שירשור כדורגל והלכה!סלים וארזה

בעקבות הצעתי החלטתי פה אחד (הפה שלי- בדיחה חפורה יותר מדי...) שאני אפתח פה שירשור כדורגל בהלכה. והרי כמה שאלות שנשאלו באיזה שו"ת עלום אי שם ברחבי הגלובוס:

האם מותר לשחק כדורגל (בראשי תיבות- כ"ג, כמו כהן גדול...) בשבת?

  "    "        "       "      בכלל?

האם מותר לעבור מקבוצת כדורגל אחת לשנייה ללא גט וכתובה?

האם מותר לשמוע "שירים ושערים" במוצ"שקלהה?

האם מותר לקלל את אמא של השופט?

האם היה אופסייד?

תשובות לשואל התם-אוסנת
אענה על ראשון־ראשון, ואחרון־אחרון.
אני נוטה לומר, שאין לשחק את המשחק הלזה בשבת־קודש. זאת משום שהמשחק כרוך במאמץ פיזי שאינו תואם את הרוגע והשלווה (שלא נדבר על ה"שינה בשבת תענוג") הרווחים בשבת.
אין זה מתאים להיות בשבת מלוכלך ומזיע, ומלכתחילה - מומלץ שלא להתקלח בשבת (עניין זה נדון כאן בהרחבה, עיין שם, שם).
משחק כדורגל הינו מותר, מפני שגורם אף למלאים לעשות מעט ספועורט. והלו נאמר - "נפש בריאה בגוף בריא". כל הדרכים כשרות (למעט מתי מעט שלא.).
לעניין הגט והכתובה, דומני שאין זה מענינך כעת, זאת משום שלמיטב ידיעתי אינך שחקן. ולכן השאלה אינה רלוונטית, ואפרט את התשובה רק במילים ספורות:
החוזה הינו הכתובה, ומכתב הפיטורין הינו הגט. על כן, יש צורך בשניהם, משום שאחרת אינך סמוך ובטוח שאכן אתה מתחיל/מפסיק לעבוד.
בענינים אלו, אין לסמוך על מילים של אנשים.
מותר לקלל את אמו של השופט, רק אם היא גויה. וגם אז, לא בקללות על אמא שלה, מכיון שיתכן והיתה יהודיה, ואינך יודע זאת.
לא הבנתי את המילה "אופסייד", ועל כן אני נמנעת מלהגיב.

עד כאן בקצרה. לשאלות ותהיות, אך בלי כל התחייבות להגיב-
אוסנת,
רבנית מקובלת.
(מקובלים הולכים טוב אצל אוהדי כדורגל, כך נראה לי)
סלים ורזה!!~אהרלה~!נתניה
תלו7י את מי שואלים, אם אתה מתכוון לשחקן המהולל
אלף יוד קוף יוד ברקוביץ אז ללא ספק לא היה אופסייד
אבל אם תשאל את נשרק'ה ללא ספק תקבל התשובה 'אמא שלך באופסייד!'
לחדש את העניין של מקלחת בשבת?מאחורי הקו
|מתכונן לחפירה|

כן או לא?? |מאיים|, כי לא אענה על השאלות שלו מפני שהרבנית כבר עשתה זאת!! וחבל שהיא לא השאירה לאחרים קצת מקורות נפט לרפואה!
|חה, חה.|
פששששש...סלים וארזה
גשש מפורש...

יש פה אחד שמתקרב אל קרסוליי בידיעת הגשש!

אבל ישי ביקש לא לשרשר גששים, אז די.
אם אם-אמו של השופט יהודיה~מאיר~
אז גם אמו יהודיה וגם הוא יהודי, ולכן לא ניתן לקלל איש מהם.
אגב, המשפט "נפש בריאה בגוף בריא" או במקור-"mens sana in corpore sano" מקורו לא עלינו במקורות הלניים נתעבים. מוטב לצטט את הרמב"ם "היות הגוף בריא ושלם מדרכי ה' הוא"
לכב' הר"ר מאיר שליט"א-אוסנת
אמרתי שאין לקלל אם אמו יהודיה, משום שהוא שאל אם ניתן לקלל את אמו של השופט.
אז כיוונת לדעת גדולים (?!), כי לזה בדיוק התכוונתי, שאם אמו יהודיה-אין לקלל אותה וגם לא את בנה...

המשפט "נפש בריאה בגוף בריא" מופיע ברמב"ם, אני כמעט בטוחה.
דרוש פרויקט ש"ות.
למוהר"ר סלים פאחימה(יסלח לי על שינוי שמו הק')ליאור ברוכים
אני אלך בגישה של אוסנת, ראשון...:
נראה לומר דאם משחק (פלעי"י בלע"ז) בצורה דכהן גדול נראה דשרי דזוהי עבודת כה"ג.
ומהא נלמד בקל וחומר- ומה אם בשבת מותר לשחק ק"ו שביום חול ועוד נראה ואם תצ"ל דהכא איירי בדומה לכה"ג איכא למימר דכל משחק כדורגל פיחלוץ עצמות הוא ושרי ועוד איכא למימר ממרדכי היהודי שנא' לגביו "ומרדכי יושב בשער המלך".
זה הרי דבר ידוע ששחקן ש"חותם" זה בעצם כמו ברית נישואים וממילא חייב בגט וכתובה, ועיין מס' כתובות וגיטין לגבי מתי יכול לקדש את הקבוצה (קידושין, פרק "המקדש את הקבוצה")
נראה לגשש דמותר דהא כתבייהו מערכונייהו "שירים ושערים"
נראה לגשש דמותר דמיירי "השופט בן..." אך נחלקו הגשש פולי ז"ל והגשש גברי שיבדל"א אם נצרך בדלתיים סגורות
בעניין זב כבר נפסק ע"י 2 גששים מול אחד "לא היה אופסייד"
לא ניתן ללמוד ממרדכי~מאיר~
אלא למונדיאל לנכים(יש דבר כזה?) שבו הם משחקים על כסאות גלגלים, ולא למשחק רגיל שבו בדרך כלל השוער עומד בשער.
לשאלתך הראשונה...*אריאל*
בשות"אמרי אריאל"פרק נד סעיף ג' כתוב"לא ישחק כדורגל בשבת רק על דשא משום חותך"אני לא יודע על מה אתה משחק אבל בין כה וכה אספלט הכי נוח
לשאלתך הרביעית*אריאל*
בוש והיכלם אם אתה עובר ממכבי חיפה!!! אתה עובר על לא"ו מהספר"אמרי אריאל" על "וינוס"!
חלילה לי!סלים וארזה
יש שני דברים שאי אפשר להחליף: משפחה, וקבוצת כדורגל אהודה.

הכוונה היא לשחקן שעובר מקבוצה לקבוצה תמורת קש מקשקש, או "מאני מאני מזומאני" או איך שתרצה...
תלוי מאיזה קבוצה הוא עובר*אריאל*
מיבית"ר אפילו בלי לשאול את המאמן...
אבל מחיפה אי אפשר לעבור זה עניין מסובך...
תגובה (יותר נכון אני לא מגיב) לשואל המהולל.מאמין בן מאמין
לעשירות דעתי הרחבה מותר ומצווה לשחק כדורגל בשבת אבל (ופה בא האבל הגדול...) אך ורק אם זה עונג שבת שלו (ושמעתי -ועכשיו ברצינות- נראלי בשם הערוך השולחן שלמי שזה העונג שבת שלו מותר לשחק בכדור -כמובן לא לנסוע ברכב..) ולשאלתך האם מותר ביכלל לשחק כדורגל אינהשאלה כלל וכלל כי הרי אם בשבת מותר לשחק קל וחומר בן נין של צאצא של ק"ו שמותר. ולענין לעבור מקבוצה לקבוצה ללא גט ראיתי להרבנית הספורטאית בסקט בול שיש לחלק בין אם אחד מהקבוצה הוא מרוקאי כי אז יש פה דיני נפשות ושנינו במשנה בסנהדרין (פרק שלישי) דיני נפשות בכ"ג (23) דהיינו שיש דיני נפשות בכדורגל.
ולענין כתובה ראיתי להרבנית האתיופית בריצה קלה שיש חילוק אם יש בקבוצה פרסי או לא. ו לענין שמיעת 'שערים ושירים' במוצאי (משחק) שבת קודש נשמע לעניות דעתי השפלה שתלוי אם אתה חרש (לאפוקי חרשת) או לא. אם אתה חרש אז מותר לך ואם אתה לא אז אסור. ולתמיהתך האם היה אופסייד נשגב מבינתי להבין את המושג, אך כמדומני שראיתיו באחד מספרי הקבלה (קבלת גול) שפירושו 'גילגול'. ולכן זה תלוי (על החבל) אם הכדור התגלגל (יעני פס) או שהיתה בעיטה לגובה שאז פשיטא שלא יהיה דכתיב 'בעיטה אחישנה' ו'אחישנה' בגימריא בינונית 'גילגול'.

מקווה שבאת על סיפוקך. אני הקטן החפץ בעילום שם.
אבקש את סליחתך ששכתי את אחת משאליתך (חפירותיך)מאמין בן מאמין
לחפירתך האם מותר לקלל את אמא של השופט, נראלי דפשוט לאסור כי הרי היא לא עשתה כלום ועוד משום דכתיב לא תקלל חרש.
ואם השופט בעל מכשיר שמיעה?מאחורי הקו
דאז לא עובר על לא תקלל חירש, אבל עובר על איסור אחר- מהשריקות והצרחות שאיתן באות הקללות בד"כ סיכויים גבוהים שמכשיר שמיעתו יצא מכלל תפקוד ולכן הוא בגדר משחית רכושו ועל כן צריך לטפל ע"פ הוראת סעיף לא זוכרת במסכת נזיקין.

כמו כן, המקלל עובר, גם, על "בל תשקצו"...
לא, שהרי זה גרמא.ישי ויזנר
"וגרמא בנזיקין- פטור".
לא_היה_אופסייד!!!!אנונימי (פותח)
בס"ד

-לא_היה_אופסייד!!!!
-מאיפה השופט יודע?
-אני הייתי שם!
-איפה?
-במגרש!
-מה?
-טוווווווווטווווווטדוודווווווווו (יענטו תקיעה בחצוצרה...)
-אז זה אתה הייתה!!!

- (+ברקע מנגינה של "אין אדיר כה') אין גדו-לה כמווו ב-ית"ר ואיןח-זקה כ-מו בית"ר

סתם מהוואי הגששים
נו, באמת!סלים וארזה
אנשים באמת לא יודעים מה זה אופסייד? או שאתם סתם עובדים עליי?

אופסייד: מצב הנבדל (מילון ספיר)

נבדל: שחקן שהתקדם לבדו אל מעבר לקווי הקבוצה היריבה ובמצב זה אסור לו לבעוט בכדור (מילון ספיר)

בקיצר, הרבה גולים נפסלים בגלל השטות הזאת. יבוטל הנבדל!
ל-סלים וארזה-אנונימי (פותח)
כתבתי את זה לא סתם כי המצאתי...
זה סוף המערכון של ה'גששים' "אופסייד-סטורי"...
נו,באמת ממך אני מצפה שתדע!!! אחרי הכל... הגשש-החיוור...
את התגובה "נו באמת" לא הקדשתי לך, רפיקי,סלים וארזה
אבל אם כבר הזכרת את הגשש החיוור... לא, ישי לא אוהב את זה...
אני אוהב כל דבר מצחיק- בגבול.ישי ויזנר
וזה החלק החשוב. הגבול.
לחפור בטעם...
עד פה...*אריאל*
היו מלא משחקים שחיפה נצלה בגלל נבדל
היו גם הרבה משחקים שחיפה הפסידה בגלל נבדל...סלים וארזה
אממ...*אריאל*
צודק בהחלט אבל הרוב הוא שיניצחה...
אם עכשחיו נתחיל להתווכח על זה,סלים וארזה
ישי ימחוק את זה...
אגב, שמתם לב שיש לי כישרון להריח מתי ישי ימחוק ומתי לא?
צודק*אריאל*אחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך