אז למה באמתהמעשה-העיקר
לבשל גדי בחלב אמו אסור אבל לטגן שניצל בביצה מותר????
מה שמעלה את השאלהאנונימי (פותח)

למה לשחוט אם ובנה ביום אחד אסור אבל לשחוט תרנגולת ולאכול ביצה(שלה) ביום אחד מותר.

ולמה ביצה זה לא בשרי?אנונימי (פותח)

בעצם, אם ובנה זה כן??

ולמה פרה זה לא חלביהמעשה-העיקר
ולמה לא כשרה!
צריך להבין את המשמעות של האיסוראביגיל בת נחש

צריך להבין את המשמעות של האיסור "לא תבשל גדי בחלב אמו",

וזה ההסבר שלי:

 

מה תפקידו של החלב?

תפקידו הוא להשביע ולגדל את הגדי.

ולכן, האיסור נובע מכך שלכל דבר בעולם יש תכלית

וכוונת הבורא הוא שהחלב ישמש לגידול הגדי.

ולכן - מי שמשתמש בחלב כדי להרוג את הגדי (גם לאחר נשחט)

הרי הוא פועל נגד רצונו של הבורא ונגד ייעודו של החלב.

 

שמואל פישר

^^^^ זה לא בסדר התשובה עניינית מידי!!המעשה-העיקר
לבחור החשוב המכונה "המעשה העיקר" תובב"א.הקולה טובה

לא נאמר כי אסור לבשל גדי ביחד עם אמו שתחי' אלא רק עם חלבה.

אי לכך ובהתאם לזאת- ניתן לבשל אפרוח ביחד עם אביו, אמו וכל משפחתו המורחבת.

וק"ו שמותר אפרוח בפוטנציה, כלומר ביצה.

רק בפורום השטות המעשה העיקר היא נחשבת כבןמושיקו
ת״ט לבחור׳ החשוב׳!!המעשה-העיקר
ישנם שנמנעים לדבר בלשון נקב׳,
לפחות שימו גרש
תשובה לכן ניתן למצוא ב-אריאל דל"ת

מסכת הוריות, כבר למדת?

עיין שם בר"ן ומה שכתב ברי"ף. לפי זה תראה שהקושיה של רש"י על הרא"ש מתורצת בדברי תוס'. שמה שהביא הרמב"ם בשם המרדכי על הרמב"ן והקשה עליו הטוש"ע במשנ"ב שם בשפתי כהן ובבית יוסף על הכסף משנה.

 

 

אין כאן קושיה בכלל.

 

!!!!אנונימי (פותח)
הקושיה קיימת ולא נתרצה!!המעשה-העיקר
יש כאן קושיה מהלכה על הלכה, מצד אחד הלכה כרבינו תם ומצד שני הלכה כהריטב״א החולק על רב נחמן קטופה, הא כיצד?
עיי"ש ודו"ק ואכמ"ל.אריאל דל"ת
מה?סמיילי...אחרונה

בטוח? איפו ניתן למצוא את זה?

נראה לפרשהרב שליטאזצ"ל
עבר עריכה על ידי הרב שליטאזצ"ל בתאריך י' בכסלו תשע"ג 20:13

על פי מאחז"ל בספר הלכות מטבח לשטו"תים שם נאמר "כלבישול באימו מותר אך בבנו מותר ואף מצווה"

לכן כל המבשל גדי בחלב אימו עובר על איסורי תורה אך המטגן שניצל גם נהנה וגם מקיים מצוות עשה דשטו"תייתא

 

אך הרב "חומרא" שליט"א כתב שיש לחוש גם למטגן בבנו ולכן מצינו שיש מבני ישראל שמחמירים על עצמם ושמים קמח בין השניצל לבנו דהיינו הביצה ודו"ק ודפח"ח

קושיא זוtalr123

נתפלפלו בה כבר מקדמת דנא גדולי השפים זצוקלל"ה וכן הרה"ג הרב טבחים נבוזארדן שליט"א הי"ו ימ"ש.

וכן ראינו בספרים הקדושים של הרבנית הדגולה הצדקת רות סירקיס תחי'.

שכן עניין זה מצינו גם במאכלים נוספים, קדושים ונוראים. אכילת נבטים בחסותיהם, לחם וחיטה על שולחן אחד (בשבתות ובימים טובים), שמן וזיתים וכן על זה הדרך. וכמובן שגם אותם ת"ח עצומים עלתה בליבם הקושיא הנוראה שהעלה הרה"ח ר'  המעשה-העיקר, שכיוון לדעת גדולים, הקישו מהלכות מדורות מהרה"צ, גאון הדור הל"ג בעומר שליט"א, שנהגו בכל הדורות לשרוף דף בגפרור אימו וכן עם עצים ועצות ושאר מרעין בישין, מכאן שאין איסור לאכול הדברים הנ"ל ואין לחשוש משניצל בביצה.

וראוי שיוסיף וילמד ויבאר ויעיין בספרים הקדושים הנ"ל. וד"ל.

הכןסמיילי...

שניצל מותר במידה והביצה לא אמא שלו

 

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך