שירשור שהיה פעם - הקפצתי לבקשת אילןאות והדר
למ"ד שמקצתו נכנסה לתוך דל"ת. מה הדין?אות והדר
נראה לי שהסתבכת אבל תשאל ת"ח לפני שאלת תינוקא"י הכהן
אני אינני חושב שהסתבך. לענ"ד כשר.שלום 22
לכן הצעתי שאלת תינוק (אחרי שתתיעץ עם ת"ח)א"י הכהן
כל שאלה שאני מעלה לפהאות והדר
אני מעלה אחרי ששאלתי חכם כמובן
ומה אמר החכם?שלום 22
תשובת הרב גרוסאות והדר
אם הסופר התחיל לכתוב וי"ו הלמ"ד, מראשה, והיינו משמאל לימין, ומשם המשיך להוריד הירך - הרי"ז בסדר גמור, אע"פ שנכנס לחל הכ"ך, ואי"צ לכסות, כיון שתחילת הראש מוכיח שאינו ה"א.
לא הבנתיא"י הכהן
הרי דווקא במצב כזה היה רגע שזה היה ה"א.
בבקשה תסביר לי למרות שאני עדיין אפוף מהחזרה לשיגרה
מותר לגרדאילן ח.
וכן יש תשובה של הרב אגרות משה בעיניין הנ״ל וכתב לשיטתו שזה לא ניקרא חלל אות בד׳ ומותר לגרד..!!
הרב קול יעקב פוסל ..
וכן יש תשובה ביביע אומר של הגרע״י שמקל בזה ..ותודה לאות והדר שהחיה את השרשור מחדש.
מחזק את הרב אילן אין מקום לשאלה כוון שאנו פוסקיםאריק אלחרר
לכן כל הכניסות אות באות כשר
בין כתב מימין או משמאל
בתנאי שבסוף אין שינויי צורה
וכן אין בעיה של כסדרן
וכן אין בעיה של ח״ת בכתיבה
וכן אין שינויי במקצת פוסל
עיינו ביריעות וכן בהלכה ברורה
וכן הרב חימי כתב 7 סברות להקל
אין שום בעיה על מה כל הפלפול???אמיר הסופר
בראשון בכלל לא נכנס ובשני נכנס מעט ואין עם זה שום בעיה זה לא נרקאה ה' נכון שבאות ה אם היה רגל מעט בפנים והרוב בחוץ כשר דיכעבד אך כאן אין בעיה וששאלתי את הרב מועלם למה הוא ענה לי כיוון שאנו מחפשים להכשיר ולא לפסולשמות ד' וזה.. לכך לעניות דעתי לית דין צריך בשש
שינוי לרגע - לפי הרב מועלם אין בעיהאות והדר
אבל יש עוד כמה פוסקים שאני מכיר ששינוי לרגע - פוסל לגמרי.
לי הק' נראה יותר סברתם, וכן פוסק הרב שטרן, הרב גרוס.
אם רוצים ספרדי דווקא גם הרב אשר חנניה.
חבר׳ה אות צודק בהחלט!אילן ח.
ושכל אחד ינהג כמנהג רבותיו ..
אני ישתדל מאוד להבא להזכיר גם את דעת החולקים... הכל כפי ידיעותיי המועטות..
אות.. יישר כח על ההארה.. אחרי הכל זאת מטרת האתר להגדיל תורה לכל מאן דבעי..
לדעתי ההבנה היא אחרת הרב מועלם פסק לקולא כלומראריק אלחרר
הארה חשובהאות והדר
אני אישית לא מסוגל לפסול שום דבר נגד דעתו של הרב מועלם, או שולח למגיה מטעמו או אומר שיש על מי לסמוך.
כמובן הלכה ברורה ומבוססת על עמודים איתנים אצלו וחשוב ללמוד את דעתו גם למי שלא פוסק כמותו.
הרב מועלם אמר לאמיר הסופר
שבאות אחת פסול לרגע אחד כמו ו שמעבה אותה יעבה אותה מלמטה שאם יעבה אותה מלמעלה תהיה ז לרגע אחד וכן תגים בנ' יתייג מימין לשמאל שלא יהיה לרגע אחד ל' וכן על זו הדרל
אך בשתי אותיות בהתחלה אסר אח"כ חזר בו מכיוון שהרב מזוז חזר בו והוא כפוף אליו כך הוא אמר לי ועוד הוסיף כיוון שעל 2 אותיות מצאנו ראיות משא"כ באות אחת
יישר כח אמיר על התשובה ...אילן ח.אחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.
