מה דעתכםנפש
תמונה לא ברורה צלם שוב יותר חד.אילן ח.
זה נראה יפהאות והדר
אבל מאוד מטושטשת התמונה כמו שאמר אילן.
רואים שיש לך הרבה משיכות, אולי כדאי לכתוב עם תיקון מסודר יותר.
אותיות רבתיות, כדאי לכתוב אותם חצי מעל השרטוט וחצי מתחת לשרטוט. צריך להשתדל מאוד שהדל"ת ייגמר באותו קו עם שאר האותיות אולי טיפה"לה יותר למטה (אצלך גולש מאוד)
את היו"ד האמצעית של אות שי"ן כדאי לחבר לצד שמאל בפינה, יש אומרים שזה בדיעבד כך.
כתב נחמד, נדמה לי שאתה שמאלי נכון?
תעשה טובה, תצלם שוב, או הכי טוב תסרוק ואז נוכל להתעמק בפרטים.
תמונה חדשהנפש
ל' גבוהות קצת וחסר פסיעה לבר בשם ה'הר-רי
עוד כמה דבריםמנחם מענדל
כמה יודין רחבים מדי
ואולי גם כמה ך'
אבל כתב נחמד להתחלה
אם תרצה תצור איתי קשר לכמה פרטים
כמה הארות קלות ליפוי האותיות ....אילן ח.
י׳.... גג טיפה רחב כמו שהעירו כבר - צריך קולמוס גג ואז לעגל.
ד׳.... רבתי - עושים מעל השירטוט את הגג.
ך׳.... גג ארוך - טיפה לקצר לא יותר מ3 קולמוסים שלא תדמה לר׳.
מ׳... קרב טיפה את ה-ו׳ לכיוון הכ׳. צמצם את הרווח ביניהם.
צ׳... לא לעשות בשווה עם שאר האותיות. בעובי קולמוס כזה הצ׳ יוצאת טיפה מתחת לשורה. שיראה יותר רווח בחלל הצ׳.
ע׳... מושב לעשות טיפה יותר באלכסון.
בכללי אותיות יפות יש יציבות ורק שיפור קל יקפיץ וישדרג את המזוזה למהודרת. יישר כוח
הערות מעולות!אות והדר
קדימה לשיפור, יש לך את זה
תודה רבהנפש
לק"י
תודה לכולם על ההערות, וד"א לגבי האותיות הרבתיות, דווקא אמר לי הרב גיאת לעשות מתחת לשרטוט ולא מעל, מכיוון שגם באותיות הרבתיות צריך לכתוב עם סרטוט..אע"פ שהמנהג לא כך.
ולגבי הפסיעה מלבר, אם יש מי שירצה אכתוב לו כך..
לגבי כתיבת הרבתיות על השרטוט ...אילן ח.
וכן ראיתי השבת שכך מביא המאירי בספרו קריית ספראילן ח.
שיהיה גם מעל ומתחת לשרטוט
תודה רבה..נפשאחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
בפורום אחר השיבוני כךהכותב
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
לא פספסתאות והדראחרונה
קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
פספסתי את הודעה הזאתאות והדר
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
יישר כחהמצפה לישועה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.





