האם אני צריכה להתנצל על כך שאני "עירוניסטית"?!פצפונית

ובכן בעקבות כמה דברים שקרו פה בשיחות אישיות בחדר הראשי וכ' בין בצחוק, בין ברצינות, (בכל צחוק יש טיפת אמת) חשבתי כי כדי שאני אעלה כמה נק' חשובות שמציקות לי.. 

 

ראשית, אל תשכחו שלא אנחנו העירוניסטים (הילדים והנוער) החלטנו לגור פה אלא ההורים! סבבה? וכל אחד מהאידיאולוגיות שלו.. וגם אם זה לא מבחינה אידיאולוגית זו החלטה שלהם וזהו.

 

דבר שני ולא חשוב פחות, קצת כאב לי הזלזול שהיה לגבינו כאילו שאנחנו כל היום יושבים בכיף במרפסת שמש, יורדים לפארק, ועוברים בדרך בקניון.. צאו מזה! מה נראלכם?! חשבתם פעם על הקשיים של להיות בעיר?!

 

יופי- הישובים יש להם ערך גדול ועצום אבל אל תשכחו שרוב ההיישובים כל החברה שם דתית.. ככה שאין בעיות של פגיעה חברתית וכ'.. מה שלנו בהרבה פעמים כן יש במקרה והסניף ממש רחוק (אל תשכחו שהעיר לא קטנה, או שהתנועת נוער לא מתאימה לרמה התורנית של אותו ילד.. כי אצלינו בסניפים יש גם מסורתיים אשר אנו מנסים לקרב ולא כל ההורים מוכנים לשלוח את ילדיהם..

 

בנוסף- כל החגים זה נראלכם כיף להיות בבית כנסת בשכונה חילונית לגמרי בערך 3 משפחות דתיות ולנסות לעשות אויירת שבת/חג?! אז מניסיון -זה קשה! אבל זו הדרך שההורים שלי בחרו בה.. קירוב רחוקים.. כי אם אנחנו לא נעשה את זה פה, וכל הדתיים היו הולכים לגור ביישובים, לא נראלי שהינו שומעים על המודג "חזרה בתשובה" וכ'..

 

ובנוסף רק כדי להראות שהלו"ז שלנו לא מתבטא רק בקניון (ואני באופן אישית כמעט ולא יוצא לי ללכת אליו..למרות שאני גרה ממש מעליו) ואם הוא כבר מתבטא אז זה למטרה חיובית בכל ימי רביעי/ חמישי יש אצלינו אחראים להכנת נרות שבת כולל שמני הדלקה.. וכל פעם יוצאים מתנדבים אחרים לחלק באזורי הקניונים ומרכז העיר.. וזה נראלי הדבר הכי מדהים שיש לדעת שקרוב ל 800 נרות שבת הולכות להידלק בקרב אנשים שלא שומרי תורה ומצוות- זה עושה לי את השבוע..

 

מקווה ששיניתי קצת זווית ראיה לגבינו..

ותודה לכמה שגרמו לי לפתוח את הנושא פה

השאלה לא אם את עכשיו 'עירוניסטית' אלא מה בהמשך?מרדכי

בס"ד

 

אני לא מאשים את ה'עירוניסטים' וןבמיוחד לו את אלה שהוריהם בחרו לגדל אותם שם, והם לא עשו את זה מבחירה חופשית.

 

וזה שגודלים בסביבה עירוניסטית זה לא מצביע שהאדם הוא כזה. יש כאלה אנשים שגרים בעיר אבל אם משהו מבחוץ יסתכל עליהם הוא יחשוב שהוא בכלל לא כזה, ולהפך.

 

זה לא רק קשור לאיפה אתה גר, זה גם תלוי בבן אדם.

 

אייי איזה עירוניסטיתאני שמח סתם!
מה הבעיה להיות עירונסטית?אנונימי (פותח)

 

אני ממש גאה בזה שאני עירוניסט לא קולטכפרגניסט..
למה אני צריך להתבייש בזה ... ?!?!
מה יש להיות גאה/להתבייש בלהיות עירוניסט??חייבס"ית

לא צריך להתבייש! אבל אין על מה להיות גאה לדעתי..

 

מסכימה ממש.אובז'יי!!

בתור עירונסטית שלא מפסיקים לרדת עליה באולפנא...

את עירוניסטית? מילא איפה שאת גרה אבל הרצליה? נערה0

אם יורדים על מישהי זה עלי..

מה זה משנה?ט!הר

כולנו אותו הדבר. כל אחד בתפקיד שלו ובמקומו שלו.

 

פיצית, אין עלייך

 

 

 

אני לא עירוניסטית באופי, אבל מה לעשות שפה גדלתיפצפונית
ואני חושבת שזה יותר פריקה על ויכוח שהיה כאן.. והערות לא במקום
אצלנו בישיבה, הרוב "עירוניסטים"לך דומיה תהילה
עבר עריכה על ידי לך דומיה תהילה בתאריך י"ח אייר תשע"ב 07:30
עבר עריכה על ידי לך דומיה תהילה בתאריך י"ח אייר תשע"ב 07:30

אז אלה מהיישובים מקבלים על הראש. מוציא לשון

זה תלוי מי הרוב במוסד בו את לומדת.

האמת, שלא יצא לי לשמוע את המונח

הזה בישיבה בכלל.

 

האמת שהשבוע חשבתי לעצמי שעם כל הקהילתיות שיש ביישובים דתיים,

הנתק שנוצר לפעמים הוא לא יאמן. יש לנו מועצת נוער שמאגדת את כל

תנועות הנוער בעיר, כך שיוצא לי להיפגש עם חבר'ה חילוניים. לא כולם ככה,

אבל הרבה מהם לא יודעים דברים בסיסיים. 

וזה לא שהם אשמים. בתכל'ס, מי יסביר להם? רק השבוע, אחרי שיחה של

שעה עם בחור ובחורה חילוניים, הבנתי מה פירוש 'תינוקות שנישבו'. מקרה

דומה קרה לי בלשכת גיוס. הם אנשים מדהימים שבאמת רוצים לשמוע מהמקור,

אבל אין. ואני לא מרגיש שיש לי כתפיים מספיק גדולות להסביר להם את כל התורה

על רגל אחת... 

 

נכון שזו מציאות מורכבת, אבל זו לא מציאות בדיעבד. לכתחילה צריך לגור בערים,

אי-אפשר להתרחק ולהסתגר ולהתפלא למה "כל הזמן נגדנו". יש חשיבות ליישובים

קהילתיים, אבל גם מגורים בעיר זו שליחות גדולה.

 

הרב שלי סיפר לנו סיפור ממקור ראשון על ילד דתי קטן שראה מכונית נוסעת בשבת

וקרא לאבא שלו "אבא! תראה, הנה גוי!". זו מציאות אומללה.

 

באמת מציאות אומללה שיהודי נוסע בשבת..שמוליק פיין

בס"ד

 

וב"ה שילד קטן לא ראה אנשים שנוסעים בשבת..לא חבל על התמימות שלו?

ברור שנסיעה בשבת היא לא מנהג חסידות,לך דומיה תהילה

ושהחובה לקיים מצוות ברורה.

אבל לומר שמי שלא מקיים מצוות הוא לא יהודי - זו טעות.

עדיף..שמוליק פיין

בס"ד

 

אני מעדיף שהילד שלי(לפחות כל עוד הוא קטן) יחשוב שהם גויים מאשר שהם יהודים..כשהוא יגדל אסביר לו שהם יהודים טועים אבל כל עוד הוא קטן עדיף(לדעתי) שלא יראה דברים כאלה..

זה מקרה פרטי,לך דומיה תהילה

עיקר כוונתי הייתה לומר שיש עניין בחשיפה של המציאות, גם אם היא לא נכונה.

אולי בגיל צעיר צריך להראות לילד "חזית אחידה", אבל צריך להסביר לו דברים

כאלו בשלב כלשהו.

טוב, זה תלוי עד כמה הילד קטן. באמת דוגמא לא מדוייקת.

איך אפשר שהילד לא יראה דברים כאלה?שפרינצה

איפה יש מצב כזה?

ואיך נתקיים כעם אם כולם יגורו ביישובים??שפרינצה
ואין יישובים מושלמים,שפרינצה

אולי הוא לא יראה שם מכוניות שנוסעות בשבת, אבל דברים אחרים יש בהחלט.

יהיה הרבה ישוביםדי"מ
פיצ ממש אהבתי את מה שכתבתעירוניסט גאה

אני עירוניסט גאה ולמרות שאני לומד בבני צבי שבה אני מוגדר כ ה-עירוניסט בה' הידיעה מעולם לא ראיתי שום צורך להתנצל על כך לפני איש להפך תמיד הייתי גאה בעבודה שאני עירנויסט ולא לאט התלמידים האחרים ראו שאני לא מתוכפף לפני אף אחד והתחילו להעריך ולכבד ואם מישהו כיום עדיין מעיד לזלזל אני אומר לו שאני מעדיף לחיות חיים מודרניים בעיר מאשר להסתובב עם סוס ועגלה ביישוב

 

מה הבעיה להיות ערונסטית?!?!?!מיקמאוס

אני עורונסטית ולא חושבת שיש בזה בעיה.....ובאולפנא יורדים לפעמיים על ערונסטיות ופשוט לא שמים על מה שהם אומרים(לא בטוחה שכל מהשהם אומרים נכון לגבי ולאחרים...)ואני גאה בזה שאני ערונסעטית!!!!!חיוךחיוך

ברור שעדיף סוס ועגלה...די"מ
פצפונית-שפרינצה

 

אני בתור בת שגדלה ביישוב "חור" כל החיים, לא יודעת אם הייתי מסוגלת לחיות בעיר (אני כבר מפונקת מדי..), אתם עושים דבר ענק. כל הכבוד ותודה רבה לכם.

 

בתור אחת שגרה ביישוב..מרב14

אין לי שום בעיה עם עירוניסטים, אבל מה שלא יהיה- זה פשוט מגדל אנשים אחרים, אז לפעמים יש ירידות..

גם על ישובים יש מה לרדת.... השאלה מה הרוב.....אפרת234
כשאני אהיה גדולה, אני אגור בעיר.פלספנית

בעזהי"ת

 

זה יכול להיות אידאל לא פחות מהתנחלות..

חחח לדעתי ה<צ>מאד מאד כדאי שתתנצלי ותעבריח ליישובליק המדליק123
עירוניסטים זה עם מדהים...לב אדום.

לפעמים מקטלגים אותם, לפעמים מחשיבים אותם כמפונקים מידי..

אבל הם אנשים מקסימים, שעושים שליחות שלעיתים היא לא פחותה מהשליחות של אלו שביישוב..

 

ויכוחים יש בלי סוף.. יישוב או גרעין תורני..

אני אישית חושב שכל אחד עם האופי שלו, יש שמתאימים לחיות ב"חור", אך יש שמסוגלים להפתח ולהכיר אנשים חדשים, גם אם זה נראה "מפחיד ומאיים" מבחוץ.. שהילד שלהם יראה אנשים בלי ציציות....

 

אני גר בעיר, עירוניסט אם ממש ממש תרצו.. אני לא חושב שיש במה להתבייש, אני חושב שיש במה להתגאות..

 

זו לא בדיוק חכמה להסתגר, לחיות בחממה, ואח"כ לבכות, לפחד מלצאת מחוץ לגדר, ואז להתנכר (לפעמים..)

 

את החזית של האומה הישראלית (אוי.. איך זה נשמע....) אף אחד לא יקבע, יש שמתאימים לכאן ויש שלכאן..

 

בעוד כמה שנים..כשהציבור הדתי והחרדי יהיו הרוב בישראל (לשם הדגמה..: כחמישים אחוז מכלל התלמידים בכיתות א' הינם דתיים\חרדים..) אז נהיה בבעייה גדולה..

אז לא נצתרך את המיעוט החילוני, והאינטרס שלנו לחבק ולהתקרב אליהם..ירד.. לצערינו..

ואז, איפה הם יהיו...? אנחנו נאהב רק כשנרצה..??

 

הם חלק מהעם שלנו, ולהסתגר ביישובים מבודדים ולחיות בקהילתיות, על כל הייתרונות הרבים שלה,

לא בטוח שזהו הפתרון, לפחות לא הפתרון המלא..

על מה ההתנצלות?אדם אחד

א. זו דרך חיים שונה, נכון, אבל למה להפוך את זה לשני ארצות שונות?

יש קצת שוני, גם באופי של הבנאדם, אבל זה דבר שיכול להשתנות. זה לא דרך לקטלג בן אדם. ואני מכיר....

 

ב. למה להתנצל? אלו שביישוב לא עושים יותר ממך. אולי כן (), אבל זה לא קשור לאיפה שאת גרה.

 

סתם סגנון חיים שונה.

וירידות? זה טבעי. כמו שיש ירידות בין עדות וכו'... אין מה להיבהל....

עירונסיט זה אופידי"מ

יש לי חברים מהישוב שהםר עירונטים

 

ויש לי חברים שההורים שלהם גרים בעיר והם לא עירונסטים...

אני יודעת שעזבתי אבל הייתי חייבת להגיב....שמחת עולם

אני מסכימה עם דב שעירוניסט זה אופי-אבל מצד שני הרבה אנשים לא כ"כ מסכימים איתו....אז אם יוצאים מהנקודת הנחה הזאת-תנו לי לפרוק פה משו,אוקע?!

אני הייתי [ועדיין] עירוניסטית רב חיי,

ואני רגילה לקבל מהמון חברות שלי שהם יישובניקיות ברובן תגובות כמו

"אנחנו עושים ת'עבודה באמת,אתם סתם...יושבים ומנותקים מהארץ"אז זהו-שלא!

אולי אתם מחוברים לארץ ואני חושבת שזה חשוב ונכון

אבל לאט לאט יש פער בינכם לבין שאר עמישרואל שרואה אותכם רק דרך

הטלוויזיה ותשקורת שיוצרת לו תמונת מצב דפוקה לגמרי...

אז ההורים שלי שראו את המצב הזה החליטו  שהם עוזבים ת'חברים והמשפחה והולכים למה שהם חושבים שהוא "צו השעה"-קירוב האחים שלנו ליהדות.

אז אני רגילה לארוחות שבת עם 20+ חוץ מהמשפחה,ולזה שהאור שלנו בשירותים נדלק ונכבה,כי מלעשות-ההוא שאכל אצלנו לא זכר ששבת ואני רגילה לזה שאנשים לפעמים עוצרים אותצי בקיץ ושואלים:מה,לא חם לך? ואני רגילה לדיונים עמוקים לתוך הלילה עם חוזרים בתשובה שרוצים להבין איך לעזאזל את יכולה להיות ילדה דתייה-"מה,לא חסרה לך הטלוויזיה?!"וואלה...לא!"

ו...אני רגילה ללגלוג של החברות היישובניקיות שלי שלא תופסות עד כמה זה חשוב-כי כשאני מוותרת על חול המועד עם המשפחה שלי כדי ללכת לפעילות הפצות באיזה שכונה חילונית שיבינו שחנוכה זה לא עוד חג של סופגניות,הם הולכות לטיולים ולסחבק וכו וכו.ח"ו שלא תבינו לא נכון-אני רוצה שהם יבלו! אבל לבוא אחר כך ולהגיד לי"כן,גם כן את.....מה את בדיוק עושה?!כולה הטולכת לך לקניון שלוש פעמים בשבוע"זה מעצבן!!!!!

להיות עירוניסט-זה חיים של שליחות 7\24,כי אם אתה תעשה משו מטומטם ביישוב אז סבבה,יעבירו עליך צחוקים כמה זמן ויישכחו אבל אם אני אעש אותו הדבר אני אהפוך להיות המייצג של כל הדוסים בשכונה,בעיר ,בארץ ובעולם....

מקווה שהובנתי,וכל הכבוד שקראתם עד הסוף

^^^ רואים מי חינך אותך !!פצפונית
צודקת 100%..
קפץ.. סליחה..תמונה...

כנ"ל ... וואו שמחתעולם!!! מתגעעת אלייך!! בואי לשבועות..

ופצפונית.. לא יכולתת לומר את מה שאני חושבת יותר טוב

 

אני לא מגיב..נתנאל2

לא רושם!

 

לא הבנתי מה הבעיה בלהיות עירוניסטי?????גיברת פלסף.

אני עירוניסטית. ואני לא מצאתי שום בעיה בלהיות עירוניסטית.

וכל מי שיש לו בעיה שילמד להתמודד איתה!!!

 

נ.ב: אצלי באולפנא אין על איזה עירוניסטית לרדת כי כולם עירוניסטיות!!!

מסכים איתך. מחזק אותך.מחפש את האור..

אשרייך על הראייה החיובית. נקווה שכולם יבינו את זה, לגבי כולם. שעירוניסטים יבינו את החשיבות של הקיבוצים, של המושבים, ושל היישובים הדתיים, וכן שכל המושבניקים/קיבוצניקים/תושבי יש"ע - יכירו בערך של העירוניסטים. אלו ואלו חשובים.


תמיד לנסות לראות את הטוב שבכל דבר - תאמינו לי ככה העולם יראה הרבה יותר ורוד פתאום. (ותאמינו או לא - כמעט בכל דבר יש משהו טוב, גם בדברים שהכי לא הייתם מאמינים. ולא, זאת לא תמימות לנסות לראות את הטוב, זאת דרך חיים).


שבוע טוב!

מה הקשר?עדידוש5
כל אחד והדרך שלו....מה הקשר ללהתנצל? כל אחד בוחר במה שהוא ובמה שמתאים לו..וחוצמיזה שזה שיורדים על עירוניסטים...זה כמו שיורדים על כל אחד...אז קחו דברים בפורפורציה...כולם יהודים וכולנו עמ״י!
כולנו יהודים וכולנו עמישרואל,נכון....שמחת עולם

בדיוק בגלל זה ההורים שלי בחרו לגור במקום כזה,

ואם אני לא יורדת על יישובניקים אז שיעשו טובה ולא יירדו עליי כי להגיד שאנ לא עוזה כלום,

בזמן שאני קורעת ת'צורה-זה מעצבן!

למען ה'! חייבים גם וגם.אברי

נכון... יותר כיף ישוב... אני אישית נלחם עם ההורים שלי לעבור לישוב

חח......שמעי,בדמייך חיי

אנחנו מה שנקרא עושים "נקדש את שמך בעולם" אנחנו,העירונסטים(לא אומרת שהיישובניקים לא)מקדשים את הקב"ה ביומיום,לנו יש את ההזדמנות לחבר את הקודש בחול  אבל זה תלוי איך את רואה את זה...

אני רואה את זה כשליחות אדירה!פצפונית
אבל קשה לי ומאוד כואב לי הזלזול של אחינו
כי קל לדבר ולרדת על אנשים.. אבל תכלס לא כל אחד היה שורד פה.. (ולא מתוך גאווה חס ושלום, מתוך כנות אמיתית!)
ממש נכון בדמייך חיי
נגיד אנחנו משפחה עירוניסטית, אבל--pnina-

לדו' אחשלי התחתן ועבר לגור בגבעה עם 20 משפחות..כנל אחותי..

וכשאנחנו אצלו..פשוט כייף שם..נוף מאלף,טבע..אבל אינמה לעשות אני נערה. עדייין ברשות ההורים. לכן גם עדיין בעיר שלי.

אבל אינלי כל בעיה עם זה..

(סתם נ.ב אני גרה בעיר לא ממש גדולה היא התחילה מישוב פיצי והמטרה שלה הייתה להיבנות, להתרחב והנה היא עכשיו עיר מפותחת כי האידיאל היה לא להשאר יישוב!!אלא להמשיך לבנות!!!)

אני קצת שונאת יישובים...אפרת234אחרונה

ואני ממש עוד לא הבנתי מה הבעיה בעיר?????????

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידיאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך