שאלה כבדת משקלאלעד

בני קהילתי המפולפלים הקשו עלי קושיה חזקה בזמן דרשת אחה"צ בבית הכנסת, וכה שאלו:

מה מברכים על חלב שנשפך?

אנא עזרו לי ומצאו פתרון לבעייתי החמורה, שכן נברתי ופשפשתי בכל ספרי הפוסקים, ראשונים כאחחרונים, ולא מצאתי התייחסות מכובדת לנושא. תנאי התנו עימי, שאם לא תעלה בידעתי תשובה ראוי לשאלתם העזה- יעבירו אותי רח"ל מתפקידי..

מאין יבוא עזרי??

לכבוד ה"ה אלעדי!הרב אמזלג
ראתית שאלתך ונתבקשתי לענות עליה.

לפני שאענה עליה, רציתי להודיעך דבר ששמעתי מפי רב גדול וחשוב(אמיתי) שרב שאינו יודע לפסוק הלכה בפני ציבור, ראוי לו שיעבירו אותו מתפקידו, ואפילו הוא צריך להסתכל בספר וידע לענות, אינו ראוי לעשות כן, וצריל לענות תשובה מחכמתו וידיעתו בתורה(עד כאן החלק האמיתי והרציני).

וכעת-לשאלתך!

אומר בעל המסילת ישרים- ר' חיים משה לוצאט(הרמח"ל), בפרק י"א- בביאור פרטי מדת הנקיות:"...אסור המאכלות, בין בעניין טריפות עצמם, בין בתערובותיהן, בין בעניין בשר וחלב(!) וכו'....כל אלה הנקיות(!) בהן צריך דקדוק גדול וצריך חיזוק" עד כאן דבריו. עד עתה אנו למדים את דבריה של שנוצ'..., דאמרה דצריך לנקות, כמו דמוכח בדבריו-הנקיות צריך דקדוק וכו'...

ובקשר לברכה, יש גזירה שווה. כתיב הכא חלב...נקיות, וכתיב בפיסקה הקודמת לפיסקה זו- מי שירצה להינקות...אסור לאכול ענבים לחים ויבשים. מה ענבים לחים\יבשים צריכים ברכה, אף חלב דצריך לנקותות(חלב שנשפך) צריך ברכה.
ש"מ דצריך ברכה כברכת ענבים לחים ויבשים ש"מ.

החותם בברכה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות, ורב הפורום במיל.
כיוון שאין בוכים על חלב שנשפךצופה מהצד2
וג"כ אין בוכים על ענבים לחים ויבשים,
הריני מאשרת ומאששת את דבריו של הרב אמזלג נ"י.

ברכה ושלום
ט'
מתוך האין... יבוא עזרי...



חלב?

רחמנא ליצלן!

זה תלויאדרת
אם הוא נשפך על כלי בשרי למשל.
תשובה תשובתית לשואל השאלה השאלתית:גייטל רייזל
חלב שנשפך בירכתו "שהכל" שהרי, גם זה נעשה בזכות הקב"ה..
שהכל נהיה בדברו-בדבר ה', הלא כן?!

והרי, גם חלב בלויי ליכלוך ריצפה של מטבח בירכתו שהכל, כמו שנאמר "על חלב בריצפה תלקקו". שלא יהיה בל תשחית חלילה.

!או, אם מגעיל אותך ללקק מהריצפה, ורוצה אתה לשתות מכוס כמו בנאדם,מה שלא ברור לי למה, אבל בסדר, כל איש עם המוזריות שלו. הנה לך עצה מחכימה, אומנם גם היא בליקוק אבל אחרי זה התוצאה משיבת נפש לגמרי.
לקק את החלב, הנח לידך כוס. ותירוק את מה שאספת בפיך לעבר הכוס, וכך, עד שלא ישאר בריצפה מאומה מהחלב הקדוש שבירכתו שהכל.
לאחר ששמת לב שהכל עבר לכוס באמצעות פיך ויריקה, הזמן את השכנים החביבים, את האישה, הילדים, בני עירך וכל האנשים אשר חייב אתה להם טובה, והבא להם ללגום מהחלב הטעים. וראו, וטעמו כי טוב.

מעצם היותי בעלת חסד, וגמילות חסדים אני מוותרת על המעדן הנפלא הזה.
הזמן את חבריך וכל אשר נפשך אוהבת, ועשה להם מעדן מלכים. ככה זה כשאתה בן של מלך..אתה מכין מעדנים היאים לכך.

בהצלחה, ולא לשכוח לברך...שהכככככככככככככככל, נהיה בדברו.

אני, הקטנה,
תהילה.

תמיהה.הרב אמזלג
תמה אני על ה' תהילה. היאך נגנב כך פסק ההלכה שלי?!

והרי אני בפירוש כתבתי לעיל דהברכה היא כברכת ענבים לחים או יבשים, והרי ענבים יבשים(צימוקים) ברכתם שהכל?!

החותם בברכה ובתמיהה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות ורב הפורום במיל.

במחילה מכבוד תורתו,אלעד
ולא על מנת לסתור דברי מר חלילה, עלה בידי רעיון נוסף, והוא: הואיל וכלל זה
נקוט בידינו מתוך משנה מפורשת "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על
הטובה", כך יש לברך בפשטות שהכל על החלב, כאילו לא נשפך כלל.
ולהלכה: ישתה מתוך הכוס את שאריות טיםפות החלב שנותרו ויכוון לפטור גם החלב שנשפך למרות שאותו ילוקו הכלבים, לאפוקי מתשובתה המנומקת של
הרבנית תהילה תליט"א. שהרי חמירא סכנתא מאיסורא ואין לדעת מי ומה זחל
על הרצפה קודם לכן. ואכמ"ל וק"ל.
במחשבה שלישיתאלעד
עד שענינו על השאלה פה החלב כבר הסריח על רצפת בית הכנסת..
אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה
יש בחנויות לכלי ביתruthi
משהו מענין מאד, זה נראה כמו מגב שעושים איתו ספונז'ה, אבל הרבה יותר קטן, הרוחב שלו הוא בערך כמו יעה (נו, הכף הזאתי שאוספים איתה לכלוכים מהמטאטא) אפשר, לדעתי, אם יש לך את שני הכלי בית האלו- לאסוף ת'חלב עם המגב הקטן, לתוך היעה, ולהחזיר לכוס.
לגבי הטעם- תוסיף כפית שוקו, זה אמור לפתור ת'בעיה.
אני לך עלל שנוצי..*אריאל*אחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך