שלום לכל מוקירי ה' ותורתו!הרב אמזלג

שלם לכם, תלמידי והעוסקים בתורה בכל אתר ואתר!

חזרתי אליכם משכבר הימים, להדריככם ולהנחותכם בדרך הקשה והמפותלת,

אשר אין לכם בה את ימינכם ושמאלכם.

וכבר אמרו חכמינו: לא הביישן למד!

ועל כן אל לכם להתבייש-שאלו בה' ובתורתו- וממנה תוושעו!

שלכם בכבוד רב!

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל. 

לכ"ק האדמו"ר יצ"ו הי"ו שליט"א וכו'....עד זצוק"ל~מאיר~
אשר מימי קדם מוסדה, ורחבה מני ים. ע"פ הכתוב בתורה "מדבר שקר תרחק", האם אסור לומר את צמד המלים "אני משקר?"
שאלתי ובקשתי-אלעד
אם על כבוד רבינו טוב, יענה נא על קושייתי זו: מה מברכים על וופל? עינייתי בגמרא, ראשונים ואחרונים, ולא מצאתי התייחסות נאותה לנושא.
לאלעדי שלום!!!הרב אמזלג
לאלעדי שלום!הרב אמזלג
ראשונה, אשמח אם תיצור איתי קשר בשיחה אישית בהקדם האפשרי(!!!!)
ועכשיו לשאלתך: אינני ראיתי למצוא בדבר זה שוני ממאכל הקרמבו(עיין שירי אהרון רזאל), וע"כ נמצאת במחלוקת האם מפרידים ומברכים, או האם מבטלים מאכל 1 ממשנהו.

בברכה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
שאלה לכבוד הרב....אנונימי (פותח)
אם יש בן אדם מוצלח וחכם ששואלים אותו מה אתה חושב על עצמך
האם הוא צריך לענות :אינטיליגנט מוכשר מוצלח וכו' על עצמו .....?
כי הרי כתוב ''הגאווה היא חטא '' וזה נשמע כאילו הוא משויץ.....
אבל אם יאמר ההפך ממה שאמר מקודם : פשוט חסר השכלה וכו'
זה יחשב כאילו שיקר '' מדבר שקר תרחק ''
(אני יודעת , שאלה לא משהו ......)
אענה על ראשון ראשון, ועל אחרון אחרון. למאיר!הרב אמזלג
השלום והברכה!
ראיתי שאלתך, ואתייחס אליה.
הרי ידוע שמצוות התורה מתחלקות ל3 תחומים: דיבור, מחשבה ומעשה.
ומתוך כך משני הגד"ד:"איסור זה של מדבר שקר תרחק הינו איסור הקשור לדיבור וע"כ נראה שאסור.
אך לענ"ד אין לומר כן, כיוון דהשקר כבר נעשה, ולאח"כ אמרת :"שיקרתי".
וכי מה בכך?! וכי אין יכול אתה לומר- אכלתי חזיר?!(ל"ע).
ואף יש בכך עניין, דזהו מעין וידוי.

בברכה-
הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
פירשת את שאלתי על פי פשטה~מאיר~
ולא טרחת להעמיק שאלה בה. הלא צמד המלים "אני משקר" אינו בהכרח שקר, כי לו שקר היה, הרי שאיני משקר, אלא דובר אמת, ומאחר ואני דובר אמת, הריני משקר שנית, וכן הלאה עד סוף כל הדורות....ושאלתי היא האם ישנה הכרעה הייחשב הדבר כאמת או שקר, או שיוותר בגדר לולאה אינסופית, ואז מה יהא דינו?
אין להגדיר אדם כעל בעל תכונה.אוסנת
אם הבנתי נכון את שאלתך, אתה מתעסק רבות ותמה - האם אדם הוא שקרן, או שמא דובר אמת, במצבים שבהם הוא שניהם.
אדם אינו מטבעו "שקרן" או אך ורק "דובר אמת".
יש בו יצר רע ויצר טוב.
לעיתים, הוא שוגה ונופל ברשת היצר הרע. אך שניה לאחר מכן, יכול הוא לתקן מעשיו ולבחור ביצרו הטוב.
ולכן יכול הוא לשקר, ולאחר מכן לומר שהוא אכן שקרן.
ואין צורך להתעכב על זוטות, ולתמוה כיצד להגדירו.
הרי אין זה משנה כלל ועיקר.
ניכר שאף את לא התעמקת~מאיר~
אילו צמד המלים היה "אני שקרן", כי אז ידי שמתי למו פי, ונאלמתי ולא אפתחנו. אך צמד המלים אינו מתאר את האדם, אלא את מעשהו בהווה-"אני משקר" ויש לדון אם ברגע אמירתו דברים אלו שקר המה וכזב, או שמא אמת?!
לקטנ(ה)!הרב אמזלג
אענה לשאלתך, אך מפאת חוסר זמן, אקצר.

שאלתך באמת לא משהו, ואחזק את שאלתך.
אם יאמר ההפך, ייחשב לו ג"כ ללה"ר על עצמו דמצינו בחפץ חיים ושמירת הלשון דאסיר.

ונלענ"ד וכן מצינו בספרים הקדושים, שצריך להתחמק מן מתן תשובה, אך אם בכל זאת שואל, שיגיד מקצת שבחו, ולא כולו.

בברכה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
תוספת,אוסנת
על האדם להכיר בערך עצמו, ולא לזלזל בתכונותיו.
ואם יבוא מאן דהוא, ויבקש ברוב טובו אדם בעל כשרון לזמרה, לדוג', לא יהסס להציע את עצמו, ולפרט היטב בקו"ח את רוב מעלותיו וכשרונותיו.

אם משבחים אותו בציבור, אינו צריך להמעיט בערך עצמו, באם הוא מסמיק.
אך אם הוא בעל עור שאינה נראית ההסמקה, צריך לנענע בראשו בעדינות.
אני בעל עור בלתי-סמיק~מאיר~
כנזכר בשרשור ד"ויוצמח פורקניה" עיי"ש. עם זאת, מסכים אני כאן עם דברי הרבנית האירופאית מן הדרום(יש דבר כזה). ועוד אוסיף, כי על-פי דעתי, ענווה אין פירושה שאדם יסתיר את מעלותיו, אלא שלא יתנשא על אנשים אחרים ויחשוב עצמו ליותר טוב מהם רק עקב נקודות איי-קיוו הרבות מספור, או כספו הרב, או שריריו החסונים.
אני בעל עור בלתי-סמיק~מאיר~
כנזכר בשרשור ד"ויוצמח פורקניה" עיי"ש. עם זאת, מסכים אני כאן עם דברי הרבנית האירופאית מן הדרום(יש דבר כזה). ועוד אוסיף, כי על-פי דעתי, ענווה אין פירושה שאדם יסתיר את מעלותיו, אלא שלא יתנשא על אנשים אחרים ויחשוב עצמו ליותר טוב מהם רק עקב נקודות איי-קיוו הרבות מספור, או כספו הרב, או שריריו החסונים.
שאלה נהדרתצופה מהצד2
אם יש לי לה"ר לומר, ואינני אומרתו, הרי שעל כל רגע של שתיקה זכיתי בעולם ומלואו,
אז מה יקרה אם אחר שלושה רגעים כבר לא אצליח מלהתאפק ואדבר דיבורי[ל"ע רחמל"צ]?
לצופה מן הצד!הרב אמזלג
השלום והברכה!
א. שאלתך אינה נהדרת כל עיקר.
ב. מי אמר שעל כל רגע את זוכה בעולם ומלואו?!
ג. מה כבר יכול לקרות?! את תקבלי שכר על ה30 שניות, ועונש על האי- איפוק.

הדברים נאמרו ברוח טובה.

בברכה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
שאלה לבעלי דעה בינה והשכל -אוסנת
(אם אין כאלה, אסתפק בבעלי חוכמה בינה ודעת...)

מדוע את עיקר לימוד הגמרא לומדים מתוך התלמוד הבבלי, ולא מתוך התלמוד הירושלמי?
והרי אנו בדור של גאולה, ובעז"ה תתחדש עבודת ביהמ"ק במהרה בימינו, אז מדוע אין אנו לומדים בעיקר את התלמוד הירושלמי?
תשובהאלעד
התלמוד הבבלי התקבל על כל עם ישראל, גם על יושבי א"י, ולא בכדי.
הוא נחתם קרוב למאתיים שנה לאחר שנחתם (נחתם=נערך סופית)התלמוד הירושלמי, והופץ בזמן שבארץ ישראל באותה תקופה כבר בקושי היו יהודים, ואותם שנותרו כאן היו מבולבלים ומבואסים מכמות הרדיפות שנרדפו ע"י הנוצרים.
זאת ועוד, רוב הישיבות באותה תקופה התקיימו בבבל, כנ"ל הירככיה מסודרת של גאונים וראשי ישיבות.
לתלמידה הדרומית.!הרב אמזלג
השלום והחום(המבין יבין)!

ראיתי שאלתך ונחפזתי לענות עליה לאחר התייעצות עם גדולי, רבני וחשובי הפורום.

מרכז העניינים הרוחני, הגשמי והמהותי של עם ישראל והנלוה אליו, התקיים בתקופת התלמוד בבבל. מחמת הגלות כמט ולא נותרו יהודים בא"י, ובבל נתמלאה ברבנים חשובים, (תנאים) ואמוראים, וכן כל גדולי האישים של עמ"י.
וע"כ, למרות שאנו חיים בארץ ישראל, הננו ממשיכים את אורח החיים שעל פיו נכתב התלמוד הבבלי בהתאם למנהגינו והליכותינו אנו.

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
מה שכן,אלעד
כיום יש שיונוי מסוייים בנושא, ויותר ויותר מכונים וכללים פותחים מגמות ומוציאים ספרים ופירושים על התלמוד הירושלמי.
אכן.הרב אמזלג
וזאת מחמת הגברת תודעת הציבור, אך לא מחמת שינוי סדר עדיפויות\חשיבות.

הרב יסוי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
הוספה קטנההרב אמזלג
וכן משום שחסרות מסכתות בבלי, אז מוציאים אותן בירושלמי, כגון שביעית שמיהרו להוציא השנה לכבוד שנת השמיטה.

הרב יוסי אמזלג

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
וכן משום תורת א"י הבוקעת ועולהאלעד
לא עניתם על שאלתי.אוסנת
שאלתי ובקשתי,
כמיטב ידיעתי, ותקנו אותי אם טועה אני באבחנתי הדלה והבורה, התלמוד הבבלי עסוק יותר בענינים דגלותא, ואילו הירושלמי - בעניני ביהמ"ק.
ובכן, כשאנו בדור גאולה זה, הלוא אין יותר ראוי מאשר לשים דגש על תלמודינו הירושלמי?

בכל מקרה, גם ידוע לי שהתלמוד הירושלמי יותר קשה. אבל מה אכפת לי לעורר את העניין ללימוד בו? והרי אני, אינני פותחת ספרים אלו כלל...

______________________

לכבוד הרב אמזלג.
הנידון: פניה נזעמת.

כמה פעמים צריך להגיד לך, שלא לכתוב פרטים אישיים עלי?
עם זאת, תודה על המחשבה והשיתוף בסבלי, כי רב הוא...

קח בזאת מתנת רוח חמה הישר מביתי המעלה אדים,
אוסנת.
האם אני רואה נכון?? |משפשף עיניים|מאחורי הקו
מאיפה חזרו כולם???

סליחה, אסנת התפרצתי לדברייך. כל כך לא תרבותי מצידי....
ענה אענה~מאיר~
החלקים היחידים בהם עוסק התלמוד הירושלמי יותר מאשר הבבלי, הם המצוות התלויות בארץ. בענייני המקדש (קרבנות למיניהם) מתעסק גם הבבלי, ומאחר והוא יותר מוגה ויותר מפורש ע"י חכמי הדורות מהירושלמי, רב בו העיסוק. יש לציין שהירושלמי לא הופץ ואף לא היה ידוע בתפוצות ישראל במשך מאות שנים (למשל, רש"י לא ידע דבר על קיומו מימיו). אשר על כן, ברי לי מדוע מתעסקים היום כולם בתלמוד הבבלי.
שאלה חשובה.אוסנת
ראיתי בספרו היקר מפז של מו"ר הרב אבינר שליט"א, "אשת חיל", בעניין אסתר המלכה -
אנשי פרס היו ידועים כנקיים מאוד. היה להם בית כסא נקי ומיוחד (דאז), שההפרשות היו מסתלקות, והחדר היה נקי כמקודם.
ולכן היה על כך דיון שלם בגמרא, האם מותר להגיד בבית כסא זה דברי תורה.

המצב המתואר לעיל, דומה כשתי טיפות מים למצב הקיים כיום (באם שומרים על נקיונו של החדר).
האין מקום להתיר לעסוק בדברי תורה?

אין צורך לענות תשובות רציניות.
וידע הציבור להתעלות על עצמו.
זה לא רק זה...צופה מהצד2
הידעת שמי שמאריך בבית הכיסא זה סגולה לאריכות ימים?...
[קידושין בסוף איפה שהוא...]
יש שם דיון שלם למה זה...

אז אולי התשובה לשאלתך היא שלא מדברים בתוך המקום [מחמת צניעות] אך כן מדברים על המקום...

וגם מחמת שמירת הלשון, שאם מאריכים בבית הכיסא שבו לא מדברים [כנ"ל] אז מאריכים ימים וזוכים לחיי העוה"ב ודוק.



[ניסיתי לפחות...]
לצופה הצדדית\המצדדת!הרב אמזלג
בליקוטי מוהר"ן נכתב שהמאריך בבית הכסא זו מידה מגונה וביטול תורה, ודי בזה לעת עתה.
לא אאריך.
נקודה למחשבה.

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
קשיא: על נשים לא חל ביטול תורה.אוסנת
הרוצה אתה לומר שרבי נחמן חולק על הגמרא???צופה מהצד2
אף אני איני מאריכה.
[לא כאן ולא שם]
והמבין יבין
לאירופאת הדרומית(איך יכול להיות דבר כזה?)!הרב אמזלג
א.הדיון היה בגמ', ולא בספרו של ה' אבינר.
ב. לא אתייחס לשאלה, משום שאין נ"ל שיש כלל מה להתייחס והמבין יבין.

בברכה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
איזו תגובה תפלה!אוסנת
הרשה לי להעיר, הרב המזלג והסכין, כי תגובתך ניחנה בחוסר נחמדות מובהק.
ומכיון שביכולתי להטיל עליך סנקציות מסוימות, הנוגעות בבני ביתי ושות', עליך להזהר בתשובותיך כלפי!
אם כך, אנא התנצלותך.

לעניין א. - כתבתי שהדיון היה בגמרא, אך אני ראיתיו בספרו של הרב אבינר.
לעניין ב. - אם הייתי צריכה להבין, לא הבנתי.
שאלה לשוניתצופה מהצד2
למה המילה "זרע" שמבטאת את האפשרות לצמיחה מחודשת, נאמרת ונקראת כמו "זה רע" [כשזה בעצם ממש טוב!!!] ???
לצופה!הרב אמזלג
אתייחס לזרע היוצא מגוף האדם.
אמרו חזלינו בגמ'(מסכת מכות\קידושין-אחת מהשתיים) דהזרע יוצא כחץ הנורה.
חץ-אינו מסמל טוב, ואף מסמל רע.
אם יצא לי לעיין בזה, יכול להיות שהגמ' עונה בדיוק לשאלתך.

בברכה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
התכוונתי לזרעים וזרעונים של עצים פרחים שיחיםצופה מהצד2
וגם כאלו שמפזרים לתרנגולות שיאכלו.

וחץ עלול לסמל דבר טוב, כנאמר "באבוד רשעים רינה" ואיך יאבדו?
קמשמלן ע"י חץ [וראינו אצל אחאב שנורה בו חץ וכך מת]
ובכל זאת,אוסנת
חץ איננו דבר ראוי על פי דוגמתך.
שהרי המצב האידיאלי והתקין של העולם, הוא ללא רצח ואובדן נפש.
ועל כן, החץ, הגורם למוות, מסמל דבר רע. בין אם נהרג בו אחאב, ובין אם נהרג בו איש צדיק.

כמו כן, יש להוסיף, שאין שום סיבה להרוג אנשים סתם. אף אם הם רשעים.
קשיא~מאיר~
דגם יאשיהו הצדיק מצדוק נהרג על ידי חץ, ועליהם נאמר "כטוב כחוטא", ששניהם זכו לגורל זהה
ויש גם ץ בעין השטןצופה מהצד2
סליחה קפץ ליצופה מהצד2
אני באמצע לנסות לארגן במסודר את כל מה שיש לענות...
חיצים יש בכל מקוםצופה מהצד2
חיצים רעים ביאשיהו הצדיק
חיצים טובים באחאב הרשע
חיצים של לשון הרע [חיצי גיבור שנונים עם גחלי רתמים]
חיצים של ל"ג בעומר
חיצים כמשל [כחיצים ביד גיבור כן בני הנעורים]
חיצים בעין של השטן [כנאמר על רבי זירא [נראה לי] שהתחתן בגיל 16 והיה אומר כל יום לשטן - חץ בעינך]
חיצים בלב
חיצים באיתמר [...]

חיצים קצוצים
חיצים קופצים
חיצים רצים
חיצים ניצים

וכן הלאה
ואם כבר מריצים תגובות...צופה מהצד2
אף אחד חוץ ממו"ר הרב אמזלג לא ענה על שאלתי ממקודם...

[מו"ר = מנומש ורגזני]
אם אפשר לתמוה,אוסנת
לא נראה לי שכב' הרב אמזלג הינו מנומש.
אמזלג אינו שם אשכנזי...

ואני לא רוצה להגיב ולפתור את קושיתך, משום שיש מישהו שמסר לי בדרך לא דרך להתחיל להרגע, ולא למצוא תשובה לכל שאלה.
הכל בצחוק, לא להתרגז על מה שכתבתי.אוסנת
אם לא שמת לב:צופה מהצד2
א. ליד אמזלג כתוב בסוגריים 'זעליג' שהוא שם אשכנזי למהדרין

ב. יש גם ספרדים מנומשים [אם אמא שלהם אשכנזיה למשל]

ג. דווקא אנחנו אוהבים את התשובות שלך

ד. לא התרגזנו על מה שכתבת

*ואני מדברת בלשון רבים לא כי אני מדברת בשם כולם אלא כי זה הרבה יותר נוח.
לילה טוב
לתלמידותי החביבות!הרב אמזלג
א. אני מנומש.
ב.בדיוק זה עונה על שאלתך, שהרי שאלתך היא- איך יכול להיות שזרע מלשון זה-רע, והרי הוא טוב?!, וכאן אנו רואים שיש טוב, ויש רע.
וכן פסקתי.

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.

נ . ב .
לאסנת- בקשר למה שלא הבנת אצל ר' אבינר, מפאת חוסר כבוד, אשמח לענות במסר, אך לא בפורום(תרתי משמע) רחב כזה. תודה
לרב הפורום המכובד!אוסנת
שמחתי לשמוע כי הנך מנומש.
לתשומת ליבו של הרב מאיר שליט"א, הרוב השולט הוא אשכנזי, שאינו חסר ויטמין D.

אם זרע הוא גם טוב, אך גם רע - מדוע לא קוראים לו זה - טורע? או משהו בסגנון...

בברכת "והמשיב יקשיב",
אוסנת.

נ.ב. השאלה לא כל כך גורלית. אם התשובה לא מתאימה לפורום זה, אז לא נורא. תודה בכל זאת. (למרות שהתכוונתי לקבל גם תשובות שטותיות.)
הלנצח תאכלי חרב?!~מאיר~אחרונה
אך כנאמר, "ובאין נרגן ישתוק מדון", ולכן לא אפתח כאן שרשור נוסף בדבר....רק אציין כי לבן אינו בדיוק שמו של אדם צדיק ויהודי...

ואשר לשאלתך בנוגע לזרע, אענה ואומר כי המילה זרע מורכבת מ"זה א-לי ואנוהו" ומ"רע", וזה שילוב הטוב והרע, ואם תקשי ותאמרי-והלא נאמר "מה אעשה לעם הזה" שאף פה נזכרת מילת "זה" ובהקשר שלילי, אען ואומר שעדיין משולבים פה הטוב והרע, מפני שכתבו חז"ל "והנה טוב מאוד-זה יצר הרע", מכאן שהמילה רע מסמלת טוב, ואז נפתרה הקושייה, והסוגיה זוהרת באור יקרות, וחכמי ספרד יוכלו לנשום לרווחה.
לרבנית צופיה מן־הצד, רב תודות.אוסנת
מאוד משמח לקבל חיזוקים ועידודים...

לא חשבתי שא ת תתרגזי על מה שכתבתי. מישהו אחר היה יכול להתרגז (מי שאמר את הדברים), אך הרגעתיו באי אלו מילים ספורות.

בברכת "האומר דבר בשם אומרו וגו'.."
אוסנת.
חלילה וחס~מאיר~
אסנת, חזקי ואמצי! המשיכי לענות על שאלות טפשיות בתשובות יפות וסרות טעם, ויקויים בך הכתוב "וחפרה הלבנה"
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך