דחוווווווווווווווווווווווווווווווף פיקוח נפש אמונידניאלהה

יש לי חברה שלאשמנה דיברנו על הבגרות בתנ"ך והיא אמרה שהיא לא מתחברת כי היא לא מאמינה בו שזה באמת קרה.

כאילו היא לא מאמינה ביציאת מיצרים אבות האומה, שמשון, דוד משה כלווווווווום!

היא מאמינה שיש אלוקים בעולם אבל כאילו מי אמר שהדרך שבה אנחנו עובדים את ה' היא הנכונה? אולי הנוצרים או המוסלמים הם אלו שעובדים אותו נכון?

היא חושבת שמישו המציא את התנ"ך כדי שכולם יעבדו את אלוקים בדרך שלו והתנ"ך לא באמת קרה...............................

אני מנסה לשכנע אותה אבל אני לוידעת איך.......................

תקראי את הכוזרי ותדעי מה לענות לה.חרותיק

יכול להיות שזה קצת קשה להבין.

אבל או שתתאמצי, או שתבקשי ממישהו שיסביר לך..

 

באמת שזה הכי יעיל נראה לי.

מצווה ראשונהרפאל תן חיוך

אני אמיתי

לחיות עם ה 'לא רק שיש רעיון או אמונה כי הוא קיים. זה מערכת יחסים איתו.

איך יש לך מערכת יחסים עם אלוקים?

ישנן שתי אבני הבניין הבסיסיות לכל מערכת יחסים בריאה:

הראשון: אתה צריך שני צדדים - זה נשמע פשטני, אבל זה נכון.

אם אתם יושבים יום אחד חבר שלך אומר, "יש לי ילדה נפלאה עבורך, היא בדיוק מה שאתה מחפש, מעוניינת בך." לא משנה כמה גדול שזה נשמע, זה לא מערכת יחסים עד למעשה להיפגש ולגלות בעצמכם.

שני: בחירה חופשית. שני הצדדים צריכים לבחור באופן חופשי אחד את השני. לאלץ מישהו להיות איתך הוא לא ממש מערכת יחסים. שני אנשים בוחרים להיות ביחד היא הפרדיגמה של מערכת יחסים נהדרת.

יש לנו בעיה. מאחר שאלוקים הוא לא פיזי, לא נוכל לחוש בו. איך אפשר לקיים מערכת יחסים, אם אנחנו לא יודעים הוא קיים? האם הוא כאן? האם הוא בשמיים? האם הוא שומע אותי? לנו לפתח מערכת יחסים עם אלוהים אנחנו צריכים לדעת (לא רק מאמין) הוא אמיתי.

אבל ... יותר הוא מגלה את עצמו, או מוכיח שהוא קיים, פחות בחירה אנחנו צריכים להיות איתו. הוא אי פעם לומר, "שלום," בארוחת הבוקר, בוקר אחד, היינו כל כך המום מנוכחותו שנהיה מסוגלים לבחור לא לקיים יחסים איתו.

אבל הוא לא צריך לגלות את עצמו, אז אנחנו לא יודעים שהוא אמת. מילוי 1 תנאי מוקדם הורג את השני. מה הוא עושה? הוא הולך על קו דק של קיום מוכחת בחירה חופשית. איך? בואו נתחיל בהתחלה.

הפרק הראשון של ההיסטוריה היהודית היא משונה מאוד. היהודים היו עבדים במצרים. אלוהים הורה למשה פרעה לבקש רשות לקחת את היהודים ממצרים.

זה לא הגיוני - אלוהים רצה להתחיל האומה זקוקה פרעה, אשר ברא, לתת לו רשות? הוא אלוהים! הוא יכול היה לומר כי משה 09:00 בבוקר יום שלישי זה הולך להחשיך, לאסוף את האנשים לעזוב. היהודים יכלו לאכול פלאפל בירושלים לפני נדלקו האורות שוב במצרים. למה הלוך ושוב עם פרעה?

במצרים לא היה רק ??מדינה. זה היה המוקד של התרבות האנושית. יציאת מצרים לא היתה רק כדי לקבל את היהודים, זה היה במה אלוהים לגלות את עצמו לעולם. ו 10 המכות לאחר מכן גם ידע פרעה אלוהים קיים. וזה הלך והשתפר. ימים לאחר שעזב את מצרים, הוא לפצל את הים.

לאחר מכן, כדי "לסגור עסקה" כמה שבועות לאחר מכן, חשף ה 'את עצמו לעם של שני מיליון בני אדם. לא מעטים האליטה. לא משה על ההר. לכולם.

באותו רגע, היה אלוהים לא תיאורטי. הוא לא היה רעיון או תמונה. הוא היה אמיתי. הקשר התחיל.

כדי להבטיח את חוויית יציאת מצרים לא נשכח, אלוהים ברא מנגנון לנו לזכור את זה. בכל שנה, בליל הסדר, אנו זוכרים את האירוע ולשתף אותו עם הילדים שלנו. אז בליל הסדר, מיליוני הורים עוברים את אותו סיפור שקיבלו מהוריהם, שקיבלו מהוריהם, כל הדרך חזרה לאירוע עצמו.

המנהל הראשון של מודעות אלוהים מבוסס על המקור  - "אני ה' אלוקיך, אשר הוצאתיך מארץ מצרים."

אלוהים אומר, אני אמיתי.

אבל, אנחנו יכולים לעשות יותר מאשר רק להסתכל על אירוע מסוים למצוא ה '.

תסתכל על ההיסטוריה היהודית: מארק טווין המפורסמת שאלה: מהו סוד הנצחיות של היהודים? אנחנו צריכים לשאול את אותה שאלה: איך היהודים לשרוד ולשגשג במשך דורות של גלות ורדיפות?

תסתכל על הטבע: אנחנו התחננו להביט מעבר "כיצד" ושואל למה? אני יודעת איך הגוף שלי עובד, אבל למה זה עובד כל כך מופלא? למה כל מיליוני חלקים כל כך סינכרון? זה יכול להיות כל מקרה? אני יודע איך העולם עובד, אבל למה? מדוע כל היבט נראה להתאים באופן מושלם לתוך העיצוב גדול צריך לשנות שום דבר אפילו מעט, היינו לחסד.

הטבע הוא כלי נהדר עבור אלוהים שכן הוא מאפשר לנו לאבד את המיקוד על המינוח של איך או לבחור להכיר יראת כבוד של למה. זה חלק מתוכניתו של אלוקים - כדי לתת לנו את הבחירה למצוא אותו, אנחנו צריכים לרצות. לראות אותו יציאת מצרים, בהיסטוריה, בטבע, בכל מקום. או, לא.

המצווה הראשונה היא לדעת ה 'אמיתי לבחור יש מערכת יחסים איתו.

מעתיקה לך סיכום מהכוזרי*חזרזיר*

 

אמונה בעם ישראל:

 

ריה"ל, ספר הכוזרי:

פתיחה: מלך כוזר חולם חלום החוזר לילה אחר לילה ובו מלאך אומר לו: "כוונתך רצויה, אך מעשך אינו רצוי". למרות שהוא מקפיד במצוות דת הכוזרים החלום חוזר שוב ושוב. מלך כוזר יוצא לחפש את המעשה הרצוי.

1. שיחה עם הפילוסוף:

ע"פ הפילוסוף האל הוא מושלם כלומר אין לו רצון (אם היה לו רצון זה אומר שחסר לו משהו). לכן הוא לא ברא את העולם והאדם (שהיו מאז ומעולם) ואין השגחה ולא אכפת לו מה בני האדם עושים (אם הוא משגיח עליהם זה כאילו לא ידע משהו, וזה לא יתכן). המלצת הפילוסוף: תבחר לך דת שכלית (לא משנה איזו) ותשתמש בה לזכך את נפשך ולתקן את משפחתך ועמך כדי שתוכל להגיע למדרגה של השכלת השכל הפועל (האל) בשקט ובביטחה.

הכוזרי: דברי הפילוסוף הגיוניים ומשכנעים. אבל, אם אין לאל רצון, זה לא עוזר לי- כי בחלום נאמר לי שמעיי אינם רצויים. כלומר יש מעשה רצוי.

2. שיחה עם הנוצרי:

מאמין באל שברא את העולם והאדם. מאמין בבחירת עם ישראל ובתורתו. בשלב מסויים הופיע אדם שהוא גם אל ועם ישראל לא הלך אחריו, אלא 12 שליחים ואנשים מאומות רבות (הנוצרים של היום). הוא היה בשר ודם וגם אל והוא השילוש.

הכוזרי: הדת הזאת נשמעת לא הגיונית. יש בה דברים מופלאים שאדם יכול להאמין בהם רק אם ראה אותם העיניו. לי הם חדשים וקשה לי להאמין בניסים ונפלאות אלו.

3. שיחה עם המוסלמי:

מאמין באחדות האל ובבריאת העולם והאדם. האל לא יכול להתגשם בבשר ודם. ספרנו הוא דבר האל (אדם לא יכול לחבר ספר כזה). נביאנו הוא חותם הנביאים ומבטל את כל דברי הנביאים שלפניו וקורא לכל האומות לקבל את דתנו. שכר המאמין- תענוגות בגן עדן.

הכוזרי: מי שטוען שהאל דיבר עם אדם צריך להוכיח את זה. לא מספיקה לי שמועה על אדם שדיבר עם האל בשביל שאאמין.

4. נראה שהיהודים הם ההוכחה לכך שיש לאל תורה על פני האדמה. אולי בכל זאת אבדוק את "הדת הבזויה"- שיחה עם החבר (היהודי):

החבר: אני מאמין באלוקי אבותינו שהוציא אותנו ממצריים וכו' (המלווה את עם ישראל).

הכוזרי: היית צריך להתחיל בכך שהוא האל שברא אותנו.

החבר: גם משה ואהרון התחילו בכך שהוא אלוקי אבותינו. זה הדבר שמחייב אותנו היהודים.

הכוזרי: אם כך רק אתם מחוייבים במצוות הדת שלכם.

החבר: נכון. אותנו ובודדים מאומות העולם שנלווים אלינו (גרים). הן בגלל שהוציא אותנו ממצריים והן בגלל שהאל התחבר איתנו ובחר בנו כסגולת בני האדם.

הכוזרי: שוב אתה מדבר בחוסר הגיון.

החבר: דרגות בעולם הטבע הנבדלות זו מזו מבחינה מהותית:

דומם, צומח, חי, בעל שכל (אדם).

יש עוד דרגה- דרגה אלוקית: נביא. והיא אפשרית לכל יהודי ואינה אפשרית לגוי (הוכחה ממשה רבנו).

הכוזרי: איך קמה דתכם? כמו תחילת כל דת ע"י יחידים שלאט לאט מפיצים את הדת להמונים?

החבר: כך קמות דתות המבוססות על השכל, שהותחלו ע"י בן אדם. שלנו קמה פתאום המכה אחת!

לאחר הוצאת עם שלם באותות ומופתים ברורים לכל (10 המכות, חציית ים סוף, מן במדבר) ואחרי התקדשות בני ישראל- התגלה להם ה' פנים אל פנים לכל העם וכך התחילה הדת שלנו. התגלות לכל העם ולא רק ליחידים.

 

 

 

 

 

 

 

טבלאות סיכום - פתיחה לספר הכוזרי

 

סיכום שיטות הפילוסוף, הנוצרי והמוסלמי:

 

הפילוסוף

הנוצרי

המוסלמי

תיאור הא-להים

האל מושלם ומרומם ולכן אין לו רצונות.

יש אל אחד, אך הוא מתבטא בשלש צורות – השילוש הקדוש (אב, בן, רוח הקודש). האל קדמון לעולם.

יש א-ל אחד, קדמון לעולם.

האם האל ברא את העולם?

לא – לאל אין רצונות ואין עניין בדברים נמוכים כמו העולם שלנו ולכן לא ייתכן שברא אותו. העולם קדמון.

כן.

כן.

מהו הקשר בין האל לבני האדם?

אין קשר – האל לא משגיח ולא מתעניין בעולם ובוודאי לא מתגלה לבני האדם -  הוא מרומם מכך.

יש השגחה של האל ויש לו רצונות מבני האדם. הקשר כל כך ישיר עד שהאל ירד ממש לעולם באופן גשמי, בדמות של אדם (ישו).

יש השגחה של האל והוא נותן שכר ועונש לבני האדם. אסור להתייחס לאל באופן גשמי וכל התיאורים  שלו הם רק משל.

הבסיס לגישה

מתבסס על השכל בלבד.

מתבסס על הניסים המסופרים בתנ"ך ועל גדולתו של ישו.

מתבסס על הפלא שבספר הקוראן – מי שקורא בו רואה שזהו ספר אלוהי.

 דחיית הכוזרי

סותר את החלום, שם נאמר לו כי יש מעשה מסוים שאותו ה' רוצה שיעשה. סימן שה' משגיח ויש לו רצונות מיוחדים מבני אדם.

סותר את ההיגיון – קשה להאמין בניסים כאלו, אלא אם כן רואים אותם ישירות.

צריך הוכחות חזקות כדי לשכנע שאכן ה' דיבר עם בני אדם, כגון ניסים שהתרחשו בפני המון אנשים. ההוכחה מהקוראן לא מספקת ואינה מועילה למי שלא יודע ערבית.

 

 

ההבדלים המרכזיים בין היהדות לשאר הדתות:

 

 

יהדות

שאר הדתות (בייחוד הנצרות והאיסלאם)

את מי מחייבת הדת? (פיסקה כ"ז)

את עם ישראל בלבד

את כל העולם

על מה הדת מבוססת?

על ניסים שאירעו להמון רב והסיפור עליהם עבר במסורת של עם שלם, מדור לדור.

על ניסים שאירעו ליחידים.

ממה נובעת החובה לקיים את צו הא-ל? (פיסקה כ"ז)

מכיוון שה' הוציא את עם ישראל ממצרים ויצר איתם קשר ישיר, בשל היותם עם סגולה.

מכיוון שהאל ברא את העולם, יש לשמוע לציוויו.

כיצד נוצרה הדת? (פיסקה פ"א)

באופן פתאומי – במתן תורה

בצורה הדרגתית.

 
בגרות במחשבת...פלוני0
חחחח בגרות עוד שבוע SimplePlan
ללמוד את ספר הכוזרי עם תלמיד חכםשואף לאור

אולי הספר "מסע אל פסגת הר סיני" של הרב מרדכי דוד נויגרשל יעזור,בין השאר הספר מביא חלק מטענת הכוזרי ומוכיח את אמיתות תורת ישראל !
 

תקראי את הספר של אבא שלי..{ר}צינית
במקרה עברתי פה.אנונימי (פותח)

ותדעי לך, שממש לא צריך להלחץ מזה. 

כולנו עוברים תקופות של משברים באמונה, מסוגים שונים.

לכן, צריך לבוא אליה ממקום של הבנה של המצוקה. כי באמת יש קושי. לא הכל כל כך ברור בעולם, וכל אדם צריך לעבור בירורים עם עצמו.

ומתוך מבט כזה, לבוא אל המקורות בכוזרי ובספרים אחרים.

 

בהצלחה!

איך היא מאמינה שיש אלוקים אם היא לא מאמינה במתן תוגפן36

רה???!!

שתלך ללמוד כוזרי.

הנה שרשור מאוד ארוך שיתן לך תשובה לשאלותענבל
בס"ד

/Forum/Forum.aspx/t373072#4507934
תיקון קישורשמואלג

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t373072#4507934

 

(ענבל:תערכי אצלך ותמחקי )

תודה שמואל :p חיכיתי לזה ענבל
בס"ד

אני מהטלפון אז אשאיר את ההודעות כך כי הוא לא נותן לי לערוך
אני לא ממליץ ללמוד מהשרשורשואף לאור

יכולים להיות שם הרבה טעויות

טעויות במה? בהוכחות שהיהדות נכונה?ענבל

בס"ד

 

לא נראה לי שיש הרבה טעויות שיכולות להיות בזה...

אבל תעשו מה שבא לכם.

אני דווקא חושבת שהשרשור הזה עוזר מאוד.

שתאמין במה שבא לה!!!תן חיוך....=)

למה את מאמינה בכל הלב שיש ה'?!

האמונה נבחנת ע סוף החיים....

 

אני ימשיך לכתוב אח"כ כי יש לי מבחן...

השקפת התורה היא לא שאדם יאמין במה שבא לו ומה שהואשואף לאור
עבר עריכה על ידי _אמיר_ בתאריך ב' סיון תשע"ב 12:27

רוצה.

אדם צריך לעבור בירור ולבדוק מה האמת,מי שילמד ספר הכוזרי בצורה רצינית יווכח באמת בעז"ה.

אני לא מבינה איך את מאמינה אם את בעצמך לא יודעת מהאנונימי (פותח)

לענות לה. מה שמראה שמשהו לא ברור גם לך!תעשי ברור עם עצמך עם הכל ברור לך כי יום אחד את תשאלי אותן שאלות ולא יהיה לך מה לענות לעצמך ואת תיהי כלכך עצבנית שכל מי שיומר משהו את תתעצבני ולא תביני מאיפה הם הביאו את זה וזה יראה לך כלכך טיפשי אני לא בטוחה שזה יקרה לך אבל זה מה שקרה לי......... אז תתחילי לברר כבר עכשיו

זה לא חייב להיות קשור.ענבל

בס"ד

 

אני מאמינה ולא יודעת כמעט לענות לאנשים בצורה משכנעת (ואל תגידי לי לערוך בירור כי אני ערכתי המון בירורים.).

זה לא קשור אחד לשני.

זה מזה תלוי בבנאדם...אברי

הדרך של האמונה בדרך היהדות...

גם אני הייתי שם... הרב שלי נקט בגישה מאוד מסוכנת וקיצונית... הוא נתן לי ללמוד את האיסלם והנצרות ואחרי כמה חודשים ישבנו ועשינו מין "ויכוח" כזה ובסוף אני הייתי צריך להחליט מה ת'כלס הכי נראה לי....

אנלא חושב שלקרוא כוזרי יעזור לה.אנונימי (פותח)

כי הזמן עושה  את שלו, והייתה לי תקופה שהיה לי קשה להאמין.

להאמין זה לבחור להאמין. השאלה אם היא בוחרת להאמין.

זה עניין של בחירת הטוב או הרע אולם הבירור אם זהשואף לאוראחרונה

אמת זה דבר אחר,ואכן ספר הכוזרי עושה זאת ב"ה.אבל צריך ללמוד אותו ברצינות
 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך