אענה על ראשון־ראשון, ואחרון־אחרון.
אני נוטה לומר, שאין לשחק את המשחק הלזה בשבת־קודש. זאת משום שהמשחק כרוך במאמץ פיזי שאינו תואם את הרוגע והשלווה (שלא נדבר על ה"שינה בשבת תענוג") הרווחים בשבת.
אין זה מתאים להיות בשבת מלוכלך ומזיע, ומלכתחילה - מומלץ שלא להתקלח בשבת (עניין זה נדון כאן בהרחבה, עיין שם, שם).
משחק כדורגל הינו מותר, מפני שגורם אף למלאים לעשות מעט ספועורט. והלו נאמר - "נפש בריאה בגוף בריא". כל הדרכים כשרות (למעט מתי מעט שלא.).
לעניין הגט והכתובה, דומני שאין זה מענינך כעת, זאת משום שלמיטב ידיעתי אינך שחקן. ולכן השאלה אינה רלוונטית, ואפרט את התשובה רק במילים ספורות:
החוזה הינו הכתובה, ומכתב הפיטורין הינו הגט. על כן, יש צורך בשניהם, משום שאחרת אינך סמוך ובטוח שאכן אתה מתחיל/מפסיק לעבוד.
בענינים אלו, אין לסמוך על מילים של אנשים.
מותר לקלל את אמו של השופט, רק אם היא גויה. וגם אז, לא בקללות על אמא שלה, מכיון שיתכן והיתה יהודיה, ואינך יודע זאת.
לא הבנתי את המילה "אופסייד", ועל כן אני נמנעת מלהגיב.
עד כאן בקצרה. לשאלות ותהיות, אך בלי כל התחייבות להגיב-
אוסנת,
רבנית מקובלת.
(מקובלים הולכים טוב אצל אוהדי כדורגל, כך נראה לי)