יש לי שאלה: האם מותר לי להיות בשוק (בלעז הֶלֵם) או לא משום שוק באישה ערווה כי אני הבנתי שהעניין שנוי במחלוקת-האם שוק זה אבר ברגל(מהברך עד לכף הרגל/מהברך ומעלה) או ששוק הוא מה שמכונה בלעז הֶלֵם
אשמח לתשובות מהירות כי בינתים אני די בברוך ולא יודעת מה לעשות...
שאלה הלכתיתחילא דמשכנא
לענ"ד נראה שיש להתיר.מ.מ.י.ר
לכן, כמו שציינת - יש פה מחלוקת פוסקים גדולה, בין הרמב"י וסיעתו לבין הגאון השמרט"ף זצוק"ל.
לדעת הרמב"י והסוברים כוותיה - שוק הוא איבר ברגל ללא שום ספק.
לדעת הגאון השמרט"ף ודעימיה - שוק הוא הלם בלועזית, וכעין מה שדרשו חז"ל בגמרא (שבת דף ל"א) על הפסוק "הן יראת ה' היא חכמה", הן=אחת ביוונית, ורצתה התורה לומר שרק יראת ה' היא חכמה באמת. ולכן, גם פה - שוק=הלם בלע"ז וזו הכוונה - 'שוק'=הלם באישה ערווה, כמו שאמר פרעה לשבטים הקדושים שירדו מצרימה שהם מרגלים ושהם רצו לגלות את 'ערוות הארץ', דהיינו נקודת התורפה של הארץ וכך יוכלו לכובשה. וידוע שנשים אינן שוחטות, כיוון שזה מסעיר את הנפש, וזו נקודת התורפה של האישה - ולכן 'שוק' באישה ערווה ואסור לה להיות בהלם.
אבל יש בזה עוד ספק - שהרי ישנו גם את מרן הרב המטאט"א שסובר שאת 'שוק באישה ערווה' - צריך לנקד את הוא"ו שבמילה 'שוק' בשורוק, ולכן זהו מלשון שווקים. והכוונה - שאין לה לאישה לצאת לשווקים לבדה, וזהו "ערווה" שעלול להביא לקלות ראש ולעבירה ח"ו.
אם כן, יש פה ספק ספיקא מהו פירוש 'שוק באישה ערווה' ולכן לענ"ד יש להתיר מן הצד הזה לאישה להיות בהלם, כיוון שספק ספיקא לקולא.
וכתבתי הנראה לענ"ד.
ומצאתי מקור מפורש להנ"ל.מ.מ.י.ר
הנה רואים מפורש, שמותר לאישה להיות בהלם.
תודה וישר כח אבל על פניו נראהחילא דמשכנא
*שאסור*חילא דמשכנא
לכל מאן דבעי!הרב אמזלג
הוי ידוע לכ"ע, דמגילת שיר השירים הינה משל- דנכתב ע"י שלמה (ע"פ הספרים הקדושים), והינה מתכוונת: האשה-עם ישראל. האיש(הדוד, המלך) הינו הקב"ה, ועל כן נלענ"ד לפרש שאלתך, דהרי רוב ישראל יוצאים לשוקא ביומא הדין, ולא נמנעים מלעשות מסחר.
ואי בעית אימא- מה שכתב ר' מ' כתב בפירוש(עייני בתשובתו) דלאישה איכא איסורא לאפוקי לשוקא לבדה, שמא יביא לדבר עבירה וקלות ראש, אך בעם בעלה, אין מקום לחשדא, ושרי ללא ספק.
בברכה
הרב יוסי אמזלג(זעליג)
ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
הוכחה מדברי של ר' מ.מ.י.ר!הרב אמזלג
בברכה
הרב יוסי אמזלג(זעליג)
ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
הו,מאחורי הקו
מאחורי הקו-נא לא לזלזל זכרתי את הפס' בע"פ...חילא דמשכנא
יש להבין~מאיר~
שסיבוב השווקים בשיר השירים אינו דבר טוב, שכן שפילי לסיפיה דקרא "מצאוני השומרים הסובבים בעיר" ונלמד גז"ש "מצאוני השומרים" "מצאוני השומרים" מהפסוק "מצאוני השומרים הסובבים בעיר הכוני פצעוני", מכאן שכל המסתובבת בשוק יש להכותה ולפצעה עד היותה פצע וחבורה ומכה טריה. עוד אוסיף ואומר, ששוק באשה ערווה מן הסתם עניינו תדהמה אין קץ, ככתוב "גלי שוק עברי נהרות" ואין להסביר שמדובר בשוק דוגמת שוק ראש העין, שכן מה יעזרך גילויו לחציית האמזונס הסואן ומלא הפירנות?! ואין לפרש לשון שוק שענינו תדהמה, שכן כאשר תידהמי גופך ישותקק מעוצם התדהמה, וארצה תקרוסי ולא תוסיפי קום ח"ו. אלא וודאי שיש לפרשו בשוק אשר בו קונים, שכן כשתגלי שוק כזה תוכלי לקנות בו סירה לחציית הנהר, או לחילופין רובה לייזר משוכלל ורב מעללים אשר יטבח את הפירנות, האנקונדות ושאר מרעין בישין, וכן נראה משה"ש, וכן קבלה בידי קהילות גואטמלה איש מפי איש עד רוריק הויקינג ע"ה.
רגע, אז לאשה אין היתר להסתובב בשוק?אוסנת
זאת משום, שהגדרת הרב אבן שושן זצ"ל למילה "שוק" היא - "מקום בעיר שבני אדם עוסקים שם במקח וממכר של מצרכי מזון וסחורות אחרות", ואילו מרכז קניות, הינו "מקום שמקובצים בו ענינים מסוימים (קרי, עניני קניות ומזון)".
הנה משתמע, שזה אותו הדבר!
ועל כן, מומלץ לרבנים הכבודים לחזור בהם מהאיסור על הנשים לצאת לשוק, מכיון שהם יסבלו מכך רבות.
מדובר רק~מאיר~
זו כבר עוד שאלה - האם מותר להיות בברוך?צופה מהצד2
שאז זה אסור וחייבים על כך מלקות 40
או ברוך על משקל "שרוך" [בנעל]
שאז גם אסור אבל אין על כך ענישה
ובקשר לשאלתך-
אם השוק אינו מתבטא כלפי חוץ, ואם אף עינייך אינן יוצאות למחוץ לחוריהן, כמדומני להתיר.
ואני מצטערת אם חזרתי על דברי מישהו. לא טרחתי לקרוא הכל...
לא, השאלה היא האם לנשים מותר להיות בברוך,מאחורי הקו
והרי כבר אמרנו [בשרשור אחר] שאשתו כגופוצופה מהצד2
חוצמיזה שכל מה שקנתה אישה קנה בעלה
ולכן גם אם היא בברוך כי היא קונה שרוכים, גם אישהּ בברוך.
אין טעם לנסות להבין.
לקו האחורית!!!הרב אמזלג
רבנים גדולים וחשובי ממך, אשר את עפר ואפר לרגליהם מדברים פה בשיח תורה, ואת מעלה על דעתך שהם אינם יודים פסוקים בתנ"ך על בוריו ומבצעים חיפוש ממוחשב?!
אני רק חושב שיש להתנחם בכך שנא'- "בעקבתא דמשיחא חוצפא ישגא", וחוצפתך חזויה מראש.
עד מתי?!
בכאב
הרב יוסי אמזלג(זעליג)
ראש ישיבת אור טוהע ורב הפורום במיל.
נו, הוכחה זו אומרת שהגאולה קרובה!מאחורי הקו
זאת אכן שאלה שאלתית.אוסנת
אם חוצפא יסגא - אולי כדאי שנתחצף יותר?
וכנ"ל כל שאר סימני הגאולה.
הרי זה מעין "זירוז גאולה"...
בוודאי שהדבר פוגע בעולמינו הבא, אך האם לא כדאי להתהלך על פי הכלל "אחד בשביל כולם"?
למה נראה לך???מאחורי הקו
אז נהיה רעים!!! סוף סוף אפשר להיות רעים בלי לצאת רעים!!
למה? =)מ.מ.י.ר
אז אפשר לתרום לזירוז הגאולה השלימה בדברים אחרים, כמו:
"וא"ר אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר "ואתם הרי ישראל ענפיכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל" (סנהדרין צ"ח.)
וגם קיבוץ גלויות זה סימן לגאולה. אפשר לעזור בבניית ארץ ישראל!
ועוד - השיבה לארץ ישראל מהגלות, היא חלק מתהליך התשובה של עם ישראל! "אין ישראל נגאלין אלא בתשובה" - תחילת התשובה היא ע"י שיבת ישראל לארצם ומשם מתפתחת יותר ויותר התשובה. אז בזה שחוזרים עוד ועוד בתשובה, ומקיימים עוד ועוד מצוות, ונהיים יותר ויותר 'עם ישראלימים' - עין טובה, ונפש שפלה ורוח נמוכה - מקרבים יותר את הגאולה השלימה!
אין צורך להרבות בחוצפא יסגא..
בוודאי, בוודאי ובוודאי.אוסנת
אך בד בבד, מאוד קל להיות חצוף, לדוגמא.
אין זה סותר, שנפעל לקירוב הלבבות, לקיבוץ הגלויות.
כמובן שכל הנאמר לעיל היה שטויות לשמה. אני מבינה את גודל מעלת התשובה ואת כוחה בקירוב הגאולה.
למעשה אשמח להצטרף אליה~מאיר~אחרונה
אך מה לעשות,אוסנת
לכן, לענ"ד, תירוץ "אשתו כגופו" מתקבל רק במקרים דחוקים ביותר.
הרי את יכולה להיות בברוך גם עכשיו, וכמובן - את גם יכולה לקנות שרוכים עכשיו...
לא מסכימה.מאחורי הקו
למען הסר ספק - לא יצאה מפי דיעה כפרנית שכזאת ח"ו.מ.מ.י.ר
רחמנא ליצלן מהאי דעתיה!
אלא כפי שדייק מרן אבא שליט"א (הגר"י אמזלג, ראש ישיבתנו הקדושה) - אסור לה לצאת לבדה!
לכן, על האישה ללכת לקניות עם בעלה, אחרת בעלה ישכח לקנות חצי מהדברים ומה תהא על קדושת השבת ועינוגה??
יש לדון, מה על הבנות שעדיין לא נשואות? האם מותר להן להיות בחוץ לבדן?
והנלע"ד הוא, שמותר להן להסתובב כאשר הן עם עוד חברה, ותבוא עליהן ברכת טוב.
הסר דאגה מליבך, כך דרכן של נשיםאוסנת
אחרת, עם מי הן תדברנה? ומי ישתתף בקונפליקטיהן?
החתול השחור.מאחורי הקו
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))