תשעה באב | המקדש שבלב. אור בקצה המנהרה. הלכותממקום אחר =)

 

חבר'ה - שווה קריאה  רק 5 דקות.. 
זה מחולק ל3 דברים שונים, ממש לא ארוך =)

וגם אם לא קראתם - אני אשמח אם תקפיצו בשביל אחרים
תזכו למצוות!!! 
ולהזכירכם - לא אני כתבתי

 

דברים שבלב | המקדש שבלב 

גשם על הכביש, ראיתי איש זקן יושב לבד ומחריש,

"לאן לפנות?" שאלתי, "לשמאל או לימין?"

"תלך ישר", כך הוא אמר, "ישר ותאמין". 

אם לא תעשה לחברך מה שלעצמך כואב

אתה תמצא את הנתיב לירושלים שבלב. (אהוד בנאי)

 

*******

מקדש שני שהיו עוסקים בתורה ובמצוות ובגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שנאת חינם שהיתה ביניהם. (יומא)

למה שנאת חינם כל כך נוראה שבגללה נחרב בית המקדש ויצאנו לגלות ארוכה? 

שנאת חינם היא הגילוי של הקלקול הכי גדול. והוא המבט החיצוני. השטחי. שרואה רק את מה שגלוי ולא את הפנימי והנסתר.

ממה נובעת שנאת חינם? 

יש מישהו שאינו מתנהג כמוני. שאינו מתלבש או חושב כמוני. הוא אינו קשור אליי. הוא אינו חלק ממני. מהחברים שלי. אני מתרחק ממנו.

לכל מעשה ודיבור שהוא אומר אני נותן פרשנות נלעגת ושלילית. לאט לאט אני בונה לעצמי קריקטורה לאותו אדם או ציבור שאני בטוח שהיא נכונה.

"החרדים האלה! רק משתמטים מהמדינה!" "המתנחלים האלה, כל הזמן מסתובבים עם נשק ביד ויורים בערבים!" 

"השמאלנים האלה! - משתפי פעולה עם הערבים ורוצים רק להרוס את המדינה. רשעים!" והופ...הגיעה השנאה...

אני כבר לא רואה את המחבר ביננו. את הנשמה, את נקודת הקודש שבכל יהודי. 

אני רואה רק שלילי. רק רע. לכן אני שונא אותו. זו שנאת חינם. פשוט סתם לשנוא. רק משום שהוא חושב אחרת ממני. הדבקתי עליו אוטומטית תווית ששמה אותו בקבוצת ה'לא טובים'. אולי אם היינו יושבים יחד ומדברים הכל היה נראה אחרת. עדיין לא היינו מסכימים, אך היינו מבינים זה את זה ולא שונאים.

 

בית המקדש הוא המקום של אחדות ישראל. המקום שבו כל ישראל חברים. שבו מיטשטשים ההבדלים החיצוניים ומסתבר שכולנו עובדי ה'.

בדור שיש בו שנאת חינם לא צריך להחריב את בית המקדש. הוא נחרב כבר מבפנים. כבר אין לו משמעות. השכינה הסתלקה והוא נשאר רק בניין יפה. 

השלב הראשון לבניין בית המקדש הוא להחזיר את האהבה. להחזיר את המבט העמוק, שרואה את הקודש בכל יהודי בעם ישראל. שרואה שכל יהודי הוא אח שלי. 

פשוט לאהוב. 

"כשאני רואה שנאה אני אומר לעצמי: אני חייב לאהוב את העולם עוד יותר, כדי לתקן את השנאה.
נחליט במשך חמש דקות שנאהב מאוד האחד את זולתו". (הרב שלמה קרליבך)

 

לב אבות | אור בקצה המנהרה 

כל האוכל ושותה בתשעה באב, אינו רואה בשמחת ירושלים; וכל המתאבל על ירושלים, זוכה ורואה בשמחתה (שו"ע).

צדיקים וחסידים, יראי ה' ואף אנשים פשוטים, בכו על ירושלים. אם כן, למה הם נפטרו ולא זכו לראות בבניינה ובשמחתה?

אפשר להבין זאת ממעשה מופלא שמופיע בגמרא. 

חכמי ישראל, התנאים הקדושים, ראו ממרומי הר הצופים את בית המקדש ההרוס. פתאום ראו שועל יוצא מבית קודש הקודשים. את המראה הנורא הזה כבר לא יכלו לשאת. הם החלו לבכות. 

לפתע שמעו צחוק גדול.

הביטו זה בזה וראו את רבי עקיבא מצחק. 'למה אתה צוחק?' שאלו.

'מה שראינו עכשיו הוא שיא החורבן'. הסביר ר' עקיבא, 'מצב נורא ואיום. הנבואה על החורבן התקיימה במלואה. מכאן והלאה אפשר רק לעלות. אם התקיימה הנבואה הנוראה בשיא חומרתה, ודאי שתתקיים הנבואה הטובה, על בניין ירושלים במלואה. מראיית החורבן הנורא אני מתעודד ושואב כוח'. 

אמרו לו חכמים" "עקיבא, ניחמתנו! עקיבא, ניחמתנו!". 

מי שמתאבל על ירושלים, מי שמבין עד כמה גדול החורבן שאין לנו בית מקדש, הוא יכול גם להתעודד. 

אם החורבן הוא כה גדול, ודאי שהגאולה תהיה גדולה ועצומה, מכיוון שמידה טובה גדולה יותר ממידת פורענות.

הוא טועם כבר מעכשיו מקצת מבניין ירושלים ומשמחתה. 

 

הלכות | צום תשעה באב

לאחר חורבן בית המקדש הראשון תקנו הנביאים לצום ארבע צומות, והחמור שבהם צום תשעה באב, שבו נחרב בית המקדש.

וצומות אלו נתקנו כדוגמת צום יום הכיפורים, שמשך הצום יממה שלמה, ואסורים בו חמישה דברים.

לאחר שנבנה בית המקדש השני, בטלו הצומות והפכו לימי ששון ושמחה.

כשנחרב בית המקדש השני, חזרו ארבעת הצומות לקדמותם.

לאחר שנסתיימה תקופת הגזרות הקשות, והגיעו ימים שבהם מצד אחד בית המקדש עדיין עמד בחורבנו ומצד שני לא היו עלינו גזרות קשות, אמרו חכמים שדין שלושה מהצומות - עשרה בטבת, י"ז בתמוז וצום גדליה - תלוי ברצונם של ישראל, "רצו - מתענין, רצו - אין מתענין".

אבל בתשעה באב, שנכפלו בו הצרות ושני בתי המקדש שעמדו לישראל חרבו בו, חייבים לצום בכל מצב. ואף בימי שלווה אין דינו תלוי ברצונם של ישראל, אלא כן זמן שבית המקדש עדיין חרב חייבים לצום בו כפי תקנת הנביאים. (מתוף 'פניני הלכה', זמנים י, א)

_____________


בע"ה שנזכה עוד היום, ממש עכשיו
לראות את בית המקדש בנוי, שנזכה לאהוב אחד את השני 
ולראות את משיח צידקנו אמן! 

 

טוינג!! שווה קריאה!חרותיקאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך