אלוהינו עם וואואריק אלחרר
שאלה לכלל הרבנים כאן ..
חוו דעתכם ואמרו סופר שכתב אלוהינו מלא וואו מה הדין
הכוונה אייך אופן התיקון ..?
אשמח לשמוע תגובות ולהחכים...
אילן.
חברים ... מה אופן התיקוןאריק אלחרר
השאלה היא הלכה למעשה ...
אשמח לשמוע תגובות...אילן.
כך ההלכהאמיר הסופר

כיוון שמצינו אלוה מלא עם ו' בפרשת האזינו כדכתיב ויטוש אלוה עשהו מלא עם ו לכך אסור למחוק את האלוה לכך תקלוף כבר את כל השם אין לך ברירה

הלכה למעשה!!

אמיר כאן השאלה היא על אלוהינו ולא אלוה..אריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך כ"ז חשון תשע"ג 12:24
כי אמת שאלוה כתוב גם עם וואו אבל אלוהינו לא כתוב בשום מקום האם יש הבדל בדין .. ? אילן.
כן תקשיבאמיר הסופר

יש לי שאלה אליך אל מאלהינו מותר במחיקה? לא לכן גם האלוה אסור למחוק כיון שנמצא שם כזה במקום אחר אך מהטעוצ והלאה יהיה אפשר למחוק דהיינו ינו' כי הם לא קשורים לשם כיוון שלא נמצא שם כזה במקום אחר אך את אותיות השורש אסור למחוק לכך אם אתה כבר קולף את האלוה שודאי אסור במחיקה כבר תקלוף הכל

אך נפק"מ אם הקולף נשבר לו השם אחרי האלוה יכול למחוק את ה ינו' אפילו בגירוד . יש מבין?

אמיר יפה מאוד .. אילן.אריק אלחרר
באותו ענייןאות והדר

מה הדין שכתב אדוני בכתיב מלא?

אותו תשובה..אריק אלחרר
אם לא כתוב אדנות עם וואו.. בכל הנ״ך.. אז מהוואו.. והלאה אין קדושה .ויכול למחוק או לעשות מהוואו נון ויכתוב יוד חדשה .. אבל אם יש אדנות מלא ודאי שאסור למחוק.. אלא יקלוף.. אילן.
בדיוק כךאמיר הסופר
לאילן ואמיראריק אלחרר
אדוני עם מותר למחוק הכל 1 ממקום הטעות ואילך אז נמחק וני 2 נשאר לנו אד אד מאדנות נמחק חזק לא
באמת מגניב...אות והדר
לגבי אלוהינואריק אלחרר
לגבי אלוהינו היה לי ויכוח גדול עם הרב מועלם אני אמרתי קליפה והוא אמר ממקום הטעות
אבל איך? אלוה שם בפני עצמו!אות והדר
תשובה של הרבאריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך י"ד בכסלו תשע"ג 13:47
אחר שכתב אלוה אם לא המשיך אז צריך קליפה אבל אם המשיך אז ממקום הטעות
המשךאריק אלחרר
בס״ת יכול למחק רגל הואו ולהאריך את הדלת אך בתו״מ ......סתם צחקתי אין בתו״מ שם אדנות
דברתי על זה עם הרב מועלםאמיר הסופר

את האמת שאני לא מבין אותו אמרתי לו אין הרבה ביסוס כלל בדבריו מזה מועיל שיש אלוהינו עכשיו אין בעיה בנו אפשר להורי אך את הו א"א כי נמצא שם כזה במקום אחר

וכי נתיר בגלל זה להוריד גם את ה"אל" ודאי שלא מה ההבדל הא יש שם אלוה בהאזינו ובנביא

אינני מסכים עם זה כלל ראיתי שיעור של הרב יעקב כחלון שחלק עליו עם ראיות יפות מאד בפוסקים נשמע יותר מבוסס לעניות דעתי כך אמרתי לו גם

מי אני שכך יאמר אך הדברים של הרב כחלון חזקים יותר למעיין ודו"ק

בכל אופן אנחנו מרוויחים מהמחלוקתאריק אלחרראחרונה
דעביד כמר
אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך