אכילת בשר אדם במצבי דחקדינמית

ראיתי תוכנית דוקומנטארית על מסוק שהתרסק על הר מושלג בצ'ילה והסיבה היחידה שניצלו משם 7 אנשים היא בגלל שאכלו את בשרם של חבריהם ולבשו את ביגדיהם (המתים נהרגו בהתרסקות)

האם מותר לאדם יהודחי במצב של חיים או מוות להפוך לקניבל וגזלן?

אם כן מה עליו לברך?

זה לא הפעם הראשונה.אוסנת
וזה מתאים לימים אלו.

מסופר לגנות, שבזמן המצור על ירושלים בחורבן, אימהות אכלו את בשר תינוקם שמת.

אך בארצנו הקטנטונת (ארצנו היפה...), אין אפשרות שכזו, שתתקעי ללא מזון כלל יותר משלושה יממות. ימצאו אותך לפני שתמותי.
ובכלל, בדיוק השבוע התנסתי בחוויה של אי-אכילה במשך כחמישה ימים. זה היה קשה, אך אפשרי (מטעמים מחלתיים, אל דאגה, זאת אינה אנורקסיה).

אגב, זה נגע שפושה בפורומים. החתימות האלה...
לא, זה דווקא נחמד.
אלף, אין דבר כזה שלושה יממות,סלים וארזה
יממות זה נקבה, ולפיכך- שלוש יממות.
בית, כבר קרה ששני בחורים נלכדו איפהשהו בגליל בלי מזון (אבל היה להם מים) ומצאו אותם רק אחרי שישה ימים. למרבה ההפתעה שניהם היו בהכרה מלאה כשמצאו אותם. אחד מהם היה דתי- תארו לעצמכם מה זה שבת ככה לבד בלי אוכל ובלי כלום.
ממש אסורצופה מהצד2
ואתן דוגמא מהשואה [ל"ע]
הקצבים של גטו לודז' קיבלו 500 ק"ג של בשר לחלק לרעבי הגטו.
ובגטו בהחלט היו הרבה רעבים.
והבשר היה ממש איכותי [ולא איזה בשר סוס רקוב...]
ולא בכל יום מקבלים בשר בגיטו...
אז הקצבים שהיו בשוק, ביררו - מה עבר על הגרמנים, שהחליטו להביא ליהודים בשר, ועוד כזה איכותי???
וגילו...
שזה היה בשר אדם.

...

אז הם עשו שאלת רב, וקברו את כל 500 ק"ג הבשר, שהיו יכולים להציל עוד יהודי רעב ממות...

סליחה על הרצינות התהומית [שלושתה שבועות עובדים עלי קשה]
כל טוב!!!
זה אמיתי??מ.מ.י.ר
למה שרבנים יפסקו שאסור לאכול?
הרי פיקוח נפש דוחה את כל המצוות שבתורה, וברור שבגיטו היה מצב של פיקוח נפש.

אני כמעט בטוחה ששמעתי את זה גם.אוסנת
ויש בזה הגיון כלשהוא.
הרי בין כך ובין כך, היהודים ימותו.
ואם הגרמנים יראו שהיהודים אכלו את הבשר, הם ימשיכו להביא אותו.
לא זכור לי סיפור כזה בלודז'...דינמית
ורבע ממני שייך לשם...
אז ביררתי, והיה סיפור כזה.אוסנת
והסיבה לכך שהם לא אכלו את הבשר:
הגרמנים עשו זאת כדי להשפיל בכוונה תחילה, וכדי לגרום ליהודים לעשות משהו שנוגד לגמרי את המוסר שלהם, ואת התורה.
ולכן, בשעת השמד, מותר לסכן את הנפש בשביל למנוע חילול ה'. מותר, לא חובה.
על אוכל רגיל, שאינו כשר, לא מסרו את הנפש עד כדי כך... בכל זאת, יש לאדם יצר טבעי לחיים.
אוקיי תודה... ואפשר עכשיו בציניות?דינמית
מה הברכה על אכילת בשר אדם?
התחלתי לענות תשובה מעניינת אבל...מאחורי הקו
מחוסר יכולת רגשית להמשיך, המוסר אינו מתיר לי לענות, לא אשיב..
מי זה אליאור חן ומה הוא עשה לי?אלעד
אם אפשר לשלוח דברים כאלה במסר"ש- עדיף.סלים וארזה
אבל התשובה- זה האיש שהתעלל בילדים שלו וטען שהוא עושה את זה לפי הקבלה. אתה לא קורא חדשות? זה הציף את העיתונים לפני חודש וחצי בערך.
ברוך ה' שאיננו שומעים את הדי התקשורת.אוסנת
המתח והכעס אינם טובים לו לאדם, וראוי לו להמנע מהם.

שמיעת אמצעי התקשורת, גורמת לאדם בעל כורחו לכעסים מרובים. אם על התקשורת, ואם על ממשלתנו הקלוקלת ומעשי האנשים המזיקים.
מלבד הנזק הגופני העצום בכך (כל תחושה רעה בנפש, פוגעת בגוף ע"י שחרור חומרים המכלים את הגוף מבפנים), יש כאן נזק נפשי ואף נזק רוחני, שהוא אי עמידה במידת הכעס.

נסו נא, יום יומיים, בלי להאזין לחדשות. מובטח לכם עולם נפלא.
הרי מה זה משנה אם אדע את הסיפור על אליאור חן, או לא?
מה שחשוב לי, זה מצבה של העיר שדרות, המצב הבטחוני של המדינה, מצב החינוך הדתי.. כל השאר, חבל לי להתעדכן ולהכנס למתחים.
אך דעו, שישנם אנשים יותר קיצוניים ממני, שטוענים שאפילו מצב הבטחון ליד ביתם - אינו משנה להם. הרי אין ביכולתם לשנותו, והדבר סתם יכניס לחץ לחייהם, ויהרוס את גופם ונפשם...
לא לך,מאחורי הקו
בעצם מי יודע. מישהו ניער אותך עד צאת הנשמה (או בגרסה של החזיר, "עד צאת ה"רוח הרעה") בזמן האחרון?
ברוך...שהשאירני בין החייםליאור ברוכים
והתיר לנו את הנאלכים ברוך...שעשני קניבל
אשר יצר אתכם בדין וכלכל אתכם בדיןסלים וארזה


# וזן אתכם בדין # ...
ודאי שחובה~מאיר~
כפי שכתב הרמב"ם: "אבל בשעת השמד...אפילו על מצוה קלה של דבריהם יהרג ואל יעבור"(משו דומה)...
ודאי שלא בטוח.אוסנת
קודם כל, אקדים ואומר, שלפי בירורי המקיפים, אין חובה.

עכשיו לשכל ההגיוני -
אם על כל עבירה על התורה, היו מוסרים את נפשם, כולם היו מתים.
לא אני, ולא מחצית מיושבי פורום זה, לא היינו קיימים (אתה כן).
בנוסף, סבלו בשואה גדולי הרבנים באירופה, ואכלו מאכלות טריפה, עבדו בשבת, ובוודאי עברו על מצוות רבות מהתורה.
לא שמעתי (אך זה לא מוכיח כלום, אולי רק קצת) על רב שאמר לעמוד על כל מצווה, קלה כבחמורה.
להפך ולהפך. רבנים שונים שכנעו את חסידיהם (או תלמידיהם, למת'נגדים) לעבור על מצוות התורה.
השאלה אם זה שעת השמד או לא.מ.מ.י.ר
שעת השמד, זה כאשר המלכות רוצה לעקור את מצוות התורה הקדושה, ואז אפילו על דבר קטן יש דין ייהרג ואל יעבור.

לעומת זאת בשואה, הרשעים ימ"ש רצו לעקור את עם ישראל ולא את התורה שלו, ואז זה מצב של פיקוח נפש - ואפשר להתיר.

זה נשמע יותר הגיוני שהרבנים לא התירו, כי זה באמת היה בשביל לעקור את התורה. אבל אם יהודי היה יכול לאכול בשר חזיר, רק בשביל להכניס אוכל לפה לפני שיגווע - הוא היה צריך, ואם אני לא טועה גם חייב.
לכן שמח לבי ויגל כבודי~מאיר~
אף בשרי המסוקס והכהה ישכון לבטח, על תשובת הרב הממיר...יהי רצון שיזכה להרבות מומרים בישראל...
תמהני האם שם כבודואוסנת
ממי"ר, מלשון ממיר יהודים?
אך מכיון שאין זה כך במציאות, אולי המשמעות היא ממיר כמויות? (מעין מחשבון אינטרנטי, המחשב חשבונות בנוגע למוצרי מזון עבור מתכונים)
או שמא, ממיר דיגיטלי, ל"ע?

אשמח להבין.
הו.מ.מ.י.ר
איפה כתוב ממי"ר?
כתוב - מ.מ.י.ר!
המשמעות היא בפירוש, שזה ראשי תיבות של משפט ארוך מסויים.

מאיר, זאת הפעם ה-אני-לא-יודע-כמה שאומרים לי את זה.. (ובד"כ זה ךא בתור מחמאה.. ודי למבין..).
*לאמ.מ.י.ראחרונה
אני כמעטאנונימי (פותח)
בטוח שראיתי איפשהו (בשו"ת על אמת, ולא של שטו"ת) שעל דבר אסור שאוכל-
צריך לברך שהכל,
חוצמזה נראה לי שבשר אדם אסור רק מדרבנן, וודאי שפיקוח נפש, או ספק פיקוח נפש דוחה.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך