דיכאון- ומה שמעבר...שפלה
עבר עריכה על ידי שפלה בתאריך י"ח בטבת תשע"ג 21:19

אחרי שבועיים מלאים במחשבות, דיבור עם אנשים, בירור מעמיק באינטרנט בנושא ועוד הרבה..

יש לי כמה דברים שרציתי להגיד...

 

~ כל מי שסובל מדכאון, תמשיכו לחיות, להתאמץ, לעבוד על זה, ובע"ה עוד  נצליח לגבור עליו. מעריכה ממש את כל הכוחות המטורפים שלכם להילחם על החיים!! מנסיון! אל תתבישו בזה- זה לא אשמתכם!!

 

~ הדיכאון הוא מחלה נפוצה מאוד, כל  אדם שישי חולה. לא תמיד אנחנו מודעים לעניין אבל הרבה אנשים מסביבנו סובלים ממנו.. כן, כן, גם הרבה אנשים פה, שבחיים לא היתם חולמים..

 

~ לדיכאון יש כמה גורמים- נפשיים, וביולוגים. הרבה פעמים זה פשוט חוסר איזון של חומרים בגוף, וזהו.

 

~ אף אחד לא רוצה להיות בדיכאון!! וכמובן מי שסובל ממנו!!! אדם שחולה לא תמיד שולט בעצמו... הוא רוצה לעשות הכול כדי לצאת מזה, אבל לא תמיד מצליח.

 

ולסיכום! הנקודה העיקרית שרציתי להגיד-

אם אתם לא מבינים בזה, וסביר להניח שאתם לא מבינים, אז אל תגידו דברים סתם. הדבר האחרון שחולה דיכאון צריך לשמוע, זה- "הכול בראש, תחליט שאתה רוצה לקום, ותצליח...". כמו שלא היינו אומרים למישהו נכה- "אתה מסוגל ללכת, זה הכול בראש".

זהו. תמשיכו לעודד ולעזור, ופשוט להיות, כשצריך אותכם. כי זה מה שאנחנו זקוקים...

 

ותודה לכל האנשים האדירים שבאמת עוזרים לי להתמודד ולהתקדם!!

 

נ.ב-

זה לא מכוון לאף אחד באופן אישי. ובטוחה שאף אחד לא עושה שום דבר בכוונה..

רק שמחה וטוב!!קורץ

אווזה.

וואי. כמה שאני אוהבת אותך.

 

ו.. אם בשורה המודגשת, כמעט בסוף, התכוונת גם אלי, אז אני שמחה ואם לא, אז השתדלתי.

וואו.צבי-ליזציה

בתור מדוכא מטופל - חותם על כל מילה פה. כל הכבוד לך!!! .

לא מסכימה עם הכל.עץ על מים
אולי אפרט מחר.
אשמח לשמוע!שפלה
דעתי-עץ על מים

1). רוב הדיכאונים זה בגלל עצם ההכרה במצב הזה כמצב נורמלי בעולם ולכן יש יותר ויותר מדוכאים כי זה כבר לגיטימי מאד ולכן האחוזים גובהים (לא רק בגלל זה אבל גם..)

 

2). בדר"כ אדם מדוכא יחסית צריך לשלוט בעצמו ברוב הדברים, אם הוא לא שולט זה אומר שהמצב מעבר לדיכאון הסטנדרטי. [לא מדברת על פה ושם לאבד קצת עשתונות זה קורא לכולם... אבל אם זה באופן יותר תדיר אז...]

 

3). אני מבינה בזה יחסית. לא סתם יש לי דעות שונות משל הרבה אנשים בנושא, זה כי אני מכירה אותו מכמה וכמה מקומות ואלה המסקנות אליהן הגעתי.

וכן אפשר להתגבר על דיכאון אם רוצים ברוב הפעמים, ויש פעמים שכן האדם צריך להבין שאם הוא לא יחליט לצאת מהדיכאון הוא יהיה תקוע בו לנצח וצריך לדעת מתי להגיד לו את זה ומתי לא. אבל לא לא להגיד בכלל.

 

4). יש רמות של דיכאון. לכן אי אפשר להכליל בזה כלום.... אנשים בדרגת דיכאון נמוכה הם לא כמו אנשים בדרגה גבוהה ולכן ההתייחסות שונה מאחד לאחד (ולכן גם לא לקחת את דבריי כהכללה כוללת לגמרי...).

 

5). גם בנאדם מדוכא צריך לדעת לקחת אחריות על עצמו ולא צריך לזרוק הכל על החיים "אני מדוכא אז תעזבו אותי" ועוד כל מיני כאלה... כי ככה בחיים אי אפשר לצאת מזה!!! רק בשבילכם- קחו אחריות על עצמכם! ואל תאשימו הכל על אחרים ועל זה שלא יודעים איך להתנהג איתכם (אלא אם אתם רוצים להשאר במצב של הדיכאון)

 

 

שיהיה המון המון ב'הצלחה נשמה מדהימה!!!

היי חזקה!

 

 

 

^^שפלה

מסכימה עם כל מה שכתבת!

 

בע"ה נצליח!

יואו מישו בעולם מסכים איתי בעניין סופסוף! |מתלהב|עץ על מים
אהמ…צבי-ליזציה
אני גם מסכים עם רוב מה שכתבת…
סחטיין עלי... התקדמות!עץ על מים
חחח לא ידעתי שאתה מסכים עם זה למען האמת. עכשיו אדע:p‏ וחבל שתכחכח יותר מדי בגרון הוא סתם יהרס
אני הייתי ממליצה לך לעיין במקורות על הנושאהממ
עבר עריכה על ידי הממ בתאריך י"ט בטבת תשע"ג 23:57

ב"ה

 

את נוגעת בכמה נושאים שקשורים אחד לשני אבל שונים.

(חוץ מזה שאפשר לפתוח דיון מעניין איפה עובר הגבול בין הפרעה נפשית לבין מידות שצריך לעבוד עליהם)

 

בקצרה, יש תופעה שנקראת דכדוך

ורוב האנשים נוטים לכנות אותה דיכאון (בטעות)

זה תגובה טבעית ורגילה שמופיעה אצל כל אחד מדי פעם

בעקבות דברים מסוימים וחולפת כעבור זמן

ועם זה באמת אדם יכול להתמודד לבד.

(זה כמעט ציטוט מהמקור בויקיפדיה, אם את רוצה תעייני שם להרחבה)

 

ויש דיכאון.

דיכאון זה הפרעה נפשית.

נפוצה.

וזה לא עובר לבד.

יכול להיות שבבסיס זה נובע באמת מחולשה.

מזה שבן אדם לא מתמודד עם הבעיות שלו.

וזה אולי באמת באיזה שהוא מובן בעיה ואשמה של האדם.

וחוסר התמודדות.

אבל ברגע שאדם נמצא בדיכאון קליני.

זה לא משנה.

הוא צריך טיפול כדי לצאת מזה,

וטיפול זה דרך התמודדות.

 

ואגב, חוסר שליטה, הכוונה לדעתי היא לא שהאדם לא מודע למה שהוא עושה, אלא שהוא לא יכול למנוע את הדיכאון

ולצאת ממנו לבד.

 

אה, וזו דעתי בנושא. 

(ע"ע דיון דומה בנסיו"פ)

 

 

 

 

בלי עין הרע..שפלה

חקרתי את הנושא לעומק. קראתי המון מאמרים וכו..

זה נושא מאוד מורכב!

כמו שע(א)לומה אמרה- יש הרבה רמות לדיכאון.. ולכן שום דבר הוא לא מדוייק..

ואני יודעת מה ההבדל בין דידכוך, לדיכאון.

כל מה שאמרתי מכוון לאנשים בדיכאון מאובחן.

למשל לי יש דיכאון קלני..

כן, שרשרתי לע(א)לומה. הממ

ב"ה

 

ולגבי מה שאמרת בפתיחת השרשור את צודקת לחלוטין.

עכשיו ראיתי... שפלה
הגבול בין הפרעה נפשית למידות...שפלה

לא כ"כ מסכימה עם השאלה בכלל.

גם כשזה הפרעה נפשית, זה המון המון עבודת המידות!

זה תלוי בעוד דברים שמשפיעים עליך, אבל עדין זאת עבודה ענקית שלך..

כמו שע(א)לומה אמרה- גם מי שחולה, צריך להיזהר לא להשליך הכול על המחלה.. נכון, היא מקשה מאוד את הדרך, אבל עדין זה עבודה שלנו- בעזרת אנשים כמובן, והטיפול המתאים (תרופות, פסיכולוגיה ועוד..).

להסיר אחראיות לא יעזור!!

א. אני חותמת לך כאן ועכשיו-קראתי יותר ממך על הנושאעץ על מים

היו זמנים שימים שלמים הייתי יושבת וקוראת כל מה שקשור לנושא בדרך כזאת או אחרת.

 

ב. לא מדברת פה על דיכדוך שזה באמת כל אחד עובר.

 

אלא על דיכאון! ההפרעה הנפשית הנקראת דיכאון!

 

זה לא עובר לבד. זה עובר עם עבודה. והפסיכו' והפסיכי' לא באמת עוזרים.

זה פשוט נותן צומי ולכן זה עוזר. והכדורים מכניסים לך לראש שזה עוזר אז זה עוזר. זה סתם מרעיל וגורם לאנשים להיות תלויים בכדורים ואם אין כדור אז לא צריך לשלוט בעצמי כי אין לי כדור.

טיפול זאת דרך התמודדות אבל לא נכונה לדעתי. וכן אני יוצאת כנגד כל המחקרים!!! 

 

הדיכאון נהיה נפוץ בדיוק כי הפכו את זה למשהו הגיוני אז כל בנאדם שנופל לדכדוך אומר אה טוב אני אכנס לדיכאון סופית מזניח ת'צמו ואת נפשו כי ככה אני אוכל ללכת לטיפול ולא אצטרך לעבוד.

 

בדיוק בגלל זה מתגברת תופעת הדיכאון (זה אחד הגורמים! יש עוד כמובן..)

 

ואת זה צריך למגר! לתת לאנשים להבין שלא דיכאון זה לא הדבר הלגיטימי להפסיק לתת לזה לגיטמציה במקום הלא נכון!!! ככה יהיו פחות מדוכאים.

 

 

אבל אפאחד לא יקשיב לנערה בת פחות מ17 ש"מבלבלת" ת'שכל אז ככה זה ישאר ורק יתגרע.

 

אני את שלי - אמרתי. לפחות במסגרת המצומצמת הזאת. ותתווכחי איתי עד מחר אני מכירה מקרוב דיי והותר אנשים עם מחלות נפש/הפרעות נפשיות מסוגים שונים וההשפעות שלהן והדרכי התמודדות וכל מה שקשור.

 

אני גם יודעת מה זה להיות בדיכאון ומזה להיות בדכדוך.

 

אני גם יודעת מזה פסיכו' ופסיכי' מכמה מקומות ואנשים. אני מכירה את הנושא הזה מהמון כיוונים ואנשים ומקומות.

 

 

שיהיה ב'הצלחה בכולופן.

חוזרים לאותו דיון אז...הממ

ב"ה

 

אני לא מתווכחת איתך.

זו דעתך, וזכותך להחזיק בה.

(למרות שאני מסופקת בתועלת שאפשר להשיג מהגישה הזאת, אבל זו כבר דעתי )

 

את דעתי אמרתי, והיא לא השתנתה.

 

ובקשר למשפט הזה (ציטוט שלך) -

 

"הדיכאון נהיה נפוץ בדיוק כי הפכו את זה למשהו הגיוני אז כל בנאדם שנופל לדכדוך אומר אה טוב אני אכנס לדיכאון סופית מזניח ת'צמו ואת נפשו כי ככה אני אוכל ללכת לטיפול ולא אצטרך לעבוד."

 

עניתי בתגובה הראשונה שלי.

 

 

והערה קטנה: אני לא חושבת שזה נכון לקבוע עובדות בלי ידע קודם/הוכחה.

 

המון הצלחה גם לך

 

לגבי ההערה: יש לי ידע והוכחות. נכון עצוב?עץ על מים

וידע יש לי יותר ממך כמעט בטוח. הוכחות יש לי לא בעודף אבל יש.

יש לי תחושה שמתנהל כאן דו-שיח חרשים.הממ

ב"ה

 

וזה די חסר תועלת.

ואוי!! התקפת..שפלה

לא באה להתווכח, רק לומר מה אני חושבת מהמקום שלי... באמת ממה שאני מרגישה ועוברת..

 

אף אחד לא בוחר להיות בדיכאון, ואף אחד לא רוצה להכניס את עצמו למקום הזה. הפוך- לרוב לא מסכימים להכנס להגדרה הזאת.. והטיפול זה לא דבר כיף- בכלל! לא הכדורים ולא הפסיכולוג.. ולא עושים את זה לכיף, כדי לקבל צומי. ממש לא!!

 

ברור שזה לא עובר לבד, וזה דורש המון עבודה!! וחלק מהעבודה הזאת זה לפנות לטיפול. זה גבורה!

כשאת בתוך זה, את רוצה כ"כ לצאת מזה, לקוםולעשות, אבל לא מוצאת את הכלים לעשות את זה.

והטיפול עוזר לך למצוא את הכוחות שנמצאים בתוכך. משתדל לפחות.

 

איך שלא נסתכל על זה- זה עבודה שלך! הטיפול הוא לא קסם, שמעביר ועוזר להכול, ממש לא!

הוא מביא אותך למקום שאת מסוגלת לעבוד בעצמך, כשאת יכולה להתחיל להתרומם..

 

תנסי להסתכל על זה כמחלה רגילה. מקבלים כדורים וטיפול רפואי ושעוזר ונותן לגוף את האפשרות להילחם עם החיידק שתקף אותו.. ללכת לרופא זה לא בריחה- זאת ההתמודדות!!

 

רק טוב תמיד!

 

לא בוחרים במודעעץ על מיםאחרונה

זה בתת מודע. ואני יודעת שזה לא כיף אבל זה מרגיש כאילו זה סוג של פיתרון. (בתת מודע!!!)

 

זה דורש עבודה, וללכת לטיפול זה בהחלט גבורה אבל לא מלכתחילה!!! זה רק כי כבר אתה במצב הזה אז לך לטיפול.... 

אחרת לא תצליח באמת לצאת מזה אבל לא מלכתחילה וזאת הנקודה!

 

מי אמר שאם לקיחת כדורים אחרים אני מסכימה? אני חושבת שבחלק מהדברים כדורים זה סתם חרטא גם במחלות פיזיות. ויותר מכך זה מממכררררררררררררררררררררר.

 

 

זה לא בריחה זה התמודדות אבל לא מלכתחילה, היה עדיף להתמודד לפני ולא להגיע למצב הזה!

מקפיץ..הכלטובה
..גיימס פוטר
הסיבה שכמעט ריק בחצי מהפורומים פה זה כי הייתי בתקופת הקורונה שפשוט היה פה מפוצץ ועכשיו זה רגיל? 
עכשיו בגלל המלחמה הם עוד יחסית פעילים😅הרמוניה

זה ירד מאדד (ברוך ה'..)

כבר זמן רב שאין מצטרפים צעירים חדשים לפורומיםפ.א.
והפעילות בפורומים ירדה משמעותית 
חד משמעית בקורונה היה ה הרבה.סוורוס סנייפאחרונה

אבל עכשיו יש פחות פעילות ממה שהיה לפני הקורונה

מי רוצה לחזור ללימודים??ניגון❤️

ואוו איך בא לי כבר את החופש הגדולל🤭

אני כבר שנה וחצי בבית...ההרהמורניקאחרונה
גם פרה זקנה יכולה להניב חלב..😌😌עוד חומייני חי
כעעען כען
למה אתם חיים?מעייןאהבה

מה הסיבות שלכם בחיים?

חתירה מתמדת להגשמה עצמיתפ.א.
כי ככההרשפון הנודד

בבסיס אני חי כי זה לא דורש ממנו שום פעולה אלא קורה לבד.

ואני ממשיך לחיות כי אני רוצה להתפתח ולהיות יותר שלם ומאמין שעוד יהיה לי טוב.

בנוסף אני מרגיש שיש לי פה תפקיד בעולם שאולי יהיה משמעותי

אני חיהניגון♥️
כדי לעשות טוב לעולם ולאנשים ואני מאמינה שכל אחד יכול להפוך את העולם למקום יותר טוב ושמח ואוהב ♥️ וגם לעבוד את ה' שזה הכל בסוף
נהנה מהחיים פשוטההרהמורניק
וואוצאצא

לא יודע.

מבררים את זה, מחפשים את זה

הלוואי וידעתי

אם כבר הגעתי לעולם ואני כאן - נעשה הכל כדי להנותGini
מהחיים, לחיות טוב, באושר, בשמחה, בסיפוק, ולדאוג לעתיד שלנו כאן 
אני הגעתי למסקנה שהחיים זהגלגל שבו אני עולה ויורדתתמימלה..?אחרונה

כל הזמן והמטרה שלי היא לאסוף כמה שיותר כוחות כשאני למעלה כדי להצליח לעלות אחרי הירידה הבאה...

ככה עד שיבוא המשיח....

יש אנשים!הרשפון הנודד

הפורום חזק להיות פעיל והם דיבורים חזקים אז מוזמנים להעלות נושאים מעניינים שאתם מתלבטים בהם אם סתם שאלות, חוויות, רגשות ופריקות

למישהו יש הדרן?איידן

יש לי הדרן ויש תקלה ואין לי אינטרנט במכשיר (שהוא גם ככה דפוק (חצי טאצ) ובלתי נסבל) אני לא יכולה לקבל לטלפון אימיילים ובנוסף האפליקציה שלהם לא עובדת 

יש למישהו דרך לעזור לי?

בבקשה אני נואשת נראלי אם עד סוף שבוע הם לא חוזרים אליי אני עוברת לנוקיה (ונוקיה זה זוועה)

אם מישהו יעזור לי אני אשמח מאוד

למישו יש את היי סקול מיוזיקל בדרייב?נחט

או סרטים אחרים 

יש פה אנשים ערים?מעייןאהבה
תמיד...אנא בכחאחרונה

אולי יעניין אותך