אז מה לעשות האלה??חסידת שטפנשט
עבר עריכה על ידי לך דומיה תהילה בתאריך כ"ט אייר תשע"ב 22:49

[עריכה: לבקשת הכותבת]

 

זה שוב על נושא של "בינו לבינה".. אבל אנימ בקשת שבכל זאת תתנו לי לכתוב את זה. בלי להרגיש "עוד אחת ש.."

 

פשוט פריקה. כי לא מצאתי מקום אחר להגיד את זה ככה..

 

 

 

הייתי בקשר עם מישהו. ב"ה זה לא היה קשר ארוך כל כך, וב"ה מצאנו את הכח להגיד שזה לא זה ולהפסיק אותו.

 

הוא גמר את זה.

ואני מודה ל-ה' שהוא עשה את זה. כי אני לא בטוחה שאני הייתי מוצאת את הכח לסגור את העניין, וברור לי שהיה חבל להמשיך אותו..

 

לפעמים, אולי בדרך כלל.. במצבים כאלה צריך לשכנע את העומדת במקומי למה זה טוב שזה נגמר. ולמה טוב שזה נגמר עכשיו. ושאם זה לא קרה- סימן שזה לא היה צריך להיות! ושבעז"ה עוד יבוא טוב יותר.

 

אבל אני מאמינה בזה. אני מרגישה שזה טוב.

היה טוב-למדתי מזה הרבה. אני לא מצטערת שנכנסתי לזה.

טוב שהיה- כי זה פשוט לא זה. ואם זה היה ממשיך זה היה יכול להיגמר בכאב דו צדדי הרבה יותר גדול.

 

אני משתדלת להאמין בלב שלם שעוד יגיע אחד, והוא יהיה יותר טוב בשבילי. הוא בעז"ה יוציא אותי יותר טובה לעצמי ולעולם סביבי. ואני אזכה להיות טובה בשבילו, ולהשלים אותו לשלם אחד גדול וחזק.

 

אני מקווה שההוא ימצא את האחת שלו ושהיא באמת תהייה טובה לו! כי באמת שהוא אחלה בנאדם..

 

 

ברור לי שטוב שזה נגמר. וטוב שנגמר עכשיו. ואני לא מתחרטת או מצטערת בכלל!!

 

ובכל זאת אני מוצאת את עצמי במקום של "דיכי".

ברור לי שמותר שיכאב. ואני מקווה שבעז"ה הזיכרון יתערפל ויהיה לי יותר קל להמשיך..

אבל אם אני אמשיך להתעסק עם זה כל הזמן- אין יתערפל הזיכרון?

 

אני משתדלת להעסיק את עצמי. ללכת, לסוע, לבוא, להיות, לעשות.

להעסיק את עצמי בדברים אחרים ובעצם לתת לחיים להמשיך לזרום איתי, ולא רק לידי..

אבל אין מספיק "שבירת שיגרה" כדי למלא את כל הזמן הריק..

והזמן הריק מביא מחשבות. והמחשבות מתעסקות בדמות מסויימת....

 

 

 

 

 

אחרי שנגעתי בנושא הזה. אחרי התנסות שב"ה הביאה אותי להבין כמה אני לא מוכנה לזה, כמה חבל לי להיכנס לזה עכשיו..

דווקא עכשיו אני הכי רוצה את זה.

אני לא מחפשת. אבל אם זה יבוא- אני לא בטוחה שיהיה לי את הכח לצאת מזה..

 

 

עם כל הכבוד לכל המקורות והפ"שים על זה ששמחה היא הצורה הטבעית של הנפש, הרבה יותר קל לנו להיות מבואסים..

זה לא כייף לנו. אבל אנחנו בכל זאת ככה בד"כ..

ועכשיו, כאילו יש לי "תרוץ" להיות מבואסת. אפילו שכשאני חושבת על זה- אני ממש שמחה שהיה מה שיהיה, אבל הוא היה!!!

 

אז למה אני מבואסת? למה קשה לי להקשיב בשיעורים? למה אני מוצאת את עצמי מסתובבת עם פרצוץ כזה בערך ?למה אני יכולה למצוא את עצמי תוך 30 שניות עם הפרצוץ ההפוך? באמת להרגיש שמחה. ובכל זאת- כשאין משו' מיוחד סביבי אני מבואסת..

 

 

 

את עצובה בגלל שאהבת אותו ועכשיו אתם לא ביחדאנונימי (פותח)

על הדברים הללו מתגברים עם הזמן ועם הבנה,אבל אני רוצה להעיר על משהו שכתבת שאת "לא מצטערת על זה",למעשה את צריכה להצטער ולהתחרט על זה משום שלא רק שהדברים האלו לא הולכים למקומות טובים מבחינה טבעית אלא שחברות בגיל כזה וכשזה לא למטרות נישואין היא אסורה.אסור להסתכל כיאלו זה קודם אנחנו והרגשות שלנו ואז ההלכה,ההלכה, התורה היא משמעות חיינו והיא באה קודם,אנחנו יהודים.אם ההלכה היא מקום שני היא לא הלכה.

אני לא מצטערת כי זה לימד אותי הרבה.חסידת שטפנשט

חוץ מזה שלהצטער לא יביא אותי לשום מקום.

החוויה הביאה אותי למקום של להתרחק מזה יותר..

 

ד"א, זה היה למטרת נישואין..

מקפיצה לך.נדנדה כתומה.

סתם כי אני חושבת שזה *קצת* יותר חשוב מכל מה שהולך כאן מסביב כרגע.

 

 

 

 

 

 

 

 

כמה זמן הייתם ביחד?..אנונימי (פותח)
הרבה תפילות. ו..חרותיק

ומאמץ מרוכז לעלות למעלה, לא להשאר איפה שאת עכשיו.

זה לא בריא!!

 

תמצאי את הדבר שהכי מתאים לך לעשות, שהכי משמח אותך,

ואותו תעשי כל פעם.

 

אצלי למשל זה לנגן. זהעוזר לפרוק את העצב, ולהתעודד.

 

והעיקר אמונה גדולה בקב"ה שכל מה שה' עושה.

זה לטובה!!

 

תצליחי..

אנונימי- מספיק זמן..חסידת שטפנשט

הדבר היחיד שאני מצליחה לחשוב עלייו הוא להיות עם אנשים..

וגם זה לפעמים ממש מעצבן אותי.....

 

אני מאמינה שזה לטובה!! באמת מאמינה בזה!

 

אני רואה בעיניים הקטנות שלי למה ואיך זה טוב.

 

ואני בכל זאת קצת עצובה.....

תראי..בדמייך חיי

זה יעבור עם הזמן וניראלי שאת יודעת...עכשיו השאלה היא איך את מעבירה את זה??לדעתי השיטה הכי טובה זה לשפוך כל הזמן לשתף חברות טובות...ואם את חושבת שזה אינטימי ואישי מידי.תכתבי את כל מה שיושב לך על הלב ואחרי זה אפילו תזרקי לפח..זה לא משנה העיקר השפיכה....ואם את רוצה לשפוך ת'לב..אני תמיד פה!!


אשמח לדבר איתך באישי. עברתי את זה לפני חצי שנה...ענבלאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך