הופס...

עליתן פה על נושא כ"כ חשוב.
אכן המשפטים הידועים , "החיצוניות לא מעידה על הפנימיות".
ו - "העיקר הפנימיות" , "אני מקושר לה' בלב , עזוב אותך מעשים".
דבר ראשון , רציתי להגיד דבר חשוב , אני לא מכליל בדברי!!
בכל כלל , יש יוצאים מן הכלל....
אכן , אני מכיר בנות , שמה אני יגיד לכם , נראות יחסית חרדיות ,
אבל מה בלב? כלום...נאדה... הכל משחק ראוה...בשביל שיראו...
אני מכיר גם כאלה שלא כ"כ מתלבשות צנוע , אבל המעשים שלהם
כ"כ טובים...עוזרים לזולת , מכבדים , אקיצר "לב זהב"....
אם אנחנו מדברים עכשיו על פנימיות מבחינת התורה אז -
יש כמה דברים שכולנו צריכים להסכים איתם , והם:
* ילדה שהולכת פחות בצניעות , כמה שתגידו שהפנימיות שלה זה מה
שקובע הרי חסר לה משו בפנימיות... כי הפנימיות צריכה ללכת אחרי
דרך ה' , ודרך ה' זה ללכת בצניעות והיא לא כ"כ הולכת אז... חסר
משו בפנימיות.
*ילדה שהולכת בצניעות , אבל המעשים שלה היא לא כ"כ יפים בלשון
המעטה... גם לה חסר בפנמיות שהרי הפנימיות אומרת לה ללכת אחרי דרך
ה' ואם היא לא הולכת משו כאן חסר בתוכה.
בואו נסכם!!!
*אדם המושלם בפנימיות - זהו אדם שמושלם בחיצוניות. {ואני ממש לא מתכוון
שתילך עם כיסוי כל הפנים , אלא גדרי הצניעות הפשוטים לפי ההלכה}
*אדם שמושלם בחיצוניות זה ממש לא אומר שהוא מושלם בפנימיות.
מסקנא:
="החיצוניות לא מעידה על הפנימיות" -תלוי מתי? אם החיצוניןת היא לפי ההלכה אז אכן , לא כל שתחמירי יותר על עצמך זה אומר שהפנימיות שלך יותר טובה.
אבל אם החיצוניות היא לא לפי ההלכה הרי ש"החיצוניות מעידה על הפנימיות" .
= "העיקר הפנימיות" - משפט שלא נכון לדעתי , אומנם יותר חשוב הפנימיות מהחיצוניות , אך , זה לא רק רק העיקר.
="אני מקושר לה' בלב , עזוב אותך מעשים" - גם משפט שלא נכון לדעתי ,
שהרי כמו שאמרו , אם יש משו חסר בחיצוניות שלך , אז גם הפנימיות לקויה.
עד כאן.
בהצלחה לכל אחיותי ,
שתמשיכו ללכת בצניעות ו....
"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכותן עתידין להגאל".
אחיכם!

------------------------------------------------------------------------------------
מי שרוצה לקרוא דבר תורה יפה על החיצוניות-פנימיות. מוזמן!

יש פסוק במשלי "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" - הפסוק הזה בעצם בא להגיד לנו שהחיצוניות של האדם צריכה להיות כמו הפנימיות וכן הפנימיות כחיצוניות..."שיהיו ליבו ופיו כאחד..." שואל הגר"א - למה שלמה המלך הביא לנו דוגמא ע"י מים...שהיה מביא ע"י לדוגמא-יין { יין לבן שיש לו השתקפות...}..."כיין הפנים וכו'" ועל זה עונה הגר"א משום שיש במילה יין את האות ו' . נשאלת השאלה- מה תירוץ הגר"א??? א. אין ביין את הות ו'... ב. אפילו אם יש מה הקשר??למה לא לכתוב יין...??? ועל זה עונים כך: לכל אות יש את הפנימיות שלה ואת החיצוניות שלה...לדוגמא- האות א' נכתבת כך- א-ל-ף...הפנימיות זה ה א' והחיצוניות זה ל' ופ'...לאות ב'- פנימיות ב' חיצוניות ב'...ועל דרך זו נבין את תשובת הגר"א...אומר הגר"א הפסוק מלמד שהחיצוניות והפנימיות צריכות להיות כאחד....אז שלמה המלך חפש מילה שהפנימיות והחיצוניות כאחד...במילה יין בואי נראה... יוד-יוד-נון....י = ו ד ,י = ו ד , נ - לא שווה- ון ,משום שיש את האות ו' וזה מה שאמר הגר"א...משום שיש את האות ו' ביין....ועכשיו נעבור למים....ממ , יוד , ממ...מ=מ ,י=ו ד, מ=מ....וכל פנימיות האותיות שווה לחיצוניותם...ולכן כתב שלמה דווקא מים....כמו שבמילה מים הפנים של פנימיות המילה שווה לפנים של החיצוניות...כך לב האדם צריך שפנימיותו תהיה שווה לחיצוניותו....יהי רצון שנזכה שהפנימיות שלו תהיה כמו החיצוניות שלנו...

----------------------------------------------------------------------------