מענין לענין באותו עניןhaim770

ב"ה

בתפילין חב"ד גודל 4/4 מה גודל הכתב ביחס למזוזה גודל 10, 12, 15, 20.

למה אני שואל כי ראתי אצל סופר פרשיה ובמבט ראשון בלי למדוד אם סרגל הכתב היה נראה לי מאוד גדול. שאלתי והוא ענה שבבתים גסות יש בעיה שצריך להקטין את הקלף אבל בבתים דקות אין את הבעיה וניתן לכתוב ממש גדול, זה היה נראה לי כמו מזוזה 20 ואפילו יותר אולי.

ועוד שאלה היכן ניתן לרכוש בתים דקות 4/4 מהודרות אם כל ההידורים ומה עלותם.

תודה מראש.

לא יודע למה אבל כשראיתי את היופי של הפרשיות האלו זה נתן לי חשק לכתוב לעצמי. אני צריך לציין שהסופר הנ"ל מאוד מוכשר, ואוהב כמו אות והדר, לחקור כתבים עתיקים. נודע לו שלאדמו"ר מסויים בבני ברק יש ספר תורה המיוחס לר' צבי הסופר (סופרו של הבעש"ט). הוא קבע פגישה וביקש מהאדמו"ר רשות לצלם את הכתב. האדמו"ר שלח אותו אם ליווי צמוד למכון שמתמחה בצילום גדולים.

הסופר כתב מגילה בכתב של ר' צבי והראה אותה לאדמו"ר. הנ"ל כ"כ התלהב שהזמין אצלו את 5 המגילות (רות, איכה, אסתר וכו'). לאחר שהוא קיבל אותם הוא רצה תפילין, אבל הסופר הוא גרוש ולא רצה לכתוב, לאחר שכנועים רבים ולקיחת אחריות מצד האדמו"ר הוא יצא לדרך וזה הפרשיות שראיתי.

 

משהו לא מובןשיזף

מה  שמובא  שבעיקרון  סופר  סת"מ  יהיה  נשוי,  הכוונה  שלא  יהיה  רווק  שמעולם  לא  נישא.  גרוש  או  אלמן  או  מי  שחי  בנפרד  מאשתו  כשר  לכתחילה  לכתיבה.

 

החזו"א  נתן  בשעתו  לסופר  סת"מ  ידוע  (הכרתי  אישית  את  הסופר  ז"ל )  שמעולם  לא  היה  נשוי  לכתוב  את 

ספר  התורה  האישי  שלו.

 

ממתי  אדמו"רים  וחוגי  החסידים  בכלל  קוראים  מתוך  מגילה  כשרה  חוץ  מאשר  את  מגילת  אסתר ?

תפילין 4*4אות והדר

הראש כמו מזוזה 15, היד כמו מזוזה 12. לגבי הבתים הדקות, אולי משה אייזנבך מירושלים מייצר עדיין כאלה. צריך מאוד להיזהר לבדוק את החריצים לא פעם מצאתי מזוייפים וכן הרבה דבק. וכן אני לא יודע אם עושים בבתים הדקים את כל הידורים, למשל חוט בין הבתים לא מעבירים עד כמה שאני יודע. אולי תשאל את הסופר ההוא מאיפה הוא קונה בתים כאלה...

לגבי נשוי או לא, כמדומני החיד"א כתב, שראוי שסופר יהיה נשוי. 

 

באשר לסופר נשוישיזף

הענין  מובא  במרבית  הפוסקים  אך  מי  שיוןע  את  הסיבה  גם  מבין  מדוע  סופר  שהיה  נשוי  יכול  לכתחילה  וללא  חשש  כלשהו  לכתוב.   ואין  כאן  המקום  לפרט  יותר  מה.

 

 

תודה, ולשיזף ...haim770

ב"ה

לא באתי לפסוק או לדון בהלכות רווקות, אני רק סיפרתי מעשה ששמעתי ממקור ראשון.

הסופר הזה גם ת"ח סופר ומגיה וותיק ויש לו גם ידע מורחב לא רק בהלכות סת"ם גם בנגלה ובחסידות. אם הוא קיבל על עצמו איזה חומרה יתרה זה ענינו.

לגבי התנהגות האדמו"ר שהזמין את המגילות אינני יודע מה מנהגיו ומנהג אבותיו, זה עובדה שהזמין, אולי הוא רצה לפרנס את הסופר הנ"ל מי יודע. דבר אחד כן שמעתי מהסופר הנ"ל שהוא מניח 6 זוגות תפילין ביום, כנראה שיש לו חביבות יתרה לסוגי הכתבים השונים.

באשר ל-6 זוגות תפילין ביוםשיזף

בשעתו  שאלו  את  הגר"א  מדוע  הוא  מניח  רק  תפילין  של  רש"י.

תשובתו  היתה,  כי  באם  יחשוש  לכל  ה שיטות יהיה  עליו  להניח  למעלה  מ-60 זוגות  תפילין  ביום  (  וזה  ללא  התייחסות  לסוג  הכתב  אם  כתב  תימני, מרוקאי, יווני,  איטלקי, בגדדי, אר"י  לשיטת  האשכנזים,  ב"י,  ועליש  אשכנזי  וכיו"ב  וללא  התייחסות  לסוגי  הקשרים  לשיטות  השונות  ולאופן  ליפוף  רצועות  של  יד  פנימה  או  החוצה  ואופן  עשיית  השין   מתחת  לית  על  הזרוע  או  על  כף  היד  וכיו"ב  דבר  שהיה  מקפיץ  את  השיטות  ללמעלה  מאשר  300 זוגות  תפילין  ביום.

לשיזף, יש היום כל מיני דרכים ושיטות בעבודת ה'haim770
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ח' חשון תשע"ג 17:29

ב"ה

הרב שיינברג (אם אינני טועה בשם) זצ"ל היה לובש כמה עשרות טליתות קטנות.

זכותו של כל אחד להדר במה שמתחשק לו בשלושה תנאים לדעתי:

  1. הוא לא עובר על בל תוסיף (לענינינו אם מישהוא ירצה לשים על דלתותיו 4 מזוזות, אחת בכל כתב שונה ספרדי, האר"י, בית יוסף וכתב חב"ד). באמת חבל שאסור זה היה נותן פרנסה בשפע !
  2. שלא יפרסם את הדבר (הצנע לכת אם ה' אלוקיך)
  3. שלא יקבע את זה לרבים.

גם אני לא הייתי יודע עליו אם הסופר לא היה מספר לי ןעד היום כמה שאני מתחקר אותו מתוך סקרנות אינני יודע באיזה אדמו"ר מדובר.

ובנימת צחוק, אם הגר"א היה חסיד חב"ד הוא כן היה מניח רבינו תם.

 

בעניין הנשוי - על פניואות והדראחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ח' חשון תשע"ג 20:26

הסיבה כדי שלא יהרהר עבירות.

אני מסכים שבמציאות של היום לא בטוח שיש הבדל גדול בין נשוי לבין לא נשוי.

 

אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך