שאלה רצינית!$אליה הגבר$
המקור הראשון שידוע לי עליו~מאיר~
תשאלי רב.תפוזה 1
המקור הראשון לכך שצריך לחכותליאור ברוכים
מפה עולה השאלה מה זה בין ארוחה לארוחה, אז יש מפרשים שזה שעה ויש מפרשים שזה 6, הארבע ושלוש זה איזשהו תוצר כלאיים בנוצר במהלך הדורות
עכשיו עולה השאלה: תלמיד ששומר 6 שלומד בישיבה שבה יש ארוחת צהריים בשרית ב-12:40 וארוחת ערב בשרית ב-6:15, מה התלמיד יעשה(כמו בי"ק נווה שמואל)? על כך כבר התיר הרב ריסקין לאכול מכיוון שהצורך המקורי זה בין ארוחה לארוחה, ומכיוון שכבר כמעט עבר כל הזמן, והוא עבר מארוחה לארוחה אז מותר לו לאכול
הסיבה שלא מחכים בין חלב לבשר היא שהחלב מתעכל יותר מהר.
זהו, פחות או יותר, יכול להיות ששיבשתי קצת, אבל זה מה שאני יודע פחות או יותר...
אין בזה שום בעיהסמיילי דוס
???אלעד
שש שעות?!?סלים וארזה
אגב, לפי מה שסיפרו לי יהודים ממוצא אנגלי לא שומרי בכלל- הם פשוט יכולים להחליף את המפה והם יכולים לאכול.
יקים שומרים שלוש, והטעם- כל יק"ה (-יהודי קשה הבנה) ממוצע ונורמלי (שאף פעם לא תשמעו יקה אומר את המילה הזאת...) אוכל ארוחה באופן כזה:
7:00-קפה ועוגה
אחרי שלוש שעות
10:00 סנדוויץ עם ממרח
אחרי שלוש שעות
13:00 ארוחת צהריים מבושלת-מרק או אורז או פתיתים.
אחרי עוד שלוש שעות
16:00- פרי וכוס תה
עוד שלוש שעות...
19:00- ארוחת ערב-חביתה וירקות
ושוב...
22:00- קרקר עם גבינה לפני השינה.
הסיבה לשמירה בין בשר לחלב-אוסנת
ואפרט רק סיבה קטנה.
הרי כשאתה אוכל מזון, פעמים רבות טעמו נשאר בחיכך זמן מה. ולא רק זאת, אלא שמדי פעם אתה מרגיש את הטעם עולה במעלה הגרון למעלה (במקרה המחמיד, זה נקרא גרעפס. אבל לא רק.). על כן, אין רצון שהטעם שנותר בפיך-יתערבב עם המזון הנאכל בו זמנית.
ישנם עוד סיבות, אך קצרה היריעה.
הוכחה לכך שבאמת צריך לשמור 6-גילת
מי שיש לו קוביות ואוכל קוסקוס או בשר עם סיבים-
תשאלו אחד כזה אחרי כמה זמן עוד יש קוסקוס או בשר וכו' בפה...
או אפילו כשאוכלים תפוח פתאום שעתיים אחרי אתה פתאום מגלה חתיכת תפוח בפה....
(מנסיון של אחת שכבר 4 וחצי שנים עם קוביות וכל העסק הזה...
תתפללו עלי שאני כבר יגמור עם זה! יש לי שיניים נוראות שלא מוכנות להסתדר לפי הסדר
)אם בקוביות עסקינן,אוסנת
מאכלים אלה עלולים להתקע אף חודשים (!!! באמת!) בפה. והרי לא יתכן לאכול רק חלבי או בשרי כל אותה התקופה...
על כן, יש להמנע מאכילת אותם מאכלים בתקופת הקוביות, כדי לחסוך את הרגשת הגועל נפש.
ואם בכל אופן אכלת, ונתקע- אמור 40 יום 'פרקי שירה', ותיוושע.
הולנדים מחכים רק שעה!!!קוקו
|תקנאו ותקנאו!|
בואנה איך זה שחצי מהחברה פה פתאום נהיו הולנדים?יצ. יאיר
כל אחד והטעם שלו*אריאל*
לשמור 3 שעות-אוסנת
כמו שיש לשמור 6 שעות, אבל אפשר גם "רובו ככולו"-קרי, 5 וחצי שעות- ואפשר גם "מקצתו ככולו"- 5 וקצת- אז כך קרה עם שמירת ה-4 שעות.
אלא מה? שכולם החליטו להקל.
לכן הגיוני ששמירת שעה זה עדיף, כי זה בלי הקלות... ;)
מה שמעורר גיחוך, זה שאנשים אומרים- "מה? אתה שומר 4 שעות?! מעולם לא שמעתי על זה. זה בוודאי החמרה של 3 שעות..."
ואם כבר מדברים על הנושא, אז אחרי כל הדיבורים על זה, עדיין לא הבנתי-
אישה ששמרה 6 שעות, התחתנה עם אחד ששומר 3 שעות. צריכה התרת נדרים?
בקיצור- כן.ישי ויזנר
כתוב...*אריאל*


עקרונית:גטאחאחרונה
כתוב בגמרא (לא זוכר איפה ) שצריך לישמור מארוחה לארוחה ולכן רוב האשכנזים וכול הספרדים שומרים שש כיזה נגיד מ7בבוקר עד1 בצהריים ועד 7 בערב (6 שעות בין כול ארוחה וארוחה ...)
אצל חלק מהאשכנזים שזה 3 שעות זה מ7 בבוקר עד ארוחת 10 ועד 1 בצהריים ועד ארוחת4 (הזה עם התה של הבריטים ) ועד7 בערב...
והולנדים הם כניראה אנשים מאוד רעבים...![]()
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.