האם הרבי מלובביץ' חי?ראש יהודי
למה, ראית אותו?ד.לוי
אבל בלי שום ספק אני יכול להגיד לך שהוא בטוח לא חי ואפילו להגיד שהוא מת בלי ספק ובלבול!
יכול להיות שאתה גם מת רוחנית,על צדיק הדור,בדרגתester317
הוא נפטר וקברו אותו. זצ"לזית שמן ודבש
מי שרוצה להאמין לקונספירציות- זאת בעיה שלו.
נפטר מהגוף הגשמי ועבר לעולמות העליונים עושה הכולester317
מה שנשאר לאמר שהשאלה הזאת לא תשוב לא מגלים את אמריקה בשאלה הזאת, לא מתכחשים לעובדה שהרבי לא גשמי,רק רוחני .אך עדין מנהיג הדור ומשיח הדור .
בשבילי הרבי חי תמיד!אם ראיתי אותו הקשר להוראותיו ester317
התשובה תואמת לתשובה לשאלה האם הרבי (של חב"ד, האחרוסבא גפטו
יכול להיות שמרוב קליפות, הוא לא רצה להוריד מכבודו, או להיטמא בארץ הקודש.
רבותי, כמו שכל אחד רואה במוחשדובלה
אני כבר יודע שהתגובה שלו תהיה שהוא לא אוהב שמתייחסים לכותב במקום לנכתב, אבל התשובה פשוטה: שום דבר לא נכתב, כך שאין מה להתייחס בקשר לזה. אבל הכותב שמופיע פה שוב ושוב בלי שום מטרה מלבד אלו הנזכרות, ראוי להודיע ולהתריע שאין שום טעם וסיבה להיכנס בויכוחים איתו ובפולמוסים עקרים. אני מבקש להתעלם ממנו ומהדברים החולניים שהוא מעיז להתבטא, ולהשתמש בשיטה ש"מעט אור דוחה הרבה חושך". פשוט להוסיף באור, וממילא תגובות חשוכות כאלו יעלמו מעצם. כידוע, לחושך אין מציאות מעצמו. ואין טעם להילחם בו במקלות.
אווווו סוף סוף...חב"דניקית
הרבי חי!!!מושיקו
יש שיחה של הרבי שהוא מסביר את השייכות של היהודים למיתה, ובהקדים שגויים זה סיפור אחר,ובדורנו דור הגאולה אנו בע"ה נחיה חיי נצח.
יש סוג של מיתה שקרה לכל יהודי ויהודי שבע"ה יקום בתחית המתים.
יש סוג של מיתה בצדיקים ש'צדיקים במיתתם קרויים חיים' כפי שענין זה מוסבר באריכות בהרה מקומות ישנו גם הסבר בספר התניא אגרת הקדש אות כ"ז.
ויש סוג של דוד המלך ש'חי וקיים', יעקב אבינו ש'לא מת', ומשה רבינו ש'לא מת' שענין זה צריך לעיין במקורות כדי להבין אותו כראוי.
אך המסקנה היא שענין המיתה בצדיקים זה לא כ"כ פשוט כפי שזה נראה במבט ראשון ויש הרבה מקורות מן התורה ומתורת חב"ד המצביעות ע"כ שהרבי שלנו-האחרון לא שייכת בו מיתה.
לגבי זה למה הרבי לא עלה לארץ אפשר לפתוח אשכול נפרד
תגובה לשאלהחיים שלמה
רבי יהודה הנשיא לא המשיך להנהיג את הדור אחרי הסתלקותו, כי זה נוגד לתורה הקובעת שנשמת משה מלובשת בגופו של נשיא הדור שבכל דור (כמ"ש בזהר, ומוסבר בשיחה הראשונה בחלק כ"ו בלקוטי שיחות). גם האימרה "כל האומר נח נפשי' דרבי יידקר בחרב" - כמדומני שהמפרשים מסבירים שהם לא התכחשו לפטירתו, אך לא יכלו לסבול שיגידו כך (וזה היה רק ביום הסתלקותו עצמו!).
ובנוגע לדורנו, הרי עצם זה שהרבי שליט"א הבטיח שיביא בעצמו את הגאולה בדורנו וכו' - זוהי ההוכחה שהוא חי, כי אין מציאות של נשיא הדור שאינו חי! זהו סתירה מיני' ובי'! הרבי ברוב ענוותנותו ממשיך לקרוא לרבי הריי"צ נשיא הדור (לא רק בשנה שאחרי הסתקלותו כמו שכתבת, אלא) במשך כל שנות הנשיאות! וזה לא סותר לעובדא הברורה שהרבי בעצמו הוא נשיא הדור והוא אף מכיר בכך בעצמו (כמו לדוגמא שאומר בשיחת ש"פ תזריע-מצורע תנש"א שלקוטי שיחות זה ספר של נשיא דורנו), ואמר כמה פעמים ש"נשמתו בי" וש"אנו נשמה אחת בשני גופים" וכו' וכיו"ב. ומלבד זאת, נשיאותו של הרבי שליט"א בוודאי התחילה מרגע הסתלקותו של הרבי הריי"צ, כי לא יכול להיות מצב בעולם שאין רבי חי בגשמיות (ואף כתב בעצמו באגרת קודש מסויימת ש"התחלתי את תפקידי בשנת תש"י" - הל' אינו מדוייק).
נערך ע''י מאמיןשלשלת היחס של הרבי שליט"א עד לדוד המלך - "חי וקים" י מאמין י
א. דוד המלך
ב. שלמה המלך
ג. רחבעם המלך
ד. אביהו המלך
ה. אסא המלך
ו. יהושפט המלך
ז. יהורם המלך
ח. אחזיהו המלך
ט. יהואש המלך
י. אמציהו המלך
יא. עוזיהו המלך
יב. יותם המלך
יג. אחז המלך
יד. חזקיהו המלך
טו. מנשה המלך
טז. אמון המלך
יז. יאשיהו המלך
יח. יהויקים המלך
יט. יכניהו המלך
כ. השר שאלתיאל
כא. פדיה
כב. זרובבל
כג. משולם
כד. חנניה
כה. ברכיה
כו. חסדיה
כז. ישעיה
כח. עובדיה
כט. שכניה
ל. שמעיה
לא. נעריה
לב. חזקיה ריש גלותא
לג. התנא נתן דצוציתא ריש גלותא
לד. ר' הונא ריש גלותא
לה. ר' עקוב ריש גלותא
לו. ר' נחום ריש גלותא
לז. ר' יוחנן ריש גלותא
לח. ר' שפט ריש גלותא
לט. ר' ענן ריש גלותא
מ. ר' הונא ריש גלותא
מא. ר' נתן ריש גלותא
מב. ר' נחמיה ריש גלותא
מג. ר' עוקבן דצוציתא ריש גלותא
מד. ר' אבא ריש גלותא
מה. ר' ספרא ריש גלותא
מו. מר זוטרא ריש גלותא
מז. רב כהנא ריש גלותא
מח. רב גוריא ריש גלותא
מט. מר בוסתנאי ריש גלותא
נ. רב יעקב ריש גלותא
נא. רב מגיס ריש גלותא
נב. רב נחמיה ריש גלותא
נג. רב אבדימא ריש גלותא
נד. רב פינחס ריש גלותא
נה. רב חצוב ריש גלותא
נו. רב שמואל גאון
נז. רב יהודה גאון
נח. רב חנניה גאון
נט. רב שרירא גאון
ס. רב האי גאון
סא. הרה"ג ר' יוסף מרומי
סב. הרה"ג ר' יחיאל
סג. הרה"ג ר' אברהם
סד. הרה"ג ר' עזריהו
סה. הרה"ג ר' יחזקאל
סו. הרה"ג ר' לעמיל
סז. הרה"ג ר' עזריהו
סח. הרה"ג ר' אליהו
סט. הרה"ג ר' יוסף
ע. הרה"ג ר' נחמן
עא. הרה"ג ר' קלמן קלונימוס
עב. הרה"ג ר' לייביש
עג. הרה"ג ר' אלעזר
עד. הרה"ג ר' ירחמיאל
עה. הרה"ג ר' אריה זאב
עו. הרה"ג ר' יעקב
עז. הרה"ג ר' בצלאל
עח. הרה"ג ר' יהודה ליוואי – המהר"ל הזקן
עט. הרה"ג ר' בצלאל
פ. הרה"ג ר' חיים מוורמייזא
פא. הרה"ג ר' בצלאל
פב. הרה"ג מרנא ורבנא יהודה ליוואי – המהר"ל מפראג
פג. הרה"ג ר' בצלאל חריף
פד. הרה"ג ר' שמואל
פה. הרה"ג ר' יהודה לייב
פו. הרה"ג ר' משה מפוזנא
פז. הרה"ג ר' שניאור זלמן
פח. הרה"ג הרה"ח ר' ברוך
פט. הוד כ"ק אדמו"ר הזקן – רבי שניאור זלמן ברוכאוויטש מליאדי
צ. הרבנית דבורה לאה (שגם בעלה הרב שלום שכנא היה צאצא בעל ה"מצודת דוד" שהוא מזרע בית דוד).
צא. הוד כ"ק אדמו"ר הצמח צדק – רבי מנחם מענדל שניאורסאהן מליובאוויטש
צב. הרה"ג הרה"ח רבי ברוך שלום – הרב"ש – שניאורסאהן
צג. הרה"ג הרה"ח ר' לוי יצחק שניאורסאהן
צד. הרה"ג הרה"ח ר' ברוך שניאור זלמן שניאורסאהן
צה. הרה"ג והרה"ח המקובל וכו' ר' לוי יצחק שניאורסאהן
צו. המלך המשיח – הוד כ"ק אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש
"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!"
היה טוב לאף אחד (לפחות לא היה אמור להיות...) בשנים שלפני כ"ז אד"ר, כל עוד הגאולה לא הגיעה בפועל ממש! אנחנו תובעים את הגאולה לא (רק) בגלל שרוצים לראות את הרבי, אלא בגלל שצריך את הגאולה בפשטות בעולם! אחרת, למה היה צריך גאולה לפני תשנ"ב??
הדוגמא שהבאתי בנוגע לאברהם אבינו (למשל) היא אכן דוגמא הלכתית. על פי המבואר בשיחה, הרי (לפענ"ד) לא היה יכול אברהם אבינו לברך "שהכל" ולשתות מהמים, כי *מלכחילה* (גם בזמן שהיה בתוך המים) לא היה זה אלא ניסיון בלבד ("כל ה"נהר גדול", אשר, כבר ב"חצי הנהר הגיע המים עד צווארו" – לא היתה לו מציאות כלל (לא רק ברוחניות, אלא) גם בעולם הזה הגשמי")!
ובמקרה שלנו, הרי כפי שכתבת "ישנם מקרים חריגים". זה אחד מהם! רש"י כותב בסוף ספר דניאל ש"עתיד מלך משיחנו להתכסות לאחר שיתגלה וישוב ויתגלה".
אני לא אומר שהיה מלאך בדמות הרבי, כי אני לא יודע מה היה בדיוק. אך בוודאי שכל מה שאירע באותו יום לא היה אלא מעשה שטן, הניסיון האחרון לפני ההתגלות המושלמת. הרבי כעת נמצא ב-770 כמו תמיד (כך מובן בפשטות מקונטרס בית רבינו שבבבל שזהו מקומו הקבוע ששם מתפלל ולומד עם תלמידיו), ובע"ה יתגלה תיכף ומיד לעין כל!
בכל אופן, צריך לדעת שגוף לא יכול לחיות בלי ראש. זה לא סיסמא בעלמא, אלא יסוד בחסידות ובתורה. בהוספות ללקוטי שיחות ח"ב יש את השיחה הידועה שהרבי מסביר את גדרו של "רבי" בכלל, שהוא מקשר את עם ישראל עם הקב"ה עי"ז שהוא כלול משניהם יחדיו ("עצמות ומהות בעצמו, כפי ש"העמיד" את עצמו בגוף"). כדי לקשר אותנו להקב"ה, הוא מוכרח לחיות כנשמה בגוף גשמי כמונו. ובזה מתבטאת "גשמיותו".
אין הזמן גרמא עבורי כל כך לכתוב באריכות, ועל כן אציע שתעיין בקובץ שכבר יצא לאור בנושא זה בו מסביר את כל הענינים האלו בבהירות ובקצרה - "חי וקיים - התשובות לכל השאלות". ניתן לקרוא את תוכן הקובץ באינטרנט בכתובת http://www.chabad.fm/265/ (תעיין במיוחד בשאלה השניה: "שאפשר לראותו ולשמוע אותו").
בברכה שנזכה כולנו "לפקוח את העיניים" ולראות את המציאות האמיתית בעיני בשר, והוא יגאלנו תיכף ומיד ממש.
"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!"
בטח, אלא מה?! רק קומץ קטן של אנשים חלמו שהוא נפטר.גב'
אולי תתעסקו במה הרבי תרם כנביא הדור ,כל נבואותיו ester317
בואו נשאל אחרת- נניח ואפשרי שהוא חיאלעד
למה מתחייב לומר כך? מה מפריע בלהניח שנבג"ם יחד עם שאר אדמו"רי חב"ד?
מקבלת את תשובתך,אך הוא נביא נשיא ומשיח ונשיא הדורester317
הרבי מתאר את חותנו (הרבי הקודם) כנשיא הדוראלעד
אלעדי? מזל טוב!דובלה
לגבי השאלה שלך, בעיקרון אתה צודק, זהו תואר שעובר "בירושה". כפי שהיה עד עכשיו, ברגע שרבי אחד הסתלק, מייד חיפשו החסידים את ממלא מקומו, ומצאו אותו (בדרך כלל, כל רבי לפני שהסתלק גם נתן קצת רמזים מי יהיה ממלא מקומו).
אצל הרבי שלנו הסיפור היה קצת שונה. החל מכך שהרבי עצמו, לא רק שלא רמז על "ממלא מקום" אלא שאמר, הסביר וביאר באריכות שהדור שלנו הוא הדור שהוטלה עליו המשימה להביא את הגאולה בפועל, שהדור שלנו הוא הדור האחרון של הגלות והראשון של הגאולה, וממילא כך גם בנוגע לנשיא של הדור הזה.
ובאמת אחרי ההסתלקות, אף אחד לא חיפש ממלא מקום. כולם ידעו והרגישו בצורה ברורה שאין ממלא מקום, אין מחליף, ושהרבי עדיין איתנו וממשיך להנהיג אותנו גם לאחר הסתלקותו, עד שנגיע לביצוע המשימה שהוטלה על הדור. ושוב, בהדגשה, זו הייתה (ועדיין) ההרגשה הכללית של כל החסידים.
כן, בשטח רואים שההנהגה שלו נמשכת. עדיין "צבא השלוחים" הולך וגודל ומתרחב, עדיין החסידים שואבים מדמותו של הרבי עידוד להמשיך, ועדיין מרגישים בכל רגע את המנהיגות שלו.
אני יודע שאתה שואל, איך יכול להיות דור כל-כך ארוך.... כן, גם אני שואל. לא יודע. אני פשוט מאמין שהמשיכה הזו היא ניסיון. הגאולה צריכה לבוא כל רגע.
בקרוב ממש. תגידו אמן, וגם תעשו משהו בשביל זה..!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?