אהלן אנשים!... מה יש לכם לומר על "הקלות"?מוריה.ר =)

בעקבות דיון שעלה כאן לפני ימים ספורים,

(בנט והתוכנית הטלויזיונית שהעלה בו נערה דתיה שרה...)

 

עלתה בי שאלה, וברצוני לדון בה עימכם,

"מהי דעתכם על ה"הקלות" בהלכה?
בעד / נגד?

לכתחילה / רק בדיעבד...

 

האם אנו, העם היהודי, העם היחיד ששרד לאורך כל הדורות בעקבות חוסר הפשרנות,בעקבות השאיפה התמידית..

האם יש מקום להקלות בהלכה בקרבנו?

 

אני מסתכלת על גדולי ישראל כדוגמא, כי שאיפתי היא לקיים את המקסימום האפשרי שבהלכה,

(כפי יכולתי בנוסף להתמודדות עם הקשיים שבכך.)

האם גדולי ישראל בעצמם מקלים כך?

(דוג': קשה לי לתאר את הרב מרדכי אליהו מאזין לשירת אישה על סמך ההקלות..)

 

האמת שלי קצת קשה עם עניין ההקלות...
כואב לי שיש כל כך הרבה דברים אחרים שאדם לא היה מוכן להתפשר בהם...

אך משום מה כשמדובר בהלכה, העקרונות מתחילים להעלם...

 

אז, יאללה...כל דעה ואפילו אות תתקבלנה בברכה..

לא. בשום פנים ואופן לא!המצב חסה
מה הכונה הקלות ?שואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך ז' בטבת תשע"ג 20:10

אינני בקיא בנושא כדי לדבר אבל צריך לחלק בין הקלות שסברו פוסקים ובין עיוות ההלכה,חיפוף או דחיקתה וכדומה.. אלו עולמות שונים לחלוטין

 

כמובן שאם הייתי מבין הייתי מצרף לדיון את דרך הפסיקה של הבן איש חי זצוק"ל,אולם הידע שהביא אותי לכתיבת שמו הטהור הוא מועט ביותר .

 

בצד הדברים אני ממליץ לברר את הסוגיה המרתקת והמורכבת הזאת גם עם הרב שלך,או לשאול רב וכדומה.וזו הערה גם לי

 

 

תלוי מה את מגדירה הקלות...ענבל

בס"ד

 

למה אדם חייב להחמיר??

להקל לא אומר לעבור על ההלכה...

להקל אומר לקיים את ההלכה במובן הכי בסיסי שלה בלי להוסיף עליה דברים.

אני לא רואה בזה בעיה...

זה פשוט ללכת על פי התרים שרבנים מצאו ואני לא רואה את הבעיה בזה..

כל אחד יחמיר במה שהוא רוצה ויתיר לעצמו במה שהוא רוצה (כמובן על פי רבו לאותו עניין).

 

אני לא רואה בזה בעיה או אפילו שאלה שצריכה לעלות.

תמיד יהיו ותמיד היו אנשים שהקפידו יותר בדברים מסוימים ופחות בדברים אחרים..

אני לא רואה במה הדור הזה שונה.

 

ולגבי גדולי ישראל- את שואפת לקיים את המקסימום בהלכה= את כל ההחמרות האפשריות...

אבל זאת בחירה שלך...

מה שרבנים עושים לאו דווקא נכון לכולנו..

לי לא נכון להחמיר בהכל ואני לא חושבת שזה מעיד על פשרנות.

מה שמתאים לאנשים כל כך גדולים כמו הרב אליהו זצ"ל לא מתאים לי.

 

^^ זאת ועוד:לך דומיה תהילה

חומרות לא עושות אותך צדיק! להיפך, הן יכולות להזיק. ר' טרפון היה קורא קריאת

שמע קריאת שמע כמו בית שמאי ואומרים שזו הייתה חומרה רעה, כי הוא ערער על

סמכותם של בית הלל. ומי שמחמיר לקנות מכשרות מסוימת, האנשים שסביבו עלולים

לזלזל בכשרות של הרבנות הראשית. ועוד שלל דוגמאות...

צריך להסתכל על ההשלכות של החומרות ולא צריך להתלהב להחמיר בכל דבר.

 

והקביעה שכל גדולי ישראל עשו הכל באופן הכי מחמיר בכלל לא נכונה. לדוגמא, הרב

צבי יהודה לא היה מתפלל בותיקין. והרב אבינר מסביר שזה בגלל שהיו לו שיקולים,

שלא רצה לשנות מדרך הרוב או שלא רצה שינסו לחקות אותו. עיקרו של עניין, לפעמים 

עדיף לא לקיים חומרה. (זה לא אומר שזה רע להתפלל ותיקין! זה תלוי בסיטואציה).

 

חוץ מזה, גדולי ישראל הם אלו שפסקו הרבה מה"קולות", אז מה יש

לחלוק עליהם...

אוקיי..אסביר את כוונתי להקלות..מוריה.ר =)

יותר נכון, אנסה להסביר,

 

בזמן האחרון אני רואה יותר ויותר "תופעות" שבהן אנשים מרשים לעצמם לחפף בהלכה

על סמך הקלה של רב כלשהו..

אני שומעת על דברים מדי "מחפפים".

לדוג' חברה שלי אמרה שהרב שלה הקל לה על חולצות מעל למרפק..

יש עוד הרבה דברים שנשמעים פשוט לא על פי רוח ההלכה,

(אין לי כרגע עוד דוגמאות ספציפיות אבל יש...)

מה אתם אומרים על הקלות מהסוג הזה?

 

הקלותביתאלניק בנשמה

תלוי מה נקרא הקלות יש כאלהשחושבית שזה הקלה אבל לרב אחר זה לכתחילה גמור

אבל איך נוצר מצב כזה?מוריה.ר =)

הבסיס הוא אותו בסיס,

ההלכה היא אותה הלכה,

 

אז איך זה שנוצרו הלכות והקלות שונות?

כתוב: "שבעים פנים לתורה".מושמושית

ולכן יש מחלוקות.

אבל הבסיס כמו שאמרת הוא אחיד. וצריל לזכור שהבסיס הוא הדרך הב-ס-י-ס-י-ת! לפני הקלות ולפני החמרות. אנחנו צריכים לנהוג כך. יש בעיה מיוחדת שדורשת שאלה? אפשר לשאול רב ובמידת הצורך להקל. אנחנו ב"ה מצליחים את המינימום? נבדוק במה יכולים לקב ל על עצמנו להחמיר ולהדר וננסה לעשות זאת.

מנהג, תפיסה שונה של המציאות, לימוד ממקורות שונים.לך דומיה תהילה

כמו בכל מחלוקת הלכתית.

 

אלו ואלו דברי אלוקים חיים.

היא לא מדברת על זה שלא מחמירים~מישי~

אלא על זה שמחפפים. אני לא חושבת שהיא דווקא בעד "חומרות" אלא פשוט בעד לא לחפש איך ההלכה מתירה כל דבר שיהיה לי הכי נוח ואיך לחפף בקיום מצוות!!

הקלה כללית לכולם - ממש לא מתאים לדעתי.מושמושית

אבל ליחידים - יש מקום להקל.

אצלנו תמיד כשמישהו אומר בבית על אנשים שמקלים אז אבא שלי מגיב: "שהם יעשו".... 

 

לזכור תמיד שמי שמקל כשהוא מסתמך על דעת רבנים ולא על עצמו - זה לא שהוא לא בסדר, אבל אצלנו אפשר יותר. אנחנו יכולים להחמיר ולעבוד- אז לשם מה להקל?

בנוגע לאותה התוכנית ולאות הבחור...מרדכי

בס"ד

 

שאלתי את הרב שלי וזה מה שהוא ענה לי את כל הדעות הקיימות שיש בעניין:

 

בהופעה כזאת שמופיעה בה אישה - אסור להיות!!

בסרטון וידאו - רובם המוחץ של הרבנים בימיינו אוסרים!!!!! (מהרב דוב ליאור שליט"א עד הרב ליכטנשטיין)

לגבי שמיעה ברדיו: יש כבר יותר רבנים שסוברים שניתן להקשיב כל עוד לא מכירים את הזמרת - ומי שנוהג כך יש לו על מי לסמוך.

^ **תיקון קל**המצב חסה

לגבי שמיעה ברדיו:

ספרדים לדעת הרב עובדיה: "כל עוד לא מכירים את הזמרת"

ולהולכים לפי מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל: בשום פנים ואופן לא!

איפה התיקון כאן?פרוז'קטור

נראה לי שלא ירדתי לסוף דעתך.

הרי זה בדיוק מה שמרדכי אמר.

כל ההקלות שגובלות ב"חיפוף" לעיתים...מוריה.ר =)אחרונה

רק גורמות לי לחשוב,

 

מה יהיה עם הדורות הבאים?

 

אילו הקלות כבר יהיו לנכדים שלנו?

 

(ירידת הדורות- הגברת הקלות?)

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך