ישיבת בטלנים גרידאי.ז

לכבוד ידידי ורעי רבנו ומורנו הרב אמזלג.

שאלתי הראשונה: האם יש ביטול תורה בישיבה בחדרי השישית, ולשחק כדורעף (כדור מעופף צ"ל) בחדר, והאם יש בכך היזק גרידא?

שאלתי השניה: האם יש בעית צניעות בללכת עם מכנסים קצרות (בויעקסאר בלעז) לקומה רביעית ברומו של עולם?

ובכלל, יש בעיה במקלחות לשניים?

סליחה?לבן כהה
שישית של איזה ישיבה?

למה דווקא בקומה רביעית???



סתם, אני יודע, אבל כשאתה כותב בפורום, אתה צריך לכתוב שכולם יבינו.....
כן כןgross
הם מדברים על ישל"ץ למי שלא הבין...ר ע ו ת
אני פשוט יודעת כי אח שלי לומד שם....
אממממ.... תמוהני - כי השישסטים בכלל לא בקומה 4...חיים ביטון
שביעיסיט אחד...
באשר לשאלתך השנייה11111
איך יעלה על דל שפתך ההצעה לבא אל בית המדרש במכנסיים החסרות רוב שרוול.
ואם אינך יודע על כי בית מדרש הוא זה, קום לך ועמוד נזוף אצל השרף ידיד ה' או אצל השרף הרץ העומד על משמר הצוייפה ובקשם אשר יספרו לך מה היה בראשית הימים אשר לקומה הרביעית.
לחסרי הדעת והבינה!הרב אמזלג
אענה על קושייותיכם.

אמנם השישיסטים בקומה יותר(יותר...) נמוכה מקומה רביעית, אך פה מדובר במקלחות שלהישיבה המרכזית העולמית שע"י ישיבת ירושלים לצעירים, ששם המקלחות הטובות ביותר נמצאו בקומה רביעית. ואין מדובר שהתקלחו בישיבה עצמה...

דבר שני, לא מדובר בבימ"ד, כמו שהזכרתי לעיל, אלא בפנימיות הישיבה, וע"כ שרי להלך במכנסיים הקצרות(בוקסער...).

שלישית, לכמטר לקחי!

"דובר". צדקתי?

לא משנה. אני עובר ליישוב שלך עוד שבוע, דבר איתי בשח"ש.

נ.ב.הרב אמזלג
שכחתי לסיים:

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות ורב הפורום במיל.
...11111
אם אכן מדובר בקומה רביעית אשר להישיבה center אז בענייני צניעות זה תלוי,
אם הוא שוכן קודם להליכתו בפנימייה אשר בצל הדקל,
יש לחוש לכך שייאלץ כטובי ישלצינו לעזור להעלות עגלה או להוריד עגלה במעלה או מורד המדרגות ואין זה ראוי לעזור ללא בנים בלבוש הנלוז.

אם שוכן לבטח בפנימייה אשר ליד בית המדרש ודאי אין זה ראוי שיילך ליד בית המדרש בלבוש נלוז זה.
ולא זאת בלבד אלא כשמתקלח אצל המעופפים מבטל זמנם בתור ומכך יוצא שאינם לומדים תורה.
ולא זאת בלבד אלא שמעלה אצלם מידת הכעס בכך שתופס את מקלחותיהם.
ולא זאת בלבד אלא שיוצא מתחומי המצלמות וכיצד ידע אביגדור היכן הוא?
יש פה אי הבנה..דוידוד
חמשושים הם צעירים מכדי לדעת זאת, אבל בימ"ד הישן היה בקומה הרביעית .
למרות זאת אין שם קדושה כי הוא היה "על תנאי"...
ע"ע השירותים בין חדר 46 ל47 שעומדים בדיוק במקום של ארון הקודש...
יומטוב!
מפאת זה אמרתי לשאול את השרפים11111
הבנתי..דוידוד
אבל אני לא בטוח שגם החמשושים..
הסיפור הזה קרה לחמשושים....gross
למה שהחמשושים לא יבינו?איזה_טוב_ה'_
למה שהחמשושים לא יבינו?איזה_טוב_ה'_
נשלח בטעותאיזה_טוב_ה'_
כי הם חמשושים ולא מבינים כלום מהחיים420mal
ובמיוחד דברים שנוגעים לדור הישן כמו הבימ"ד הישן...|חש שישיסט..|
מלאכי!! תרגיע!! וואי וואי איזה אנשים חשיים..פגזניקית גאה!
חמשושה גאה!!
במקרה שלא ידוע לכם גבירי ורבותיצופה מהצד2
יש פורום המכונה ישיבות תיכוניות, וכמדומני הוא יותר מתאים לעריכת שירשורים כגון דא.
אבל אנחנו נהנים לעשות את זה פה|מוציא לשון|דוידוד
|שם פלפל על הלשון|11111
אז כאן נשאלת השאלהצופה מהצד2
האם מותר לבן להוציא לשון לבת???
[על משקל אם מותר לקרוץ על גבי הפורום...]
בוודאי שאסור!!~מאיר~
הלא מלבד איסור נגיעה, הרי שהוא גם עשוי לתלוש את לשונה ולהכאיב לה מאוד. במקרה של נמק שבו יש עניין להוציא את הלשון בכדי שלא יתנזק הגוף, או כשמדובר באשתו והוא רוצה שתחדל לדבר, ישנו מקום להקל.
אם כך אז עלי לבקשצופה מהצד2
להעניש את דוידוד במלוא החומרה... [40 מלקות]
לא~מאיר~
מאחר והוא לא הוציא לשון לך אישית אלא הוציא את לשונו שלו ע"י תנועה רצונית...

אגב, "מלוא החומרה" זה סקילה...
לא הבנת את השאלהצופה מהצד2
האם מותר לבן להוציא לשון כלפי בת? [ולא האם מותר לו להוציא את לשונה שלה, מה שברור מאליו שאסור]
מלוא החומרה יכול להתפרש בכמה אופנים. לכל מעשה יש את מלוא החומרה שלו!!!
היה עליך לברור את מילותיך~מאיר~
שהרי כתבת "להוציא לשון לבת". האם מותר להוציא לבן להוציא לשון כלפי בת?! שאלה זו מהותית היא מאוד, וחושבני שכן, ככתוב "צריך אדם להתרחק מן הנשים מאוד מאוד", וע"י הוצאת לשון כלפי הנערה, הוא דוחה אותה, והיא נפגעת ומתרחקת.
....צביה:]
סתם כדי לרענן..
הרגת אותי עכשיו. אנחנו בישראל. דבר עברית אתה..תימניה בנשמה!
כולה בן 16 אם אני לא טועהה.ובקשר לשאלות ניראה לי אתה צריך לשאול את הרב שלך!
בקשר לחומרת העונש.הרב אמזלג
נראה לענ"ד להגיד שמלוא החומרה הינם 40 מלקות, ואילו דינו של דודוד הינו רק להיענש בחומרה, וע"כ מסתברא דארבעים מלקות חסר אחת סגי, וכל המוסיף גורע.

בכבוד רב

הרב יוסי אמזלג(זעליג).

ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות ורב הפורום במיל.
נראה לי שלא תקין לשפוט אותי מאחורי הגב...דוידוד
אתה מעדיף לקבל את המכות מקדימה? זה יותר יכאב11111
לפחות תהיה לי הזדמנות להגיב..דוידוד
אתה רק תשפיל את עצמךהרב אמזלגאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך