מילון מושגיםדובלה
עבר עריכה על ידי דובלה בתאריך כ"ח אלול תשס"ח 18:45
מי שזוכר, לפני כמה שבועות דובר כאן בפורום על הצורך לעשות כאן מן "מילון מושגים" כזה. משהו חובבני לפחות. ננסה לעשות את זה כאן, ונראה איך זה ילך.
הרעיון הוא ככה: ב"מילון" הזה יסברו בתימצות ובקיצור (לפי סדר א"ב) כל מיני ראשי-תיבות או מושגים שמקובלים בלקסיקון החב"די אך לא לכולם הם ברורים ומובנים. כתבתי כבר למטה כמה דוגמאות, אתם תתנו עוד רעיונות.
ה"מילון" יהיה בתוך ההודעה הזו בעצמה, שתיערך על ידי בכל פעם שיהיה מה להוסיף או לשנות. כל מי שיש לו רעיון על מושג נוסף להוסיף כאן או רעיון איך להסביר אותו או תיקון על מה שכבר נכתב וכו', יכתוב זאת בתור תגובה לשרשור הזה, ואם יתקבל אזי הוא יתווסף בגוף ההודעה הזו. בהצלחה.
 
 
--------
אתכפיא - כפיית היצר הרע. מדובר במצב שהיצר-הרע קיים ומנסה לפתות את האדם, אך האדם מתגבר ודוחה את הפיתוי. הוא כופה את עצמו להתאפק ולא ליפול במעשה, דיבור או מחשבה לא טובים. (אדם שנמצא במלחמה תמידית עם יצרו, ומצליח כל פעם מחדש להתגבר עליו, נמצא בדרגת "בינוני" ע"פ התניא). אבל בכל פעם ופעם שמצליחים להתגבר על היצר הרע, עושים בכך "אתכפיא" ומביאים אור אלוקי גדול בכל העולמות.
 
בינוני - בתניא מוסבר מהו צדיק, בינוני ורשע בשם המהות שלהם. צדיק הוא אחד שכבר מחק את היצר-הרע שלו. רשע הוא אחד שעושה עבירות. בינוני הוא אחד שאמנם לא עושה עברות, אבל יצר הרע יש לו. ובתוכו יש מלחמה פנימית כל הזמן, והוא צריך באופן תמידי להתאמץ כדי להתגבר על יצרו הרע. העניין מבואר בתניא באריכות מאוד. אבל גם מי שרק לזמן קצר הצליח להתגבר על יצרו במידה כזו שבאותו הרגע היה מופרך אצלו לעשות עבירות, אפשר לומר שבאותו הרגע הוא היה בינוני. אך יש בזה כמה וכמה פרטים ואין כאן המקום להאריך.
 
התהפכא - הפיכת הרע לטוב. אדם שהצליח לנצח את יצרו לגמרי ולהפוך אותו לטוב והוא כבר לא מתפתה לדברים לא-טובים, אדם כזה נמצא במדרגת "צדיק" ע"פ תניא והוא בעצם עשה "התהפכא" לכל הרע שהיה בו. אבל כל אדם יכול לעשות "התהפכא" גם בנוגע לדברים מסויימים. יתכן שלא הפך כולו לצדיק, אבל למשל מי שבטבעו הוא מתלהב בקלות מכל דבר, והצליח להפוך את הטבע הזה לקדושה, להפוך אותו מהתלהבות בענייני העולם הזה להתלהבות בענייני קדושה, הוא עשה התהפכא. או אפילו אם רק לקח מאכל, שהוא רצה קודם לאכול אותו בשביל התענוג, והחליט פתאום לאכול אותו לשם שמיים, מבחינה מסויימת הוא עשה "התהפכא", הוא הפך את המאכל לקדושה.
 
חב"ד - חכמה בינה דעת. אלו הם שלושת החלקים של המוחין (שכל). בחסידות חב"ד מוסבר באריכות מהם שלושת החלקים-שלבים הללו, וכן שבעת המידות הבאים אחריהם. המידות מגיעות מהשכל, ולכן חשוב להתחיל ממנו ולדאוג שהוא ישלוט על המידות ולא להיפך. בחסידות חב"ד ניתן גם דגש על עבודת ה' מתוך הבנה והשגה, ולא להסתפק ברגש בלבד.
 
חת"ת - חומש, תהלים, תניא. תקנה של הרבי הקודם (אדמו"ר הריי"ץ) מליובאוויטש, ללמוד בכל יום שיעור יומי משלושת הספרים הללו. חומש עם רש"י - החלק השייך לאותו יום בשבוע מתוך פרשת השבוע. תהלים - שיעור יומי כפי שהתהלים נחלק לימי החודש, באופן שמסיימים אותו פעם בחודש.. תניא - כפי שנחלק לכל ימות השנה, באופן שגומרים אותו מידי שנה. לימוד שיעורי החת"ת הינם שיעורים השווים לכל נפש, ויש בהם סגולה גדולה מאוד להצלחה בכל מה שצריך, ואפילו בהחזקת הספר יש סגולה לשמירה והצלה.
 
עשר ספירות - מקביל לעשרה כוחות הנפש: 1) חכמה, 2) בינה, 3) דעת (שלושתם שייכים למוחין), 4) חסד, 5) גבורה, 6) תפארת, 7) נצח, 8) הוד, 9) יסוד (הם המידות), 10) מלכות (הדיבור והמעשה). כל אחד מהעולמות הרוחניים מורכב גם הוא מעשרה אלו, כיון שכל הבריאה נבראה בסדר הזה ובהדרגה, מתחיל מנקודת השכל (חכמה), ההרחבה שלו (בינה), הקישור של ההשכלה למידות (דעת), אח"כ המידות עצמם בסדר של אהבה ויראה ולבסוף ה"מלכות" שעניינה המעשה בפועל. "ספירות" זה מלשון "אבן ספיר", כלומר בהיר ומאיר.
 
לוח היום-יום - זה בעצם ספר, שבו רשום על כל יום בשנה איזשהו פתגם חסידי ו/או מנהג חב"די, וכן את השיעורי החת"ת השייכים לאותו יום בשנה. הספר הזה נלקט ונערך ע"י הרבי לקראת שנת תש"ג-תש"ד, ע"פ בקשת חותנו - אדמו"ר הריי"ץ. מאז, נהיה מנהג החסידים לקרוא בכל יום את הפתגם החסידי הרשום על אותו תאריך בלוח היום-יום.
 
ליובאוויטש - שם עיירה קטנה ברוסיה שבה ישבו רוב האדמו"רים של חב"ד, החל מה"צמח-צדק". מאז נקראה החסידות על שם עיירה זו. התרגום של המילה "ליובא" ברוסית היא "אהבה". דרך אגב, הרבי עצמו לא היה שם מעולם.
 
סיטרא אחרא - התרגום המילולי הוא: "צד אחר", כלומר הצד ההפוך מהקדושה. זהו הכינוי להיפך הקדושה וכל מה ששייך לשם. אדמו"ר הזקן מוסיף ומדייק בתניא, שבעצם כל מה שאיננו קדושה, ממילא הוא סטרא אחרא. כיון שזו משמעות המילים, צד שאינו קדושה.
 
פ"נ - פדיון נפש. מכתב שחסיד כותב לרבי על מנת שיעורר עליו רחמים משמיים בעניינים שהוא זקוק להם. המכתב נפתח בד"כ במילים: "נא לעורר רחמים רבים (ממקור הרחמים) על נפש רוח ונשמה חיה ויחידה של (פלוני בן פלונית) ..." וכאן תוכן הבקשה.
 
קה"ת - קרני הוד תורה. הוצאת ספרים המתעסקת בהוצאת ספרי חב"ד, כגון מאמרים ושיחות של אדמו"רי חב"ד ועוד ספרי חסידות. הוקם ע"י הרבי הקודם, ונוהל בהתחלה ע"י הרבי בעצמו.
 
תניא - ספר היסוד של חסידות חב"ד, אותו כתב אדמו"ר הזקן, שהוא מייסד חסידות חב"ד. הספר עוסק בעיקר בהגדרה המהותית של צדיק, בינוני ורשע, מבאר יסודות רבים בחסידות, באמונה ובידיעת אלוקות, ומסביר כיצד "קרוב אליך הדבר מאוד" להגיע למידת הבינוני. נקרא גם "ספר של בינונים".
 
 
----------
ראשי-תיבות
---------------------
אאזמו"ר - אדוני, אבי-זקני, מורי ורבי (=סבי).
 
אאמו"ר - אדוני, אבי, מורי ורבי.
 
אדמו"ר - אדוננו, מורנו ורבינו.
 
הריי"ץ - הרב יוסף-יצחק (האדמו"ר השישי והקודם של חב"ד)
 
הרש"ב - הרב שלום-בער (האדמו"ר החמישי של חב"ד)
 
מוהר"ש - מורנו הרב שמואל (האדמו"ר הרביעי של חב"ד)
עוד מושגיםאנונימי (פותח)
שליחות- המוסד שהקים הרבי הרייץ והמשיך בשיא השטורעם הרבי מה"מ שליט"א

דבר מלכות- שיחות קודש של הרבי משנת נ"א-נ"ב בהם הרבי מדבר על משיח.

סעוונסעוונטי- בית רבינו שבבל- הבית בו גר הרבי.

רמב"ם- שיעור יומי אותו הרבי קבע לילמוד מספר הרמב"ם ישנם שלושה מסלולים: שלושה פרקים ליום, פרק אחד ליום, וספה"מצ.

חת"ת- ר"ת חומש תהילים תניא- בהם הרבי קבע לילמוד מידי יו דיעור בחומש: מראשון עד שני-ביום ראשון, עם פירש"י ביום שני משני עד שלישי וכן הלאה, תהילים- כפי שנחלקו לימי החודש.
תניא- שיעור יומי כפי שנחלק לפי שנה מעוברת או פשוטה.

יוםיום- ספר אותו חיבר הרבי מה"מ עם אימרות יומיות.

מל"ח- מרכז לחינוך- הוקם בזמנו של הרבי הריי"צ- בניהולו של חתנו הרבי מה"מ. הם המשרדים הראשיים של החינוך החבד"י.

תומכי תמימים- ישיבה לבחורים אותה הקים הרבי הרש"ב בניהולו של בנו הריי"צ. הישיבות פועלות עד היום במוקדים שונים ברחבי העולם.

קה"ת- הוצאת הספרים של חב"ד.

בית רבקה- רשת בתי ספר אותה הקים הריי"צ ללימוד לבנות.

שמועסן או שיחות לנוער- ירחונים שיצאו במשך שנים לבני הנוער ברחבי תבל עם סיפורים, אגדות חז"ל, טבע וגאוגרפי וכד... ידוע שחלק משיחות לנוער הגיהה הרבנית חיה מושקא.
אולי כדאי להוסיף גם מושגים כלליים ממש...צופה מהצד2
אני כותבת בלי לקרוא את כל התגובות אז אולי כבר כתבו את זה...

פשוט אנשים לא מכירים מה זה עשר הספירות לדוגמא או סטרא אחרא...
ישר כוח, הוספתי את הנזכרים. תנו עוד רעיונות!דובלה
ורי נייסאנונימי (פותח)
מילון חובה לכל חבדניק.
יישר כוח!

אגב, מאיפה העתקת את זה?
דוד. A-4
העתקתי?דובלה
תקרא את ההקדמה ל"מילון". וכאמור, הוא בבניה מתמדת, תוסיפו רעיונות ואכניס אותם בע"ה.
חסר קצת מושגים של דור השביעיחסיד של הרבי
כמו: עשרת המבצעים, תקנת לימוד הרמב"ם, באתי לגני, צבאות ה', שנת הקהל.
יש גם מושגים כלליים שניתן להוסיף, כגון: דמי מעמד, פארבריינגען (עם הרבי, וא חסידישע פארבריינגען).
אפשר גם להכניס בכמה מילים על תאריכים חשובים בחב"ד, כמו י"ט כסלו, י"ב תמוז ו"דידן נצח".
אפשר גם להוסיף (עם עריכה קלה) את המושגים ששירת הבריאה הכניסה.
אפשר לצרף קישור ל-http://chabad.info/chabadpedia, שזה כמו ויקיפדיה חב"דית, ושם מוסברים רוב המושגים בהרחבה יתירה.
אגב, במילה אתהפכא נפלה טעות ונכתב התהפכא.
ד.א. נזכרתי ב'ווארט' וכך הוא:יהודה.
חסידים אומרים שבמילה הראשונה שהרבי פתח במאמר "באתי לגני" מרומז חת"ת ורמב"ם:
ב - האות הראשונה בחומש. א - האות הראשונה בתהילים. ת - האות הראשונה של ספר התניא. י - האות הראשונה של הרמב"ם ("יסוד היסודות").. יפה. נכון?!


הי' אולי מן הראוי להוסיף למילון מושגים נוספים שנראים לכאו' פשוטים, אך לא כולם שמעו עליהם.
ולדוגמא: 'עובד' (תפילה באריכות..). יום-הולדת (10 הוראות ליום זה מהרבי..). 'עשרת המבצעים'. 'דור השביעי'. ויש עוד הרבה רק צריך ת'קריזה לכתוב ולבאר אותם לציבור הרחב.

דובי (דובל'ה)! תודה וישר כח על עבודתך הנפלאה. אני קורא כעת פעם ראשונה את מה שאתה כותב וממש נהנה. המשך כך! החברותא ב'גירסא' מתשס"ז. א סך הצלוחה!
עוד רשי תיבותאנונימי (פותח)

רבי - ראש בני ישראל

הסבר: הרבי הוא הרבי של כולם אין הבדל בין אף יהודי. 

שכוייח!! מתחבדאנונימי (פותח)
שכוייחאנונימי (פותח)
רק עכשיו קראתי .שכוייח!
 
יש באתר "חרדים" מילון מושגים חרדי מרתקחרדים
הכנסו ל"חרדים".
 
 
מה זה זצוק"ללה?אנונימי (פותח)
זצוקללה"ה - זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העולם הבאדובלה
איך אפשר לפנות?אנונימי (פותח)
להרב ניר בן ארצי, בטלפון או בדואר היש לכם מידע עליו? דחוף
בחב"ד נשים וגברים מחוברים לתורה ולדרכיה ורק דרךאנונימי (פותח)
התורה לא נופלים לגיזענות ואפליות ,כי התורה דרכיה דרכי נועם ונתיבותיה שלום ,הם היחידים ,שכול יהודי אוהב אותם ,ומצליחים  לקרב כל יהודי לתורה חנוך לנער על פי דרכו ,ואין אצלהם שחור או לבן ,כך הרבי חינך אותנו שכול יהודי שורש אלוקה ממעל ,
אנחנו לא עדת בני קורח ,להתנשא על העם ,כול יהודי,חילוני דתי חסיד וכול כולם צריכים הארה מה' יתברך ומכול יהודי חכם שיכול להאיר את סביבתו ,התימנים בתימן ,ידעו פת לחם ותורה ועבודה בשדות הילדים ידעו לקרא מגיל ארבע,הוי אצל הרב צדיק שלימד אותם בספר תורה, לימד בספרים המעטים שהיו להם בתימן וכך ידעו לקרא תורה ישר הפוך,כי סביב במעגל ישבו ישיבה מזרחית והספר באמצע ,מה אני רוצה להגיד כול אחד לקח מורשת מארצו ועמך כולם צדיקים ,אם נביט בחידון התנ"ך העולמי בדרך כלל לוקחים התימנים ,שוב זה לא מהתנשאות,זה להראות שהם לא נופלים משום עדה ,ויש את זה רק בחב"ד,חוכמה בינה ודעת ,כולנו הולכים בדרך הרבי שבשבילו כל יהודי הוא  יהלום כשחילק דלרים שעות רבות שאלו אותו אם הוא לא מת עיף וענה לספור יהלומים לא מתעיפים,כל יהודי שרצה זכה להתיחד איתו,או  לקבל תגוב הזה הרבי שלנו,משיח הדור,לא  שינה לו את מי הוא פוגש, חילוני, דתי לאומי ,לימד והשריש לנו שכולנו שורש אלוקה ממעל,אז אייך אפשר להתנשא או להיות גיזען כולנו יהודים שיצאנו ממצרים שתתממש הגאולה תכיף ומיד ממש יחי מלך המשיח . 
הבעל שם טובאברהם איתן

רבי ישראל בן אליעזר-היקים את החסידות

זה נקרה חבד-ליובאוויטשטוביה2

מאחר והיו עוד חסידיות חבד (כל בניו של האדמו"ר "הצמח צדק" היו אדמורים) החסידות היותר גדולה אז היתה קפוסט

כשהרבה האחרון של חבד ליובאוויטש  הוכתר לאדמו"ר (תשי"א) עדיין היו בארץ חסידי קפוסט הרבי נקרא חב"ד ליובאוויטש

האדמורים הראשונים של חב"דאנונימי (פותח)

הצ"צ- הצמח צדק האדמו"ר השלישי של חב"ד אשר שמו מנחם מענדעל

האדמ"ר האמצעי (הדמיטעלע רבי)- האדמו"ר השני של חב"ד אשר שמו דובער

האדמו"ר הזקן (האלטער רבי)- האדמור הראשון של חב"ד אשר שמו שניאור זלמן

תכתוב את כל המושגים ואת הר"תמניי770
הנהמניי770
עבר עריכה על ידי מניי770 בתאריך ד' אב תשע"ב 12:32

 הרשב"ץ הרמ"ש תות"ל 

יש חוברת שקוראים לה "פניני חסידות"dvir99

ויש בה קצת מושגים של חב"ד.

אם אתם מעוניינים אני יכול להעתיק לפה (נראה לי שאין זכויות יוצרים).

ליובאוויטשאליהוtolo

בליובאוויטש ישבו אדמו"רי חב"ד כבר מאדמור האמצעי ועד מלחמת העולם הראשונה

אנינתן אליהו מנחם

טס לליובאוויטש

דא"ח = דברי אלוקים חיים. מאמרי דא"ח = מאמרי חסידותhamedinai


תיקוןאלמוניקית
*אתהפכא
ThxSBH
👍👍
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך