תפילין מהודרות בנוסח ספרדי?
קבלתי מחיר שנראה לי ממש הזוי
רציתי לשאול כאן את החברים
היחיד שאני סומך עליו מתחיל מ3580 ש"ח ומעלה...
ואת המילה מהודר אפשר לפשר בהרבה אופנים.
כולם כותבים מהודר, אבל לא ראיתי בכל השוק אחד שמתקרב לרמה שלו!!!
כולם יכולים לקנות תפילין מהודרות ולא צריך לקחת משכנתא.
כדי שתפילין יהיו מהודרות צריך להקפיד בכ- 15 חומרות וכן לכתוב אסטתי אחיד ונעים לעין
לדעתי טווח לתפילין ספרדיות מהודרות בערך 2200 - 3000 ש"ח ולא יותר
הרש, אתה מגזים...יש הרבה סופרים שאפשר לסמוך עליהם ולקנות מהם.
אתה מכיר את הפירמה שאני מדבר עליה?
ושוב, מהודר כל אחד יכול להגדיר לעצמו.
אז אתה רוצה שאני אקרא לזה מהדרין מן המהדרין?
והוא רק מתחיל מהמחיר הזה המקסימום אצלו לספרדיות זה 7300 ש"ח.
ויש לו תור של עבודה שהוא כמעט נחנק...
*פצפונים זה משו אחר ואשכנזי זה משו אחר.
א) לא רק יש אותו
ב) אני כן מכיר, כי כתבת לי עליו וביררתי
ג) מהודר עניין שיש לו הגדרות מדוייקות + אסטתיקה, שאע"פ שאין עליה הגדרה מדוייקת, גם יש לה כללים ולכן יש דבר שנקרא אומנות.
ד) אני מכיר הרבה שגובים מחירים גבוהים בעליל ויש להם עבודה מוכנה לעוד 20 שנה ולדעתי אין להם שום יחודיות.
ה) יכול להיות יגואר הוא רכב הכי טוב גם בביצועים וגם במראה אבל זה לא אומר שמזדה רכב לא טוב!.
יש בעיה בלברר עליו, כי רוב הבעלי הלאכה שונאים אותו כי הוא עובד בנורמות לא רגילות, ולוקח לקוחות בלי לעשות פרסום בכלל.
אני יכול לתת לך שמות אמינים יותר בירושלים לברר עליו...
ואם אתה רוצה שמות של רבנים שקנו אצלו - כמובן שגם זה יש.
אה, והוא גם לא גוזל - הוא משלם מיסים לגמרי!
אבל תכל'ס, אני לא צריך להגן עליו או משו כזה, מי שרוצה שילך אליו ומי שלא לא. הוא לא צריך פרסום.
אין מה לעשות, ה'עמך' לא מבינים בזה כלום.
אתה צריך לקנות ממישו שאתה סומך עליו: א. שהוא בעל מקצוע טוב. ב. שיש לו יראת שמים וישרות.
בלי שאתה סומך עליו בדברים האלו - תברח!
שתבקש ממנו דוגמא ותעלה את התמונה כאן בפורום
כל סופר שיש לו תעודה ויראת שמים מוחזק כאמין
כמובן כדאי מאוד לבדוק את הכתב שהוא תקני
פרשיה נראת טובה ומהודרת.
כתיבה נאה, תיוג יפה אם כי טיפה גס.
כדאי לבקש ממנו שייתיג גם את היו"דים והתיוג יהיה ע"י דיו כשר לסת"ם
כדאי לשאול אותו אם זה עבר מחשב, ומינימום מגיה אחד (ושהמגיה לא יהיה הוא...).
ושכל התגים יהיו מזויינים (בתמונה יש שלא).
ובזה הכתב, והבתים טובים- לדעתי זה זול (2000).
אני הבנתי שזה קומפלט...(מקווה)
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.