בעזהי"ת
פעולותיכם לפה.
נוהל דוח פעולה
נושא:
מטרה:
מתאים ליום חול / שבת
לאיזה גיל מתאים?
מהלך הפעולה:
רשימת ציוד:

בעזהי"ת
פעולותיכם לפה.
נוהל דוח פעולה
נושא:
מטרה:
מתאים ליום חול / שבת
לאיזה גיל מתאים?
מהלך הפעולה:
רשימת ציוד:

אני יודעת שמוכר אבל מי שעדיין אין לו את זה במחשב זה יכול להועיל...
תמשיכו לעשות חייל!!!
שבט נבטים..
בס"ד
פעולה לל"ג בעומר, שבט נבטים (שבת)
מטרת הפעולה: הכרת החג, הסיבות הרקע והמנהגים.
מתחילים עם כל מיני משימות, כמו להשיג חפץ כלשהו, לעשות פירמידה אנושית וכו', או לשחק משחקים.
אחרי כל משחק/חידה/משימה, הם מקבלים קטע מידע שקשור לל"ג בעומר. אומרים להם לקורא היטב כי הם יזדקקו למידע הזה בהמשך.
לאחר סיום כל המשימות וקבלת הקטעים (אפשר תחרות בין קבוצות) אוספים מהם את הכל. משחקים חבילה עוברת, רק שבמקום משימות (תעביר את החבילה ל..) יש שאלות (מצורף), מי שמצליח לענות נכון ראשון מקבל את החבילה וממשיכים, עד הסוף..
בהצלחה!
מטרת הפעולה:
להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)
הערה:
הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".
יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).
מהלך הפעולה:
- משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..
מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).
אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.
פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"
- הצגה: 2 ילדות מחליפות מדבקות. הם מסכמות שאחת תביא לשנייה מדבקת דובי- ובתמורה היא תביא לה מדבקת סמיילי. הראשונה נותנת לה את הדובי, ואז השנייה לוקחת ובורחת.
אחרי ההצגה מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)
פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"
-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.
פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"
-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.
מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!
פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".
-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!
-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).
-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.
רחל102938(זה אותה פעולה עם שינויים קלים....)
מטרת הפעולה:
להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)
הערה:
הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".
יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).
מהלך הפעולה:
- משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..
מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'.. בנוסף אפשר להוסיף עוד שלטים לא קשורים כדי לבלבל. לדוגמא- "הקופים חיים ביערות אפריקה" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).
אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.
פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"
- חידות: מתחלקים ל-2 קבוצות, כל קבוצה מקבלת חידה (קשה!)+רמז לתשובה של הקבוצה השנייה. צריך לכתוב את החידות כך שלא יהיה ניתן לפתור אותם בלי הרמז! כדי להצליח לפתור, על הקבוצות לסכם ביניהם שיגלו אחת לשנייה את הרמזים. לפני שהם מקיימות את ההסכם- המדריך צריך לומר לאחת הקבוצות שישמעו את הרמז שלהם, אך בשום אופן לא יגלו לקבוצה השנייה את הרמז המתאים לה. כלומר- לא ימלאו את חלקם בהסכם וכך ינצחו (יפתרו ראשונים!).
אחרי המשחק מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)
פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"
-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.
פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"
-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.
מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!
פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".
-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!
-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).
-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.
-בסיום הפעולה כדאי לשבת ולחשוב ביחד מה השבט יכול לפעול ולעשות למען יהונתן.
(אפשר להוסיף סרטון על יהונתן- יש המון ביוטיוב)
יש פה מישו שעשה לאחרונה פעולה בזום ויכול לשתף אותנו??
מוקפת אורבכולופן מלא בהצלחה בהדרכהה!
נשמע לי קצת מוזר לעשות פעולת פתיחה בזום.. אם זה באמת רק שבועיים כבר עדיף לחכות.. אבל לא בטוח שזה יהיה שבועים (יותר נכון כמעט בטוח שיהיה יותר) אז עדיף לא למרוח את זה לשנים..
יש לי חברות שעשו פתיחה בזום והלך להן טוב..
תעשי כזה זום הכירות וכשנחזור לסניפים בעייזר ה' תעשי פעולת פתיחה מושקעת יותר.
בהצלוחה!!