מחשבות משבת בעמונהמרדכי

בס"ד

 

הרכב עולה בכבדות על פסגת ההר ולאט לאט מתגלים הבתים של היישוב עמונה. אותו יישוב שנהפך בעל כורכו לסמל של מאבק וכיום שוב מתפרסם היישוב, שוב בנושא של עקירה והרס.

 

אנחנו מגיעים ליישוב ומייד הולכים להכניס שבת מוקדמת. מחלונות בתי הכנסת שבצידי ארון הקודש נשקפת ירושלים במלוא הדר ותפארת ואם נוריד מעט את מבטנו, נתקל בחרבותיהם של שמונת הבתים שנחרבו ונהרסו בתשס"ו. מחוץ לבית כנסת היתן להבחין בגבעת האולפנה שגורלה דומה לגורלה של עמונה. על לוח המודעות בכניסה שוב תלויות הודעות - על שביתת הרעב שמתקיימת ועל העשייה המשפטית ועל חיפוש בעלי האדמות.

 

הסיפור של עמונה, זה סיפור שונה

עמונה בנויה על 8 דונם. מתוך כל זה רק דונם וחצי אולי שייך לערביה שטוענת בעלות. אבל לממשלה לא אכפת, המטרה שלה לפנות את כל היישוב. ולמה? אז אפשר להגיד שבג"צ מחייב אבל גם הממשלה אשמה בכך שהיא יכולה להשאיר את ה-7 וחצי דונם הנותרים אך היא לא עושה את זה.

 

בבית הכנסת שומרים התושבים על אווירת צחוק. מארגנים מניין מוקדם לקבלת שבת ואומרים "בשביל האלה הצמים נכניס שבת מוקדם שיוכלו לאכול יותר מהר".

לאחר מכן, אומרים לי המארכים שלנו שהבעיה העיקרית במאבק זה שכל פינוי עומד להיות במועד אחר ולכן כול יישוב פועל בנפרד. מגון לא בשיתוף עם גבעת אסף וגבעת האולפנה לא אם עמונה. אם היה מאבק אחיד אולי העסק היה נראה אחרת. אבל בעמונה בינתיים יחסית רגועים, יש להם עוד חצי שנה את מועד הפינוי שלהם ועכשיו הם רק מתחילים את המאבק.

 

בשונה מגבעת האולפנה ומגרון, לעמונה אין תחליף, אין לאן להעביר אותם ולכן הפחד הוא שהם יזרקו גדול יותר. את גבעת האולפנה מעבירים לאזור אחר בבית אל ואת מגרון לאדם או ליקב, ולעמונה אין מקום כי גם עופרה לא מאושרת בחלקה.

 

שבת בבוקר-

בקריאת התורה מעלים (כנראה) את אחד מהשובתי רעב והגבאי עושה לו מי שברך על כך ומוסיף שהקב"ה יעזור לנו במאבקנו על ארבעת היישובים. לאחר ההפטרה עולה הרב לעשות מי שברך למדינה, כנראה ששם עדיין מאמינים שבידי השלטון יש עדיין את הכוח לשנות את רועה הגזרה, מה שהתברר במוצ"ש בגבעת האלפנה כדבר בילתי אפשרי

 

ובכלל-

דגלי ישראל מעטים ניתן למצוא בעמונה. פעם אחרונה שהם היו שם, הם היו שם על כתפיהם של כוחות היס"מ והמשטרה שבאו לפנות את התושבים. אך בכל זאת ניתן למצוא עדיין כמה כאלה תלויים החצרות עול גגות הבתים.

 

אחרי מנחה, כמה דקות לפני סעודה שלישית ישבנו במרפסת של המארחים, צופים על ים המלך ועל עבר בירדן המזרחי כבריזה נעימה חולפת על פנינו, ואנחנו מתכננים תוכניות כשהמארכים אומרים שאנחנו מוזמנים בעוד שנה וחודש שוב לחוות שבת בעמונה החזירה אתונו הבת שלהם למציאות כשהיא אמרה "אם נהיה פה בכלל עד שנה הבאה".

 

ערבית-

בבית הכנסת שוב צוחקים. שובתי הרעב חוזרים לצום ותושבים נוספים מצהירים בקול שהשבוע הם גם מצטרפים ("פלוני הוריד כבר 3 ק"ג, גם אני רוצה") אך גם האווירת צחוק הזאת מחזירה את תושבי עמונה למציאות, חשבוע נוסף של מאבק. ביום רביעי השבוע אמור ראש הממשלה להחליט על חוק ההסדרה אם להחיל אותו או לא. דבר שכנראה לצערנו לא יקרה ועמונה תפונה יחד עם מיגרון, גבעת האולפנה וגבעת אסף. אותה קבוצת יישובים במזרח בנימין שתושביהם יזרקו מהבתים ומראות ההרס יחזרו לתודעה.

 

במוצאי שבת שאנחנו יורדים מעמונה חולפות נמחשבות האם פען הבא שנבוא לפה זה יהיה בשביל מאבק על הבתים או שנוכל לבוא לפה שוב בתור אורחים ולהנות שוב מהמקום.

יפה..66

אבל למה אתה מפיץ על הצעדה???? לא מתאים לך...

מ-2 סיבותמרדכי

בס"ד

 

א. לא שמתי לב שמועצת פשע בארגון של זה.

ב. להעלות את המודעות. אנישים לא מודעים לכך שעומד להתקיים הרס, ולכן גם כתבתי את זה בשביל לנסות להחדיר את זה לתודעה של האנשים. 

זה לא רק מועצת ישעאנונימי (פותח)

ואםזה משהו טוב לא אכפת לי גם להיות עם מועצת ישע

אתה רוצה להיזכר במעשיה של מועצת פשע בגרוש?מרדכי

בס"ד

 

היה לה חלק גדול מאוד בכך שהגוש נפל. היא פעלה מאחורי הגב של המתיישבים, אמרה משהו אחד ועשתה משהו אחר.

 

אם רוצים שהמאבק יצליח לא צריך ללכת עם מועצת פשע!

 

אני הייתי שם כל התקופה הזאת, אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. 

וכולם ישנים סתם אחת
יפה ענבל

בס"ד

 

בעז"ה לא יהיה פינוי...

ואם יהיה.... אני לא רוצה לדעת מה ילך שם

רק שתדע,אווזה.

גם בית אל לא מאושרת בחלקה.

וחצי מהשכונות בבית אל יהרסו גם,

אם המאבק על ג. האולפנה וג. אסף ומגרון ועמונה לא ילך.

חבל

 

וגם שהם מאוד חמודים

אני יודעמרדכיאחרונה

בס"ד

 

וכך גם הרבה בתים ברחבי יו"ש.

ולכן צריך לעצור את זה כבר מעכשיו כי אם השמאל יראה שהוא מצליח אז על כל בית שני ביו"ש יוגש בג"צ.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך