ישראלים או יהודים?אוסנת

קודם, טרם השאלות העיקריות, נפתח במנה ראשונה. קר, הקדמה.

יהודים - מלשון יהודה, שבט יהודה.

ישראלים - מלשון ישראל, יעקב. עם ישראל...

אם כן, מדוע אנו מתעקשים להקרא "יהודים", ואף יוצאים חוצץ נגד הביטוי "ישראלים"?

אף אם מילה זאת מבטאת את היותינו אזרחי מדינת ישראל, בדיוק כמו בני דודינו, שלצערינו - אף הם יכולים להקרא "ישראלים"... מדוע איננו משתמשים בשם זה כאידיאל?

והרי בתוכנו שוכנים כמה וכמה הטוענים כי הם בני שבט המנשה ושבטים אחרים... והם אינם שבט יהודה ובנימין, שהיו תחת ממלכת יהודה בימי קדם.

 

היה במוחי מקבץ ציטוטים. אך מכיון שחשבתי על כך בעיצומה של שבת קודש, לא יכולתי לחלל את השבת, למרות שהמטרה אולי מקדשת את האמצעים... כשאזכר, אכתוב.

אכן צודקת הרבניתת
אין ביטוי יותר מצמרר מהביטוי "ערבי ישראלי" כאילו מה נראה לכם?? בזכות מה הוא ישראלי?? וכן הביטוי יהודי הוא חדש... מאז התפלגות ממלכת יהודה ופעם לכל אדם מישראל קראו ישראלי... אני בעד לשאוף לחזרה... אני ישראלית גאה!!! מעם ישראל, משתדלת ללכת לפי תורת ישראל ויושבת בארץ ישראל תובב"א!!!
ולא, הפעם לא כתבתי בצחוק... מותר לפעמים, לא?
יהודים נקראו כך לא רק ע"ש שבט יהודהצופה מהצד2
אלא - מאז שהתפלגו הממלכות [אי אז בימי ירובעם] נקראו הממלכות - ממלכת ישראל וממלכת יהודה. ומי שהיה בממלכת יהודה [גם אם לא היה משבט יהודה] נקרא יהודי. ומאז ועד היום נותרנו כך, וזה הכינוי למי שנותר דבק בה' ובתורתו לאורך כל השנים. בע"ה כשנחזור להיות עם שלם ומלא בארצו השלמה והמלאה נוכל להיקרא בשנית ישראלים...

בנתיים, אם יש לך ת"ז כחולה אתה ישראלי [ולא אם יש לך ברית מילה...]

ואין מנוס אלא להתפלל ולייחל לביאת משיח צדקינו במהרה בימינו. אמן
למעשה~מאיר~
הפילוג קודם עוד לממלכות. כבר במניין שאול את העם לפני מלחמת עמלק ישנה חלוקה של ישראל ויהודה, וכבר בימי דוד היה ביניהם ויכוח עז על השבת המלך ("ויקש דבר איש יהודה מדבר איש ישראל"). וכן בימי שלמה, בהם היה פה שיא הכיף והסטלה ("איש תחת גפנו ותחת תאנתו"), מודגש הפילוג "יהודה וישראל רבים", וכן ירבעם ממונה "על כל סבל בית יוסף", עקב היות צאצאי יוסף גוש בפני עצמו הנמצא בתחרות סמויה עם שבט יהודה כל הימים. אני סבור כי המקום הראשון בו משתמשים בביטוי יהודי באופן קבוע הוא במגילת אסתר, שם נקרא מרדכי "איש יהודי", מן הסתם על שם הממלכה, וכך המשיכו להקרא היהודים על שם ממלכת יהודה המקראית וכן החשמונאית, וכך עד היום הזה...
אני ישראלי בשני המובניםאנונימי (פותח)
ואני גאה בזה!
כבודו הוא השאלה בכבודה ובעצמה.אוסנת
מדוע גא אתה להיות יהודי, מבני ממלכת יהודה (ע"ש השבט המלוכני, שאליו הצטרף כנספח שבט בנימין, וגם לוי), וכך אתה מעודד את הפלגנות?
מדוע אינך גאה להיות ישראלי? להיות חלק מעם ישראל באשר הוא?

הרי חישבו לדקותיים,
כיום יש מלחמות אשכנזים עליונים - ספרדים (...). אומנם לא באותה הרמה כמו בימים עברו, אך בהחלט עוד נותרו שרידים.
ובעז"ה, בבוא הגאולה השלימה, ובחזרת כל עשרת השבטים לארץ ישראל ולחיק העם היהודי, יהיו בוודאי מלחמות אחים קשות ונוראות מזאת, בין הישראלים הותיקים, לאלו החדשים.

עוד אופציה מתבקשת, שתהיה מלחמה ו"ירידות" הדדיות, בין הדתיים לחוזרים בתשובה.

ועל כן, עלינו לחנך ולהתחנך, לבל תגבור שנאת האחים עלינו לעתיד לבוא.
אני גאה להיות יהודי במובן שכיום משתמשים בואנונימי (פותח)
וגאה להיות ישראלי בשני המובנים!!!
"איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר ב...11111
"איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר בן שמעי בן קיש איש ימיני"
יהודי (משבט יהודה) או ימיני (שבט בנימין)? אלא שמשבט בנימין ונקרא יהודי ע"ש שכפר בעבודה זרה.
שכל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי, כדכתיב (דניאל ג') איתי גברין יהודאין וגו'.
מקור:הרב אמזלג
בבלי, מגילה, פרק שני\שלישי איפושהו...
מה רע ב"עברי"?סלים וארזה
זה הכינוי הכי קדום לעם שלנו (אברהם העברי)
ואיך אתה רוצה שיגידו?עברים???420mal
תצא שניה השוקה [לדוכן של מעייני הישועה כמובן] וותצעק בקולי קולות: עברים צדיקים מי לא הניח תפילין היום?? כל מי שעברי להתאסף" הרי זהו חשש פיקוח נפש בריבוע!
גם בגלל המקלות/כלבי נחייה שסכנתם ידועה לכל בר בי שוקא ולכל יושב קרנות, הנפוצים לכל עבר בהגעתם של כלבי הנחייה עם הנבוט שמחפה.
ועוד חשש פיקוח נפש בגלל שידוע לכל מי שביקר פעם בחייו בבית החולים ל"ע רחמנא ליצלן ולשיזבן, הרופאים משחררים את החולים כמה ימים לפני ההחלמה השלמה בקרוב אצלכם [ולכן הטוב שברופאים לגהינם], ולא יעלה על הדעת להסתובב עם חבורת חצי-חולים ברחובה של עיר וכל העושה כן לכסיל ייחשב!!
מה הבעיה ב"עברי"?אוסנת
עברי זהו כינוי לכל צאצאיו של אברהם אבינו, כביכול. כולל ישמעאל ועשיו.
והרי כל הרעיון הוא להבדיל ביננו, לבין הערביים (האם זהו שיבוש של "עבריים"?).
אנו צאצאי יעקב=ישראל אבינו, ועלינו להקרא כך.
חשש פיקוח נפש לא מספיק לך?420malאחרונה
פ
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך