סלים וארזה
כתבו פה תגובות ודיונים רציניים מאוד, זה היה ראוי להיות בפורום הלכתי מכובד.
קונגרג'וליישן (ברכותי)
congratulations-עצמי-
לאלו המדברים לואעזייאית מיבינייני

רחמונו ליצלון שיברוכו מהירו מן השומיים

ונאמר אומיין!!!
עם "t"?סלים וארזה
אתה בטוח שלא עם "j"?
בטוח!!-עצמי-
קאן גרייט יוליישן
שניה, אני רוצה למשוך ת'דיון למקום אחר..פגזניקית גאה!
ברושתכם, אני חושבת שמיצינו ת'נושא. אני רוצה למשוך ת'דיון לנקודה אחרת.
בד"כ אומרים עלינו [הדתיות לאומיות] שאנחנו לא כ"כ צנועות. פחות מהחרדיות בכולופן.
אבל אני באמת שואלת- מה יותר צנוע לדעתכם?
חצאית ארוכה עד הקרסול.
או חצאית קצרה-קפלים- שכשאת יושבת היא גבולית על הברך . אבל כמובן- ישלך גרבי ניילון. [שאנלא מבינה מה הקטע שלהם..]

כי בתכלס, האולפנא שלי נמצאת במקום של חרדים. אנחנו אולפנא דת"ל. אבל לפעמים מססתכלים עלינו כאילו "מאיפה נחתתן? מזה החוסר צניעות הזה?"
אבל סליחה, התלבושת שלכם יותר צנועה??
יש דברים שמרגיזים אותי.
זה אחד מהם.
אואה... אני מסכימה...ט'
ועדיין חושבת שצריך לזכור שלכל אחת יש יצר הרע...
הקטע של הגרבי ניילון-עצמי-
שמי שמסתכל לא רואה את הרגל עצמה אלא את הגרב..וזה גם בצבע יותר כהה
זה לא תמיד בצבע כהה. וזה לדעתי-פגזניקית גאה!
לפעמים פחות צנוע. זה עושה את הרגל חלקה ומבריקה. לדעתי יותר מושך.
אבל כל עוד זה עד הברך-עצמי-
זה בסדר..וגם אם היא יושבת והחצאית טיםה מתרוממת יש את הטפח
שעדיין בקטגוריה אבל מעל זה..זה בעיה חמורה!!

וחוץ מזה שיש מלא אבל מלא דתיות לאומיוץ שהולכות עם חצאיות רגילות או ג'ינס בגובה הברכים

או יותר ארוך אבל עם שסע..לכל מגזר יש את היותר טובים והפחות טובים
ואם כבר מה שמרגיז אותי יותר..זה ההכללות..
השבת אבידה!ט'
פורום הש(ט)ו"ת מתחיל לאבד את הט' שלו.... (לא. לא אני )

אני בד"כ עונה בנימת צחוק... ולא בפורום זה דווקא-אור77
אבל בשאלה זו פשוט מתבקשת הרצינות....
יש רבנים- שבספרי ההלכה כותבים שנשים צריכות ללבוש גרביים.
פעם קראתי באיזשהו ספר (שלא אגיד את שם המחבר) שכתב שנשים צריכות לשים גרביים- אם החצאית קצרה (כמובן צנועה ומתחת לברך),
אך אם החצאית ארוכה- לא צריך.

אני לא אוהבת את השיטה הזאת... כי היא לא חותכת. היא לא ברורה תמיד....
אולי הכללות אבל,פגזניקית גאה!
לפחות בית יעקב שמול האולפנא שלי.. זה ממש מרגיז..
אינלי בעיה שכל אחד יתלבש איך שבאלו.. אבל שלא יגידו שאנחנו פחות צנועים. למה מי הם שיגידו לנו מה צנוע ומה לא? שכל אחד יתלבש איך שבאלוו..
לא בדיוק...-עצמי-
כי אם זה לא צנוע..אז זה חב לאחריני...
התכוונתי איך שבאלו בגדר ההלכה..פגזניקית גאה!
אם זה בגדר ההלכה זה לא ממש איך שבא לו..SpEcIaLl
ותקטע של הגרבי ניילון גמני לא ממש מבינה..וזה לא תמיד יותר כהה..
מצד אחד- גרביים זה ממש חשובבצי.ג
אבל יש רבנים שאומרים שמותר בלי גרביים, אז מי אני שאגיד שאסור?
אבל מצד שני, יכוליות שזה דבר שאפשר להגיד שהוא טוב- לא חייבים גרביים וגם יש צד להתיר ללכת בלי- אקיצקץ- כל אחד ודרכו הוא.
אני אישית - משתדלת לשים גרביים..
צדיקה!!שייכוח!!SpEcIaLl
בקשר למה שנכתב עד עכשיו.מ.מ.י.ר
שוב, לפי המשנה ברורה זאת ההלכה. זה לא שייך לקולה, אלא להבנה בגדר מהו הירך. לפי הבנת המשנ"ב - הירך, (הכוונה - מתחילת הרגל ועד לברך) הוא החלק העליון של הרגל וממילא אם הירך נגמר בברך, אין חיוב לכסות.

וראיתי בילקוט יוסף, לפי דעת הגר"ע יוסף שליט"א - אם הבנות הולכות עם חצאית ארוכה (שהוא קורא לה "חצאית מיקסי", ואין לי שמץ של מושג מה זה. הסברים יתקבלו בברכה..) אז לא צריך לשים גרביונים.

אור77 - את מתכוונת לספר גן נעול של הרב אבינר? את יכולה להגיד. אם הרב אליעזר מלמד מזכיר אותו, אז גם את יכולה.. ואם בספריית ישיבת מרכז הרב יש את הספר של הרב אבינר, אז את אפילו יכולה להשתמש בו, למרבה הפלא. <צ>

מישהו פה שמע את הרב צבי יהודה אומר שהוא מצטער על הפסק של החפץ חיים? יש למישהו מקור לזה?
אממ קראתי על זה בכיפה..אני אחפש יותר מאוחרSpEcIaLl
על זה שהוא הצטער
ונראה לי שהכוונה לחצאית מסי..יענו ארוכה
מקסי*SpEcIaLl
שוב.מ.מ.י.ר
מה שהחפץ חיים כותב - זה מדובר כשהחצאית היא עד הברך וזהו, אז לפי דעתו - לא צריך לשים גרביים או גרביונים.
אבל אם הולכים אם חצאית ארוכה (מה שאני מניח שהרוב הולכות כאן), אז לא צריך לשים גרביים שיכסו את כף הרגל (ככה ענה הרב שמואל אליהו שליט"א).





ואם הולכים עם חצאית עד הברך?!SpEcIaLl
חצאית עד הברך וגרביים מתחת עד הברך?בצי.ג
אם זה מה שהתכוונת, אז לדעתי הרבה יותר עדיף חצאית ארוכה בלי גרביים
כי כשיש גרביים מתחת לחצאית בלי מכנסיים, הצורה של הרגל ממש בולטת.
ולכן-
עדיף-
חצאית ארוכה עם מכנסיים ארוכות (הכוונה היא שהם לא חייבות להראות אלה- שיהיו ארוכות ולא צמודות בצורה כזו שאם החצאית עולה- יש מכנסיים, וזה לא עוזר שהן קצרות/ צמודות) וגם- גרביים מתחת בצבע לא צועק.
אבל אם קשה לך מאוד אז-
פחות עדיף-
לשים חצאית ארוכה ומכנסיים בלי גרביים
פחות עדיף- חצאית ארוכה בלי מכנסים ובלי גרבים
גרוע- חצאית עד מתחת לברך- בצורה שכשיושבם לא רואים כלום וגרבים עד הברך
חמוּר- חצאית קצרה בלי גרבים בלי מכנסים
כך זאת דעתי.
ושכל אחת תעשה עם עצמה את החשבון הזה- מה ה' היה רוצה?
וככה זה הכי טוב (לפחות לי)
סליחה על האורך..
בהצלחה רבה מאוד!!
עכשיו כשאני חושבת על זה, ניראלי שאני אומרת את מה שבצי.ג
אז אולי זה לא נכון כ"כ מה שכתבתי..
תגיבו מה שניראלכם, אני רוצה לדעת, מה צריך לעשות
גם ככה באולפנא מחייבים ארוך.. אז כבר התרגלנו..פגזניקית גאה!
חצאית ארוכה עם מכנסיים?!?!SpEcIaLl
איפה ההיגיון?!אם ארוכה לא רואים תרגליים אז אין בעיה..
באמת לא הבנתי. אם התכוונתי אליי- אז לא. פשוט ארוכהפגזניקית גאה!
בלי מכנסיים.
חצאית ארוכה עם מכנסים!!תותים
כי הרבה פעמים החצאית עולה... כשרצים, כשעולים במדרגות, כשמתישבים על הרצפה והמכנסים מכסות למרות שמצד שני יש קטע שבנות יודעות שיש להם מכנסים אז לא אכפת להם שתעלה להם החצאית וזה סוג של בעיה... אני באופן אישי לא הולכת עם מכנסים מתחת לחצאית אלא עם גרבים אבל יש צדדים לכאן ולכאן... ובקשר לחרדים-אני שונאת הכללות ובקטעים האלה במיוחד בגלל שבאמת הענין בצניעות זה לא הכללים של איך צריך להתלבש אלא ברצון של הבת להיות צנועה אז גם אם בת תלך עם חולצת תלבושת שהיא מבד לא נצמד היא יכולה לקחת מידה קטנה וזה בדיוק אותה בעיה... ומצד שני ראיתי מישהי הולכת עם שמלה ממש צנועה אבל היה מצויר עליה ציור של בת פחות צנועה ועל בנות כאלה אני אומרת-אז מה רציתן?? וגם אצלנו א"א להגיד שכולן הולכות כך או אחרת כי יש הרבה בנות שהולכות עם חצאית קצרה אפילו יותר משל החרדיות ויש כאלה שהולכות עם חצאיות ארוכות מאד... מבחינתי צניעות לא נמדדת בסנטימטרים אלא בדברים הדקים שרק הבת בעצמה יכולה לדעת... אם היא שמה גרבים שהם בעצם שקופות אז אין באמת ענין או צבע של חולצה שזועק שקצה העולם עד סופו אז זה לא ישנה שהחולצה עם שרוולים ארוכות וחופפת לחצאית הארוכה גם היא... ומצד שני יכולה להיות בת שלא הולכת עם גרבים אבל יודעת שהיא לא מתישבת בצורה כזו שיראו לה יותר מטפח מהרגל... הכל תלוי באוירה הכללית של הבת... שנזכה...
....SpEcIaLlאחרונה
צדיקות..אז על אחת כמה וכמה חצאית קצרה;)

ותכל'ס את צודקת בעניין של הצניעות באמת שאי אפשר להכליל..כי זה ממש כל אחת לעצמה ..אפשר לראות חרדיות עם חצאית סופר קצרה וממש לא צנועה ולעומת זאת אחת דוסה בטרוף..וגם אצלנו אותו רעיון..
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך