מחירון:שלום 22

כדי שנהיה מעודכנים, ולטובת הסופרים שאינם מעורים כ"כ בשוק,

כמה אתם לוקחים למזוזה (בגדלים השונים)? לפרשיות (רגילות/פצפונים)? לתיוג? למגילה? לספר תורה?

איזה סוג קלף? איזה תיוג?

ספרדי? אשכנזי ?וכו' 

אתחיל בע"ה:שלום 22

כתב ספרדי יפה ומהודר (כתיבה בקנה, הרב אליהו זצ"ל שיבח הכתב וכו'):

מזוזה 12- 200.

פרשיות תפילין רגילות- 1300.

כנ"ל פצפונים- 2300.

מגילה- 4000.

ס"ת- 100000.

 

מה נראה לכם? יקר מדי? זול? עד כמה הייתם מתפשרים? 

כולל הגהה? אחת? ומחשב?הרש
אחי זה שוק חופשיאלעד

עניין של היצע וביקוש

או בעברית- כמה שאנשים יחשבו שמגיע על המוצר שלך, ככה תקבל.

 

ובכל זאת, כי בקשת יפה:

[אני כותב ב"י או האר"י אשכנזי]

 

מזוזה- 300ש"ח

מגילה- 700$ או יותר, לפי החשק והלקוח

 

אבל עיקר העבודה שלי היתה כתיבת "אשת חיל", "הדלקת הנר" וכד', ושם התמחור היה מיידי, ע"פ ההוצאות זמן העבודה וכמה בחרתי להרוויח באותו רגע

אין יחס בין המזוזה למגילה.הרש

כתב של מזוזוה שעולה 300 - המגילה מגיעה לאזור ה1000$ ומעלה.

 

צודקאלעד

לכן אמרתי שזה שוק חופשי

כמה דברים:שלום 22

א- נכון שזה שוק חפשי, אבל מכל מקום, אני שאינני יודע ומתמצא במחירים הכללייים, איני רוצה לצאת פראייר, וגם לא לצאת יקרן מדי.

לפעמים כשאני אומר מחירים לאנשים, עושים לי פרצוף שכאילו זה יקר מדי, ומטבעי לא נח לי עם זה, אם זה נכון.

 

ואגב, אני ממש מסכים עם הרש.

700 דולר זה יוצא בסביבות האלפיים שש מאות/שבע מאות ש"ח!

לי זה נראה מחיר הפסד..

 

יש פרנסה מכתיבת אשת חיל?

המחירים שליאות והדר

די משתנים, יש לי מחיר אידאלי אבל בד"כ אני לא מסוגל לא להוריד אותו. 

נדיר שאני כותב פרשיות בלי בתים, משתמש בקלף עבודת יד של נפרשטק או יאקאב.

מחירים אדאליים - אשכנזי/ספרדי, כולל ב' הגהות שלי, עוד מגיה מקצוען ומחשב 

מזוזה - 250/350

פרשיות - 1600/2200

אם בתים רגילים- 2500/3200

פרשיות פצפונים - 2200/3500

מגילה - כותב רק קטנות (42 שורות 14 ס"מ) וזה יקר מאוד

אות והדראנונימי (פותח)

1600/2200 שח זה מחיר פרשיות ללא בתים? גם אם יבוא לך סוחר ,זה המחיר?

איפה מוציאים מי שיקנה כך (לא פרטי ) .

נראה לך שזה יקר?אות והדר

אלה פרשיות ללא בתים, אני לא עובד עם סוחרים.

משתדל לעשות את המקסימום שאני יודע  ומסוגל בין בכתיבה ובין בשאר מרכיבים.

כנראה אנשים מאמינים בי  וקונים.

סוחרים לא יעבדו במחירים כאלה, גם בהרבבה פחות מזה.

מאוד ממליץ לך, להשתחרר מהם, לפתוח תיק עוסק פטור בשלב ראשון, להירשם בדפי זהב.

לפרסם בבתי כנסת, בעתונים מקומיים, אצל בני המשפחה ובע"ה תראה שלא יישאר לך זמן לכתוב לסוחר.

I...אנונימי (פותח)

לפרטי זה מובן המחיר.

אבל 1600/2200 זה אותה רמה? פשוט זה הגמישות שלך במחיר?

 

כמה למשל פונים אלייך מדפי זהב בחודש?

מה הפירסום הכי טוב? מפה לאוזן? ובין דפי זהב לעיתון מקומי מה יותר מביא לקוחות?

 

 

זה מחיר של אשכנזי/ספרדיאות והדר

יותר יקר זה הכתב האשכנזי.

כמעט אף פעם לא יצאה לי עסקה מדפי זהב. אבל יש לי חבר שמכר המון מזוזות פשוטות בזכות דפי זהב. בד"כ מי שרוצה מהודר לא מחפש שם.

תנסה כל שבידך, יש כאלה שעובד אצלם מפה לאוזן ויש כאלה עתון מקומי. גם כדאי מאוד לבנות אתר אינטרנט ואז לפרסם, אז אפשר להציג דוגמאות וכו'.  

העיקר, תודיע על קיומך! אם לא ידעו שאתה קיים לא יקנו ממך...לפעמים זה לוקח זמן עד שדברים מתקדמים, לא להתיאש. 

בניית אתראנונימי (פותח)

בניית אתר עולה כסף? או יש משהו בחינם?

 

לא יצאה לך עיסקה מדפי זהב (כי כפי שאמרת לא חיפשו מהודר) אבל כמה כן התקשרו.? די מתקשרים?

 

 

זה עולה כסףאות והדר

תלוי בך כמה זה יעלה, איזה עיצוב, אם אתה רוצה חנות ועוד הרבה גורמים.

יש חברות כמו LIVECITY, שאתה משלם להם לא הרבה כסף ויש לך אתר לפחות יצוגי

לעצוב צריך לשלם, מכמה מאות שקלים עד כמה אלפי שקלים, תלוי כמה זה חשוב לך.

לגבי דפי זהב, אני רק רשום שם, כל אחד יכול להירשם בחינם ע"י משלוח מייל.

אם מתקשרים? לפעמים יש טלפונים דרך דפי זהב, בד"כ בציבור הכללי. ובד"כ רוצים מזוזות.

כשאמרתי שלא יצא לי עסקה דרך שם התכוונתי שלא הזמינו מהכתיבה שלי. פעם הייתי שולח אותם לחבר שעובד ברמה פשוטה יותר אבל כשרה ללא פיקפוק. כיום אני בעצמי מחזיק מזוזות כאלה ומוכר בלי להגזים במחיר כדי שיקנו ממני ולא מאיזה נוכל במאה שערים. 

זה השתדלות מינימאלית, יותר מזה גם הרבה תלוי במזל.

 

הבנתי ...אנונימי (פותח)

אבל אני מבין שלך אין אתר. אם אתה ממליץ מדוע אינך עושה? משהו רק יצוג י כזה.

ראיתי פעם כל מיני ילדי מחשבים שבונים אתר חינם . צריך לבדוק תנושא.
 

יש ליאות והדראחרונה

שלחתי לך באישי את הלינק

אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך