תסתכל טוב טוב על אש המדורה, ו...אח..

(אל) תנסה להכניס את היד לתוך האש, ו..
אז תצעק: אופס! לא! לא התכוונתי להשרף, התכוונתי ל...
--- "לא מעניין אותי למה התכוונת" - תכריז האש -
"אני פשוט שורפת"...!

 


כך מתרץ ר' חיים שמואלביץ זצ"ל את הסיפור עם פנינה וחנה.
הנביא מספר שפנינה הייתה מצערת את חנה,
"היי, כבר קנית בגדים לחג לילדים שלך?
האא, אופס, אין לך ילדים"...
וחכמים גילו לנו שפנינה הייתה עושה זאת "לשם שמיים",
בשביל שחנה תתפלל מעומק ליבה לריבונו של עולם שיתן לה ילדים.
מה היה העונש של פנינה על מעשה זה? כולנו יודעים,
שעל כל בן שנולד לחנה - מתו לפנינה שני ילדים..
ובאמת, יש פה שאלה קשה ביותר: הרי פנינה עשתה את זה
'לשם שמיים' - וא"כ מדוע שתענש..?!
על זה ענה ר' חיים - ש - "בין אדם לחברו", זה כמו אש.
לא מעניין את הפלטה של שבת שאתה מתכוון להציל אותה שלא תשבר,
אם שמת עליה את היד - היא פשוט תשרוף אותך...!
את האש, לא מעניין שום 'כונוות' שלך, אלא היא פשוט שורפת.
כך "בין אדם לחברו" - לא משנה מה התכוונת -
פגעת באדם? נגעת באש, ותענש...!


אני הקטן, לא זכיתי כ"כ להבין את התירוץ הזה - ואח"כ ראיתי שכך גם כותב הרב נבנצל שליט"א -
שגם אם הכל 'לשם שמיים', אז הקב"ה מעניש? צריך להבין למה התכוון ר' חיים.
בכל מקרה, דבר אחד ברור כמו השמש:
אם לא ה-כ-ל ממש לשם שמיים, אז 'בין אדם לחברו' = אש!
ובמציאות שלנו, אפשר להגיד שאם זה היסוד, אז תמיד 'בין אדם לחברו = אש',
כי שהכל ממש יהיה לשם שמיים בלי שום נגיעות? זה...


~~~~~~~

באתי להזכיר ובמיוחד בשבילי הקטן.
אנשים בלי בושה בשביל להצחיק את החבר'ה צוחקים על מומים שאצל השני.
איך אפשר?! אני לא קולט, איך אפשר?!.. הרי זה מום שהאדם לא יכול לשנות,
אז במקום שתסתום את הפה שלך אתה דוחף לו מלח על הפצעים..?
לצחוק על מומים שא"א לשנות - ולפעמים זה אפילו דברים שא"א לשנות
בניתוחים הכי מסובכים בעולם - ואני לא רוצה להביא אפילו לא דוגמא אחת
שמישהו חלילה לא יפגע - על זה לצחוק...?! איפה הלב שלך..?! זה כ"כ אכזרי..!
ולא חסרות דוגמאות בנושא הזה. שכל אחד ואחת יעשה 'השלם את החסר' שלו..

או, יש את האלה שמגדילים להסביר -
מה אתה רוצה? הוא גם צוחק..! הוא משתף פעולה ונהנה, זה לא פוגע בו.
אם אומרים ש'לב' קשור ל'מוח' - אז אחרי האנשים האלה אני מתחיל להאמין בזה -
הלב שלהם כ"כ סתום, שכנראה גם המוח לא קבל את המנה שלו..
הוא צוחק?! אתה יודע כמה הוא בוכה בלילות בכרית על מה שעשית לו..?
לא, אף אחד בעולם לא ידע את זה - אבל אתה רצחת! אתה, המגניב והקול,
אתה רצחת את הבחור הזה לעולמי עד, וזו צלקת שתשאר לו לעולם.

אבל אם לא 'לב רגיש', אז אולי 'אש שורפת' תעשה את הפתרון.
אנחנו עכשיו אוחזים אחרי 33 ימים של ספירת העומר -
ממש, ביום של ר' עקיבא שזעק "ואהבך לרעך כמוך".
תלמידי רבי עקיבא מתו "מפני שלא נהגו כבוד זה בזה",
וברור שהם לא התקרבו אפילו למה שהולך היום ברחוב - וזה אש,
ומי שיגע - יכווה. בעולם הזה, ובעולם הבא.
אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים, אבל דבר אחד אנחנו יודעים,
ש - 'בין אדם לחברו' זה אש! שורפת, שלא מוותרת לשום אדם.
אני לא יודע איך זוכים בשידוך, ואני לא יודע איך זוכים בילדים - אבל יש לא קצת
סיפורים שאומרים ש - 'אז הוא בקש סליחה מהרב שלו שהוא צחק עליו לפני 20 שנה',
ואז פתאום נולד לו הילד הראשון אחרי 15 שנה, או פתאום הוא זכה ל...
נאמין לסיפורים או לא - יש אלוקים בשמיים - זה ודאי,
ומי שפוגע באדם - בכל דבר - גם אם זה 'לשם שמיים' יענו -
יתן את הדין, ויחטוף - יותר גרוע מעוף בתנור - בגהנום.


====

וכן - כמה מפליא -
גם לחבר'ה שמאחורי המסך יש לב, ואין שום היתר בגלל שזה 'וירטואלי',
לשפוך את דמו של השני, קרי: להלבין את פניו,
גם אם זה 'לשם שמיים'. פעם לפני כמה שנים ראיתי חבר'ה שהגדילו
לעשות וכתבו ש - "זה סגנון הדיבור", הנורמלי יענו, ומי שלא מבין את השפה
הזו - שיעשה קורסים ללמוד אותה. ואני בלב כ"כ כאבתי -
קורסים?! ללמוד מה?! ללמוד איך משיגים כרטיס כניסה לגהנום...?!


אז...
בפעם הבאה שאנחנו משחררים מילה או שולחים 'תגובה',
נבדוק, רק דבר אחד: האם הכל לשם שמיים.
ואם לא - אם חלילה יש בדברים מ - 'לשון הרע', עד פגיעה ה-כ-י קטנה בזולת,
נזכור את מזג האויר שהיה היום - חמסין אש - נוסיף לזה עוד 2000 מעלות,
ונשאל את עצמינו אם בא לנו להשתזף על חוף הלבה באיי הפחמים...
 

 

 

"וכל מעשיך יהיו לשם שמיים",
מה באה לרבות המילה 'כל'..? אלא - אומר הקוצקר -
"כל" = שגם ה - "לשם שמיים" שלך, יהיה באמת לשם שמיים...
ו - הגבול כ"כ דק, פחות מחוט השערה..


"ואם נחרבנו ונחרב העולם עימנו בשנאת חינם נבנה ויבנה העולם עימנו באהבת חינם" (הרב קוק זצ"ל)


שנזכה, בעז"ה לקבל את ה - 'אורות' הקדושים מהיום הקדוש הזה,
ולקחת את דברי ר"ע שאנחנו כ"כ מכבדים,
לחיות איתם חיי תורה אמיתיים.

ל"ג בעומר שמח! חיוך

 

אוה. יפה!!חרותיק
וואו. תודה!*ר*
יפה יישר כחאסצתיאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך