נתקלתי בבעיה קשה ואשמח אם תסייעו לי בפתרון...!מאחורי הקו

בע"ה

האם במאכל "ביצת הפתעה", שהוא כידוע מיוצר ממוצרי חלב ומשתייך לקבוצת המאכלים הנקראת "חלביים", בצדו האחד מאכל חלבי, ובצדו השני הפתעה. וכעת, אם מהצד שבו נמצאת ההפתעה יוצא צעצוע קטן מפלסטיק בצורת תרנגולת \פרה \כל מאכל בשרי אחר, האם מותר לאכל את תוכנה של ביצת ההפתעה (האכיל, לא זה מהפלסטיק) גם אם חיה יצאה בתור הפתעה (וואו, איזו הפתעה...) ואסור לאכול חלב עם בשר, האם זה אסור מפאת מראית עין (ע"ע נקניקיית טבעול בחלב סויה) או שמותרת כי אינה אמתית?

וכן לגבי ה"כפית" קטנה המצורפת לעטיפה ע"מ שיאכל בחופשיות (ע"ע פריסטייל), האם לאחר השימוש מותר להכין ממנה מפרט לגיטרה, או מפאת זילזול באוכל מוטב שלא? (וזאת מהבחינה המוסרית).

אשמח למענה מן הרבנים הצדיקים (שוכני עפר המה? סתם... לא צוחקים מדברים עצובים.. תמחקו את זה) שיתייחסו\ תתייחסנה (רבניות) לשאלתי.

בתודה,

דלת העם (לא כולם. ביחיד)

אינני בטוחה שעל תכשיט זה ישנו הכשר...חני.
מובן שמותר~מאיר~
מאחר והוא טעים ביותר, ומאחר וישנה חסימה של ממש בין המאכל לבין ההפתעה(נראה לי, מרוב יגון על אובדן הישנות, בהן ההפתעות היו בתוך הביצה, לא נגעתי בעניין מימיי). כמובן שאין לעשות את הכפית למפרט גיטרות, עקב חוסר איכותה הפוטנציאלי לכך.
אמממ העם תומך בך מאיר המשך כך*אריאל*
תודה תודה סומק עולה בלחיי~מאיר~
לפי דעתי-שבונץ'
אם תוכלי בסתר-מותר
ואם בגלוי אסור מפאת מראית עין!!

ובקשר למפרט, כדי שלא יהיה ח"ו זילזול אוכל,או בל תשחית, רק אם את מנגנת שירי קודש! לשם שמיים!

בהצלוווחה
דווקא מצאה חן בעיניי התשובה של אלירז.מאחורי הקו
אבל... מה איתי? אני לא קשורה למראית עין? או שפשוט אם אעצום את העיניים אז לא יחול עליי האיסור. מסכימה.

ומאיר- חן חן (לטוחן) על התגובה הקולעת, באמת לא מומלץ לאכול את החידוש הלא מרענן הזה.
מה דעתכם להקים עמותה שתממן תנועה שמטרתה למחות על העוול הנורא שנעשה ב"שידרוג" ביצות ההפתעה הישנות והטובות? (אגב, למישהו נשארה אחת כזו? לפניות- me mail |לא יודעת לכתוב באנגלית|)

(ושוב כבדרך אגב- גיאוועלד, מתי יחליטו ל"ע לשדרג את הקרמבו?? |מבוהל ומזועזע|)
בוודאי-העמותה למען החזרת עטרה ליושנה~מאיר~
והשבת ביצות הקינדר על כנן כמקדם. למעשה, תחילת השינוי לרעה היא בזה שהפסיקו לייצר סדרות של הפתעות מוצקות ובלתי-מתפרקות(למי שזוכר-האריות, הפינגווינים, ההיפופוטמים, הרוחות, החייזרים וכו' וכו'), ומכאן קצרה הדרך לחידוש הנוראי הלזה.

עוד תכונה טובה של ביצות הקינדר, הוא היותן עשויות חלב נכרי, כך שכשאתה בחברת צדיקים וקדושים אתה יכול לפתחן ולאכלן לבד בלא צורך בתוכנית החלוקה.
אם כבר הזכרת....אנונימי (פותח)
זה באמת לא הוגן שביצות הקינדר יהיו חלב נוכרי אולי אני ימציא ביצים שעשויות מחלב ישראל,אני בטוחה שזה יהיה הצלחה גדולה ,וגם במקום ההפתעות הרגילות, בכל ביצה יהיה ספר תורה מיניאטורי או משהו כזה.....וככה גם נצא עם ביצים כשרות למהדרין וגם עם פרס ערכי וחינוכי...ועוד משהו.....העטיפה שעל ביצי ההפתעה מציגה ילד מחייך,קודם כל לילדון הנחמד אין אפילו כיפה ,שלא נדבר על פאות ,אז עוד יתרון נוסף של הביצים הם שעל העטיפה יהיו פרסומות לכל מיני תלמודי תורה מומלצים בכל רחבי הארץ וכשההורים המסורים יקנו לילדהם הרכים ממתק ירוויחו גם מידע חשוב לעתידו של הילדון....
אמממ לחלב ישראל אין לי התנגדות...~מאיר~
עם זאת, ספרי תורה מיניאטוריים?! מה עלה בדעתך?! כך הילד ילמד שכדי להגיע לתורה עליו לאכול את מושא תאוותו, ולשקוע בתאוות חומרניות רח"ל. וודאי שיש להשאיר את ההפתעות על כנן, או רצוי יותר להחזיר את הסגנון הישן. לבד מכך הילד על העטיפות הוא בסדר גמור, הכיפה שלו מאחורה ולכן אינך רואה אותה, ולמעשה הוא צדיק יותר מרבים המתהדרים בזקן ופאות.(אולי...)
היפופוטמים ,אריות,וג'ירפות יותר טובים.........?אנונימי (פותח)
מה רע בספר תורה מיניאטורי,עוד חיסרון בהפתעות הישנות שאם במקרה יוצא לילד קטן אריה או כל בהמה לא כשרה אחרת כידוע לכולנו ילדים קטנים נוטים להכניס לפיהם כל מני דברים אז כשהם יכניסו את הצעצוע וינסו ללעוס אותו יכשלו במראית עין .וגם אם יוצאת פרה או בהמה כשרה היא נלעסת ללא שחיטה ולפעמים גם נתלשת ממנה איזה רגל או שתיים לכן אין מוצא חיבים להחליף הפתעות .....!ובנוגע לזה שאמרת שלילד על העטיפה יש כיפה אבל היא מאחורה , זה פסול מעיקרו ,הרי למה שמים כיפה אם לא רואים אותה ...?!
גם אני מתנגדת לכך,מאחורי הקו
שהרי אם תיפול ביצת ההפתעה על הרצפה מידיו העמוסות של ההוא שמסדר אותן במקומן, וההפתעה המיוחדת שבביצה תהייה ספר תורה, אין זה ראוי כלל!

את הכיפה של הילד שהוא שם מאחורה כן רואים, אבל מאחורה, וזה בעצם לא בסדר כי אם הכיפה מאחורה אינו מפיץ את אור ה' ברבים ויש מקום להדר. אז נו, שוין. תבקשי מהדוגמן (שבאופן מחשיד דומה לבני-דודים שלי) של העיתון בשבע (פרסומת למזגן, זאתי עם הכתום מאחורה!) שידגמן לך על העטיפה של ביצת ההפתעה (הס מלהזכיר ביצת קינדר, שהלא 'קינדר' הוא שמה של החברה המייצרת את הביצות הנוכחיות ל"ע) ובכך תיפרטנה כל הבעיות הכרוחות בהוצאת הרעיון הנדיר והמבורך לפועל.

בב"ח לח"א |נקרע מצחוק|
אנכי הקטנה.
דעתי בנושא-דינמית
קודם כל- אני מוחה בתוקף על הנסיון להידמות לחידושיי הגויים, נכון שאומרים חוכמת גויים תאמין, אבל שידרוג ביצת הקינדר היא עבירה חמורה! כמו שכתוב בתת סעיף בעשרת הדברות- ולא תשנו את ממתקי ילדיכם!
אם זיכרוני אינו בוגד בי, ראיתי פשקווילים על זה בכל מאה שערים.
וכפי שכתב כבר רבנו הבבא סבבה, הצעצועים צריכים להיות דברים שהילד יבין שאינם מיועדים ללעיסה אלא למשחק בלבד. (למשל מכוניות, משאיות והליקופטרים מניאטוריים) על מנת שלא להכשיל את הילד במראית עין וח"ו באכילת בשר טריפה (או בצורת שחיטה לא כשרה) כשיגדל...
ובקשר למיני ספר תורה-דינמית
ידוע כבר שצעצועי הביצה נועדו "אלה ללעיסתם ולהריסתם בלבד" ולכן ספר תורה בביצה יהיה חילול ה'' נוראי!
מחזקת את ידייך (בשלשלאות ברזל).מאחורי הקו
אך כאשר תומצא ביצת ההפתעה היהודית, (קינדער, אפשר להפוך את זה לקניידערלעך) יירשם בהדגש מיוחד על גב העטיפה "לעיסת והריסת ההפתעה אסורה בהחלט אם מצויה בה קדושה כל שהיא!"

(ואפשר גם להמציא הפתעות שלא יהיה בהן קדושה, כמו למשל קמיע של "האש שלי" ח, ח, ח.)
אני נתקל כאן~מאיר~
בזלזול מחפיר בדרכי פעולת המוח של ילדים קטנים. בהיותי עולל ויונק ברחובות פריז, ניזונתי בלא הרף מביצי קינדר, ומעולם לא עלה בדעתי אז ללעוס חלילה את האריות החביבים, או את ההיפופוטמים הסטלנים, או את הפינגווינים....
בוודאי שאין מקום ללעיסת והשמדת ההפתעות, ולשיטתך שכן, חלילה חלילה מלייצר ספרי תורה, שכן ייבלעו, ויתקיים בהם "ותורתך בתוך מעיי", ולשיטה זו אין מנוס מכך שההפתעות היחידות יהיו עוגות/סטייקים/מכוניות, שאמנם אכילתם אינה בריאה, אך אין בהן דין טרפה. בכל אופן אין ספק שההפתעות הישנות מובחרות מכל, שכן הן מהוות שעשוע נחמד ואוסף אדיר לעת פנאי לפעוטות אשר לא ילעסום נפש.
ואם בנושא עסקינן,פלספנית
בס"ד
מישו יודע אולי האם שוקולד "kinder bueno" שנקנה בחו"ל הוא כשר? אמן שכן! |מתחנן|
אחותי חזרה מחו"ל עם חבילה של 16 כאלה ענקיים, ובנדוד שלי טוען שזה לא כשר ... וזה יושב לי מול הפרצוף ומגרה! ודודה שלי שהיא אמריקאית במקור אומרת שזה כן כשר. אז מישו יודע?
אכן בנושא עסקנין (אלא מה?) =]מאחורי הקו
אם זו הייתה שאלה רצינית, אז אני חושבת שכן. אצלינו בצרכניה של היישוב (הצרכניה כשרה למהדרין, והמחירים שווים לכל כיס! תלוי כמובן כמה כסף יש בכיס הזה, ולא ארחיב...) מוכרים כאלו חופשי.
מה שכן, אני כמעט בטוחה שהשוקולד הזה הוא חלב נכרי\ מוצקי ח"נ (אם מתחשבים בזה ש99.9% שהילד על העטיפה הוא בעצמו נכרי?!).

בקיצור, יום טוב.
אבקש לתקןשבונץ'
אבקת חלב נוכרי ולא חלב נוכרי...!!!

ובקשר לילד שעל העטיפה-מי יודע? יכול להיות שהוא יהודי והוא בעצמו אפילו אינו יודע... היום היא כבר אי אפשר להיות מופתעים משומדבר |נאנח|
פרסומת סמויה לצרכניה!!!!מילקי
קלטנו אותך חבובה! זה לא יעבור אצלנו חלק!!!(גלאט!)
טרף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
החיה נחנקה בתוך הביצה ולכן היא טרף.
אא"כ יש לה פתחי אוויר,מאחורי הקו
שהדבר הזה אפשרי, ומן הסתם גם קורה, בביצת ההפתעה המשודרגת!
רואים שהיא מתה בלי שחיטה!אנונימי (פותח)אחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך