כדי שנהיה מעודכנים, ולטובת הסופרים שאינם מעורים כ"כ בשוק,
כמה אתם לוקחים למזוזה (בגדלים השונים)? לפרשיות (רגילות/פצפונים)? לתיוג? למגילה? לספר תורה?
איזה סוג קלף? איזה תיוג?
ספרדי? אשכנזי ?וכו'
כדי שנהיה מעודכנים, ולטובת הסופרים שאינם מעורים כ"כ בשוק,
כמה אתם לוקחים למזוזה (בגדלים השונים)? לפרשיות (רגילות/פצפונים)? לתיוג? למגילה? לספר תורה?
איזה סוג קלף? איזה תיוג?
ספרדי? אשכנזי ?וכו'
כתב ספרדי יפה ומהודר (כתיבה בקנה, הרב אליהו זצ"ל שיבח הכתב וכו'):
מזוזה 12- 200.
פרשיות תפילין רגילות- 1300.
כנ"ל פצפונים- 2300.
מגילה- 4000.
ס"ת- 100000.
מה נראה לכם? יקר מדי? זול? עד כמה הייתם מתפשרים?
עניין של היצע וביקוש
או בעברית- כמה שאנשים יחשבו שמגיע על המוצר שלך, ככה תקבל.
ובכל זאת, כי בקשת יפה:
[אני כותב ב"י או האר"י אשכנזי]
מזוזה- 300ש"ח
מגילה- 700$ או יותר, לפי החשק והלקוח
אבל עיקר העבודה שלי היתה כתיבת "אשת חיל", "הדלקת הנר" וכד', ושם התמחור היה מיידי, ע"פ ההוצאות זמן העבודה וכמה בחרתי להרוויח באותו רגע
כתב של מזוזוה שעולה 300 - המגילה מגיעה לאזור ה1000$ ומעלה.
לכן אמרתי שזה שוק חופשי
א- נכון שזה שוק חפשי, אבל מכל מקום, אני שאינני יודע ומתמצא במחירים הכללייים, איני רוצה לצאת פראייר, וגם לא לצאת יקרן מדי.
לפעמים כשאני אומר מחירים לאנשים, עושים לי פרצוף שכאילו זה יקר מדי, ומטבעי לא נח לי עם זה, אם זה נכון.
ואגב, אני ממש מסכים עם הרש.
700 דולר זה יוצא בסביבות האלפיים שש מאות/שבע מאות ש"ח!
לי זה נראה מחיר הפסד..
יש פרנסה מכתיבת אשת חיל?
די משתנים, יש לי מחיר אידאלי אבל בד"כ אני לא מסוגל לא להוריד אותו.
נדיר שאני כותב פרשיות בלי בתים, משתמש בקלף עבודת יד של נפרשטק או יאקאב.
מחירים אדאליים - אשכנזי/ספרדי, כולל ב' הגהות שלי, עוד מגיה מקצוען ומחשב
מזוזה - 250/350
פרשיות - 1600/2200
אם בתים רגילים- 2500/3200
פרשיות פצפונים - 2200/3500
מגילה - כותב רק קטנות (42 שורות 14 ס"מ) וזה יקר מאוד
אלה פרשיות ללא בתים, אני לא עובד עם סוחרים.
משתדל לעשות את המקסימום שאני יודע ומסוגל בין בכתיבה ובין בשאר מרכיבים.
כנראה אנשים מאמינים בי וקונים.
סוחרים לא יעבדו במחירים כאלה, גם בהרבבה פחות מזה.
מאוד ממליץ לך, להשתחרר מהם, לפתוח תיק עוסק פטור בשלב ראשון, להירשם בדפי זהב.
לפרסם בבתי כנסת, בעתונים מקומיים, אצל בני המשפחה ובע"ה תראה שלא יישאר לך זמן לכתוב לסוחר.
יותר יקר זה הכתב האשכנזי.
כמעט אף פעם לא יצאה לי עסקה מדפי זהב. אבל יש לי חבר שמכר המון מזוזות פשוטות בזכות דפי זהב. בד"כ מי שרוצה מהודר לא מחפש שם.
תנסה כל שבידך, יש כאלה שעובד אצלם מפה לאוזן ויש כאלה עתון מקומי. גם כדאי מאוד לבנות אתר אינטרנט ואז לפרסם, אז אפשר להציג דוגמאות וכו'.
העיקר, תודיע על קיומך! אם לא ידעו שאתה קיים לא יקנו ממך...לפעמים זה לוקח זמן עד שדברים מתקדמים, לא להתיאש.
תלוי בך כמה זה יעלה, איזה עיצוב, אם אתה רוצה חנות ועוד הרבה גורמים.
יש חברות כמו LIVECITY, שאתה משלם להם לא הרבה כסף ויש לך אתר לפחות יצוגי
לעצוב צריך לשלם, מכמה מאות שקלים עד כמה אלפי שקלים, תלוי כמה זה חשוב לך.
לגבי דפי זהב, אני רק רשום שם, כל אחד יכול להירשם בחינם ע"י משלוח מייל.
אם מתקשרים? לפעמים יש טלפונים דרך דפי זהב, בד"כ בציבור הכללי. ובד"כ רוצים מזוזות.
כשאמרתי שלא יצא לי עסקה דרך שם התכוונתי שלא הזמינו מהכתיבה שלי. פעם הייתי שולח אותם לחבר שעובד ברמה פשוטה יותר אבל כשרה ללא פיקפוק. כיום אני בעצמי מחזיק מזוזות כאלה ומוכר בלי להגזים במחיר כדי שיקנו ממני ולא מאיזה נוכל במאה שערים.
זה השתדלות מינימאלית, יותר מזה גם הרבה תלוי במזל.
שלחתי לך באישי את הלינק
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.