אמונה או כפירה..??ישה"ז=]

-מה אתם אומרים על השיר הבא, שיר אמונה או שיר כפירה??... [-אם תוכלו גם לנמק את דעתכם, זה בכלל יהיה טוב.. ]

אלוהים
ביצוע: מוקי
מילים: מוקי
לחן: פילוני
אתה האדמה, אתה החיים
אתה הבריאה, אתה השנים
אתה האהבה חסרת הפנים

אתה בשנאה ובעין הממשות,
אתה בקנאה ובחוסר ודאות,
באפסות ההיות, ריקנות הימים

כשאני נושם, כשאני נוגע,
פוקח עיניים מביט ויודע,
שומע אמת נקיה ממילים,
אני מכיר אותך, אלוהים

אנ'לא מפחד ממך
כל כך רוצה לפגוש אותך,
אין לי שום ספק בך
אתה בי ואני בך
רק אל תיתן לי לשכוח

באבק הדרכים, בפרוץ הסערה
בנפול השמיים, בשתיקה הגדולה
באותם געגועים, לאיזה ארץ רחוקה
(אני רואה אותך)
מאחורי האין סוף, ומעבר לפינה
בקיום החלוף שרובו המתנה,
במכת האגרוף של אובדן האמונה,
בסוף הפחד מלמות ומהטעות הבאה,
בנטייה להתמכרות ובבדידות של השיגרה,
בהזדמנות הקרובה באפשרות להמראה,
אני מכיר אותך, אלוהים...

אנ'לא מפחד ממך...

מה אדם יותר גוף או נשמה?
הרי אין אף אחד שנקי מאשמה,
אמלט על נפשי ממדבר השממה,
אלי אור אלי דממה

כשאני נושם, כשאני נוגע...

אני ממש...אח..
לא אוהב אותו -שמתי אצל חבר שלי את זה וזה זוועה...
נראה לי שיש לו פיצול אישיות או משו כזה...מה נסגר איתו??
אני אישית לא אוהב את השיר הזה ו...יותר מוגדר ככפירה! {אני לא מפחד ממך...וכו'}
אני אנסה לנתח את זה ככה...אחת מהצפון
זה נשמע שיש לכותב נשמה יהודית ואמונה גדולה רק שהוא לא בדיוק יודע איך מתייחסים לקב"ה לכן הוא כותב את זה בכזאת צורה, כי זו הסביבה שבה הוא גדל וזה החינוך שהוא קיבל לצערי..
נראה לי שיש סיכוי די טוב שבמהלך חייו הוא יחזור בתשובה(ככה אני מקוה בכלאופן)
כל זה אני כותבת בלי לדעת מיהו הכותב וגם אפעם לא שמעתי את השיר-פעם ראשונה שאני רואה אותו..
אין לי זמן לפרט את דעתי,תפוזה 1
בס"ד

אבל בסה"כ אני די מצטרפת להיא מהצפון..
גם לדעתי דמו אחת מהצפון..=)שירה
זה אמונה רק שהיא לא ממש מבוטאת נכון...
בראיה שלו כנראה לא צריך לפחד מהקב"ה ויכול להיות שהוא באמת התכוון שהוא לא מפחד במובן של פחד כי גם אנחנו לא צריכים לפחד מהקב"ה אחנו צריכים שיהיה לנו יראה כלפיו ויש הבדל במובנים...הבנתם? חח
זהו...כזה שחוזר בתשובהשבונץ'אחרונה
אבל מה הוא ניסה להגיד ב"אנ'לא פוחד מימך"-כאלה מה? יעני "אתה לא מפחיד אותי..נה נה בננה?"

זה משפט כפירה לשמע... ובקשר לשאר השיר אני לא יודעת...אבל בכל זאת עדיף לפי דעתי לא לשמוע אותו וזהו....כדי לא להיכשל!
כפירה. ונעבור לשיר סיפרות:פלספנית
בס"ד
אתה האדמה, אתה החיים- נכון.
אתה הבריאה, אתה השנים- נכון.
אתה האהבה חסרת הפנים- שוב, נכון.

אתה בשנאה ובעין הממשות, לא נכון. אנחנו בוחרים בשנאה וכו'.
אתה בקנאה ובחוסר ודאות, כנ"ל.
באפסות ההיות, ריקנות הימים כנ"ל.

כשאני נושם, כשאני נוגע, נכון,
פוקח עיניים מביט ויודע, נכון,
שומע אמת נקיה ממילים, נכון,
אני מכיר אותך, אלוהים- נכון,

אנ'לא מפחד ממך- כפירה ממשית. אני מפחד ממך וחצי! אני י-ר-א ממך.
כל כך רוצה לפגוש אותך, רוצה, אבל מפחד. איך אני, בשר ודם, יכולה להיפגש- איתו?!
אין לי שום ספק בך, בטוח.
אתה בי ואני בך. גם נכון, אבל זה בכלל לא השוואה.
רק אל תיתן לי לשכוח- כן.

באבק הדרכים, בפרוץ הסערה, -סתם שורה,
בנפול השמיים, בשתיקה הגדולה שוב,
באותם געגועים, לאיזה ארץ רחוקה שוב,
(אני רואה אותך)- אני לא יכולה בכלל לראות אותו!
מאחורי האין סוף, ומעבר לפינה- שוב,
בקיום החלוף שרובו המתנה, שוב,
במכת האגרוף של אובדן האמונה, אובדן האמונה?!
בסוף הפחד מלמות ומהטעות הבאה, שוב,
בנטייה להתמכרות ובבדידות של השיגרה, שוב,
בהזדמנות הקרובה באפשרות להמראה, שוב,
אני מכיר אותך, אלוהים... לא. אני מכירה אותך- עד כמה שאני מסוגל לתפוס- אבל לא רק בגלל הדברים הרעים שבאים עלי פתאום.

אנ'לא מפחד ממך... כנ"ל.

מה אדם יותר גוף או נשמה? נשמה.
הרי אין אף אחד שנקי מאשמה, יש, ויש.
אמלט על נפשי ממדבר השממה, למה להמלט, ממי לברוח?
אלי אור אלי דממה למה? למה לא טוב פשוט להשאר כאן?!

כשאני נושם, כשאני נוגע...
*לשיעור.פלספנית
סתכלי על מה שנאי כתבתי...=)שירה
חח מוריה את הורגת. מסכימה איתך ממש!!פגזניקית גאה!
לעניות דעתי אין בכלל לדון בשאלה אמונה או כפירה אלאמאחורי הקו
איך עוצרים את העוול הזה.

תנו לי להיזכר.. האם "מוקי" (באשכרה כלב) הוא לא ה"אומן" שאמר שהוא שונא דתיים ובייחוד מתנחלים ומצידו שימותו כולם (רק במילים יותר בוטות)?
האם אדם (?) שכזה מגיע לו שידונו בכלל על קצה של שיר טיפשי שהוא כתב לפני מאתיים שנה?
לא חסידי, מה שהולך פה.תירא-אל
ה' נמצא בכל. הוא נמצא בשנאה ובעין הממשות, בקנאה, בחוסר ודאות, באפסות -ההיות ובריקנות הימים. הוא נמצא בהכל. אלוהים כמוס בכל תופעה, כל ישות והוויה בעוה"ז, וזאת כפירה עצומה לאמר שהוא איננו.

הספירות (מידות) של ה' נמצאות בלב כל תופעה, ולו בשלילית ביותר. במילים אחרות, שורש כל דבר הוא חיובי, מהות כל דבר, אף כזה שבסיסו שלילי, הוא אלוהי.

[למקרה ולא הבהרתי את עצמי מספיק: הדוגמה הקלאסית ביותר היא הדוגמה על מידת התאווה. כמובן, מידת התאווה היא מידה גרועה ביותר, ואל לנו להחשיב אותה חליליה כחיובית, אבל מחובתינו להפוך אותה לכזאת. כיצד נעשה זאת? יש כמה דרכים. הדרך הראשונה היא זאת שהדגשתי אותה קודם, ננסה להבין מאיזו מידה של ה' הגיעה המידה (במקרה שלנו, התפארות), ומקרבים אותה לשורש המקורי, הנכון, שלה. במקרה שלנו, נתבונן במקור התאווה ונתפאל ממנה- אבל, המחשבה שתיווצר במוחינו תודח מהיותה מחשבת חטא, ותנותב להתאפלות ממעשה הבריאה של האלוהי.
החסידות רואה ביצה"ר תנאי הכרחי להגדיל את עבודת ה', תוך כדי התגברות עליו. כלומר, החסידות שוב לא מגנה את הופעתו של היצה"ר אלא רק אומרת להתגבר עליו באמצעות הידיעה שהוא שליח ה', שנשלח אליו כדי שיתגבר עליו. כך ההתגברות על היצה"ר נעשית אפשרית. משל- מלך שולח את שרו להתגרות בנתיניו, כדי לבדוק את מידת נאמנותם. הנתיינם מבינים את כוונתו ומשתמשים בשר כדי להפגין את ההפך, את נאמנותם למלך. כך האדם שחושף את אמיתיותו האלוהית של היצה"ר.
הדרך השניה היא לראות את היצה"ר כשליח ה' לנסות אותנו. כלומר, החסידות שוב לא מגנה את הופעתו של היצה"ר אלא רק אומרת להתגבר עליו באמצעות הידיעה שהוא שליח ה', שנשלח אליו כדי שיתגבר עליו. כך ההתגברות על היצה"ר נעשית אפשרית. משל- מלך שולח את שרו להתגרות בנתיניו, כדי לבדוק את מידת נאמנותם. הנתינים האינטליגנטים מבינים את כוונתו ומשתמשים בשר כדי להפגין את ההפך, את נאמנותם למלך. כך האדם שחושף את אמיתיותו האלוהית של היצה"ר.
הדרך השלישית היא לנצל את האנרגיה של החטא ולהפנות אותה לעבודת ה', והאמת שהיא קצת מורכבת יותר, אז אני לא אפרט.]

בקיצור, זאת כפירה לאמר שה' אינו נמצא בכל הדברים אותם מוקי ציין. אגב, האמירה בה ה' משתתף ב"אפסות ההיות", כלומר בזבל שאנחנו זאת אמירה משעשעת. כי מצד אחד, ודאי שהוא משתתף, העדיו אפילו אפס לא היינו, ומצד שני, בשכותו אולי אפשר להתיימר יותר מאפס.

וישירות לשיר (שהוא שיר איכותי, אגב), נראה לי בניתוח מוגזם שכזה השורה היחידה שיכולה להתפרש כבעייתית זה ה"אני לא מפחד ממך", שבעיני יכולה להיות דרך לאמר, "אני מתמודד עם עובדת היותך" כלומר, אני מכיל ויודע שאץה קיים, ולא מפחד ומסתתר בהדחקה בצללים. שימו לב שהמשורר (עשיתי בגרות בסיפרות לא מזמן, אל תקשיבו לי), הוא חילוייני, ככה שהוא בא מנקודת מצבט שונה לגמרי. האמירה שלו ב"כל-כך רוצה לפגוש אותך" היא מקבילה לקודמת- חילוייני סטנדרטי מתנגש בה' רק בחדרי ניתוח, מקלטים, חדרי המתנה וכאלה- עכשיו, מוקי אינו מדחיק את נוכחות ה', אלא מכיר בה בכל דבר שהוא עושה. יותר מיזה, הוא היה רוצה לפגוש את ה' (לא במובן הממשי של המילה, יותר במובן הרוחני) כמו שכולנו היינו רוצים להרגיש ביתר מוצקיות את נוכחות האלוהי. כמובן ש"מכיר אותך" זה מכיר בך בתודעה ברורה.

קישור לשיר-

(אפילו שאני מעדיפה את האדמה בוכה.)

[כמאמר השיר הקדוש: hashem is here hashem is there hashem is really every where. up up!! down down!! right left and all around!!]

רק מהשם של האומן אני יודע שזה שיר כפירה....420mal
בהנחה שהוא לא התחזק.
ופלספנית- כמה תיקונים....|חופר|
"כל כך רוצה לפגוש אותך"- נראה לי שהוא יותר מתכוון שהאמונה שלו לא מבוססת כ"כ, והוא רוצה לפגוש בה', (למרות שזו לא הדרך לאמונה כי אז אין כ"כ בחירה חופשית)וזו לא אמורה להיות התרסה.

"(אני רואה אותך)"- נו באמת...הכוונה לא שהוא רואה ממש, זה כאילו מרגיש, שם לב, רואה שה' קיים...

"הרי אין אף אחד שנקי מאשמה" --"אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא."
בקשר לאחרון-פלספנית
בס"ד
כן, אבל יחטא ואשמה זה לא אותו דבר.
עמוק עמוק עמוקדני-יהונתן
אם מי שכתב את השיר הזה היא איש תורני, הייתי יכול להסביר כל משפט ומשפט בשיר שלו על דרך האמונה והתורה הגואלת. זה אפשרי!
אבל מה לעשות והוא כיוון כוונות מן הסתם יותר בוסריות מגושמות ושטחיות במילות השיר.
לכן, לא כדאי לשמוע את השיר הזה, אנחנו מאמינים, שלמרות שהמילים של השיר יכולות לסבול שני פירושים, מכל מקום, כאשר הוא מתכוון לפירוש הפסול- הרי שזה המסר הסמוי שהוא מנסה להעביר, וזה יכול לחדור לנשמות באופן תת-מודע.
לכן הרב גיא צבי מינץ כתב ספר מיוחד על מנגן כשר וניגון כשר.
נכון.. אני מסכימה עם דני י'הונתן ועם אחת מהצפון..יעל =)
אמונה!!!!!מילקי
לדעתי המשפט "אין לי שום ספק בך" זה מראה שזה אמונה! כל העניין של אמונה זה להתחזק באמונה למרות הספקות (ספק-עמלק).
פעם ראיתי איפושהו (אני חושבת שבספר בגן האמונה), שיש 3 דרגות לאמונה:
1-הכול ממנו
2-הכול ממנו והכול לטובה
3-הכול ממנו לטובה ולשם תכלית
זה לא בדיוק כזה מופשט אבל לפי מה שאני זוכרת זה העיקרון...
אוקיי אז את הדרגה הראשונה-הכול ממנו אתם יכולים למצוא בבתים וזה שהוא אומר ש"אתה בשנאה..." זה כן נכון, אלוקים נמצא גם בשנאה שלנו... גם ביצר הרע שלנו, אלוקים נמצא ובעצם הוא פשוט אומר שאלוקים נמצא בהכול...
לפי איך שאני הבנתי כשהוא כותב "אני לא מפחד ממך" הוא פשוט מתכוון שהוא לא מאמין מתוך פחד (כן,כן יש הרבה מאוד שחושבים שהאמונה באה מתוך פחד...לצערנו...) ולא, הוא לא למד בבית ספר דתי שבו למדו אותו שצריך להתיירא מה' יתברך (להתיירא! לא לפחד! זה שהוא כותב "אני לא מפחד ממך" זה בסדר גמור!) אז זה מה שהוא כותב... אני לא מכירה את הזמר אז אין לי דעות קדומות וחוץ מזה שכמעט לכל אחד גם לחילונים הכי גדולים יש ניצוץ של אמונה מתישהוא... (ואת זה שמעתי פעם "חילוני" אומר... בררר שונאת ת'הגדרות האלה...) ועוד הוא כותב בשיר "שומע אמת.." מה יותר אמונה מלהגיד שאלוקים אמת ושאין לו ספק בו??? חוצמזה הבית האחרון מראה שהוא פשוט בחיפוש...
"מה אדם יותר גוף או נשמה?
הרי אין אף אחד שנקי מאשמה,
אמלט על נפשי ממדבר השממה,
אלי אור אלי דממה"
הוא רוצה להימלט מ"מדבר השממה" לאור! מה יותר חיפוש אמונה מזה???
וואו... פילספתי.. =]
פרושים יפה נתתם פה..-ישה"ז=]
לדעתי זה שיר אמונה.. יש פה הרבה שממש מבטא אמונה..חוץ מהמשפט - "אנלא מפחד ממך" -שהפריע...


אדם אחד אמר לי- אי אפשר אפילו להתלבט בקשר לשיר כזה- בטח זה נכתב בשביל החרוזים ולא עם כוונה..-מה דעתכם?


[תודה על התגובות..!!]
=]
כמו שכתב דני-יהונתן, למרות שאפשר (ואולי ראוי) לפרש420mal
את השיר לכוונות טובות-
אם תשמעי את השיר עצמו המסר שהוא מעביר הוא שלילי...
אהבה מסותרת הנמצאת בכל יהודי, שאינה מכוונת.עמישב
איכס!זה גורם לרצות להפסיק לקרוא!רחובות קוקוקו!
הוא פשוט מדבר כמו אל חבר שלו לכל היותר!
ממש לא נראה לי מתקרב לשיר אמונה..
כמה שהשיר הזה כו\פר- הוא יפה!!!שירושקי
לוידעת, משו בשיר הזה מסתדר לי בראש,מצד שני- יש כל מיני קטעים מוגזמים
תכל'ס יש כל מיני משפטים בשיר שמסתדרים לי אמונית...לוידעת מהאיתכם!!
וחוצמיזה- זה אחלה שיר!!
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך