עוד שאלה מאריק - במילה "מזוזות"אות והדר

לא ברור אבל לפי התמונה זה פסולאילן ח.
מסכים אע״פ שבדיבוק הראשים למטה יש מי שמיקלאריק אלחרר
שת באות חית זה חטאאריק אלחרר
ועליהם אמרינן בג״מ הבל פיהם של תשב״ר שאין בו חית כלומר שתינוק לא בקי באות חית כמ״ש מרן לב סעיף יח
אריק.... יפההה... חזק.אילן ח.
זה היה רק לצחות פרפראה אך לאמיתהאריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך ז' בשבט תשע"ג 15:46
של תורה החידוש הזה שתינוק לא בקי בחית נולד עקב חידוש אחר והוא הסבר ר״ת מזה חטוטרת של חית אך רש״י ורמבם לא מסכמים וממלא אין להם דין זה ותינוק בקי בחית שלהם וכך נהגו הספרדים עד באנו ארצה וכאן הכל התבלבל חית של ר״ת פסול לרש״י וירא שמים צריך לעשות את שתי השיטות שגגות שני הזיינים חצי מחוברים ותג גדול משמאל וחטוטרת באמצע וכן אני נוהג להלכה ולמעשה ואם אאזור כח אתחיל לכתוב חית רש״י
לא כל הספרדים כתבו חי"ת של רש"יאות והדר

עיןן בס"ת בבלים, סורים כתבו בחי"ת של ר"ת אבל אתה צודק שחטוטרת קטנטנה. 

בטורקיה, סלוניקי, וכל אזור החצי אי הבלקני כתבו בר"ת ואף חטוטרת גבוה. 

תימנים נשארו תמיד עם חי"ת רגילה, חלק התקלקלו בארץ . 

ומנהג מרוקו יש שהם כתבו עם החטוטרת יש כאלה בלי, כנראה הרוב חי"ת דרש"י. גם עיין כי לא הקפידו לחטוטרת לשיטת רש"י, תמונות יבואו כשיהיה לי זמן

אות מסכים יפהאריק אלחרר
אות .. סיכום יפה וברור...חזק..!!אילן ח.
מסכימים לעשות חית לכולי עלמאאריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך ט' בשבט תשע"ג 13:29

כן כתב התרומה היראים שערי תשובה ועוד וכן תראו שעשו הספרדים משולש סתום ולזה כוונו וזאת גם כוונת התוספות לעשות כגב הגמל או גגות הרעפים בארץ הכוונה מלא לא ריק תגובות.....
תראו איך עשו פעם בכתבים האשכנזיםאות והדר

זה כתב מפרשיות כתי"ק של רבי אפרים סופר הפרשיות הן מתפילין המיוחסות שהיו אצל הרבי הקדוש ר מנחם נחום מטשערנאביל

כתב של ר' משה מפשעוארסק - תלמיד מגיד ממזריץ'אות והדר
איזה יופי...אילן ח.
מדוע האות ח' זכתה ב5 תגים?אלעד

כך נהוג ע"פ הקבלה?

 

ומדוע האות ך' בתמונה הראשונה תויגה בכלל?

תיוג עפ״י השימושא רבא וכן נוהגים היוםאריק אלחרר
חבד
אלעד יש עוד המון תגים ...אילן ח.אחרונה
שנוספו במשך השנים לאותיות מסויימות דווקא ... ולכולם יש שורש וסיבה...כמו שאריק ידידנו הזכיר את השימושא רבא וכו... ויש עוד ...
אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך