-- קובץ פקודות מטכ"ל 34.0712 – עדכון פקודת "השילובעץ על מים

 

לקראת גיוס החרדים המלא:
 
תוקף: יולי תשע"ב ועד ביאת גואל צדק.
 
א. מדים, ציוד וייצוג:
 
1. יבוטלו צבעי הכומתות ליחידות השונות ובמקומן
יונפקו כומתות סרוגות ו/או שחורות בלבד, מבד,
קטיפה או עור, עם סרט או בלעדיו, ע"פ השתייכות לחצרות.
 
2. סמל צה"ל יקבע ע"ג הכומתה מצד שמאל, למעט חסידי וויז'ניץ.
 
3. יינתן פטור מגומיות מכנסיים, למעט חסידי גור.
ובשבתות ומועדים, גם חסידי בעלז וויז'ניץ.
 
4. יונפקו מצפנים אישיים המורים את כיוון התפילה לירושלים.
 
5. גלח"צ בוקר (גילוח/צחצוח) יבוטל, ותישאר הצ' בלבד,
ככתוב: "צ' כתמר יפרח וגו' ".
 
6. דרגות רובאי 01-07 יבוטלו, ובמקומן יונפק תואר
"יורה-יורה" א'-ז' בהתאמה.
 
7. תבוטל דיסקית הצוואר מחשש "לא ילבש",
ובמקומה יונפקו עניבות אלומיניום אישיות.
 
8. יוקמו מקוואות בכל בסיסי צה"ל, מצאלים ועד הצוללות,
כולל טנקי חב"ד.
 
 
ב. מזון:
 
1. תוקם מחיצה בין כיורי החלב והבשר, בין הבשר והדגים,
ובין ההכשרים של שארית ישראל והרב לנדא.
 
2. לחם שחור יעבור גיור לחומרא.
 
3. בכל שבוע, בלילה שבין חמישי לשישי (ליל שישי)
תתקיים ארוחת לילה הכוללת חמין, ארבע'ס,
פיצוחים ושאר קטניות.
לאחר מכן
יערך תרגול חל"כ ותרגול אוהל אב"כ.
 
4. בכל בסיס יוכשרו מספר מטבחים ע"פ מספר ההכשרים המקובלים
על חיילי אותו הבסיס. במקרה של מצוקת מיקום,
ניתן לבטל את מגורי החיילים ושטחי האימונים, ולמקמם במטבחים.
חל איסור להעביר מוצרי מזון ממטבח למטבח, משום:
"אין מערבין שמחה בשמחה".
 
 
3. משמעת והליכות:
 
1. תבוטל קריאת "הקשב" לקבלת המפקד, ובמקומה תפצח המחלקה
בשירת "ימים על ימי מלך". יש להיערך להתמשכות מסדר הבוקר
עד פלג המנחה עקב סחף רגשות בלתי ניתן לשליטה.
 
2. חניך תורן יהיה כהן בלבד, ובהעדרו ימלא את מקומו לוי.
 
3. ח' פלוגתית תסתדר במבנה חסר, זכר לחורבן.
 
4. שיעורי מור"ק (מורשת קרב) יערכו פעמיים בשבוע במתכונת
עיון ובקיאות, ולאחריהם יתקיים סדר חזרה.
 
5. חל איסור מוחלט על הקפצות לילה מחשש הפסק בדיבור
בקריאת שמע שעל המיטה.
 
6. מגורים באוהלים יאושרו אך ורק תוך עמידה במכסת 30%
ספרדים בכל אוהל או בכפוף לצו בג"צ (תושבי עמנואל יופנו
לקציני ת"ש לקבלת פטור).
 
7. מזוזות האוהל יקבעו במאונך, אולם האוהל עצמו יוקם
באלכסון בכדי לצאת יד"ח כל השיטות.
 
8. חל איסור חמור לקבע את יריעות האוהלים באמצעות יתד.
גם המבשר ומשפחה אסורים, למעט פרקי זמן קצרים שאינם
מתמשכים מיום ליום.
 
 
ד'. אימונים ושיגרת קרב:
 
1. מטווחים יערכו בשבת בשינוי בלבד. היינו- נשק הפוך.
לפיכך, אין לאפשר חופשות בימי ראשון לפלוגות הקבורה.
 
2. לפני ביצוע מטווח יש לכוון לשם ייחוד קוב"ה לקיים
מצוות "מחה תמחה את זכר...".
 
3. נוהל פתיחה באש יבוטל ויומר בנוהל "הקם להורגך משכהו
לבית המדרש" (או משהו כזה).
 
4. בשדה הקרב יונפקו לחיילים רימונים מאוצר בי"ד בלבד.
 
5. תרגילי פזצט"א יומרו בגילגולי שלג, ובלבד שנעשו
במכון מוכר ובאישור הרה"ר לצה"ל.
 
6. נוהל דיווח בקשר יעבור עידכון מחדש ע"י וועדת
הרבנים לענייני לשה"ר, ויהיה כפוף להחלטותיה.
 
 
ה'. שבת:
 
1. שינה בשבת תענוג = שמירות בשבת תועבה!
 
2. בשמים להבדלה יונפקו ממלאי "עשבי התיבול" הנמצא
בשימוש חסידי ברסלב, וברכתן "המוציא עשב ומבדיל מהעצב".
 
3. תיאסר לחלוטין שירת זמירות "דרור יקרא" בנעימה התימנית,
למעט בסיסי תותחנים הסובלים ממילא מחרשות חלקית עד מלאה.
 
 
ו. תפילות:
 
1. בכל בסיס יוקמו 4 בתי כנסת: אשכנז, ספרד, עדות המזרח,
ואלו שבעיקרון לא תדרוך בהם בחיים!.
 
2. בעל "חיוב" יקבל עדיפות על פני בעלי תפילה אחרים,
ובלבד שיגיש בקשה בכתב 13 חודש קודם לכן לוועדה לתיאום
מתפללים (ולת"ם).
 
3. תבוטל תפילת "מי שברך לחיילי צה"ל", ובמקומה תאמר
תפילת "מי שברך לתלמידים שנותרו בישיבות, העומדים על משמר התורה".
 
 
ז'. חופשות:
 
בעת פטירת אחד מגדולי ישראל ח"ו
{ע"פ רשימת "גדולי ישראל" (התשע"ב), בהוצאת ארגון רבני צוהר ובשיתוף חה"כ יוחנן המטביל}
יופסקו מיידית כל אימוני צה"ל, ויועמדו הסעות בכל בסיסי צה"ל לכל חייל שיחפוץ ללוות את הנפטר.
 
בו-זמנית תוגש בקשה דחופה למועצת האו"ם להכרזה על הפסקת
אש זמנית ומשלוח הכוח הרב-לאומני למשך שבעת ימי האבל.
 
 
ח. שונות:
 
1. רשימת ההשמעה של גלגל"צ לא תכלול זמרים המופיעים בפני נשים,
ותורכב בידי הרב אמנון יצחק או מי מבאי כוחו.
 
2. עיתון "במחנה" יכלול מוסף כרומו מצולם בשם "בחצרות קודש",
ובו תמונות מהווי הקהילה.
עוד אחד.שבזניאל

מה שיקרה מאלול הקרוב בעקבות ביטול חוק טל:

הגיע היום. עשרות אוטובוסים מגיעים להיכלי הישיבות ומעמיסים את בחורי החמד במהירות, לבושים כובעים וחליפות ציציותיהם מתנפנפות וכשהם מצוידים בשקית ניילון קטנה של גל פז ומסכת נזיקין ביד, הם עולים בזה אחר זה ״לפחות גמרו עם הסיוט של להידחק בתור להגשת דיחוי בלשכת גיוס" מפטיר מוישי בעגמומיות. ראש הישיבה עם זקנו הגדול עובר באוטובוס, נפרד מתלמידיו ומחלק רמב״ם ׳היד החזקה׳ במהדורת כיס ״שיהיה לכם יד חזקה״ אומר ומעודד ״תראו לגויים האלה מה זה״. 
האוטובוסים נוסעים לדרכם לעבר הבקו״ם [בסיס קליטה ומיון] ובדרך חרף צעקות הבחורים מוקרן סרט קצר על הצבא. האוטובוסים מגיעים בשעת צהרים ופולטים בזה אחר זה את מיטב עילויי עולם הישיבות בחורים ואברכים מכל קצוות הארץ – ליטאים, חסידים, ספרדים, הכל בערבוביה. ״בצבא לא תהיה גזענות" הצהיר הרמטכ״ל כמה שבועות קודם לכן, אצלינו אין מכסה של 40% ספרדים לבסיס, אצלינו כולם מעורבים.

 

״אני המ"כ שלכם, תסדרו ותעמדו בשלשות" נשמעת צעקה מפיו של בחור צעיר מלא בפצעי בגרות. ״מה זה מ״כ?" שואל צביקי, "זה מפקד כיתה" עונה חיים שאחיו לא עלינו כבר הלך לצבא מזמן, "מין מפקד זמני כזה שמשגיח עלינו פה בבקו"ם כמו המקק בישיבה". "מנחה" צועק מאן דהו אוקי אומר המ״כ שקיבל הוראה לנסות להתחשב ולא לעורר מהומות,יש לכם רבע שעה, תתפללו. 
מתחילה מהומת ענק "נו תיגש" "לא תיגש אתה" "לי יש חיוב" "רגע איזה נוסח?" "מה פירוש? אשכנז ברור!" "מה זה?! רק ספרד" "השם ירחם עליכם איך נתפלל נוסח של פולנים קרים, אצלינו בעדות המזרח יודעים לכבד בתי כנסת" "אשראי יושביי ביתכו" בוקע קול במבטא חסידי כבד, "קורבנות, קודם קורבנות" צועקים מספר תימנים בבהלה "אבל לי יש חיוב" "אוי גוואלד פרענקים" "הרב עובדיה פסק...." "קודם אומרים שלוש פעמים יחי אדונינו" מתערבים בוויכוח כמה מזוקנים צעירים וחוץ מזה 
שעכשיו זה זמן לשחרית בכלל. זעקות עולות מכל עבר, ויכוחים הלכתים, הוכחות, מקורות נשלפים. "עברה רבע השעה שלכם" צועק המ"כ, "אבל עוד לא הספקנו" מתקוממים כולם" "תוספת עשר דקות וזהו" כולם מתפזרים בבסיס ומקיימים תשעה מניינים שונים. שעה וחצי מאוחר יותר נאספים כולם שוב.

 

מתחילים לעבור שרשרת חיול מוסרים פרטים אישים מצטלמים ומקבלים תעודת חוגר ושרשרת עם דסקיות זה ״לא תלבש״ מתעוררת מחאה "אנחנו לא נלבש שרשרות על הצוואר" ויכוחים סוערים ומריבות מסתיימות רק בהתערבות ח"כ גפני שמגיע למקום
"המספר האישי שלכם, תשננו אותו בע״פ, בזה תשתמשו להזדהות מעכשיו והאלה זה השם שלכם. לדוגמא אתה הוא פונה לבחור שברירי למראה תזדהה! הבחור מחוויר ומתחיל לגמגם ״קו קו קוראים לי חיים צבי...״ ״לא! לא! מספר אישי בלבד!״ צועק המ״כ תזכור בצבא מספר אישי זה כמו השם שלך, תגיד אתה הוא פונה לבחור אחר אני 853442 הכהן עונה הבחור בהיסוס. 
כעת לשלב הרפואי "תקבלו ארבע חיסונים שונים" אומר המ״כ ואחרי זה תעברו בדיקה רפואית קצרה. ״אני לא מקבל שום זריקה לפני שאני מתייעץ עם בני פישר״ זועק אברך מבוגר ״תתקשרו להרב פירר״ מבקשים כמה אברכים. מספר חסידי גור זועקים במקהלה ״ליצמן תביאו את ליצמן לכאן, חוצפה תביאו אותו״

 

מוליכים את כולם לאפסנאות בכניסה מודבקות מודעות עם סיסמאות צה"ל 'חייל שפר הופעתך' נו שוין אומר מישהו, "אני מקווה ששוואקי מתגייס והוא יראה את זה". 
כולם מקבלים מדים ונעלים צבאיות ומתלבשים, מספר בחורים חסידי גור מלמדים את כולם איך מסתדרים עם הגומיות שבתחתית המכנסים, אברכים ספרדים שואלים האם מקבלים גם מדי ב' יוסף? קבוצה של בחורים חסידי ויז'ניץ ובעלז מתאגדים ודורשים ללבוש את המעיל הארוך מעל המדים, מתעורר ויכוח עז עם המפקדים, קריאות "נאצים" נשמעות מכל עבר ובסוף מושגת פשרה לפיה ילבשו את המדים ומעליהם הגרטל
המסדר הראשון כולם מסתדרים בשלשות המ״כ צועק "לקבלת המפקד, המחלקה תמתח להקשב","שתיים שלוש", .....״ימים על ימי מלך תוסיף......״ בוקעת שירה אדירה״ סתמו תפה ותעברו לדום״ נובח המפקד, אתה שם תעמוד דום, תעמוד דום אמרתי, הבחור ממשיך לזוז ״אתה תקבל כלא״ מתיז המפקד באיום ״המפקד הוא לא יכול לעמוד דום״ "למה?" ״הוא חסיד ברסלב״. 
"המפקד מעביר תדרוך קצר ומסביר "עכשיו ילכו כולם לחדר האוכל לאכול, אחר כך תשובצו ביחידות השונות, לפני השינה תקבלו שעה חופשית, תלכו לישון ומחר תוסעו לבסיסים שלכם ותתחילו טירונות" 
בחדר האוכל המ"כ מסביר שהצבא התחשב בצרכי החרדים והביא אוכל בהכשר מהודר מבול שאלות תוקפות אותו: "מה ההכשר" מי המשגיח"... "זה בסדר כל העופות בהכשר מהודר של 'שארית ישראל'" שלושה אברכים חסידים מתעלפים בקצה האולם המ"כ ממשיך ומשוויץ "ואפילו לכבוד היום הראשון הבנו לכם קוקה קולה "שומו שמים, הרב לנדא?!" זועקים מספר בחורים ויוצאים בהפגנתיות משל אשתו של הרב לנדאו באה לשיר לפניהם "אני אוכל רק בית יוסף" אומר אברך בעל חזות מזרחית "השם ישמור זה טרפות, רק הבד"צ... מהמומה ענקית מתעוררת במקום, לאחר כמה שעות שוכחת הסערה כשהצבא מייבא במיוחד מעדנים מהדר גאולה בירושלים וחלות של מאפיית ויזניץ'.

 

כולם אוכלים שבעים ומופנים לראיונות אצל קציני המיון שיפזרו אותם בכל יחידות צה"ל מכיוון שאי אפשר ש-64,500 בחורים ואברכים ישרתו ברבנות הצבאית, בלהקת 'פיקוד שבת', וכו'. 
קציני המיון נתקלים בהתעקשות על הפרטים ובטענות כנגד השיבוצים המוצעים: 
"אגוז?אתה רוצה לשלוח אותי ליחידת אגוז! השתגעת?! אגוז גימטריה חטא אני לא הולך ליחידה כזו. לי מתאים יותר להיות ב'יחידה לסילוק פצצות', יש לי עבר ארוך במשמרת הצניעות." 
"צנחנים? אני? אתה יודע לאיזה בעיה הלכתית אתה מכניס אותי, מתי מברכים תפילת הדרך בצניחה? מאיזה גובה? ואם זה רק צניחת אימון, מברכים בשם ומלכות? לא רוצה ללכת! אני מעדיף מסתערבים לעשות מערבים וכדומה, הרי כבר בצעירותי למדתי בישיבת 'מערבא'." 
"אתה תיסע לבה"ד 3 [בסיס הדרכה]" "אבל אני כבר ועד שישי..."
"מתאים לי לעבור קורס בהסוואה, אני כבר ממילא מומחה בתורת הנסתר" 
"אוקי אני שמח לבשר לך שאתה תלך לחייל האוויר" "שומו שמים, אני בחיל האוויר?!לצאת מהארץ?! לא יקום ולא יהיה! אני חושב שאני מתאים ליחידת הצלפים, כבר יש לי מספר שנים הסמכה של יורה-יורה" "אבל בכולל אמרו עליך שאתה מחטיא את הרבים" 
"אתה תהיה בגבעתי" "המפקד חשוב לי לציין שאני לא יכול לעשות שמירות שש שעות כמו כולם אני יכול מקסימום חצי שעה כי אני הולנדי" 
המיונים המפרכים הסתיימו. סופו של היום הראשון כולם מתארגנים לשינה, בפתח הבסיס מופעים לראשונה כמה חסידי אמשנוב שמתחילים להגיע וכולם מנצלים את שעת הט"ש [טרום שינה] או בשמה החדש שעת ק"ש (קריאת שמע) למעריב. חברונרס הם היחידים שלא מתביישים מהמקלחות הצבאיות המשותפות. וכולם הולכים לישון לקראת מחר

יפה!כריסטופר

זה מקורי?

(השאלה מופנית לשניכם)

שלחו לי במייל...עץ על מיםאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך