הרב שרלו שוב לטובת המסתננים66
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך י"א סיון תשע"ב 12:20

 

צאו מסרט הרע שלכם.

הרב שרלו: יש לארח מסתננים בהתנחלויות

במאמר שמפרסם הרב באתר ישיבת ההסדר בפתח תקווה מציין הרב כי אמנם המדינה אינה צריכה לקלוט את כל המסתננים מאפריקה אולם על רקע ההיסטוריה היהודית מוטלת על ישראל החובה לסייע לגר ליתום ולאלמנה

הדפסה
31.05.12 12:56
 

ראש ישיבת פ"ת, הרב יובל שרלו, אומר במאמר שהוא מפרסם באתר ישיבת ההסדר בפתח תקווה כי בהתנחלויות ובצפון תל אביב יש לשאת בנטל המסתננים ולארח אותם בישובים ובכלל הערים בישראל. "אין זה הוגן כי האחריות לכך מוטלת על דרום תל אביב, ומקומות אחרים ששם מתקבצים המהגרים. גם ההתנחלויות צריכות לשאת בעול הזה; גם צפון תל אביב; גם כל המקומות במדינת ישראל. הטלת האחריות על מקומות מסוימים בלבד נוגדת את כל תפישת ההלכה בדבר שוויון נשיאה בנטל, ואי ניצול שכבות מצוקה בצורה לא הוגנת. על כך דיברו הנביאים עוד ועוד, בכל ההקשרים של צדק חברתי",

הרב שרלו: יש לארח מסתננים בהתנחלויות
  פלאש90

בנוגע לעצם הכנסת המסתננים לישראל אומר הרב שרלו כי "הכלל היסודי בדיני ממונות ומכאן אני משליך למדיניות מדינה היא "שלך קודם לשל כל אדם". לאמור: עיקרון המדיניות צריך להתבסס על כך שחובתה הראשונית של מדינה היא לדאוג לטובת אזרחיה ורווחתם, וזוהי נקודת המוצא של כל מדיניות. כלל זה מחייב את השלטון לדאוג בראש ובראשונה לטובת אזרחי מדינת ישראל, ולהגן עליהם מפני זרם כיבוש של מהגרים, ואם אכן הידיעות בדבר המצב הבריאותי שלהם המסכן אותנו נכונות – על אחת כמה וכמה".

אולם מציין הרב כי "כלל זה אינו מטיף לאגואיסטיות ואינו בונה חומה בין האדם היהודי ובין שכנו, או בין המדינה היהודית ובין העולם כולו. לאחר ההכרה בגרעין הקיומי היסודי וב"שלך" – מוטלת חובה על האדם הפרטי להיפתח: להיפתח כלפי העני, הגר, היתום, האלמנה, המקדש (מעשרות לשבט לוי), המשימות הלאומיות (גיוס) וכדו'. אולם כל אלה מתוך הרחבת מעגלים, ולא מתוך ביטול גרעין הקיום האישי. הדבר נכון גם ביחס למדיניות מדינה יהודית, שחובה עליה להרחיב מעגלים".

לאור זאת קובע הרב שרלו, "עמדתי היא שכיום מוטל עלינו גם להתחשב בהיסטוריה המיוחדת שלנו, ובכך שבפנינו נעלו את שערי העולם, ואנו יודעים מה משמעות נעילת השערים. אני למד את זה מפשוטו של מקרא "וגר לא תונה ולא תלחצנו, ואתם ידעתם את נפש הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים" (ופסוקים נוספים רבים), לאמור: מי שהיה גר בארץ מצרים – חייב לנהוג בצורה אחרת כלפי מי שעובר את אותה חוויה עתה. אדגיש כי זה לא מקור הלכתי, אולם בעיני הוא מקור יסודי מאוד מאוד להבנת דרכה של תורה".

 

לא שמעת שהזמני כמה הביתה לשבת? מרדכי


להקצות מיטות ב"ישיבת" פתח תקווהצעיר רענן

לסודנים וסודאניות... 

כן, אני חושבת שהוא עדיין רב!תן חיוך....=)

לא מסכימה עם כל הדיעות שלו. אבל הוא רב.

 

אני רק רוצה לאחל לך ולכל החבר'ה שאיתך, שכשתגיעו למעלה-אמן שישארו לכם קצת זכויות עם כל הזבל שאתם מוציאים מהפה על רבנים!!

אמן!אני17
אפילו לא נכנסתי אז אין מושג איזה רב זה אבל אני יכול לנחש.
ואני מוחה על ביזוי כבוד תלמידי חכמים!
אתה לא יודע לקרוא, וגם העיתונאי לאמשה

הוא לא כתב שצריך לארח אותם ביישובים, אלא שהמדינה צריכה לגבש מדיניות בנושא הזה, ואם להחליט לקבל אותם - אז כולם צריכים לשאת בנטל.

 

לא צריך להסכים איתו, אבל מכאן ועד לזלזל הדרך קצת ארוכה...

לכן גם סגרתם את האפשרות לכתוב תגובות על הכתבה66
עבר עריכה על ידי 66 בתאריך י"א סיון תשע"ב 12:39

עליו??

אני מוחה בשום פנים ואופן אני לא קורא לו הרב ואל תכתוב בשמי סתם דברים.

לא נראה לך תמחוק.

חחחח קודם שיהיה לנו מקום אחרי זה מסתננים..רק אלוקים
אתה יודע משהו?ענבל
בס"ד

אתם שם באר"מ כל הזמן בוכים שיש לכם פרובוקטורים, אבל מה אתם בנוגה?
למה הבאת את זה לפה? כדי ללגלג עלינו?

אני גם לא ממש מחזיקה ממנו כרב אבל סתם על העקרון של לבוא בכוונה ולעצבן.
תפסיק. זה לא מוסיף לאף אחד.
אני לא אלך אחרי פסקיו של הרב יובל שרלוחית הברזל

אבל אחרי הכל הוא רב?

והוא פוסק הרבה דברים שישנם רבנים שלא מעיזים להתמודד עם שאלות מהסוגים שהוא נשאל.

 ואם באמת תעשו בדיקה לגבי הפסיקות שלו, תגלו שברוב המקומות ישנם הרבה רבנים שמסכימים איתו, אבל לא אומרים את זה בקול.

וגם, כן תתפלאו! ישלו הרבה חומרות, שמשום מה אנשים לא ?רוצים ?לשמוע אותם.

 

אז דבר ראשון, הוא רב שמוכן להתמודד עם שאלות קשות

דבר שני, הוא לא דעת יחיד ברוב הפסיקות שלו

ודבר שלישי, שלא תעלו בדעתכם שאני הולך ע"פ פסקיו, לי ברוך השם יש רב שאני הולך על פיו

מה זה הביזוי כבוד תחי"ם הזה?!!?הסנה-בועראחרונה

פשוט תתביישו לכם. 

 

במקום לפתוח דיון מכובד-

על איך אנחנו מתמודדים עם הבעיה של הפליטים שמסתננים, לפתוח שרשור שמבזה רב. יפה, ממש יפה. 

 

 

---

ברור שמה שהולך בדרום ת"א זה זוועת עולם וא"א להמשיך ככה.

אבל להגיד "לגרש את כולם" ואז בשיעורי הסטוריה להתעצבן על מדינות אירופה שסגרו את השערים בפנינו... ממ. קצת צבוע. 

להעלים עין זו אחת דרכי ההתמודדויות הכי גרועות... בטח עם הבעיה הזו. 

 

--

 

באמת שאני מרחמת קצת על מה שקורה פה, 

כי כמה עבודת ה' צריכה להיות פגומה בשיל ככה לזלזל במישהו שנושא עליו את התורה, גם אם לא מסכימים עם הדרך שלו... 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך