חברים!ישלי בזמן האחרון ממש בעיה באמונה..אנונימי (פותח)

לא נשמע לי הגיוני כל סיפורי התנ"ך..קריעת ים סוף..המן במדבר!

סורי אבל מלא פעמים אני מוצאת את עצמי קצת מגחכת עלזה..לא ככ מציאותי!

ועוד כל ההלכות חסרות הטעם..כאלו מה הקטעעע???

לא להסתרק בשבת?להתאפר?מזה השטויות האלה?

*בקשר יהדות תמיד אומרים לי תסמכי על סבא רבא וכל הדורות שלפני כן שזה נכון..

אה באמת?כי להזכירכם גם אצל הנצרות זה עבר מדור לדור..\

ואז התירוץ הבא זה לא יכול להיות שכ"כ הרבה אנשים מקיימים משו שהוא לא נכון..

אם זה הולך לפי רוב אז אני מתנצרת או מתאסלמת..למה יש הרבה יותר מוסלמים ונוצרים!

ווקשה תזרימו תשובות..

 

ואל תגידו לי ללכת לשאול רב גדול או משו כזה..כי אתזה אני יעשה בשבועות..

תודה רבהה

 

תשובותשואף לאור
עבר עריכה על ידי _אמיר_ בתאריך ד' סיון תשע"ב 16:06

א.העובדה היא ששפיטת מציאות אחרת לפי הנורמה המציאותית שלך זהו דבר שגוי המביא לרוב מסקנות שקר.במילים פשוטות לשפוט מציאות אחרת לפי מה שאת רגילה בו בעולמך (לפי מה שנורמלי שמתרחש במציאות שלך) הוא דבר שגוי משום שאת קובעת את הנורמה לפי המציאות הספציפית שלך ובמציאות אחרת יכלה להיות נורמה אחרת.

ניקח דוגמא,נמצא אדם מאוד פרמטיבי באפריקה שאינו יודע קרוא וכתוב אינו מכיר כ"כ מה זה טכנולוגיה ואף מסתייג ממנה ומשתייך עדיין לשבט עתיק ופרמטיבי.נציין עובדה שבאפריקה אין סופות הוריקן,ביבשות מסויימות אחרות יש.כלומר אותו אדם פרמטיבי שאינו מכיר אלא את המציאות המאוד ספציפית שלו ואת הנורמה שלה אינו יודע ולא שמע מעודו על דבר כזה שנקרא "סופת הוריקן".ננסה לדמיין מצב בו אנחנו אומרים לו : "האם שמעת על סופת הוריקן ? " הוא עונה : "לא שמעתי מעולם ,סופת מה ?!" ,ואנחנו מתארים לו מה זו הסופה הזו בדיוק : "זה למעשה אויר שמסתובב בתנועה סיבובית של מאות קילמוטרים לשעה, גובהה של הסופה עצום ככמה עשרות או מאות מטרים והיא זזה במהירות עצומה,כאשר היא מתקרבת לדבר מה היא מכלה אותו לחלוטין ומשאירה שואה נוראית מאחוריה" כאדם שלא שמע מעודו ולא יכל לדמיין שקיים דבר כזה הוא יאמין ? הרי הוא יענה :"אתם משוגעים לחלוטין,מעולם לא ראיתי דבר כזה וזה נשמע הזוי לחלוטין!!!".

למעשה מה שעשה אותו אדם זה לשפוט לפי הנורמות שהוא מכיר מציאות שהוא אינו מכיר והסקת מסקנה לפי זה,כפי שאת רואה אכן האדם צדק שהדבר חורג לחלוטין ממציאות הנורמה שלו אולם מסקנתו היא מסקנת שקר מוחלט.

לכן עלינו ללמוד בהכרך שלא ניתן לשפוט לחלוטין מה קיים ומה לא קיים,וכל שכן מה התרחש בעבר ומה לא התרחש בעבר לפני מה שאנחנו מכירים מן הנורמה הספציפית של הזמן שלנו,במקרה שלנו אף לא מדובר בתופעת טבע שאולי היינו יכולים לראות גם היום אם היא עדיין הייתה קיימת (ומי יודע אולי היא כ"כ נדירה שגם אם היו מתארים אותה בעבר היא מתרחשת אחת לכמה אלפי שנים ולא היינו יודעים ?) אלא מדובר על נס שהקב"ה שהוא כל יכול עשה,ובמציאות נורמלית זה לחלוטין לא יתרחש.לכן שפיטה לפי מה שאנחנו מכירים מן הסביבה (שזהו לחלוטין אותו הגיון המשמש לנו לעזר לקבוע אם דבר אמין או לא בעניינים כאלו שאיננו מכירים) אינו לחלוטין נכון ורוב הפעמים אם משתמשים בו לבדו נגיע למסקנות שקר.

ב.עלינו לדעת שגם אם יש הלכה שאיננו מבינים את טעמה,אנו מחוייבים לה משום שבורא עולם קבע כך,משום שיש לנו מחוייבות כלפי אלוקי ישראל.

אולם ישנם טעמים למצוות וניתן ללמוד זאת,אולם זה לימוד שצריך לעשות ולהשקיע.

ג.מה שאמרת על הנצרות לא נכון לחלוטין,משום שאין להם מסורת על מה שהם מאמינים לו,הם קיבלו והאמינו (שימי לב שהמושג אמונה שונה מן המילה "בליף" באנגלית,בעוד שבאנגלית מדובר על תחושה שבלב בעברית הכונה לאמון)לכמה תיאורים וסיפורים של מספר מצומצם מאוד של אנשים.

לעומת זאת אנו קיבלנו במסורת המונית את האירוע של מעמד הר סיני ,בצורה שמועברת בין אב לבן,הנוצרים לא טוענים ולא יכולים לטעון(אי אפשר שאומה שלמה תשקר לגבי מה שהתרחש לה) שזה עבר אצלה במסורת,הם אומרים בפירוש שהם קיבלו זאת מכמה אנשים שהם תלמידים של אותו ימ"ש,אולם אנו להבדיל קיבלנו זאת במסורת של אומה ממעמד הר סיני.בשביל להבין את הנושא עלייך ללמוד את ספר הכוזרי בצורה רצינית,בדקי אך תוכלי לעשות זאת,הוא יבהיר לך בצורה נפלאה את הכל.

ד.למה התירוץ הזה הגיוני ? ההפרש בין מס' המוסלמים למס' הנוצרים הוא מינורי באופן יחסי ושניהם בעלי עמדות ואמונות שונות לחלוטין,האיסלאם אפילו מבטלים חלקים יסודיים בנצרות.אז מי צודק ?.זה לא קשור לרוב,אנשים מושפעים גם ממה שנוח לעשות(כך הנצרות הפיצה את עצמה עם דרישה יחידה של להאמין (שימי לב שהמושגים בעברית ומה שהנצרות מכוונת שונים) באותו ימ"ש,בשילוב אלימות ומשטרי אימה שאוכפית זאת,כדוגמאת זרוע האינקויזציה) וממה שמפחיד לא לעשות(הנצרות וגם האיסלאם השתמשו בכח החרב כדי להפיץ את רעיונותיהם ולמסד אותם,האיסלאם ממש ביסס את עצמו בצורה הזאת של כבישת מקומות וכפיית האיסלאם עליהם).

יתרה מזאת לפני כל אלו כל העולם עבד עבודת אלילים,לא רוב אלא כל העולם ממש,הוא לחלוטין היה הכל,הם הוא צדק ?

בעבר רוב העולם האמין שמודל כדור הארץ הוא בעצם צב ענק שעליו עומדים עוד כמה חיות (את בטח מכירה במה מדובר),והם כמובן טעו...

 

בהצלחה רבה !

זה לא בעיה,אוסנתאחרונה

זה שאלה חשובה, שמובילה אותך לתהיות עמוקות (וגם מחשבות מפחידות...), ואת מחפשת לה תשובה - זה יכול לקחת זמן,

ובסוף - את גדלה.

מבינה הבנות אמיתיות יותר על המציאות ועל עצמך.

הבנות שמובילות אותך למעשים.

 

אולי זאת הפעם הראשונה שהתהליך הזה ממש פוגש אותך,

אבל בע"ה - שתזכי לחיות כך כל החיים.

זאת המשמעות של "להיות עובד ה' ".

 

(מבאס? מפחיד? לפעמים. אבל מבטיחה לך שרק ככה חיים חיים מאושרים ומשמעותיים)

 

 

אני מבינה שבשבועות את הולכת לשאול רב.

אם זה לא יספק אותך, אשמח לשוחח עימך.

(וממליצה גם על האתר של חברים מקשיבים)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך