חודש אלול: "המלך בשדה"משיח נאו

ב"ה
מהי מעלתו של חודש אלול?

החל מראש חודש אלול, ובמשך ארבעים יום וארבעים לילה, עמד משה רבינו על הר סיני וכתב את לוחות הברית השניים (לאחר שבירת הלוחות הראשונים בעקבות חטא העגל). ארבעים יום אלו מסתיימים ביום הכיפורים. במשך תקופה זו גילה הקב"ה למשה את סוד י"ג מידות הרחמים. ובכל שנה בימים אלו מאירים מידות אלו של הקב"ה ביתר שאת מבכל ימות השנה.

עניין זה של הארת י"ג מידות הרחמים מסביר אדמו"ר הזקן דרך משל:
"משל למלך שקודם בואו לעיר, יוצאים אנשי העיר לקראתו ומקבלים פניו בשדה, ואז רשאים כל מי שרוצה - לצאת להקביל פניו. והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות, ומראה פנים שוחקות לכולם. ובלכתו העירה הם הולכים אחריו, ואח"כ בבואו להיכל מלכותו אין נכנסים כי אם ברשות, ואף גם זאת המובחרים שבעם ויחידי הסגולה".

וכך הוא חודש אלול - מלך מלכי המלכים, הקב"ה, נמצא מחוץ להיכל מלכותו, ומתגלה בשדה דווקא - זוהי ההזדמנות של כולנו לקבל את פני המלך ב"שדה" - כלומר, בימי החול ובעבודות החול.
כולם יכולים לפנות אליו ישירות ובפשטות ללא "גינוני מלכות", באופן של "דברים היוצאים מן הלב".
זהו חודש התשובה, חודש ההכנה לתשרי - לראש השנה, עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים, בהם ממליכים את הקב"ה למלך!

אז בואו ננצל את הזמן המיוחד הזה ונפנה כל אחד אל המלך בענייניו הפרטיים, וכמובן בל נשכח את העניינים הכלליים - שישלח לנו את משיח צדקנו, תיכף ומייד ממש!

חודש טוב ומבורך!

(לרפואת הרב מרדכי בן רחל, שליח הרבי ברמת גן)

תודהדיסה
האדמו"ר הזקן מראה שהקשר לה' ישיר.בלי לנסוע לאומןאנונימי (פותח)

עכשיו המלך בשדה . גם בשדות של הארץ.  מי שרוצה יכול להצטרף היום לאלה שעולים בחודש אלול לקבר של הרב קוק , אבל לגמרי לא מוכרחים . וגם חבל על הכסף לנסוע עד לקבר באומן . המלך בשדה . .

אז לא צריך לנסוע לראש השנה לאף מקום קדוש בחו"ל ?אליעזר ברק

 

הרב מרדכי אליהו אמר שלצאת ל770 לתשרי לחבדניקיםמושיקו

זה לא לצאת לחוץ לארץ.

 

 

שמעתי מכלי ראשון

ממש תודה,אבל בבקשה תראה מקור, שלא יצחקו עליאליעזר ברק

 

כפי שאמרתי שמעתי מכלי ראשוןמושיקו

מאותו אחד שהרב אמר לו את זה.

 

זה לא כתוב בשום מקום

הרב אליהו שאמר על חוץ לארץ שזה ארץ ישראל?אליעזר ברק

אני שאלתי בטלפון מי שהיה תלמיד שלו , והוא אמר לי שלא יכול להיות שהרב אליהו עשה הבדל בין  חב"ד  עם 770  לברסלב עם אומן , והכתיב לי  את הכתובת הזותי (אני מקוה שאין לי טעות) http://www.harav.org/tzof/381.html   ואת מה שכתוב שם שהרב אליהו אמר  ככה , וזה מעיד הבן שלו .

 

פעמים רבות נשאל מורי ורבי אבא על נסיעה לאומן לתפילה ,בראש השנה או בכלל, ודעתו לא נוחה מזה.

על מקום ספציפי למישהו ספציפימושיקו

לא על כל חו"ל ולא על כולם.

 

לא דיברתי על אומן - הוא באמת צודק לגבי המקום הזה.

 

ותכלס ב770 הרב אליהו טרח להיות כמה פעמים ובאומן...

 

מצד שני חסידי ברסלב שנוסעים לאומן זה משהו אחר מאשר כל שאר עם ישראל שנוסע לשם

מה הבדל בין אומן לברסלבי ל770 בשבילנו ?אליעזר ברק

והרב אליהו היה ב770 ובהמון מקומות אחרים לפגוש אנשים , אבל באומן אין את מי לפגוש, זה כמו מונטיפיורי לא כמו 770.

אנ'לא פריק של הרב אליהו אבל הוא בעד להיות בארץ בחגאנונימי (פותח)

היסתכלתי בהפניה  http://www.harav.org/tzof/381.html   ששם הנושא הוא כך:

 

קול צופיך 381 פרשת השבוע
פרשת תולדות תשס"ז - יציאה לחו"ל
הרב הגאון מרדכי אליהו שליט"א

 

מה שברור משם זה שהוא בין אלה שכן בעד תפילה על קברי צדיקים.

 הוא כותב שם על כל מיני נסיעות לחוץ לארץ , וברור שאצלו האוהל של הרבי זה לא אחרת מאומן.

 מה שמעניין זה פסיקתו ךלגבי נסיעה לחוץ לארץ . יותר טוב שאני אביא את הקטע כמו שכתוב שם ... 

 

 

במיוחד היה מתפלא על אלה הנוסעים בחגים כמו פסח וכד' שהיה אומר להם כי ארץ ישראל היא "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה" ובחגים במיוחד אנחנו מקבלים את הברכה "והשיאנו ה' אלוקינו את ברכת מועדיך" ומה יותר חשוב מלהיות בשעת הברכה בארץ הברכה.

הדגשתי בהתחלה שזו היתה הוראה ספציפית לחבדני"קמושיקו

שאביו לא רצה שיצא מארץ ישראל.

 

לכאורה זה אותה הוראה לברסלבר לאומן.

 

ולא לסתם אנשים

בקשה תסביר. כתב לכולם שטוב להישאר בארץ בחג.אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ה' אלול תשע"ב 00:27

וזה שמישהו סיפר על מקרה ספציפי , מה אנחנו יודעים? אולי זה מישהו שמבחינה נפשית  חשוב לרפואתו שייסע ? 

 באופן הכללי , ובאופן ספציפי לחסידים  ולא חשוב איזה , הוא אומר להישאר בארץ בחגים.

 אני לא אומר שצריך ללכת בדיוק לפי מה שהוא אומר. אבל אם כותבים טוב שנדע מה בדיוק דעתו.

 אני חושב שהכל ברור ושכדאי להסתפק בזה.

כל אחד צריך להיות במקום שחשוב ויקר וקורב לליבומושיקו

יש כאלו שזה בישיבה יש כאלו שזה בבית כנסת השכונתי.


מנהג החסידים הוא להיות אצל רבם בראש השנה - ולא משנה איפה הרב נמצא אם בארץ מגיעים לארץ ואם לחו"ל אז לחו"ל.


הבעיה מתחילה שיש כאלו שמרגישים חסידים

לא תתורו אחרי לבבכם זה דווקא לא לתייר רק לפי הלבאנונימי (פותח)

 חסידי חב"ד לפני 80 שנה לא נסעו לראש השנה מחברון ומירושלים לרבי בחוץ לארץ.

 וזה שעכשיו יש כאלה שכן נוסעים   זה לא תלוי ברגש חסידי , ככה נדמה לי , זה תלוי בזה שעושים את מה שרגילים מחוץ לארץ ולא שמים לב .  ואולי בגלל שסוכני נסיעות דוחפים לזה ועושים בוחטה. אני לא בטוח.

בבקשה מההנלה לא לקטוע את הדיון המרתק והמעניין הזהעליזה בורן

הפורום נהיה משעמם מוות, רק בגלל שחסרים לנו פינג פונגים כמו זה . לא חשוב שרק בצד אחד משחק שחקן פינג פונג יפני . זה  בס"ה תורם.

רק מענין שיש כאן מישהו אחד שכותב מ3-4 ניקיםמושיקו

ועוד הוא מתלונן שזה מוריד את הרמה...

מניי770 חיים770 וכו' זה אותו אחד?שיהיה.ככה.עליזה בורן
דווקא לאמושיקו

הם אנשים שונים בגילאים שונים ומאזורים שונים בארץ.

 

וכן אני יודע מי הם

ליעקב אייזן בקשר לנסיעה לפני 80 שנה.haim770

ב"ה

זה שלא נסעו לפני 80 שנה איננו בגלל שלא רצו להיות אצל הרבי בר"ה, זה בגלל שהנסיעות היו שמורות לבעלי אמצעים מרובים. ואנשי ארה"ק בכלל וחסידי חב"בפרט לא היו בעלי אמצעים.

המנהג להקביל פני רבו בחג הוא מנהג שורשי אצל כל החסידויות.

מי שרבו בארץ, י-ם, בני ברק או נתניה נוסע לשם בחג.

חסידי גור וחסידי בעלז נוסעים לי-ם, חסידי צאנז נוסעים לנתניה.

חסידי אמשינוב עושים משמרות כי אצלם התפילה אם האדמו"ר מאוד ארוכה.

הרבי נתן כמה תנאים לגבי הנסיעה אליו מהם:

  1. שיהיה כסף לנסיע וגם להוצאות הבית ללא הלוואות.
  2. שיהיה הסכמה מפורשת מביתו זו אשתו.

לגבי האיסור לצאת את ארץ הקודש נראה לי שיש כמה מצבים שמותר ללא פקוק כגון לישא אישה ונדמה לי גם לקבל פני רבו.

 

לפני 80 שנה עזבו את הרבי ובאו לארץ ישראל, ונשארו .אנונימי (פותח)

 הם ידעו אז שכשנוסעים לארץ ישראל זה אומר שלא יהיו אצל הרבי בראש השנה.

וזה אומר שלניות בארץ יותר חשוב מלהיות בר"ה אצל הרבי.  אז נראה הגיוני , כך אני מרגיש,  להישאר בארץ בחג ולהיות בחג בארץ ישראל ולא בחוץ לארץ אפילו ששם הרבי.

 

 תקן אותי אם אני טועה אבל מותר לצאת לחו"ל בשביל להתחתן , לעשות מסחר ללמוד תורה ונדמה לי גם להתרפא. זה הכל.

ואתה יודע שהמלה "ארץ הקודש" זה בא מביטוי של נוצרים  ,טרה סנקטה ?  ארץ ישראל אומר שה' נתן את הארץ לעם ישראל . למה לא להגיד ארץ ישראל?

כתבתי תגובה ארוכה אבל משום מה קרא תקלה אז בקיצור..haim770

ב"ה

  1. רובם ככולם של החסידים שעלו ארצה בכל הדורות, או שעלו בפקודת רבם או שעלו אם רבם (ר' מ"מ מויטבסק ע"ה). האדמו"ר הזקן גם היה אמור להצטרף לנסיע זו ולבסוף לא עלה הדבר.
  2. שם כמה שמות לארץ ישראל: ארץ האבות ארץ הצבי, ארץ הקודש וכו'.
  3. השתמשתי בשם ארץ הקודש כי כך הרבי השתמש (בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, מוסדות חב"ד בארץ הקודש וכו')
  4. לגבי זה שהנוצרים משתמשים בכך, מה הכפת לי, הלוח שנה שלהם מלא "בקדושים", להבדיל אלף אלפי הבדלות האם נפסיק לקרוא לאר"י האר"י הקדוש? אל יאבד אדם עולמו בגלל הטיפשים.
  5. כנ"ל לגבי השם ארץ ישראל, גם ולמרות שיש לא קונוטציה לציונות ולציונים, מקורו עתיק, ראה הגדה של פסח, לשנה הבאה בארעה (בארץ, באדמת) דישראל בני חוריין"
לרב איזן אלעזר שליט"אמניי770אחרונה

א}תלמד קצת היסטוריה חב"דית אתה תגלה שדווקא כן נסעו לרבי

ב}אמרו כמה משפיעים שלמה ר מנדל נפטר ב ד תמוז תשנ"ה הוא נפטר?כי שנה שלמה הוא לא היה אצל הרבי

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך