האם מותר לבנות ללמוד גמרא?צופה מהצד2

והאמת היא שהופתעתי שעוד לא דנו בנושא...

אנא הגיבו בניחותא

מגיבה בניחותא.מאחורי הקו
לפי דעתי דווקא כן דנו (טחנו, לרוח הפורום) בנושא אבל אנסה לענות )

נאמר "כל המלמד בתו תורה כאילו מלמדה תיפלות", ומכאן מבינים, שהמלמד את ביתו תורה בלא שרכשה ידע כלשהו (קרוא, כתוב, שפה כשלהי, תורת נקיון הכיור עם אקונומיקה וכד') - עדיף שלא ילמדה כלל. א-ב-ללללל, אם בתו אכן יודעת קרוא כתוב ושות', זוהי אינה תפלות ויוכל ללמדה.

עכשיו. אם בתו יודעת קרוא וכתוב, מדוע שלא תוכל לדון בסוגיות גמרא עם אביה\אחיה\חברותיה אם הן בעלות מעמד זהה לשלה?
לכשיפוצו מעינותיך החוצה תשובה אף לחתימתךצופה מהצד2
ויש הגורסים שתלמד חסידות...

ומה דעת גדולי הדור?
תגובה בניחותא~מאיר~
לאחרונה שוטטטי בעוה"ר בynet, ושם קראתי ראיון עם מייסדת ארגון קולך (יהיה נחמד אם מישו יזכור מה שמה) אשר זיעזעני עמוקות. שם למשל טענה שמסכת נדה (שאגב, גם לגברים ישנו סיבוך לגבי לימודה, ויש מחמירים שלא ללומדה עד גיל 20 או עד נישואין) מבטאת את רצונם של חכמינו הקדושים אשר קטנם(ק' בקמץ רגיל, ט' בקמץ חטוף-כמו חולם, ונ' בקמץ רגיל ודגושה חזק) עבה ממתנינו לעסוק בגוף האשה רח"ל. לאור המסקנות הנוראיות שאליהן מביא לימוד הגמרא כמה מנשות דורנו, אני נוטה לאמר שאסור, אם כי כמובן כל מקרה לגופו ויש לבררו על ידי רבנים הגדולים אף מרבני הפורום(כן כן, יש כאלה)
מגבגבת בנחתרננה=)
לעניין התשובה הרצינית- ראש ארגון קולך( שאם אני לא טועה זו חנה קהת) היא נחשבת מאוד קיצונית גם בעולם לומדות הגמרא (וכן, יש עולם כזה...) אמא שלי מלמדת גמרא (היא לא פמיניסטית) ואני לא זוכרת את הפעם האחרונה שהיא אמרה לי משו על נידה. זה שחנה קהת חושבת ככה זה לא נובע מזה שהיא לומדת גמרא אלא פשוט מפמיניסטיות.
ארגון קולך עצמו לא אהוב בעולם הגמרא בגלל דעותיו הקיצוניות והמופרכות.

לגבי הגמרא ככלל אני לא רואה בעיה בללמוד גמרא אבל זה פשוט לא כ"כ מושך אותי אז אני לא לומדת- כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה..
כמו בכל עניין ביהדות- קיימת מחלוקת...גילת
בס"ד

אבל לעניות דעתי לימוד זה מתחלק לשניים-
בנים שמעוניינים ללמד את בנותיהן/ תלמידותיהן
או נשים שלמדו בעצמן ורוצות ללמד זאת אחרות.

בנים שמעוניינים ללמד בנותיהן או תלמידותיהן- יש לאסור זאת עליהן משום לא תרצח! (ממולץ גם לבצע חיפוש בתיקי המשטרה.... או השב"כ...)
משום שכאשר בת לומדת גמרא (ובמיוחד כשהיא נבחנת עליה) קיים חשש גדול לאיבוד עצמה לדעת וח"ו לביצוע מעשים חמורים (כמו נטילת החיים וכד') בעקבות חשיבה בכמויות גדולות כמוח של בנים, דבר שטבעה של כל בת לא מסוגל להכיל. התוצאות מסוכנות מאוד! אם אתם נמצאים בסביבה של בת הלומדת גמרא- שמרו נא מרחק של 20 מ' (-טווח מינימלי) על מנת שהיא לא תוציא את עצביה עליכם!!!
[תשאלו את חברה שלי שהייתה בסביבתי יום לפני המתכונת בגמרא... עד היום יש לה סימנים... סתם... אחרי יום- יומיים היא יצאה מההלם הקשה שהיא חטפה...]

בנות שלמדו בעצמן ורוצות, ללא כפיה של שום אדם אחר עליהן, ללמד בנות אחרות- בדקו שוב כמה זמן לקח להן להתאושש ובאיזה מוסדות סגורים הם היו מאז....



-----------נכתב בעקבות סיוט קשה שקרה לי השנה: בגרות בגמרא!------------------
אז- קבלו המלצה חמה מאוד:
--------אל תעשו את זה לעצמכן ואל תלמדו גמרא! התנ"ך יותר יפה!!!----------------





גם אני עשיתי את הבגרות הזו...צופה מהצד2
ובשלב מסוים אף פרצתי בבכי בזמן לימודי
אך זו היתה חויה כל כך מרגשת שהחלטתי להמשיך וללמוד גם אחרי הבגרות...
אי לכך ובהתאם לזאת שאלתי את השאלה הנ"ל
שטיינזלץ הוא מלך
אם כבר- מה הדין לגבי אח שרוצה ללמד את אחותו??ruthi
תשובה:אוסנת
אסור על אח ללמד את אחותו גמרא. נלמד מ"חד"ש אסור מהתורה":
ח- חופש. בעבור האח, זהו חופש מהלימוד המעמיק והרציני לעצמו. ולכן זהו ביטול תורה. (להבדיל, כמו שאת תלמדי את אחותך הקטנה חשבון. הרי לך אלו כללים ותרגילים ברורים וידועים!)
ד- דלות השכל. האח דל מלהבין את מהלכי שכלה של אחותו, והלך רוחה. שלא כמו אביה מולידה- שכבר שנים מספר שהוא מבין כיצד נשים מתנהלות.
ומתוך שלא יבין את רוחה, יתעצבן רחמנא ליצלן, ובכך ישניא את הגמרא עליה- עד שגיסו יאולץ שלא ללמוד זאת.
ש- שקט. אנקות השבר, וצרחות זעם שעלולות להתפרץ מפי האחות, עלולות להעיר את המשפחה, או אפילו להאשמה של האח בבית המשפט (בעוון הכאה). ואילו, אם זה היה אביה, מפאת כיבוד אב- לא היתה מתעללת בעצמה.
הבל הבלים אמר קהלת~מאיר~
ולא אני, אז אל תאשימיני בזלזול. כידוע, "חד"ש אסור מן התורה" מדבר על מפלגת חד"ש שזה איזה מפלגה ערבית. ואף לשיטתך דמדובר באח, את רוצה לומר שכל חלקי החד"ש אסורים, ואם כן איך תאמרי שהשקט אסור?! והלא הוא מטרה, ומוטב היה אילו כתבת בשי"ן שאון. ואני אומר, ודאי שמותר לאח ללמד את אחותו, שכן ידוע ש"הרואה אחותו בחלום יצפה לחכמה", קל וחומר ללומד איתה במציאות. ואם תקשי לי שהרואה נחש בחלום יצפה לפרנסה, והגם פה תאמר כן?! ואומר: כן, שכן אם תראה נחשים פעמים רבו במציאות תלמד ללכדם ותהיה לך פרנסה כחוקר נחשים ואחר כך כמרצה לאוניברסיטה לענייני זוחלים ואחר כך מספר שתחבר על הרגליהם(ידעת למשל, ישנם נחשים בהודו אשר מפוצצים את כלי הדם בעיניהם בשעת הסכנה, בכדי שיחשבום למתים?)
לכב' הרב-אוסנת
ודאי וודאי שישנם מספר פירושים ל"חד"ש אסור מהתורה".
ועלי לתקן את עצמי ולומר, שהאיסור אינו נלמד מתוך המשפט הזה, אלא נימוקי האיסור מומשלים למשפט זה.
הרי הייתי יכולה לנמק את האיסור בלי משפט זה. אך כיצד הייתי זוכרת את כל הנימוקים? בשביל זה יש ראשי תיבות (כמו ג"ן כת"ם, להבדיל).
מאותה סיבה, המילה "שקט" היא רק תזכורת לנימוק. לא הנימוק עצמו.

יש חד"ש תחת השמש!
לכב' הרב-אוסנת
ודאי וודאי שישנם מספר פירושים ל"חד"ש אסור מהתורה".
ועלי לתקן את עצמי ולומר, שהאיסור אינו נלמד מתוך המשפט הזה, אלא נימוקי האיסור מומשלים למשפט זה.
הרי הייתי יכולה לנמק את האיסור בלי משפט זה. אך כיצד הייתי זוכרת את כל הנימוקים? בשביל זה יש ראשי תיבות (כמו ג"ן כת"ם, להבדיל).
מאותה סיבה, המילה "שקט" היא רק תזכורת לנימוק. לא הנימוק עצמו.

יש חד"ש תחת השמש!
למה נכפלה פרשה זו?~מאיר~
אלא להראות חיבת הפירוש בעיני מפרשתו, כידוע "חן הפירוש על מחבריו".
עם זאת, העובדה שאין הדבר נלמד מתוך משפט זה, אינה ראיה לדברייך, שכן דחיתים באמצעות הגמרא מברכות לגבי אחות בחלום
מפני פרעות המחשב.אוסנת
כנאמר- "בכל דרכיו דעהו, והוא עקום אורחותיו". כמה שלא אנסה להבין את דרכיו הנסתרות מבינתי-עדיין לא אצליח לגלותם.

מכיון שבעוונותי המרובים לא הבנתי את הגמרא הזו (גם משום שמחסור בסימני פיסוק מקשה עלי את הקריאה), אשמח אם תבאר לי אותה, ואת הקשרה לשרשור הנ"ל.
גמרא(אמיתית לחלוטין) מברכות פרק תשיעי~מאיר~
מדברת על כל מיני חלומות ופירושיהם-הרואה נחש יצפה לפרנסה, הרואה שיר השירים יצפה לחסידות....בין היתר, מופיע שהרואה אחותו בחלום יצפה לחכמה, ככתוב "אמור לחכמה אחתי(חי"ת בחולם, והמילה מלעיל) את". ויש להבין, שאם בחלום נאמר, ק"ו בן ק"ו בן ק"ו וכן הלאה עד לק"וף(קל ופשוט) שממנו התפתח הק"ו באבולוציה, שהוא הדין ללימוד עם אחותו גמרא.
או שמא לגבי אחות בחלם?צופה מהצד2
עירנו חלם תובב"א
הפעם קלעת.ruthiאחרונה
למה לאחי קוראים חיים דוד שמעון וקיצורו חד"ש!!!!!
היה על זה שאלה ב'עולם קטן...אנונימי (פותח)
אבל האם לקופים מותר ללמוד גמרא!!!
(על זה הרשב"ז הקדוש לא נותן תשובה...)
יש איזו גמרא שאונרת שהמלמד את בתו תורה כאילו מלמדהאנונימי (פותח)

תיפלות
אך לעניות דעתי הקטנה:
שילמדו אך שלא יהיוי כמו חנה קהת וכל השאר
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך