
ב של בין עיניך מה הדין?אמיר הסופר

הצילום לא כ"כ ברור, אבל על פניו נראה שכשר.שלום 22
לא ברוראות והדר
צילום על הפנים
התשובה היא שאלת תינוק ספק עקבאמיר הסופר
למה ספק? רואים שיש.הרש
ימצחיק הרגת אותיאמיר הסופר
ברור שיש משהו השאלה האם הוא נחשב לעקב או לא זה התינוק יחליט
ימצחיק. הרגת אותי.שלום 22
אולי תתייחס קצת יותר בכבוד לאנשים.
ככה אתה לומד?
אולי הרש יותר מבוגר ממך? אולי למד מעט יותר?
וגם אם לא-
זה פשוט לא מכובד ולא יפה.
(סליחה על המוסר, יצא לי...)
ישר כחאות והדר
כל מילה בסלע
רילקס רילקס מה קרה אסור לצחוק מה יש????אמיר הסופר
נראה לך שהתכוונתי לפגוע ??? מילה בסלע...
על חשבון מישהו אחר אסור.שלום 22
באופן כלליאות והדר
הסגנון שלך לא מתאים לדיונים של סופרים שהם אמורים להיות אנשים תורניים יראי שמים וכו'.
ולא מתאים זה "לשון המעטה" יש לי עוד מה להוסיף ואיני מוסיף מפאת כבודך.
רק הוסיף, לטובתך, שאני לא הייתי קונה שום סת"ם מאחד שמדבר בלשון מגעילה כזו.
תרגיע חמוד אתה נסחף!!!!אמיר הסופר
"חמוד".שלום 22
אתה לא מבין?
זה פשוט לא מכובד!
מנין לך כמה למד זה שאתה מדבר אתו? ובן כמה הוא? אולי הוא יכול להיות רבך? וכי מותר לדבר כך אל אדם שנקרא כלי קדש? ומתייעצים אתו בהלכה?
תלמד קצת איך להתבטא, זה בהחלט לא יזיק לך.
ואגב אני מסכים עם מ"ש או"ה, אולם אני דן אותך לכף זכות שאתה צעיר ונלהב ולכן מתבטא כך.
אם היית לומד אצל רבותי נ"ע, הם לא היו ממשיכים ללמד כרגיל עד שהיו מבהירים נקודה זאת היטב.
תהיה בריא ..... אתה אוהב להעיר משהו לא רגיל..אמיר הסופר
ש״תאריק אלחרר
ולהבא אם אפשר תמונות יותר ברורות.. בנתיים לפי התמונה מה שאני רואה כך נראה הדין... ואמיר יישר כח על הדוגמאות המעניינות.
אילן.
בבקשה אילן ואני יסביר למה התמונות לא הכי ברורותאמיר הסופר
אתם יודעים באיזה מהירות אני צריך לצלם אותם ? אין לכם מושג תאמינו לי אני יושב אצל הרב מועלם הרבה מ1 עד 2 ואנשים נכנסים ויוצאים עם שאלות כמו זבובים אתם יודעים איזה טובה הוא עושה לי שנותן לי לצלם במאית השני? לכן התמונות לא תמיד ברורות מצטער מי שיכול להביא משהו יותר ברור בכבוד
אוקיי נסתדר עם מה שישאריק אלחרר
אילן.
אמיר תינוק קרא ב׳ למרות כל התחזיות שלי.. אילן.אריק אלחרר
יפה יפה אני יסביר לך מהאמיר הסופר
זה לא הבעיות שלי כל מה שאני מעלה כאן זה בשימוש שאני נמצא אני מצלם אבל אני נותן גם לכם שתהנו יש חברה שיש להם שימוש ושומרים אותו רק לעצמם חושבים שזה יעזור להם נו....
לאמיר..אריק אלחרר
כל הכבוד תראה מה תעשהאמיר הסופר
שים את כולם בשולחן מסודר ואז תצלם צילום איכותי ואז יהיה יותר קל אפילו אני יעזור לך עם זה
קיי .. בהזדמנות ראשונה..אעשה משהו..אילןאריק אלחרר
תינוק קרא ב׳ אילן.אריק אלחרר
נראה פסולאריק אלחרראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.
