שאלה רצינית!$אליה הגבר$
מישהו יודע למה צריך לחכות שש שעות אחרי בשר? ולמה זה לא בחלב
המקור הראשון שידוע לי עליו~מאיר~
הוא בדברי הרמב"ם, שאומר שכבר נהגו במקומותינו ובכל ארצות צרפת ושנער(משו כזה) לחכות שש שעות, ואף מרן השו"ע פסק כן. לגבי שאלתך השניה-הלא לאלוקים ולכל יושבי הפורום פתרונים
תשאלי רב.תפוזה 1
המקור הראשון לכך שצריך לחכותליאור ברוכים
זה בגמרא שאחד האמוראים אומר שאבא שלו היה מקפיד לחכות יום שלם והוא מחכה רק בין ארוחה לארוחה
מפה עולה השאלה מה זה בין ארוחה לארוחה, אז יש מפרשים שזה שעה ויש מפרשים שזה 6, הארבע ושלוש זה איזשהו תוצר כלאיים בנוצר במהלך הדורות
עכשיו עולה השאלה: תלמיד ששומר 6 שלומד בישיבה שבה יש ארוחת צהריים בשרית ב-12:40 וארוחת ערב בשרית ב-6:15, מה התלמיד יעשה(כמו בי"ק נווה שמואל)? על כך כבר התיר הרב ריסקין לאכול מכיוון שהצורך המקורי זה בין ארוחה לארוחה, ומכיוון שכבר כמעט עבר כל הזמן, והוא עבר מארוחה לארוחה אז מותר לו לאכול
הסיבה שלא מחכים בין חלב לבשר היא שהחלב מתעכל יותר מהר.
זהו, פחות או יותר, יכול להיות ששיבשתי קצת, אבל זה מה שאני יודע פחות או יותר...
אין בזה שום בעיהסמיילי דוס
לא צריך לחכות כל כך הרבה זמן בין בשרי לבשרי
שש שעות?!?סלים וארזה
כמנהגנו ההולנדים, אנו שומרים רק שעה ו-12 דקות! תקנאו!
אגב, לפי מה שסיפרו לי יהודים ממוצא אנגלי לא שומרי בכלל- הם פשוט יכולים להחליף את המפה והם יכולים לאכול.

יקים שומרים שלוש, והטעם- כל יק"ה (-יהודי קשה הבנה) ממוצע ונורמלי (שאף פעם לא תשמעו יקה אומר את המילה הזאת...) אוכל ארוחה באופן כזה:
7:00-קפה ועוגה
אחרי שלוש שעות
10:00 סנדוויץ עם ממרח
אחרי שלוש שעות
13:00 ארוחת צהריים מבושלת-מרק או אורז או פתיתים.
אחרי עוד שלוש שעות
16:00- פרי וכוס תה
עוד שלוש שעות...
19:00- ארוחת ערב-חביתה וירקות
ושוב...
22:00- קרקר עם גבינה לפני השינה.
הסיבה לשמירה בין בשר לחלב-אוסנת
תדהמה נוראה אחזה בי על אי המצאות הרבנים הנכבדים בסיבה הידועה לשמירת 6 שעות בין מאכל למאכל.
ואפרט רק סיבה קטנה.
הרי כשאתה אוכל מזון, פעמים רבות טעמו נשאר בחיכך זמן מה. ולא רק זאת, אלא שמדי פעם אתה מרגיש את הטעם עולה במעלה הגרון למעלה (במקרה המחמיד, זה נקרא גרעפס. אבל לא רק.). על כן, אין רצון שהטעם שנותר בפיך-יתערבב עם המזון הנאכל בו זמנית.
ישנם עוד סיבות, אך קצרה היריעה.
הולנדים...אנונימי (פותח)
יש לי חבר הולנדי (שאמור לשמור שעהו-12)....
אבל.........הוא צימחוני......

איזה בזבוז!!!!!!
הוכחה לכך שבאמת צריך לשמור 6-גילת
בס"ד

מי שיש לו קוביות ואוכל קוסקוס או בשר עם סיבים-
תשאלו אחד כזה אחרי כמה זמן עוד יש קוסקוס או בשר וכו' בפה...
או אפילו כשאוכלים תפוח פתאום שעתיים אחרי אתה פתאום מגלה חתיכת תפוח בפה....


(מנסיון של אחת שכבר 4 וחצי שנים עם קוביות וכל העסק הזה...
תתפללו עלי שאני כבר יגמור עם זה! יש לי שיניים נוראות שלא מוכנות להסתדר לפי הסדר )
אם בקוביות עסקינן,אוסנת
אז מזל גדול הוא לישראל, שפופקורן, טופי ותפוח- הינם פרווה.
מאכלים אלה עלולים להתקע אף חודשים (!!! באמת!) בפה. והרי לא יתכן לאכול רק חלבי או בשרי כל אותה התקופה...
על כן, יש להמנע מאכילת אותם מאכלים בתקופת הקוביות, כדי לחסוך את הרגשת הגועל נפש.
ואם בכל אופן אכלת, ונתקע- אמור 40 יום 'פרקי שירה', ותיוושע.
הולנדים מחכים רק שעה!!!קוקו
נו באמת?! 12 דקות? זה ממש הרבה זמן!!!...
|תקנאו ותקנאו!|
בואנה איך זה שחצי מהחברה פה פתאום נהיו הולנדים?יצ. יאיר
אגב להולנדי ששומר שעה יש הרבה יותר על מה ליסמוך מאשר מי ששומר שלוש שעות שכן השיטה של השעה וכמובן השיטה של השש שעות מופיעות כבר ברש"י על הגמ' (אם אני לא טועה מאד) ואם לא אז זה בטוח מופיע ברמב"ם ובכל השתלשלות ההלכה לאחר מכן ואילו שיטת השלוש שעות אפילו לא מופיעה בשו"ע (וגם לא ברמ"א) ומובאת רק באחרונים בכל מקרה ברור שגם למי ששומר שלוש יש גדולי תורה שעומדים מאחורי הדעה שהוא הולך לפיה ואני לא באתי חס וחלילה לפסול דעה מסויימת שחלק גדול מעם ישראל הולך לפיה (כולה מי אני תלמיד ישיבה תיכונית פעור) אבל סתם כתבתי את זה כי זה מוזר ותמיד כולם צוחקים על ההולנדים ה"מקילים" האלה ששומרים רק שעה ולא יודעים שמה שההולנדים עושים יותר מעוגן הלכתית משמירת שלוש.
כל אחד והטעם שלו*אריאל*
למי אחפת אם כל העולם הולנדים...?
לשמור 3 שעות-אוסנת
מלכתחילה זה היה צריך להיות 4 שעות. אבל מה לעשות, ואחינו היקים, לא רצו להיות יקים גם בזה.
כמו שיש לשמור 6 שעות, אבל אפשר גם "רובו ככולו"-קרי, 5 וחצי שעות- ואפשר גם "מקצתו ככולו"- 5 וקצת- אז כך קרה עם שמירת ה-4 שעות.
אלא מה? שכולם החליטו להקל.
לכן הגיוני ששמירת שעה זה עדיף, כי זה בלי הקלות... ;)
מה שמעורר גיחוך, זה שאנשים אומרים- "מה? אתה שומר 4 שעות?! מעולם לא שמעתי על זה. זה בוודאי החמרה של 3 שעות..."

ואם כבר מדברים על הנושא, אז אחרי כל הדיבורים על זה, עדיין לא הבנתי-
אישה ששמרה 6 שעות, התחתנה עם אחד ששומר 3 שעות. צריכה התרת נדרים?
בקיצור- כן.ישי ויזנר
כתוב...*אריאל*
בשו"ת "אריאל דבוש" "והיו לכם" שמירות בין בשר וחלב שש שעות מהמילים והיו שהמילה והיו אם ניקח את האות האחרונה לגימטריה היא ו=6 שעות בין בשר לחלב
עקרונית:גטאחאחרונה

כתוב בגמרא (לא זוכר איפה ) שצריך לישמור מארוחה לארוחה ולכן רוב האשכנזים וכול הספרדים שומרים שש כיזה נגיד מ7בבוקר עד1 בצהריים ועד 7 בערב (6 שעות בין כול ארוחה וארוחה ...)

אצל חלק מהאשכנזים שזה 3 שעות זה מ7 בבוקר עד ארוחת 10 ועד 1 בצהריים ועד ארוחת4 (הזה עם התה של הבריטים ) ועד7 בערב...

והולנדים הם כניראה אנשים מאוד רעבים...חושב

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך