ידוע שלדוד משה היתה חווה!יודלה

ובחווה היתה פרה, ובחווה היתה כבשה, ובחווה היתה סוסה,

וכן על זה הדרך....

השאלה היא-

האם אין בדבר חשש לכלאים?

והיאך ילדים רקים תינוקות של בית רבן ישירו שיר שיש בו חשש כלאיים????

 

אין לנו מה לענות לנוכח החכמה המתפרצת.. דורשת קרבתך
איזה כלאיים ואיזה נעליים?מרב.

נראלך שלפרה, כבשה וסוסה יכולים להיות ילדים בלי הבעלים שלהם?

השאלה זה איך יש כזה שיר לילדים רכים עם "סוסה", והרי זו חיה טמאה!

וכיוון שסוסה היא חיה טמאה, נהגו בקהילות ישראלבת-ישראל-וציון

לסיים את השיר במילות "ובחווה הייתה סוסה", ומיד לאחר מכן להתחיל לשיר את מילותיו של רב חיים-נחמן ביאליק, שהא-לוקים חנן אותו בין השאר גם בעט סופר מהיר, והיה למשורר דגול. ושרים את מילותיו "רוץ בן סוסי", כדי להסביר לילדי ישראל הרכים כי סוס הינה בהמת רכיבה טמאה הנבדלת מן החיותכבשה ופרה הטהורות.

ובקהילות נטורי-קרתא נהגו לא להזכיר את מילותיו של אותו חיים-נחמן ובכלל לשיר את המילים מן התורה הקדושה "כי תצא למלחמה על אויביך וראית סוס ורכב עם רב ממך", והדגשת המילים "סוס ורכב" תוך כדי שירה שוב באה להבהיר לילדי ישראל הרכים והטהורים והמתוקים כי סוס היא חית רכיבה טמאה.

ורווחים בקרב ישראל עוד מנהגים לגבי השיר שיש להצמיד לשיר על אותה חווה של רב משה.

איך לרב משה יש חווה?בחורצ'יק

זה רח"ל כמו הרב ד"ר זה תורה ועבודה.לכן אולי צ"ל למוחמד הייתה חווה..וזה גם נותן דוגמא חיובית לילדים אהבת המחבלים...

אתה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה.לך דומיה תהילה

"ובחווה הייתה פרה, ובחווה הייתה סוסה" וגו' חד אמר שם

ביניהן מחיצה וחד אמר שלא שם ביניהן מחיצה. למאן שאמר

שלא הייתה מחיצה מלמד שלדוד משה היו חוות נפרדות ולמד

זאת מ"ובחווה... ובחווה".

ולמאן דאמר שהייתה ביניהן מחיצה לפי שנוסח השיר הוא 

"ובחווה הייתה פרה" ועונים אחריו "איה איה או". וכדדרש

דומיה: איה או - זו מחיצה בלשון פרסית. (תוכיח שלא...)

הוכחה ניצחתשיגר

איה או בלשון פרס זה בכלל מקק

ואם תאמר עסקינן בשפה מאוחרת אבל בשפה הקדמונים איה או זה מחיצה 

אז סבי אבותי שעלו תרוסיה כתבינן איה או על אבנים אמרו לי שזה סבבויע

זה בשל סנחריב, שבלבל בין האומות ולשונותיהן.לך דומיה תהילה

זה דיאלקט שאבד מזמן.

והעם הפרסי של ימינו אינו אותו עם פרסי עליו מדובר.

אם יורשה לי להציע גסא חדשה-אנונימי (פותח)

לדוד מוישה היה ישיבה...

ניניני...

ובישיבה היתה גמרא..

אוי אוי יייי..

וגו'

אני עם יאצ'קסרוג על הכיפה

למה להפוך כל דבר לשיקצה כגון כלאיים?

הי הי הי, מה עושה פרה?טופי תות
איאה איאה או? או מווווו?
מה קרה למשוררים? ב׳מת!
לא בטוח שזה היה באותו זמן..בימי אחשוורוש
איזה חידוש!!לך דומיה תהילה
אין חשש: היום אף אחד כבר לא שר את זהyifat_s
כרגיל אתם מתייחסים רק לפן ההלכתי. יש פה עוד צד!אדם נוף מורשתו

מה זה השיר הזה שלדוד משה (גבר) היתה חווה (נקבה) ובחווה היו... הפלא ופלא... מלא מלא חיות מסוג נקבה!

 

פרה, כבשה, סוסה.

 

ואז המשורר, כדי להיות "פוליטקלי קורקט", מצרף לחווה גם חמור (זכר) ותרנגול (אחל'ה גבר), וחושב שבזאת הוא יצא ידי חובה.

 

האם הוא לא יודע שהפמיניסטיות בדורנו כבר יודעות לספור ושמות לב שהגבר (להלן: הדוד משה) שולט על יותר נשים מגברים???

 

 

אניאנונימי (פותח)
יושבת וקוראת את התגובות ועוד לא החלטתי אן לצחוק או לבכות
כשזאת ההתלבטות, תרשי לי לעזור לך לבחור - לצחוק!י.צ.ב
סתירה על מה שמקובלני מבית אבילך דומיה תהילה

(ומהגן של דינה) שבין חיות החווה מצוי גם כלב שנאמר: "ובחווה היה כלבלב".

יש מפרשים שטענו שהכלבלב אינו חיית חווה לכשעצמו, אלא שהיה צורך בכלב

שמירה על כל החיות. ואגב אורחא הוזכר גם הוא. והדבר נתון במחלוקת בין עדות

הספרדים והאשכנזים.

 

ויודעי ח''ן דורשים כי אותו כלבלב הוא הכלב מחד גדיא. (שנפל בעת מילוי תפקידו).

פששששששששש... גירסא דינקותא..אנונימי (פותח)
ומכיוון שסוסה היא חיה טמאה - מעכשיוארלט

עם ישראל ירכב על תרנגולות

קוראים לו אולד מקדולנלד והוא גויאנונימי (פותח)
אולי חווה בחו"ל ?אנונימי (פותח)
המשך הגמ'אנונימי (פותח)

ויש לאמר דמשה עשה שני איסורים: היתה לו חווה במקום ללמוד תורה וכלאיים ואין איסור חל על איסור!

הא גופא קשיא- רישא כתיב פרה הייתה בחווה, באמצעיתא כבשה, ובסיפא סוסה?!

אלא הכי גרסינן לדוד משה הייתה פרה ולחווה איתתיה הייתה כבשה.

וסוסה מאי?

תנא ושייר.

 

לא נאמר שלא למד תורהסרוג על הכיפה

אלא שהייתה לו חווה. וכי לא מצינן ברבנן אשר עבדו בעבודות כפיים וגם למדו תורה?

אלא מאי? באו חכמים והעידו שר' משה שם כל אחת מן החיות בפינה אחרת של החווה ואין איסור כלאיים במקרה זה!

ממקרה זה אנו למדים, שכל יהודי הרי הוא פילוסוף ו..שדר ממאדים

וההוכחות לעיל . והלכה נפסקה כמותי. ואם בחיות עסקנין עלינו לשאול שאלה הרת גורל: האם החיות למדו תורה? שאם לא כן, קושיה  גדול ה לנו! ביטויל תוירה חמור מאין כמתו.

אלא שכלום לא מעניין אותם ואם נדון לכף זכות נחשוב על האנשים היושבים בחוסר מעש, כך שניתן להבין את ההתעלמות גדולי ורבני הפורום מהענין.

בקיצור אני נהנת להת פלסף אוהבת להתפלסף, ועוד יותר אוהבת להתפלסף על אנשים שמתפלספים.

תהנו!

אני חושב שבשביל זה נוצר הפורום הזה...סרוג על הכיפה
באמה משעמם לך בחיים וחסר לכם בורג!!!דוסית גאה!

לך דומיה תהילה לבנתיים התנסח הכי אותנטי!!!

לזה נועד הפורוםבחורצ'יק
רוב תודות.לך דומיה תהילה
זה רק שיר.......דרוומית גאאה!
ומדאיירינן בחווה ובכלבה, הנני להעיר אודות...שזש טעד=חהנטצ

השיר שיש נוהגים לשיר בליל הסדר

 

''חד גדיא'' וכו'

 

ולכאורה תמוה למה כל המוענשים קבלו עונש כליה וכליון, כגון השוחט שמת, הפרה שנשחטה, העשבים שנאכלו, המים שנשתו,

החתול שנאכל,

 

אולם הכלב לא נהרג, רק ''הוכה''??

 

הוא מותיב לה והוא מפרק לה: דמדעסקינן הכי בסמוך בחווה של דוד משה, והתם בסמוך נאמר שהאיא אי א או היינו הכלבא דהוי

 

לה מחיצה גודא בין הסוסה והפרה עם ה     כי היכי דלא ליהוי עלייהון כלאיים

 

לכן לא נכלא, אלא רק הוכה, ותדע סמך לדבר שהרי בפירוש העידה תורה לכלב תשליכון אותו, ודוק ותשכח.

עוד יש להקשותארץ השוקולדאחרונה
הילקוט יוסף פוסק לא לאיים על ילדים קטנים עם חיות טמאות, כגון שהזאב יקח אותך וכד' ומקל וחומר ראוי לא לשיר על חיות טמאות וצ"ע גדול.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך