מאמר על שלימות הארץ  - שי גפןחסיד של הרבי
בשבוע שעבר הגיעה מועצת יש"ע להסכמה על פינוי המאחז מיגרון בתמורה להקמת מאחז אחר. לא אף זו, אלא שניסו להציג זאת כהישג. כבוגרי ההתנתקות וההתרפסות של מועצת יש"ע במכלול הדברים, אנו רואים זאת כבכיה לדורות. הרי לכולם ברור שמטרת פינוי מיגרון היא חלק מתוכנית כוללת לגרש את כולם, בחסות האיחוד האירופי ו'שלום עכשיו' שמגישה את הבג"צים. במקום להלחם ולהראות להם שלא יקום ולא יהיה, וכי השיטה הנלוזה הזאת לא תעבוד – מנסים להגיע עימם לפשרות.
 
כך הצליחו ראשי יש"ע לגרש את תושבי גוש קטיף וצפון השומרון, בשיטת 'באהבה ננצח' ובחיבוקים. כעת שיטת התרפסות זו מגיעה למיגרון ומחר לגוש עציון ושאר ההתנחלויות. כל ויתור כזה מחליש את המאבק וגורם לניצחון של האויב.
 
לא לחינם מרבית המתיישבים רואים כיום במועצת יש"ע  גוף שאחראי לגירוש ומסכן את ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון. בהתנתקות היינו תמימים כאשר הובילו אותנו בכחש ובסיבובי גדרות בכפר מימון. נקווה שהפעם נתפכח.  
 
שאלי שרופה באש

 
המקרה המחריד בו נשרפו ארבעה שפרי תורה בבית מדרשו של גאב"ד בני ברק הגרמי"ל לנדא שליט"א, גרם לזעזוע עמוק, כאשר גוילין עולים באש במרכזה של עיר התורה והחסידות, בבית מדרשו המרכזי של גאב"ד בני ברק, בעיצומו של יום. ראינו את גדולי הרבנים מגיעים להספיד ולזעוק על אודות שריפת התורה הקדושה. אין מילים לתאר את גודל הזעזוע.
 
תאריך השריפה וההלוויה שלאחר מכן, הזכיר לי אירוע מצמרר לא פחות שארע בדיוק לפני שלש שנים. רבים מהרבנים שהגיעו לבכות בהלוויית ספרי התורה בבני ברק, לא ביכו לפני שלש שנים שעה שבתי כנסת בגוש קטיף עלו באש, וספרי קודש התגלגלו כדומן על פני האדמה. אז הם נאלמו דום. לא אף זו, אלא שחלק מנציגיהם אפשרו את הגירוש המחריד תמורת 290 מיליון שקלים בוועדת הכספים.
 
האירוע המזעזע של שריפת התורה ארע ביום בו ציינו רבבות בית ישראל את יום הגירוש השלישי, ושני מאורעות אלו נקשרו היטב זה בזה. באותם ימים, אותם רבנים לא רק שלא מיחו מחאה גדולה ונמרצת, אלא אפילו מודעות על עצרת תפילה בכותל המערבי לא הסכימו לפרסם. כאשר אלפי משפחות נרדפו על נפשם ופרנסתם נגזלה מהם לעין כל – הם לא יצאו מגדרם. שתיקתם של הרבנים באותם ימים רועמת עד עצם היום הזה.
 
עדיין זכורה היטב זעקתו של כ"ק האדמו"ר מטאלנא שליט"א בבית הכנסת הגדול בבני ברק, סמוך למקום בו נשרפו ספרי התורה – "וכי בגלל שאין 'קאצקע שטיבל' בגוש קטיף מותר לנו לשתוק נוכח מה שעומד להתחולל שם?" הזעקה נותרה ללא מענה.
 
עם ישראל מבקש תשובות ברורות לשתיקה הרועמת והמזעזעת שהתרחשה לפני שלש שנים. אפילו מודעה של חברי מועצת גדולי התורה שמתנגדים לגירוש ומבקשים להרעיש שמים וארץ, ביטאון 'המודיע' סירב לפרסם.
 
הדברים חייבים להיאמר ולהביע זעקה שיוצאת מהלב, ובעז"ה גם תחדור אל הלב, בתקווה שלהבא לכל הפחות יפיקו לקחים ולא יתנו לפשע כזה להתחולל שוב. 
 
דמים בדמים נגעו
 
למה המודיע שתק באותם ימים? למה נציגי הציבור החרדי נתנו ידם לפשע? הסיבה נעוצה ב-‏290 מליון ₪ שקיבלו אז עבור הישיבות. דמים בדמים נגעו.
 
"ולטוענים שכבר אבוד, ואי-אפשר כעת לעשות מאומה מאחר שכבר סוכם, יש לענות: היות ורואים שהערבים ביטלו כבר כמה-וכמה סיכומים שנחתמו ב"קעמפ-דייוויד" - ממילא ישנה הזדמנות לטעון שהסכם זה היה "מקח טעות".
 
"אמנם יגדפו זה את זה בחריפות, אך יהיה זה לא יותר מאשר באופן דיפלומטי, וזה לא יזיק לאף אחד, מכיון שברור שיהיה "ושכבתם ואין מחריד", "וחרב לא תעבור בארצכם" ואפילו "חרב של שלום" - חרב ה'או"ם'.
 
"יתירה מזו: אפילו את השטחים שכבר החזירו - עדיין ניתן להחזירם לרשותינו - מכיון שהם ביטלו את ההסכמים שעשו. ובדוגמת ענין התשובה שאפשר לתקן גם את העבר.
 
"לאחר-מכן התווסף הענין שמקבלים שוחד - כסף עבור הישיבות. אי-אפשר לבנות חינוך לתורה וליראת שמים מכספים המוכתמים בדם יהודי!
 
"ולא רק שישיבות אסור לבנות עם כספים כאלו ואף אין לחנך תלמידים ליראת-שמים בכספים אלו, אלא יותר מזה: הגמרא אומרת שאפילו "בית הכסא" אסור לבנות מכספים שכאלה! ויהי רצון שתלמידי הישיבות יינצלו מאלה שרוצים 'להלעיט' אותם מכסף כזה! (ש"פ דברים תשל"ט)
 
מרגל שהוא גם שגריר
 
אין זה סוד שהרבי מלך המשיח היה יחיד מבין כל גדולי ישראל שעמד וזעק על הסכנות שהסכמי קעמפ דוייד יביאו לעם ישראל, והדברים נשמעו אז תמוהים, בלשון המעטה, כאשר התקשורת והציבור ראו בבואו של סאדאת לחתום הסכם שלום כפעמי משיח ממש.
 
כל בר דעת, שאינו עיוור, רואה מי צדק ומי הם אלו שהלכו כסומים באפילה. בחג הפורים תש"מ הרבי זעק ששגרירות מצריים תהיה גם מקום שמשם ירגלו נגד ישראל אך ישראל תהיה מנועה מלהגיב, שכן השגרירות תהיה חסינה דיפלומטית.
 
בשבוע שעבר נפלה 'פצצה' בשמיה הדיפלומטיים של ישראל. שגריר מצרים בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, השגריר שהיה נחשב לידיד  גדול לישראל ורקם קשרים אישיים עם כל צמרת הממשל הישראלי, כמו גם עם הצמרת הביטחונית, הכלכלית והדתית, הודה שהגיע לישראל בתור איש מודיעין. המצרים ניסו להכחיש לאחר מכן את דבריו, אבל דבריו נאמרו בצורה ברורה. וישראל הדיפלומטית נבוכה.
 
מדהים לקרוא את שיחתו של הרבי שנאמרה בעיצומם של ההסכמים, פורים תש"מ:
 
"ולמרות זאת חוגגים ושמחים באמרם שלעולם לא היה מצב כה טוב עד שאפילו ישנה שגרירות מצרית בארץ ישראל. בכלל, מתעלמים שזה פתח פתוח למרגלים היכולים להימצא בבנין השגרירות ובבנין הסמוך, מכיוון שכל מי שיגיע לבנין הזה יצטרכו לנהוג בו בכבוד ובדרכי נועם ושלום.
 
"אין צורך לשער מהם התוצאות מכך - כל מי שרק רוצה יכול לדעת מה קורה בשגרירות ארצות-הברית בירושלים העתיקה בנוגע לבטחון ארץ הקודש, ומטעמים מובנים לא דשים בזה בעיתונות (ותבוא עליהם ברכה, שלא מפיצים מיד בעיתונים עניינים בלתי-רצויים), אך אנשי הבטחון יודעים מה קורה שם.
 
"אך מה שרוצים כעת לפתוח שגרירות שאסור להתקרב לשם ולעשות ביקורת - (אכן אין ברירה, אך) צריכים לדעת שזה דבר ומקור להביא עניינים של "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו" מאותו בנין, היו-לא-תהיה! ולא נמצא אחד ויחיד שיזכיר אודות זה, ואף לא עושים שום פעולה שתמנע את זה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך