חיפשתי כותרת ולא מצאתי-פשוט כנסו~מאיר~

ידוע שבימינו קמות הרבה נשות חיל מעמנו וטוענות שהנשים שוות לגברים, ושהפטור מהמצוות נובע מקרבה טבעית יותר לה' ועוד כהנה וכהנה, מה שמכונה בלעז פמיניזעע"ם.

קטונתי מלפסוק, אקדים בזה הסבר קצר: בויקרא כ"ז, פרשת בחוקותי, מופיעה פרשת ערכין-אדם האומר "ערך עצמי עליי" צריך לשלמו למקדש. מכיוון שאין בידנו קריטריון הערכה ודאי, קבעה התורה ערך לכולם. כאן אצטט את הפסוקים כלשונם, ואשאיר זאת לשיפוטכן/ם: "וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל ואמרת אלהם איש כי יפלא(למ"ד בחיריק) נדר בערכך נפשות לה': והיה ערכך הזכר מבן עשרים שנה ועד בן ששים שנה והיה ערכך חמשים שקל כסף בשקל הקדש: ואם נקבה הוא(ה"א בחיריק) והיה ערכך שלשים שקל:"

 

אנא להגיב בהתלהמות וזעם, ועם זאת לא לשמור לי טינה

תודה רבה~מאיר~
למעשה אישררת את תפיסת העולם השובניסטית, המנוסחת בפי רב פפא(נראה לי) "אין חכמה לאשה אלא בפלך", בכך שאמרת שאתן מבשלות מכבסות ומנקות.
לא לזלזלybs
אקדים בסיפור בקשר לתשובתך בחתנתו של אח של חבר שלי עלה אחד מהחברים לבמה ואמר ברמקול ככה:
אחרי החתונה אתם זוג הכל חצי חצי את מבשלת הוא אוכל
את מכבסת הוא מלכלך
את מגהצת הוא מקמת
את מנקה הוא מלכך

לא היה לי בהתחלה תשובה מה היא תענה על זה עד שאחותי שתחי' ענתה לי על השאלה ואמרה קצר וקולע: "הוא עובד ומרוויח כסף אני מבזבזת אותו"..........(מבוסס על סיפור אמיתי)
[חחח.. הרב שלנו עשה לנופעימה
בס"ד

את השיעור האחרון שלו בדיוק על הנושא הזה=) ]
סתם נזכרתי..
וגם כתוב:דינמית
"כה תאמר לבית יעקב (הנשים) ותגיד לבני ישראל (הגברים)" ומדוע התורה פונה קודם לנשים?
ולשאלה היותר קשה שהעלת, מדוע הנשים צריכות שלם פחות?
כפי שבוודאי זכור לך בזכות הנשים יצאנו ממצרים והנשים לא חטאו בחטא העגל.
מי כן חטא? אותם גברים שהאמינו שאם יביאו את הזהב והתכשיטים יקבלו אל חדש.
לכן ערך הגברים נמדד בחמישים שקל ואצל הנשים רק בשלושים- הגבר תמיד יחשוב שערכו גובר כשיש לו יותר כסף בעוד שערך האישה אינו נמדד בכסף מכיוון שהיא אינה האמינה שהכסף והזהב ייצור לה מנהיג רוחני חדש.

לפי חטא העגל אפשר לומר שהגברים הם העם החלש וחסר ההיגיון והאמונה
לכן יש לך ולנשים טעות, אנחנו לא שוות לכם, אנחנו הרבה יותר!
ואומר:~מאיר~
ידועים דברי חז"ל, שמדוע נאמרה בנשים אמירה ובגברים הגדה? שלגברים אמור "דברים קשים כגידין" שכן רק הם יכולים לקבל את עול התורה על צואריהם, בניגוד לנשים הפטורות מרוב רובן של המצוות.
אוסיף ואומר, שלו היה מדובר בסתם התרמה למקדש, היו דברייך בנוגע לתשלום צודקים, אך מאחר ומנוסח בפירוש "ערכך" שפירושו ערך=שווי=valeur, הרי שדברייך בטלים ומבוטלים.

נ.ב. אני כמובן לא שוביניסט, למקרה שנתבלבלתן
הפליה!!!!אנונימי (פותח)
למה?


למה הגברים שווים רק 50 שקל?????????

נ"ב: כמה שווה קוף???
כך אה????אנונימי (פותח)
קודם כל, קוף שווה 186 (בלע"ז, גימעאטרייעא)מאחורי הקו
אבל בצירוף הנחה זה שווה את אותו סכום רק באגורות + סלסילת לגו מתנה.

בשוק השוויצרי זה חזק ע"פ הסקרים.
יפה שהזכרת את שוויץ...אנונימי (פותח)
דין קוף~מאיר~
מאחר וכידוע לכל הקופים התפתחו מהאדם (כן כן, מדרש חז"ל מספר שכשדור אנוש המציא את העבודה זרה, ה' הפך את חלקם לפילים קופים וקיפודים, ולכן מברכים עליהם "משנה הבריות") הרי שדינם כאדם.
ולשיטת רבינו דרווין הטוען כי האדם והקוף התפתחו מאותו אב קדמון, הרי שיש לשום(בשין ימנית) כמה היה שווה אותו אב קדמון, וכמה הקופים שווים, ואת ההפרש ישלמו
חוץ מיזה...אנונימי (פותח)
חוצמיזה הרשב"ז כותב בספרו הידוע, ש"...דין פרוטה כדין מאה..." (שם,ס"ב,הלכה גדולה.)
על תקרי פרוטה אלא גרוטאה... והלא שגרוטאה נמשלה לקוף שכתוב (בראשית א',כ"ה) "...ויעש אלו-ה-ים את חית-הארץ...ואת הבהמה למינה..." חית הארץ על-יד בהמה...
כנראה שחית הארץ=בהמה/(במילים אחרות)קוף=גורטאה...
מסקנה: *# דין קוף כדין מאה!!! #*
ומכאן נובע שקוף שווה יותר מאדם... כמו שכתוב בבראשית (ב',כ) "...ויקרא שמות לכל הבהמה...ולכל חיית השדה ולאדם לא-מצא עזר כנגדו..."!!!
וכל זאת נותן כאמור הרשב"ז הגאון...
בכל מקרה סליחה על החפרנות...|מסמיק|אנונימי (פותח)
ושוב תודה לרשב"ז הגאון...
בצער רב וביגון קודר~מאיר~
אני מצהיר שסליחתך בלתי-מתקבלת על דעתי העשירה מעושר ורחבה מני ים. שכן היקשך המעוות לגבי גרוטאה הינו בלתי מתקבל, הן משום היותו בלתי-לוגי-מעליב-אינטליגנציה-מחריב עולמות-לתת-חלקיים-אלמנטריים, והן משום שגם אם קוף שווה לגרוטאה, הרי אין לגרוטאה כל חלק בפרוטה, אלא היא שווה פחות מפרוטה, שכן פרוטה בגימטריה 300, בעוד גרוטאה בגימטריא 230, כמנין קק"ל, רוצה לומר שעליך לילך לייבש ביצות בקק"ל

נ.ב. בוודאי שנמחל לך לאחר שפניך הלבינו מעצמת התקפתי עליך
אחשלי... (זה אומר שאתה קוף?)אנונימי (פותח)
פניי לא רק הלבינו...
ואיך אומר הרשב"ז...
"כל המלבין פניי חבירו בפורומים... כאילו אוכל דפים!!!" או משהו כזה...
הרגעתני~מאיר~
חשבתי על כך לעומק, ועקב היותך רפיקי, לא ייתכן שפניך הלבינו, אלא עטו שילוב צבעים מזעזע הנוצר כתוצאה מהחוורת פרצוף המנדריל(כן כן, זה שמו המדעי של סוג הקופים שאתה משתייך אליו) אשר לך. כיוון שכך, נמצאתי בלתי עובר על דברי הרשב"ז הקדוש, ואני פטור מתשלומין!
לא ענה על בקשתך, ולא אענה בזעם-אוסנת
בין השאר מפני שאני רוצה לשקם את תדמיתי (שחלילה, יתכן ומישהו חשבני בעבר לפמיניסטית, לא עלינו).
אין כאן עניין של שיוויון. כמו שאי אפשר להשוות בין כסא לשולחן, אף על פי ששניהם מעץ- מפני ששימושיהם שונים.
כך גם ההבדל בין גבר לאישה. אמנם הם שניהם בני אדם, אבל התכונות, השימוש (לא נעים לומר...) שונה. ולכן אין מה להשוות ולדרוש שיוויון.

אך יש עניין במשפט הראשון שאמרת, כביכול בזלזול: "הפטור מהמצוות נובע מקרבה טבעית יותר לה'".
העניין הוא, שזה נכון. ויש לכך הוכחות רבות בתורה (יצ"מ, חטא העגל...).
אך אינני סבורה שבגלל זה נשים לא חייבות במצוות מסוימות.
אלא משום שהשימוש שלהן שונה משל הגבר- הן צריכות לטפל בילדים.
אני דווקא דיי פמניסט!!!מלמעלה אלוקים
למרות שאני "בן"!!!
או אפילו הגדרה יותר נכונה- אני חושב שהכי נכון זה שלא יהיה שום הבדל בין בנים לבנות...!
לא פמניזם ולא שובניזם...!!!!
אם האישה מתמחה בעבודה אז למה שלא הוא והיא יחליפו תפקידים?
-שהאבא ישאר בבית וידאג לילדים???
אומנם לבנות יש סבלנות, רכות, ואכפתיות הרבה יותר ממה שיש לבנים א-ב-ל אני חושב שאנחנו בהחלט יכולים לשפר את זה...!
כשמדברים על "שיוויון",אוסנת
בד"כ לא מדברים על תפקידים במשפחה.
כי זה די ברור שאם אחד טוב במשהו, אז השניה תעשה משהו אחר...
זה חלק מההשלמה של בני הזוג אחד את השני.

אבל כשפמניסטיות זועקות "שיוויון", הן מתכוונות שלגברים ולנשים יהיו אותן זכויות.
לדוג'- אם גברים מועסקים הרבה יותר בקלות (אין חופשות באמצע העבודה...), אז שגם נשים יועסקו באותה מידה.
ובכיוון הדתי- אם גברים חייבים בהנחת תפילין-אז שגם נשים תהיינה חייבות.

מכיון שרוב בני האדם הם אותו דבר, ובד"כ האישה מטפלת בילדים והגבר עובד... אז לא יתחילו לעשות הלכות לנשים עובדות, והלכות לנשים שעובדות אבל גם מטפלות בילדים, ולגברים שמטפלים בילדים רק בחגים וכו'... זה פשוט לא שייך. לכן ההלכה הולכת לפי הרוב.

תגידי לא נשבר לך מזה שאת מייבשת*אריאל*
את כולם??!?!?!?!לנו כן...
הלזה יקרא "יבוש"?אוסנת
בסה"כ מתנהל כאן דיון רציני בעניני חיים ומוות, ולא תתכן סתימת פיות.

(וזה מזכיר לי את הדיון על עלי, משום מה)
איכה?(כמו מגילת איכה, ולא כשאלת ה' לאדם בבראשית)~מאיר~
איכה יתכן דבור כזה?! הלא כמאמר רבניתנו אוסנת יצ"ו היווווו"וד عللمة אין כל מקום להשוות. לצורך דוגמה-אנחנו יותר חזקים, ולכן לא ייתכן שוויון בקרבי. נשים יותר עדינות, לכן אין מי שישווה להן בטיפול ובהבנת נפש פעוטות קטנים ובלתי-נסבלים. אני מבקש ממך בלב שלם, כלא-פמיניסט אל לא-פמיניסט(אני מקווה שכך יהיה), לבלוע את דבריך חזרה
בגמ' במסכת סוטה כתוב:אנונימי (פותח)
+שמות א+ וימררו את חייהם בעבודה קשה בחומר ובלבנים וגו' - אמר רבא: בתחילה בחומר ובלבנים, ולבסוף ובכל עבודה בשדה. את כל עבודתם אשר עבדו בהם בפרך - אמר רבי שמואל בר נחמני ***אמר רבי יונתן: שהיו מחליפין מלאכת אנשים לנשים ומלאכת נשים לאנשים***!!!
וזה ציטוט רציני...
אם כבר מדברים על זכויות הנשים...צופה מהצד2
אז בפעם האחת והיחידה שהיתה מלכות מתוקנת בישראל - מלכות דוד ושלמה,
הנשים הן אלו שמלאו את רוב התפקידים - משרד החוץ [למה נראה לכם ששלמה
התחתן עם כל כך הרבה נשות-חוץ???] -משרד הרווחה- אין לי דוגמא ספציפית, אך מי שיעיין ודאי ימצא., משרד לפניות הציבור למלך - כדוגמת בת שבע שבאה לבקש מדוד דברים שאף אדם לא היה מעז.
מתוך כל התפקידים הממשלתיים והמנהליים של הממלכה, הנשים מילאו 90%. [והיה את המלך וכמה סופרים ושרי הצבא].
מי צריכה בכלל שוויון זכויות, כשיש לה הרבה מעבר לזה עפ"י התורה????
גם בחסידות מוסבר שבימות המשיח גובה האיש והאישה יהיה שווה
[ולא מדובר בסנטימטרים...]

זה גם כן דברים רציניים בעליל!!!
תגובותי:אוסנת
כב' הרב המכובד רפיקי הי"ו, על כך בדיוק דיברנו. שלכל אחד יש יכולות משלו, ואין צורך להחליפם עם אחר.
לכבודה של הרבנית צופיה מן־הצד:
א. את רואה שכיום, כאשר ארגון "4 אמהות" משתלט על אנשי הצבא, על רה"מ, על כל הציבור- התוצאות הן גרועות.
נשים הן רגשניות, ומה לעשות שמדינה צריכה להיות קשוחה וחזקה. להלחם בכל הכח, גם אם זה דורש מחיר בנפש.
לכן לתפקידי הנהלת המדינה, לא מתאים שיהיו הרבה נשים.
ב. בעבר, כל אישה שהובאה לתפקיד בארמון ע"י אביה, בעצם התחתנה עם המלך. אז כן, לשלמה המלך היו 1000 נשים, והרבה מהן היו נשות-חוץ.
אך מה לעשות? ודבר זה הוא לגנותו!
אמנם-בגלל ההשפעה הזרה של הנשים עליו, אך בכל זאת מדובר על השפעה שלילית! כל אישה צדיקה אחרת היתה יכולה להשפיע על המלך. אז לא טוב שתהיה יותר מדי השפעה.
ג. לא אמרתי שלאישה אין זכות להשפיע, אך לא מתאים שתמיד היא תהיה בשלטון (למעט מקרים יוצאי דופן).
ד. בת שבע לא התערבה בממשל. היא בסה"כ דאגה לשלמה בנה, ועשה טובות לבני המלך... זה לא נקרא להנהיג. זה גם לא נקרא משרד לפניות הציבור.
ה. זה מצחיק איך שכל אחד רואה את המקרא לפי ראות עיניו. על הציטוט הזה- "הנשים מילאו 90%. [והיה את המלך וכמה סופרים ושרי הצבא"-אני הייתי אומרת אחרת: היה את המלך, כמה סופרים ושרי צבא, ועוד כמה נשים...
את בחרת את מה להקטין.
(עובדה שנשים לא מוזכרות שם בשלטון. כנראה שה"כמה סופרים ואנשי צבא" היו קצת יותר חשובים ומשפיעים)

בברכת "בזכות נשים צדקניות וגו' " (מעניין אם בנים מכירים את המשפט הזה... כי לנו כ"כ טוחנים אותו יום וליל, כל מי שרוצה להתחנף אלינו)
בוקר טוב!
אוסנת.

*מצטערת על התגובה הרצינית מדי...
אין צורך לחשדני בפמיניזםצופה מהצד2
וכבר אמר מי שאמר - החושד בכשרים לוקה בגופו...

נשים הרבה יותר מוכשרות מגברים ביחצ"נות... ולכן בהחלט עדיף שהן יעסקו במקצוע חשוב זה [עם הקפדה ברורה על ענייני צניעות כמובן!!!]

ומלבד זאת. לנשים אין מקום בעולם מלבד בשלטון

ובנוסף לכך, אעפ' שנשים לא מלאו תפקידים צבאיים, הלוא זה החלום והחזון שמושר מידי ערב שבת בשבתו ["אשת חיל מי ימצא..."]

אך כאמור. כנראה נצטרך לחכות למשיח צדקינו כדי שהכל יקרה.

כי בינתיים הנשים שבשלטון, הן לא אלו הנכונות [כדוגמת שרת החינוך שצריך לשלוח לחינוך מחדש...]

אך כשאלו הנשים הנכונות. להווי ברור שהעולם יתנהל בצורה הרבה יותר מסודרת ומפוקסת...

ואם חושבים למה הנשים אינן מוזכרות כלכך הרבה בתורה כמו הגברים,
הרי יש לזה כמה פרושים -
*מתוך צניעותן
*מתוך זה שזה היה ברור מאליו שיש אותן ולכן לא צריך להדגיש
*מתוך זה שנשים אינן חייבות בלימוד תורה [והתורה לרוב תדבר [חז"לינו] - הרי הוא הרוב הגברי הקורא אותה. ואין מעניין אותו עסקי נשים]

והשתדלתי להעשיר המילי דבדיחותא. אי לכך ובהתאם לזאת. אנא תקחו רק את הדברים הרציניים לראש [שלא חסר בו עודף שטות לטעמי...חח]

ברכה והצלחה
לרבנית צופיה מן־ההר השלום והברכה,אוסנת
ראׂה ראיתי את מכתבך הנ"ל, וברצוני להראות לך את טעיותיך, כי מרובות המה.
נשים מעולות בעניני יחצ"נות, משום שהן ידועות כבכייניות (כפי שביארתי מלפנים. ע"ע "ארבע אמהות"). בדיוק מהסיבה הזאת, כשהנשים יהיו בשלטון, העולם לא יתנהל בצורה מפוקסת, אלא בצורה של "כולם בשביל אחד" ותו לא. (לא עם ההמשך- "ואחד בשביל כולם", או "כולם בשביל כולם")
כנגד הציטוטים שלך על "אשת חיל מי ימצא" (שאינו נכתב על היות האישה איש צבא), ישנן ציטוטים נוספים וסותרים, אך יותר מוחצים-כמו "כל כבודה בת מלך פנימה".

אם התורה היתה חפצה ללמדנו על תפקידי הנשים, היתה מספרת לנו זאת. כנראה שהמצב האידיאלי, הוא זה שמתואר בתורה הקדושה. קרי- בלי יותר מדי נשים בשלטון, אך שנשים יכולות לייעץ עצה לבעליהן.

בברכת "ותקח מרים את התוף בידה ותצאינה הנשים אחריה בתופים ובמחולות" (שם, שם. ציטוט לא מדויק)
אוסנת.
*לקחתי את דבריך בעירבון מוגבל. אין חשש.
*צופיה מן־הצד...אוסנת
בגלל שזה על משקל "מן־ההר", התלבלבתי...
מרשים~מאיר~
למעשה חפצתי אף אני להעמיד את צופה מהצד(אגב למה 2?) על טעויותיו, אך גזול גזלת את כל טענותיי....פעם הבאה אקדמך
ומה עם הווי דן את כל האדם לכף זכות???צופה מהצד2
השאלה היא, מה כאן הזכות...אוסנת
למי כיוונת כשכתבת את זה? למה שאת אמרת על עצמך, או על 'ארגון 4 אמהות'?

ובעניין אחר- לא הבנתי אם כבודו/ה הי/וא בן/בת.

כב' הרב מאיר, גם הפעם הקדמתיך. וזה לא שאני נמצאת פה בלי סוף.

לעצמי התכוונתיצופה מהצד2
כלל איני תומכת באירגונים גון זה שהזכרת
סתם כתבתי משהו ששמעתי פעם באיזה שיעור...

כבודי [או חוסר כבודי] הינה בת
זה אמור להיות כתוב בכרטיס האישי
אבל אני לא בטוחה שהצלחתי לעדכן אותו [תכרטיס] כמו שצריך...
אז אולי זה לא כתוב בכרטיס האישי

בכל מקרה שבת שלום ומבורך
לכל בית ישראל
יש בעיה כלשהיא,אוסנת
ששמתי לב אליה מזמן.
מרוב שרוצים לעודד את הבנות, שלמרות שהן ברמה יותר נחותה מהגבר (זה נכון, ואין מה לעשות. זה אפילו קצת זכות...), הן שוות משהו- טוחנים להם בשכל ש"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל", ושבעצם- הנשים הן אלה שבזכותן כל גיבורי ישראל הצליחו בדרכם.
כל כך הרבה מדברים על זה, עד שזה נתפס במוח.
אמרת ששמעת את זה באיזה שיעור, וזה נראה לי חלק מהתופעה שהרחבת עליה לעיל.
לעיתים מגזימים. הנשים לא באמת אחראיות לכל המעשים הגדולים שקרו בהסטוריה/הסתוריה.
וגם אם כן, זה בגלל היכולת של האישה לפתות (מה לעשות, זאת האמת). ולכן קרו בגלל נשים גם הרבה דברים גרועים ונוראים, ששינו את מהלך ההסתוריה בכיוון גרוע בהחלט...
לכן, בעז"ה, אני לא אחפור לבנותי על כך. גם לא במסיבת בת המצווה שלהן. לנשים יש הרבה זכויות, אבל בכלל לא רק שהן דוחפות את הגברים למעשים.

מצטערת על החפרנות, ועל המעט פתיחות...
אוסנת.

*אם לא הבנת לגמרי, הקישי 2. (כמנהגי בקודש...)
וגם שמתי לב,אוסנת
שפעם הייתי מקשקשת פה שטויות.
אבל בזמן האחרון אני שופכת פה את כל התובנות שלי על כל מיני דברים.
את כל הדעות שלי, ואת כל ההשקפות שלי...
מה שפעם הייתי עושה רק ב"ארץ מולדת", בענינים פוליטיים.

אז תאלצו לסבול אותי. ואם זה בלתי נסבל ממש- אז תגידו.
4.מ.מ.י.ר
אה.. אופס. 2.

לא הבנתי את דבריך. "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל" - הכוונה לדוגמא לנשים במצרים, שבזכותן עם ישראל התקיים אז. זה לא "פתיון", אלא מצווה גדולה שהן עשו.

יהודית? היא הקריבה את נפשה בשביל להציל את כל עם ישראל. לא בגלל שהיו לה מחשבות מלוכלכות בראש אלא בגלל שהיא הייתה צדיקה.

לדוגמא רחל - שהקריבה את הכל בשביל שלא תתבזה לאה אחותה, ורק לה שמע ה' בתפילתה והציל את עם ישראל (למרות שגם אברהם, יצחק, יעקב ומשה רבינו התפללו.. הוא ענה רק לרחל, שהיא אישה כזכור).

אדרבא, לנשים יש הרבה זכויות! לא פחות מהגברים, אלא יותר. פחות מצוות, אבל בגלל שהם יותר מושלמות מבחינה רוחנית (אני מוכן להבטיח ששמעתי את זה מרב אחד שדרש בבריתה שהייתה לבת דודה שלי) והן לא צריכות את זה.

סובלים, סובלים. פרוייקט השטו"ת מקבל את כולם, אפילו ל"ע מפד"לניקים, ה' ישמור ויציל.

שבת שלום!
חס ושלום,אוסנת
לא זלזתי בפירושים הנהדרים, ובדוגמאות שהבאת לעיל. ממש לא.
רק רציתי להביע את התנגדותי למצב שבו נותנים לבנות להרגיש, שבעצם הן אחראיות לכל מהלך ההסטוריה, ולכל המעשים הגדולים שקורים פה.
שכל מה שנעשה אי-פעם, הוא בזכותן.
לא ארחיק לכת אם אומר, שכל העולם מתקיים בגללן (רמה רוחנית גבוהה יותר, וכו')
הרי לא באמת מתכוונים לזה. כשרב מדבר על נושא זה (בעיקר, כמו שהראת, באירועים המייחדם בנות-בריתה, הת מצווה, יום הולדת, שבת כלה וכו') הוא בסה"כ רוצה להראות לאישה שמעמדה לא כל כך נחות כמו שהוא.
אבל זה לא נכון. מעמדה של האישה נחות. (אין לי בעיה עם זה, רק רוצים להשקיט את הצד הפמיניסטי)
תמיד מראים שהאישה בכח הפיתוי שלה מסוגלת לקדם את עמ"י, ובשביל זה יש לה את היכולת. אבל לעולם לא ידברו על כך, שבעזרת הכושר הזה-היא מחטיאה את עמ"י וגורמת לאובדן...

מקווה שהבהרתי את זה מספיק טוב.
(ואם לא... תקיש משהו כדי שאני אבין שלא הבנת)
נוצר פה שרשור חדש~מאיר~
והשאלה ששאלתי נותרה בלא מענה-מרת צופה מהצד, מדוע ה2 הלז?
מאוד פשוט.אוסנת
בוודאי היא זאת שפתחה את "צופה מהצד", אך כעבור זמן מה-שכחה את הסיסמא.
ועל כן היא מיהרה לפתוח שם משתמש חדש, תחת השם "צופה מהצד 2"), כי היא, שלא כמוך, לא מחבבת במיוחד קישוטים ססגוניים לצד שמה (ע"ע השם שלך, שאני לא יודעת איך עושים את סימון האומדן).

לדעתי, יש להציע מחיקת שמות שכבר זמן רב לא השתמשו בהם.
כך אין צורך בהמצאת שמות, וביטוי הכושר הויזואלי של המשתמש.
ה 2 זה כי בלי 2 כבר היה תפוס...צופה מהצד2
ורציתי צופה מהצד. מה אעשה?

ולגברת אוסנת המתוקה...

ברוב שיטוטי באינטערנעט [רימון... שלא יהיה רחמל"צ]

נכנסתי לאתר של מכון מאיר
וזה היה שם בשם: עמד האישה בתנ"ך

אני לא מחפשת חיזוקים לזה שאני בת...
זה באמת כדי לנסות להבין יותר, את הראש של מה שהיה פעם, וככה אולי לקלוט, למה קרו כל מיני דברים [כדוגמת ההפטרה שהייתה השבת... בת יפתח...]

זה לא נורא לדבר על דברים רצינייים

כי באמת כל מה שאנו אומרים הוא כאין וכאפס לאנשים הדגולים
ולכן הכל נשרא בקטגורית השטו"ת...

שבוע טוב
את מבינה?אוסנת
יש סיפור נוראי, של (לא יודעת איך לקרוא לזה - ניצול? זלזול? מעמד נחות?) בת יפתח.
כדי לשכנע אותנו שזה לא יקרה לנו, ושגברים לא באמת חושבים על הכבוד שלהם (אלא על האישה/בת שלהם), מפרשים את התנ"ך בצורה שבה נצא הכי מועילות.
לא נראה לי שהסברתי כיאות, אני אנסה שוב.
היו מקרים מזעזעים בתנ"ך. את קוראת, ומתחילה לחשוש שמא דברים כאלו יקרו גם לך, ל"ע. אז את שומעת פרשנויות (נכונות).
הפרשנויות האלה נועדו למנוע ממך את החששות, ולהסביר לך את הזכות שלך בהיותך בת.
אין בזה פסול...
רק שהעלתי נק', שיש משפטים שחוזרים על עצמם, ושיחות חוזרות ונשנות, שמהותם לחזק את ההרגשה שלך - שטוב להיות בת.
אז אולי לא טוב? אם כ"כ משתדלים להרצות על זה?

אני מקווה שהבנת. אם לא - זה כבר לא ממש לפורום. זה יותר הגיגים פרטיים... אז תמסרשי.
בכל מקרה, אני מתכוונת לפתוח ערוץ מאיר.
ערוץ מאיר?!!~מאיר~
יפה יפה, חזי מתנפח בגאווה, מוחי מתחיל לזמום כיצד להשתלט על העולם, אויביי נופלים שדודים לפניי, שמחים בי חבריי, איני טועה לעולם.....

אבל, הייתכן שהערוץ שהזכרת אינו קשור אליי??
וגם בקשר למה שאמרת על נשים בשלטוןצופה מהצד2
אני לא חושבת שנשים השיגו הכל רק בזכות ההשפעה שלהן על הגברים.
לנשים יש סגנון אחר של חשיבה ומכאן גם סגנון אחר של שלטון.

אי לכך ובהתאם לזאת
בהחלט יכול להיות שאם הנשים המתאימות היו בשלטון
ובכלל אם השלטון היה מתנהל בצורה מתוקנת [ולא רק מבחינת צניעות- פשוט שלטון עפ"י התורה]
אז היינו רואים שנשים בשלטון זה דבר נורא חיובי
ושהן יכולות לתרום הרבה לכל התנהלות הממלכה
ובלעדיהן [אולי] הגברים מאבדים את האיזון...

אולי אני לגמרי טועה... אני מקווה שלא, כי בכל זאת זה נראה הגיוני
סגנון החשיבה שונה, וזה בדיוק הבעיה.אוסנת
נשים שמות לב קודם כל לרגש שלהן. ולא אפשרי לנהל כך מדינה.
הדוגמא הכי קרובה, זה כמו עכשיו. בתקשורת כל הזמן פונים ל"לב האם", ולא לשכל הגברי.
לכן משחררים מאות, אם לא אלפי מחבלים תמורת 2 גופות (כמעט ודאי).
גם אם היתה עכשיו מדינה מושלמת, מדינת הלכה - זה היה יכול לקרות.

לכן:
בנים-לשלטון.
בנות-למטבח.
זה נכון במדינה לא מתוקנתצופה מהצד2
אבל כשהכל מתוקן את חייבת להסתכל גם על הצד ה"נשי" של העולם...
וגם אצל גברים יש צד כזה...
יש לציין~מאיר~
שאין זה קישוט ססגוני גרידא, כי אם סימון רב-משמעות. את ידעת על משמעות סימון האומדן, המראה למעשה שאין שום דבר בטוח תחת השמש. עוד משמעות היא סימן ה"טילדה" המשמש בשפות לטיניות רבות מעל האות (למשל, בספרדית, כשהטילדה מופיעה מעל האות N, היא הופכת לדיפתונג, שהוא כמו נו"ן ויו"ד שוואיות רצופות). זה מסמל את כשרוני הרב לשפות, כגון ארמית, צרפתית וערבית. עוד דבר שהעניין מסמל, הוא הטעם "זרקא" מטעמי המקרא. זה מסמל את התנ"ך אשר אני מעיין בו בכל עת, וכן את אהבת ישראל שבי, שכן הזרקא הוא אחד הטעמים היחידים שיש להם אותו שם אצל אשכנזים ואצל ספרדים.

לשאלתך כיצד ניתן לסמנו, יש ללחוץ על מקש השיפט, ובאותו זמן ללחוץ על המקש הפינתי השמאלי למעלה של המקלדת (זה שלפני מספר 1)
אוי אוי טיפה ענווה לא תזיק-עצמי-
הוי -עצמי- מי קרא לך?!~מאיר~
אתה בוודאי מקנא בגלל שלך יש בסך הכל מקף פשוט שכל פעוט יודע כיצד לעשותו. לבד מכך, כפי ששכחתי לציין, היות זה סימון האומדן מסמל את ענוותי, שכן איני מאמין שאני יודע דברים באופן מוחלט, אלא רק באומדן(כמובן שמשפט זה אינו נכון, אבל זה מראה שיש גם משמעות ענוותית לסימוני)
׳ž׳׳™׳¨ ׳ž׳›׳•׳•׳Ÿ ׳׳œ׳™׳š-עצמי-
"׳’׳ ׳׳•׳™׳œ ׳ž׳—׳¨׳™׳© ׳—׳›׳ ׳™׳—׳©׳‘"
אטם(אל"ף בחולם חסר) שפתיו נבון~מאיר~אחרונה
אגב, גם אויל מחריש לחכם יחשב, עם ל' לפני החכם. חבל -עצמי-, פעם הבאה...
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך