לכל מי שחשב/חושב שמאבק לא מונע פינוי.שמוליק פיין

בס"ד

 

 

 

 

"ארועי המחאה בגוש טלמונים הביאו לביטול הפינוי בגבעת מנחם"

אלחנן גרונר | כ״ד באלול ה׳תשע״ב (11/09/2012)

לאור החשש מהרס גבעת מנחם בנחליאל, התקיימו במהלך הלילה מספר ארועי מחאה בגוש טלמונים. שיירת רכבים נסעה בכפרים ביתילו ודיר עמאר, ועשרות תושבים צעדו תוך כדי שירה אל הכפר מזרעת אל קבלייה. התושבים בטוחים: "אירועי המחאה מנעו את ההרס"

בית הכנסת אוהל רחל בגבעת מנחם לפני שהוחרב (ועד מתיישבי בנימין)

בית הכנסת אוהל רחל בגבעת מנחם לפני שהוחרב (ועד מתיישבי בנימין)

אתמול(שני) בשעות הערב עלה חשש בגוש טלמונים, כי כוחות צה"ל מתכוונים להרוס במהלך הלילה את גבעת מנחם הסמוכה לנחליאל. תושבי הגוש החלו בהפצת המידע וקראו לפעילים להגיע למקום.

לקול היהודי נודע כי במהלך הלילה ארגנו התושבים מספר ארועי מחאה באיזור, מה שגרם להקפצת כוחות צבא ומשטרה למקום ועל פי הערכת התושבים מנע את ההרס.

בסביבות השעה 23:00 יצאה שיירת רכבים של תושבי הגוש. השיירה נסעה בכפרים ביתילו ודיר עמאר תוך כדי צפירות. באחד ממרכזי הקניות בכפר ביתילו עצרה השיירה, והתושבים ירדו מהרכבים.

"יצאה שיירת רכבים בריש גלי עם דגלי ישראל מונפים כדי שהצבא ידע שהלילה הזה מחכה לו עבודה ולא יהיה בכוחו לעסוק בפינוי, והוא יצטרך לעסוק בדברים אחרים", אמר לקול היהודי אחד ממארגני השיירה.

אחד מתושבי האיזור סיפר לקול היהודי כי במהלך הנסיעה בביתילו התפתחו זריקות אבנים בין התושבים לערביי הכפר. בהמשך הלילה אף דווח כי יהודים הניחו חסם אבנים בכניסה לביתילו.

לאחר שיצאה השיירה מהכפרים, צעדו כארבעים תושבים מכיוון חורש ירון אל הכפר מזרעת אל קבלייה. משתתפי הצעדה שרו בקולי קולות וחלקם הניפו דגלי ישראל. בפאתי הכפר ידו יהודים אבנים אל מספר בתים.

בעקבות האירועים הזרים צה"ל כוחות רבים לכפרים בהם נערכו ההפגנות, ובהמשך הלילה הגיעו כוחות גדולים של מג"ב משטרה וצבא בפיקודו של מח"ט בנימין לגבעת מנחם. תושב המקום סיפר לקול היהודי כי ככל הנראה חששו בצה"ל מפעולות מחאה נוספות שיצאו משטח המאחז, שכן במקום נאספו עשרות פעילים. לדבריו, המח"ט ושוטרי מג"ב מנעו מהתושבים לצאת מהבתים ואף נהגו באלימות כלפי מספר התושבים.

בסופו של דבר לא נהרס הלילה המאחז, והתושבים מעריכים כי פעולות המחאה והגעת פעילים למאחז מנעו את הפינוי.

נזכיר בכתב האישום שהוגש לפני מספר חודשים כנגד חמשת הפעילים המואשמים בניסיון למניעת הרס ישובים מצוין בפירוש, כי בשל הפגנה שהתקיימה בחטמ"ר אפרים סוכל פינוי המאחז מצפה יצהר שתוכנן לאותו לילה.

 

אני גרה בגוש ולא שמעתי כלום?!אנונימי (פותח)
אנחנו גוש רציני מרדכי
ברור!! אנונימי (פותח)
"התושבים בטוחים שהאירועים מנעו הרס"..דאץ

נו באמת, אנשים עם דעות כמו שלך- למה שנסמוך על השיקול דעת שלהם?

תסתכל במצב..ותבין שזה מה שקרה..שמוליק פיין

בס"ד

 

ולמתנחלת.. הנה עכשיו את שומעת..

 

וכנסי יותר לקול היהודי ותראי דיווחים על דברים שקורים בגוש(כריתות עצים זריקות אבנים וכו'..)

שפיצים!סתם אחת
כן! זה מה שמנע את ההרס!מרדכי

בס"ד

 

ואם תושבי האולפנה ומגרון היו נוהגים ככה ותושבי גבעת אסף ועמונה ינהגו ככה אז זה לא יקרה.

בדיוק כמו שהיה בחטמ"ר אפריים שמנע את הפינוי של 5 מאחזים

מה הבעיה להיות נגד ההסכם ולא להתגייס..?שמוליק פיין
תאמין לי שאם היה צבא יהודי(!) הם היו מתגייסים..שמוליק פיין
האם התורה ניתנה למלאכי השרת?משה

בכל מערכת יש פגמים וקלקולים. השאלה היא האם לדעתך נכון להתגייס רק לצבאם של מלאכי השרת?

כזה שאין בו אף פגם, תכנון קלוקל, כישלון מוסרי (חיי אזרחי האוייב למשל) או כל תקלה אנושית אחרת?

לא קשור..הבעיה בצבא שהוא דואג לשקט ולא ליהודים!שמוליק פיין
להערכתי האמת איפשהו באמצעמשה

מאבק "עולה" למערכת בתקציבים, בכח אדם וכו'. כנראה שיש להם (כמו לכל גורם) "עלות/תועלת" עבור כל משימה מהסוג הזה.

אני מתאר לעצמי שאם הם באמת היו רוצים הם היו מצליחים, השאלה כמה זה עלה להם ובכמה כאב ראש מדובר עבור מפח"ט בנימין ועוזריה.

מסכימה עם כל מילה של אדמין ^^^רחלקה
בנוסף לכךמושיקו

בגלל שהתפנו בקלות כבר ידעו במשטרה  שהריסת המקוה והבית כנסת יעבור בשקט.

 

כי רעש גורר רעש

ושקט גורר שקט

לכליחם בצה"ל זה מנהג של מחלים, אויבים ועוזריהם>אנונימי (פותח)

משהשמאל הקיצוני, לא של יהודים.

כנ"ל הפוך..להלחם ביהודים זה תפקידם של ערבים..שמוליק פיין

בס"ד

 

ולא של צה"ל..

 

אגב אולי זה קשה לכם אבל כן יש מקרים שצה"ל הוא אוייב..

לא אוייב. פועל ע"פ שיקול דעת לא נכון.אנונימי (פותח)
גם אוייב פועל על פי שיקול דעת לא נכון...אריאל דל"ת

ו...כן- צה"ל הרבה פעמים אוייב!!! קשה להבין, אבל זה נכון.....

 

מסכימה עם מה שאתה אומר...ענבל

בס"ד

 

אבל תזכור שבגבעת האולפנה פסקו להם לא להיאבק.

כמו שלך יש רב (כמדומני...) גם להם יש.

 

 

אריאל דל"ת |עצבני| לא זכור לי שצה"ל רוצח ילדים,אורח בעולם


זאת הבעיה, שצה"ל לא רוצח ילדיםאריאל דל"ת

גם אם מחבלים משתמשים בהם כמגן אנושי!!!

חוצמיזה, שאויב לא חייב לרצוח ילדים!אריאל דל"ת

ואם הוא רק רוצה שלא תהיה פה בארץ, אז הוא לא אויב?

 

אתם לא יכולים לדעת אם זה השפיע או לאמאיה תמיר

אבל ב"ה

לא הבנתי את ההודעה...שמוליק פיין
היא התכוונה שאתה לא יכול לדעת אם זה בגלל המאבק...ענבל
מה קשה להבין???יהודי קטן

יש מאבק=אין פינוי

אין מאבק=יש פינוי

לא צריך לעשות 5 יחידות בשביל להבין את המשוואה הפשוטה הזאת.

תשרשרו נכון למען ה'...ענבל
בס"ד

אם דיברת אלי אז אני לא הבעתי דעה,
רק הסברתי את דבריה.
מזל באמת שהמתיישבים הצליחו להציל עוד גבעה...talr123

עם כל הכבוד וההערכה, יש גם את צד של עם ישראל.

לא בטוח שארץ ישראל שווה יותר מאהבת ישראל ואחדות..

אסור לנו לשכוח שיש לנו שלושה ערכים עליונים: התורה, העם והארץ (לא משנה הסדר).

אם אחד חסר, אז הערך של השניים יורד.

דוגמאות:

* "כל הדר בחו"ל דומה כמי שאין לו א-לוה" כלומר, אם אתה לא גר בארץ, אז התורה שלך בעייתית.

* כשעמ"י לא שומר את התורה הוא גולה. כלומר, בלי התורה א"א לחיות בארץ- אין עניין שנשב פה.

* אנחנו מכירים את הערך הגדול של האחדות- תלמידי ר' עקיבא מתו כי לא נהגו כבוד זה בזה- כלומר, בלי האחדות אין ערך לתורה שלהם. ביהמ"ק השני נחרב בגלל שנאת חינם- כלומר, כשעמ"י לא מאוחד אי אפשר לחיות בארץ.

 

אפשר להביא עוד מלא דוגמאות לכל דבר..

רק צריך לזכור שאנחנו חייבים את שלושת הדברים האלה.. מלחמת אחים על א"י לא באמת תקדם אותנו (ובאותה מידה- עמ"י מאוחד אך חילוני/עמ"י מאוחד, שומר תו"מ אך חי בחו"ל..)

 

אז בשם האחדות מותר לוותר על א"י..?שמוליק פיין

בס"ד

 

פשוט זה מה שאני הבנתי מדבריך..

בשם א"י מותר לוותר על האחדות???!??!??אביה_א
לא.talr123

אני אומרת שצריך לתת משקל גם לערך של עם ישראל, ולא רק של הארץ. (הנק' היא ששניהם חשובים באותה מידה. מלחמת אחים על הארץ לא תוביל אותנו לשומקום- כי בכל מקרה אנחנו נשאר רק עם אחד מהשניים- או העם או הארץ.. יש מבין?)

ע"י כיבוש א"י נבוא לידי אחדותיהודי קטן
כאשר נשלוט בכל חלקי א"י ממילא אמ"י יצטרף אלינו..שמוליק פיין
בזה אתה צודק.שמוליק פיין
זאת הייתה כוונתי.יהודי קטןאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך